Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 16

    Onderwerp: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Doek valt over Gazette van Detroit: "Belgische band smeedde mensen aan elkaar"

      Vandaag verschijnt het allerlaatste nummer van The Gazette van Detroit. 105 jaar geleden verscheen de krant voor het eerst, om de Vlaamse Amerikanen te verbinden met het thuisland België. Daar komt nu een einde aan. De Belgen in Detroit zijn totaal "veramerikaanst", en weten alleen nog van hun Belgische wortels via hun grootouders of overgrootouders. Onze correspondent Björn Soenens trok naar The Gazette van Detroit in Roseville om herinneringen op te halen.

      https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12...-smeedde-mens/
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2017
      Berichten
      317
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Hoe is dat bij jou in chili dan?
      Eet je nog weleens hollandse kost?
      Je komt niet over als een nuchtere Hollander als we even eerlijk tegen elkaar zijn.

      Ik heb jou ook weleens met kanker zien schelden, ook best onnederlands.

      Hoe pas je je aan , aan een cultuur, waarvan de cultuur de afgelopen 70 jaar een 360 gemaakt heeft?

      Kun jij wel verwoorden wat de Nederlandse cultuur de Nederlandse cultuur maakt?
      Ben benieuwd.

    3. #3
      Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2017
      Berichten
      317
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik voel mij erg thuis hier. De goede dingen neem ik over, de slechte laat ik achterwege. Zo vind ik dat slordig werken en fouten maken niet iets is om over te nemen. In die zin niet aanpassen dus. Verder zijn hier minder regels, waardoor er wel veel kan.

      Aha, dus net als wat moslims in Nederland doen dus, wat slecht voor je is niet aan meedoen, wat goed is overnemen.
      Je kiest dus zelf wat goed voor je is.
      Mag ook wel , als volwassen persoon, toch?

    4. #4
      Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      2.046
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Waarom gaan jullie nog met die Sugar Lee Hooper x Paul de Leeuw praten? Jakkes, man. Alles wat hij schrijft is gewoon bagger. Dus daag hem dan ook niet uit, om te schijven. Geef hem geen voorzet en opzet. Thanks, haha.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    5. #5
      Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Berichten
      2.046
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Zoals hij zelf zegt, laat hem maar gaarkoken in zijn eigen gal, dan zal hij vanzelf wel een keer de mist in gaan en iets klakkeloos neerpennen/typen dat gewoon totaal zijn ware kleuren toont. Die vuile galbek, tfoe dayuss! Laat hem lekker gebanned worden.

    6. #6
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      How to divert a subject from «*integration of Belgians in the US*» to «*integration of Muslims/Moroccans*» at the drop of a hat. Far-right trick.

      Avoid falling in the trap.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    7. #7
      Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2017
      Berichten
      317
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Over wat nu precies als 'fout' en 'goed' kan worden gedefiniëerd is niet op alle plaatsen in de wereld een overeenstemmende consensus. Je schreef in een andere topic al dat de liberale ideologie haaks op de islam staat. Kijk ik ben vertrokken naar een land wat ideologisch behoorlijk past bij mijn eigen normen en waarden. Het gaat in Chili steeds meer naar een liberale cultuur toe. Dat merk ik ook in het onderwijs hier. Dus heb ik niet snel een conflict. Ik zou nooit kiezen om in een land als Pakistan te gaan wonen. Dat is voor een liberaal denkend mens geen logische keuze. Dat moslims kiezen voor een ideologisch liberale cultuur, om daar vervolgens op af te geven, zoals jij dat regelmatig doet, getuigt van weinig principes. Je zal netals de meesten wel afgekomen zijn op de matrieele welvaart. Hoe jij over vrouwen praat en oordeelt dat is zonder meer achterlijke macho kletskoek. Dat oordelen is niet kiezen tussen goed en fout, maar ongefundeerd oordelen, uit je nek kletsen. Zulke mensen passen niet in een liberale samenleving.
      Maar in de jaren 70, hoorde bij liberaal, de multiculturele samenleving.
      Nederlanders gaven onze ouders hetzelfde loon, dat de autochtone Nederlanders kregen.
      Gaven zelfs nationaal, subsidie aan moslims om moskeeen te bouwen en toch zeggen ze in de politiek, dat ze niet wisten dat we zouden blijven.( alsof je voor een jaartje of 2 voor al duizenden moskeeen ging betalen)
      Dikke bullshit dus, want zo achterlijk is niemand.

      Als er al iets mis is gegaan, komt dat door jullie zelf, jullie hebben dit mogelijk gemaakt.
      De vingers horen te wijzen richting jullie eigen leiders en autochtone inwoners, want jullie zijn democratisch en kiezen ZELF wie aan de macht komt en hoe het land eruit ziet ( op papier dan)
      Meer dan 30 jaar lang, waren jullie gelukkig en ondervonden jullie weinig last van de islamitische Nederlanders.
      Opletten op wat je kocht in de supermarkt, bestond niet, zelfs niet voor mensen met een uitkering.

      Je lijkt ook niet te begrijpen, dat als jullie honderden, zo niet, duizenden jaren, traditioneel geleefd hebben en opeens alle vrouwen mee laten werken, jullie 2 keer zoveel concurrentie hebben.
      De werkgevers hebben 2 keer zoveel mensen om uit te kiezen hierdoor, waardoor de lonen, laag blijven.
      Dit heeft velen malen meer negatieve impact op jullie economie, dan alle immigranten bij elkaar.
      Dit verklaart ook waarom je 20-30 jaar geleden, met 1 loon, evenveel kon als vandaag de dag, met 2 lonen.
      Het is dus, super onpraktisch om met zijn allen te werken.
      Je zou denken dat vrouwen dan ook voor nieuwe banen zouden zorgen, waardoor dit weer in balans raakt, maar vrouwen zorgen nou eenmaal, voor veeeeel minder werkgelegenheid, dan mannen.

    8. #8
      Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2017
      Berichten
      317
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Als jij je daar bewust van bent, hoort jouw vinger, nooit richting moslims te gaan.

    9. #9
      Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2017
      Berichten
      317
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Als je het ermee eens bent, kan dat gewoon niet.
      Degene die de eerste fouten hebben gemaakt, hebben daardoor, fouten gemaakt, waar mensen generaties later nog last van hebben.
      Jij maakt als t ware, mede slachtoffers, schuldig van hetgeen waar ook jij last van hebt

    10. #10
      Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2017
      Berichten
      317
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Integratie van Vlamingen in het buitenland totaal mislukt

      Nee, je was het ermee eens dat Nederland zelf , vanaf het begin, foutief handelde.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •