WWF: Steeds minder leven op Aarde
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 52

    Onderwerp: WWF: Steeds minder leven op Aarde

    1. #1
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Post WWF: Steeds minder leven op Aarde

      .
      World Wildlife Fund

      Levende Planeet Rapport 2018



      WWF - Living Planet Report 2018


      We are pushing our planet to the brink. Human activity—how we feed, fuel, and finance our lives—is taking an unprecedented toll on wildlife, wild places, and the natural resources we need to survive.

      On average, we’ve seen an astonishing 60% decline in the size of populations of mammals, birds, fish, reptiles, and amphibians in just over 40 years, according to WWF’s Living Planet Report 2018. The top threats to species identified in the report link directly to human activities, including habitat loss and degradation and the excessive use of wildlife such as overfishing and overhunting.

      The report presents a sobering picture of the impact human activity has on the world’s wildlife, forests, oceans, rivers, and climate. We’re facing a rapidly closing window for action and the urgent need for everyone—everyone—to collectively rethink and redefine how we value, protect, and restore nature.

      “This report sounds a warning shot across our bow,” said Carter Roberts, president and CEO of WWF-US. “Natural systems essential to our survival—forests, oceans, and rivers—remain in decline. Wildlife around the world continue to dwindle. It reminds us we need to change course. It’s time to balance our consumption with the needs of nature, and to protect the only planet that is our home.”



      klik hier voor de webpagina van het Levende Planeet rapport

      download het rapport (.pdf)
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    2. #2
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde

      WWF: Steeds minder leven op Aarde
      Dat is alleen het geval indien de statement op juiste wijze gekwalificeerd wordt. Het absoluut aantal organismen op aarde zou met nog geen fractie van een procent afnemen al zouden alle dieren en planten zouden verdwijnen.

    3. #3
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Dat is alleen het geval indien de statement op juiste wijze gekwalificeerd wordt. Het absoluut aantal organismen op aarde zou met nog geen fractie van een procent afnemen al zouden alle dieren en planten zouden verdwijnen.
      Ik vrees dat dan heel snel gedaan zou zijn met al het overige leven op aarde.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #4
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik vrees dat dan heel snel gedaan zou zijn met al het overige leven op aarde.
      Nee. Geen enkel risico.

    5. #5
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik vrees dat dan heel snel gedaan zou zijn met al het overige leven op aarde.
      T'is ff een doordenkertje. Er zijn ontelbare vormen organismen op aarde zoals micro-organismen. Ik heb er geen snars verstand van maar het is Soldim zijn vak naar ik meen.

    6. #6
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Nee. Geen enkel risico.
      Oké. professor. Maar uit egoïstische bezorgdheid voor mijn voortbestaan, sloeg meteen de doodsangst met ijzige klauwen me om het hart, raakte ik even totaal de kluts kwijt, en dacht verder niet meer na.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #7
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.430
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde



      Ik weet de precieze cijfers niet maar als er net zoveel mensen vermoord zouden worden als wij met dieren doen voor op ons bord zouden we in een weekeinde als mensheid uitgestorven zijn...

      Dus het is nog erger. Niet alleen verdwijnen veel diersoorten ook van soorten die alleen dienen voor vleesconsumptie verdwijnen er miljoenen zoniet biljoenen als je weet ik het de kippen meetelt … per dag. De aarde is al een hellhole door de zogenaamde westerse leefstijl elke dag stuk dood vlees op bord wat elke afrikaan of zuid amerikaan ook wil dus bossen kappen voor meer graan verbouwen voor vleesfabrieken waar ook bos voor gekapt wordt en afrikaantjes krijgen geen graan maar gaat naar stukje vlees voor de rijkeren.


      En vlees is zelfs in de bijbel al alleen voor de armen. Vd gekken dat het moordparadijs aarde slachthuizen miljoenen biljoenen per week dieren al is het veelal van zelfde soorten zich drukmaakt over de sfeer op aarde en het verdwijnen van de meer ´bijzondere´ diersoorten en vooral insecten waardoor we allemaal misschien doodgaan door 5g dat de insecten helemaal de weg kwijt raken als er een ´zelfdenkende´-´Ik vermoord alle insecten en blijf als dood metaal over in steriele wereld zonder insecten om mijn voedsel - huh?.. voedsel is toch alleen vlees denkt de oningelichte mens... JA, MAAR VLEES OP BORD HEEFT OOK GROENTEN-PLANTEN GEGETEN!!! Zucht, domheid! - te bestuiven´ - auto langskomt op 5g. Zucht. Als je helemaal ongeluk hebt eet je een stuk vlees dat vis die teveel gevangen is gegeten heeft. Laten we de zee leegvissen om ons stukje vlees te ´behouden´ als er geen plantaardig voedsel meer groeit omdat alle insecten de weg kwijt raken.... Jeez!!! Hoe dom kun je zijn als mens????????????


      Echt... Vergeet al de bijzondere diersoorten die we toch niet kunnen beschermen.... .maar begin bij al die fokking vleesfokkerijen het mes erin te zetten en mensen wakker schudden dat als ze bang zijn voor agressie en IS ze vooral vlees op hun bord moeten eten met de hele moord en doodslag energie van de vleesmaffia in hun bek.

      Ik zeg het een beetje onaardig maar als niemand zijn ogen opendoet dan maar zo.

      Auschwitsch in a week voor de vleesindustrie dieren. Wellicht al voor 1 soort! That´s the reality of a dead, killing energy world.

      ´Elke dag door vleeseters steeds meer de aarde in negatieve spiraal van moord en doodslag´ zo zou topic ook mogen heten.....!

      Prettige dag iedereen.... Met vegetarische spekjes.... van de aldi.. ofzo. !

      Peace!!!!! !
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #8
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.430
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde

      En de crux is.... Dat we verslaafd zijn aan tv en games enzo omdat we meer energie genereren dan we nodig hebben...…

      Dus.

      Dat is als roken omdat je in een auto rijdt.... op olie, die ook verbrand.

      Of ijsjes eten, zoals ik doe, is verslaving, omdat ijskappen smelten.

      Echt, ik probeer niet cynisch te doen of zijn, geloof me maar zo simpel is het wel.

      Wil je echt via 5g op je mobieltje in de trein naar een kut tv iets kijken zodat de insecten niet meer je voedsel bestuiven omdat ze door die 5g totaal de weg zijn kwijtgeraakt zodat jij geneens meer vlees kan eten omdat er te weinig voedsel over is om de vleesindustrie in stand te houden???? You follow me??

      Stof tot nadenken, denk ik zo !!!
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    9. #9
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde

      .
      Egels in Nederland hebben het moeilijk door droogte

      NU.nl dinsdag 4 december 2018


      Egels in Nederland hebben het als gevolg van de droge zomer moeilijker dan andere jaren. Er is te weinig voedsel te vinden voor de dieren, waardoor ze "uitgemergeld zijn", zegt de Egelbescherming Nederland dinsdag tegen NU.nl.

      De dieren eten onder meer slakken en insecten, die vanwege de droogte dieper in de grond zijn gekropen.

      Als gevolg hiervan hebben sommige egels te weinig vetreserves om met winterslaap te gaan, stelt Jenny Kleve, directeur van de Egelbescherming Nederland.

      Jongen van uitgehongerde vrouwtjes, gemiddeld vier tot vijf per nest, zijn door het voedseltekort te klein en te zwak geboren. Dit kan een probleem vormen met de koude dagen in het vooruitzicht.

      Kleve vertelt dat de dieren uitgemergeld worden binnengebracht bij de opvang. "Waar egels normaal met acht weken ongeveer vierhonderd gram zijn, krijgen we ze nu met zeventig gram. Het zijn miniatuurtjes."

      'Misvatting dat ze nu al met winterslaap zijn'

      De vetreserve is belangrijk, onder meer omdat een egel pas met winterslaap gaat als het dier op gewicht is.

      Het is volgens de Egelbescherming dan ook een misvatting dat alle egels nu al met winterslaap zijn. Door deze gedachte zouden veel mensen stoppen met bijvoeren, terwijl de egels het nu juist moeilijk hebben. "Als de egel niet voldoende voedsel kan vinden, gaat het dier dood", aldus de directeur.

      De Egelbescherming raadt mensen dan ook aan om egels bij te voeren in de winter, door kattenbrokjes en water in de tuin of op het terras te zetten.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    10. #10
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: WWF: Steeds minder leven op Aarde

      Elk jaar neem ik mij voor om een egelkast te bouwen. Dat stel ik dan elke keer uit omdat ‘het toch al te laat is’. Dus niet. Ik ga wat uittekenen en aan de slag. Ik ga een gofundsoef pagina op starten voor al mijn goede doelen...

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •