Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd dan v
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 58

    Onderwerp: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd dan v

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd dan v

      Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd dan vroeger"

      Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat vandaag de gevangenis van Itter. Denis werd veroordeeld voor het verspreiden van jihadistische propaganda en moest daarvoor vijf jaar naar de cel. Hij heeft die straf nu volledig uitgezeten en mag dus naar huis, zonder voorwaarden. Betekent dit dan volledige vrijheid? "We gaan hem grondig opvolgen, want hij is nog meer geradicaliseerd dan op het moment dat hij in detentie gegaan is," zegt Nadia Sminate, de burgemeester van Londerzeel, waar Denis zal gaan wonen.

      Helen Goedgebeur

      vr 07 dec 22:00

      Een heuglijke dag voor Jean-Louis Denis: de bekeerling mag de gevangenis van Itter verlaten. Na vijf jaar tussen vier muren, lonkt nu de volledige vrijheid. En dat volledige aspect valt vrij letterlijk te nemen: de terreurgevangene wordt zonder voorwaarden naar huis gestuurd. Logisch, want zijn straf zit erop.

      Wie is Denis? "Le Soumis" of "Brusselse Belkacem"

      U kent hem misschien wel beter als “Le Soumis” of de onderworpene. Of nog volgens sommigen: de “Brusselse Fouad Belkacem”. Zijn echte naam: Jean-Louis Denis. Een 44-jarige Belg die lange tijd terug besliste om zich tot moslim te bekeren.

      In die hoedanigheid richtte Denis de organisatie Resto Du Tawhid op: een vzw die voedselbedelingen organiseerde in het station van Brussel-Noord. Een organisatie met een goed doel dus. Al bleek al snel dat de vzw een eerder duistere kant kende.

      En dat was ook de politie opgevallen. Daarom hielden speurders Denis sinds 2009 in de gaten. Niet onterecht bleek achteraf: Denis zou via de voedselbedelingen jonge Brusselse moslims hebben geïndoctrineerd en gerekruteerd om te gaan strijden in Syrië. Zo ook twee leerlingen van het Schaarbeekse Fernand Blumatheneum. Uit gesprekken van hun ouders, die de speurders afgeluisterd hadden, bleek dat ze Denis duidelijk als schuldige aanwezen.

      Het is waar dat ik een fundamentalistisch discours heb, dat ik een provocateur ben, maar ik ben geen terrorist
      Verklaring van Jean-Louis Denis tijdens zijn proces

      Voor die feiten stond hij drie jaar geleden dan ook terecht voor het Brusselse hof van beroep. Denis hield tijdens het proces zijn onschuld staande. “Het is waar dat ik een fundamentalistisch discours heb, dat ik een provocateur ben, maar ik ben geen terrorist,” verklaarde hij destijds. “Ik heb nooit opgeroepen om één burger, één onschuldige te doden.” Het hof oordeelde uiteindelijk dat Denis wel jihadistische propaganda had gevoerd, maar dat het niet bewezen was dat materiële of financiële steun had geleverd, of dat hij jongeren had aangezet om te gaan strijden. Hij werd daarom niet veroordeeld als leider, maar als lid van een terreurorganisatie, en kreeg vijf jaar cel.
      Ook Denis' vrouw moest terechtstaan, maar zij werd vrijgesproken.

      Die 5 jaar cel zijn om: en nu?

      Jean-Louis Denis zat zijn straf netjes uit: hij verbleef de volle vijf jaar in de Deradex-vleugel van de gevangenis in Itter, de vleugel voor geradicaliseerde gevangenen, zonder één dag naar buiten te gaan. Gedurende die vijf jaar zou hij eerder weigerachtig tegenover begeleiding gestaan hebben. Begin dit jaar vroeg hij nog om voorwaardelijk in vrijheid gesteld te worden, maar dat werd hem geweigerd. En dus dient het absolute strafeinde zich nu aan.

      De hoop is dus dat de man zonder radicale ideeën naar buiten trekt. Een terechte hoop? “Ik verneem van de verschillende veiligheidsdiensten dat Denis zo mogelijk nog meer geradicaliseerd is dan op het moment dat hij in detentie gegaan is,” vertelt Nadia Sminate, burgemeester van Londerzeel, de gemeente waar Jean-Louis Denis zou gaan wonen. “Dat baart mij zorgen en dat is iets wat ik ook al jaren in het Vlaams Parlement aanklaag: het feit dat die begeleiding van gevangenen ondermaats is. En dan is het natuurlijk heel ironisch om in mijn eigen gemeente vast te stellen dat wat ik aangeklaagd heb, waarheid geworden is.”

      Is dat het dan? Wordt Denis niet langer begeleid? Niet helemaal. Denis kan nog opgevolgd worden door een LTF en een LIVC. Een wat?

      Wat zijn LTF en LIVC alweer?

      LTF staat voluit voor Lokale Task Force. Het is een overlegplatform op het niveau van de gerechtelijke arrondissementen, dat eerder repressief te werk gaat. Concreet kunnen politie- en inlichtingendiensten er informatie blijven uitwisselen over gedetineerden die mogelijk geradicaliseerd zijn.

      LIVC staat dan weer voor Lokale Integrale Veiligheidscel. Het is een overlegplatform op gemeentelijk niveau om radicalisering lokaal te kunnen aanpakken, en dat voornamelijk met een sociopreventief doel. Elke burgemeester in ons land heeft de plicht om zo’n cel op te richten voor zijn of haar gemeente, waarin hij samenwerkt met onder meer de politie, mensen uit het onderwijs en mensen uit de sociale sector. De bedoeling? Individuele opvolgingstrajecten uitbouwen voor mensen door ze bijvoorbeeld psychisch te begeleiden en helpen werk te zoeken.

      Wanneer een terreurgevangene – zoals Jean-Louis Denis – vrijkomt, wordt er bekeken of die persoon in kwestie opgevolgd moet worden door een LTF, een LIVC of door beide. In het geval van Denis staat vast dat hij opgevolgd zal worden door beide. “We kunnen Denis geen verplichtingen opleggen, maar onze politiediensten zullen heel grondige controles uitvoeren en de nodige stappen zetten om een deradicaliseringstraject tot bij hem te brengen,” benadrukt de burgemeester van Londerzeel, Nadia Sminate. “Ik heb daarvoor een LIVC samengeroepen en de nodige instructies gegeven.”

      En dat lijkt geen overbodige luxe. Want Jean-Louis Denis staat ook nog steeds op de lijst van de veiligheidsdiensten als haatpropagandist. Uit goede bron blijkt dat de man wel eens snel zou kunnen terugvallen in oude gewoonten wanneer hij de gevangenis verlaat, en dat hij gauw opnieuw binnen de poorten van de gevangenis zou kunnen zitten.

      We kunnen Denis geen verplichtingen opleggen, maar onze politiediensten zullen heel grondige controles uitvoeren
      Burgemeester van Londerzeel Nadia Sminate

      Het is de eerste keer dat er in Londerzeel een ex-terreurgevangene lokaal moet opgevolgd worden. Iets waar de gemeente dus geen ervaring in heeft. “Ik heb organisaties gecontacteerd die bezig zijn met deradicaliseringstrajecten en die gaan ons daarin bijstaan,” zegt Sminate. “Het is iets dat voor een relatief kleine gemeente heel veel tijd, geld en energie gaat kosten, maar ik heb er alles voor over om de veiligheid van onze inwoners te garanderen.”

      Voor de volledigheid: Denis is niet de enige mogelijk geradicaliseerde gedetineerde die binnenkort de gevangenis zal verlaten. Voor het einde van dit jaar zullen er nog vier andere van de 24 gedetineerden naar huis mogen, die momenteel op een Deradex-vleugel verblijven in de gevangenis van Hasselt of Ittre.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd dan vroeger"

      Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat vandaag de gevangenis van Itter. Denis werd veroordeeld voor het verspreiden van jihadistische propaganda en moest daarvoor vijf jaar naar de cel. Hij heeft die straf nu volledig uitgezeten en mag dus naar huis, zonder voorwaarden. Betekent dit dan volledige vrijheid? "We gaan hem grondig opvolgen, want hij is nog meer geradicaliseerd dan op het moment dat hij in detentie gegaan is," zegt Nadia Sminate, de burgemeester van Londerzeel, waar Denis zal gaan wonen.
      Veel katholieken die ik ken hebben de kerk de rug toegekeerd na al die misbruikzaken. Dat loopt helemaal leeg. Mijn ouders gaan ook niet meer naar de kerk.

      Zal met de moslims op den duur wel net zo gaan. Al die criminelen die zich aansluiten bij de islam zorgen er voor dat er ook niets meer van over blijft. Geen normaal mens wil er op den duur nog mee geassocieerd worden. Gisteren weer mensen doodgeschoten op een kerstmarkt in Frankrijk. Het begint meer op een motorclub zoals No Surrender te lijken dan dat het nog iets met religie te maken heeft.

      Best wel triest eigenlijk.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    3. #3
      Banned
      Ingeschreven
      Oct 2018
      Berichten
      2.760
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      De Islam wordt de grootste religie ter wereld.

      Wat jij schrijft klot dus niet.





      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Veel katholieken die ik ken hebben de kerk de rug toegekeerd na al die misbruikzaken. Dat loopt helemaal leeg. Mijn ouders gaan ook niet meer naar de kerk.

      Zal met de moslims op den duur wel net zo gaan. Al die criminelen die zich aansluiten bij de islam zorgen er voor dat er ook niets meer van over blijft. Geen normaal mens wil er op den duur nog mee geassocieerd worden. Gisteren weer mensen doodgeschoten op een kerstmarkt in Frankrijk. Het begint meer op een motorclub zoals No Surrender te lijken dan dat het nog iets met religie te maken heeft.

      Best wel triest eigenlijk.
      Laatst gewijzigd door Selected; 12-12-18 om 22:55.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    4. #4
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Gisteren weer mensen doodgeschoten op een kerstmarkt in Frankrijk.
      Perfect timing for Macron to declare a state of emergency. No more demonstrations allowed (gilets jaunes). Distract the French people from the GJ’s demands and the actual social issues that need to be addressed.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    5. #5
      Banned
      Ingeschreven
      Oct 2018
      Berichten
      2.760
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      Van de Volkskrant;

      Jihadgangers zijn relatief vaak bekeerlingen;

      https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...omaf~bb147bf6/
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    6. #6
      Banned
      Ingeschreven
      Oct 2018
      Berichten
      2.760
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Juist niet ingrijpen is een betere taktiek, want de maatschappij is nog niet klaar voor de oplossing van het jihadistenvraagstuk.
      Jammer dat jij niet schijnt te begrijpen dat JUIST door de politiek van het Westen dit soort ´Jihadisten´ worden gekweekt.

      Heel de wereld ziet hoe het Westen haar militaire macht inzet tegen vooral arabische en Islamitische landen.

      Het conflict tussen de Palestijnen en de zionistiscche Israeliers is een oorzaak dat er veel aanslagen worden gepleegd op Westerse doelen.

      Ik neem het ze ook niet kwalijk als ik zie en lees hoe onrechtvaardig het Westen met haar eigen wetten en regels omgaat.

      Toen in het voormalig Joegoeslavie Moslims werden geinterneerd in kampen en er zelfs verkrachtingskampen zijn opgebouwd om de ¨islamitische vijand´ moreel te destabiliseren gaf het Westen geen krimp.

      Dat gebeurde pas nadat Saudi-Arabie dreigde de olie-reserves goedkoop op de markt te brengen.

      Toen wist de NAVO ( lees de VS) wel een antwoord te geven op de raciale aanvallen en verkrachtingskampen van de Serven.


      Wat jij nu schrijft is onzin. JIj komt over als een anarchist.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    7. #7
      Banned
      Ingeschreven
      Oct 2018
      Berichten
      2.760
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      Myanmar bijvoorbeeld. Heel de wereld was getuige van een collectieve verkrachtings en genocide expeditie.

      Geen enkel land wilde zich daar aan branden en Nederland ging zelfs zakelijke transacties aan met het regime in Myanmar.

      Je hoeft maar één slimme ronselaar te hebben die inspeelt op deze gevoelens en je hebt in no-time veel zelfmoordenaars op de been die ook Westerse doelen onder vuur nemen.


      Actie betekent reactie Rob Gosseling. Ik vind dat het Westen en de Jihadisten fout zitten.
      Laatst gewijzigd door Selected; 12-12-18 om 22:56.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    8. #8
      Tevreden met 0 = Geluk. Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Berichten
      28.605
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614783

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      Respect voor het Leven van welk ziel dan ook is zoek. Niemand heeft recht om levens kapot te maken.
      Jihad wordt misbruikt door criminelen en de Islam wordt zwartgemaakt door deze gasten te zien voor strijders voor de Islam.

      De Islam heeft hier niets me te maken ( miljaarden zielen gedragen zich als lammetjes en komen niet eens op voor eigen rechten).
      dit soort harteloze criminelen/moordenaars moeten gewoon opgepakt en gezien voor wat ze zijn. Staten en legers die dood en bederf zaaien zijn er ook. Het is makkelijk te focussen op incidenten van ontspoorde criminelen en te linken naar Islam..

      Einstein zou gezegd hebben : een criminele daad van iemand met zware persoonlijkheidstoornissen en gedragsproblemen.
      Sometimes God’s blessings are not in what He gives, but in what He takes away.

    9. #9
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selected Bekijk Berichten
      Jammer dat jij niet schijnt te begrijpen dat JUIST door de politiek van het Westen dit soort ´Jihadisten´ worden gekweekt.

      Heel de wereld ziet hoe het Westen haar militaire macht inzet tegen vooral arabische en Islamitische landen.

      Het conflict tussen de Palestijnen en de zionistiscche Israeliers is een oorzaak dat er veel aanslagen worden gepleegd op Westerse doelen.

      Ik neem het ze ook niet kwalijk als ik zie en lees hoe onrechtvaardig het Westen met haar eigen wetten en regels omgaat.
      Wat een drogreden.
      De meeste aanslagen vinden plaats in Islamitische landen. De meeste slachtoffers zijn moslims. Hoe verklaar je die dan?

      De Koran staat vol zwarte bladzijden die op een eigen manier geïnterpreteerd kunnen worden. Het is een boek vol geweld met een strijdende profeet die bloed vergiet.er staan duidelijke voorschriften in hoe en wanneer je dit geweld legitiem toe mag passen.
      Laten we ons maar gelukkig prijzen dat de meeste moslims hier toleranter zijn dan voorgeschreven in die zwarte bladzijden.
      Mohammed Bouyeri en de aanslagplegers op Charlie Hebdo waren overduidelijk in hun motivatie: belediging van de profeet.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #10
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.423
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Moslimprediker Jean-Louis Denis verlaat na 5 jaar gevangenis: "Hij is nog meer geradicaliseerd d

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Wat een drogreden.
      De meeste aanslagen vinden plaats in Islamitische landen. De meeste slachtoffers zijn moslims. Hoe verklaar je die dan?
      Omdat in islamitische landen moslims wonen?

      De Koran staat vol zwarte bladzijden die op een eigen manier geïnterpreteerd kunnen worden. Het is een boek vol geweld met een strijdende profeet die bloed vergiet.
      Hoeveel bladzijdes bevat de Koran en hoeveel daarvan zijn zwart?

      er staan duidelijke voorschriften in hoe en wanneer je dit geweld legitiem toe mag passen.
      Dat klopt. Het is goed om oorlog en geweld aan regels te binden anders gaat men doen waar men zin in heeft. Elk land heeft zijn oorlogsrecht waarin staat wanneer je oorlog mag voeren, wat verboden is en wat toegestaan is en in welk geval je het mag toepassen.

      Ik snap niet wat je hier mee wilt zeggen. Het pleit juist meer voor de Koran dat oorlog en geweld aan regels worden gebonden.

      Laten we ons maar gelukkig prijzen dat de meeste moslims hier toleranter zijn dan voorgeschreven in die zwarte bladzijden.
      Mohammed Bouyeri en de aanslagplegers op Charlie Hebdo waren overduidelijk in hun motivatie: belediging van de profeet.
      Jij legt de oorzaak van het geweld bij de Koran. Jij zegt dat de Koran oproept om aanslagen te plegen en dat je jullie je gelukkig mogen prijzen dat moslims hier toleranter zijn dan de regels.

      Dat is dus niet waar. De oorzaak van het geweld is complexer. Complex in die zin dat elk land en elke aanslag anders is. De kern van alle geweld en aanslagen in de islamitische landen is:

      1- (Proxy) Oorlogen die het westen daar is begonnen of steunt;
      2- Onderdrukking door pro westerse dictaturen en die het westen in het zadel helpt en in stand houdt.

      Zullen we een paar landen afgaan?

      Irak, Jemen, Afghanistan, Libie, Syrie, Mali, Somalie, Algerije.

      Daarbij worden veel jihadistische groeperingen op enig moment opgericht en/of gefinancieerd en/of gesteund door westerse landen. Denk hierbij aan de Mujahidien, Taliban, Hamas, El Qaida, Libische jihadistische groeperingen in Libie, Syrie, GIA in Algerije.

      De hoofdreden is natuurlijk om de grondstoffen en geo-politieke machtsspelletjes.

      Dat zie je overal in de wereld terug. Denk bijvoorbeeld aan de bloedige strijd in vrijwel alle Zuid-Amerikaanse landen, denk hierbij aan de Aziatische landen zoals Korea, Vietnam.

      Het is een anti-koloniale strijd. Het kolonialisme is nooit opgehouden, het is in een andere vorm doorgegaan, denk hierbij aan het steunen van dictaturen. De Aziaten hebben zich grotendeels losgerukt van de westerse machtsklauwen. Zuid-Amerika zit nu in een rustiger vaarwater, alleen de islamitische wereld en Zwart-Afrika zijn nog in een bleodige strijd om zich los te wrikken uit de westerse hebzuchtsklauwen.

      Komen we weer terug bij de Koran die jij als oorzaak ziet. Nee gozer de Koran, in dit geval religie, is een middel wat gebruikt wordt om mensen te mobiliseren.

      In de jaren 70 en 80 probeeerden de mensen in de overgrote deel van de wereld om zich los te maken uit de dodelijke westerse grijpklauwen. Het middel dat gebruikt werd om de mensen te mobiliseren was het socialistische- en de communistische ideologie. Overal in de wereld braken (burger)oorlogen uit. Het westen steunde heirbij de rechtse regeringen en dictators , zie bijna alle Zuid-Amerikaanse landen.

      In veel islamitische landen mislukte de socialistische- communistische ideologie om de mensen te bevrijden van de dictators. Met behulp van de westerse landen werden die wreed onderdrukt en afgeslacht en de socialistische-communistische ideologie meestal verboden.

      Het westen koos in die tijd de georganiseerde moslims als medestanders om de communisten cq socialisten te onderdrukken met als argument dat het een ongelovige ideologie is. Het westen heeft daarbij die georganiseerde moslims volgestopt met geld en wapens.

      Maar de onderdrukking en westerse grijpklauwen zijn altijd gebleven, maar de onvrede ook.

      Tel daarbij nog op dat het westen nu bloedige oorlogen in islamitische landen begint, zien de vroegere medestanders van het westen, dat nu de strijd in hun eigen landen gevoerd moeten worden tegen de westerse bezettingsmacht en/of hun dictators. Denk hierbij aan de Taliban en El Qaida.

      Kortom de oorzaak is de onderdrukking en oorlogen van het westen, en nu andere (bevrijdings)ideologien onderdrukt zijn, bleef het enige mobiliseringsmiddel de religie over. des te meer omdat die groeperingen ook nog een voorsprong hadden op gewone islamitische burgers, immers ze zijn gesteund en gefinancieerd door het westen.

      Anyhow, ik ben het met je eens dat jullie je gelukkig mogen prijzen, als je ziet wat voor oorlogsmisdaden en massaslachtingen de westerse wereld, in dit geval Nederland, de wereld hebben aangedaan. Nog steeds! Vrijwel alle oorlogen met de meeste slachtoffers zijn te linken en meestal voor rekening van het westen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •