Tering Baudet noemt zich links - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/5 EersteEerste ... 345 LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 44

    Onderwerp: Tering Baudet noemt zich links

    1. #31
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

      Baudet heeft kort na het incasseren van de verkiezingswinst NEXIT - een speerpunt van zijn campagne - alweer overboord gegooid. Daarmee is zijn partij dus niet meer betrouwbaar. Zo wordt je als kiezer telkens weer belazerd. Netals D66 overigens met zijn volksraadpleging. Ook overboord gegooit. Stelletje eikels. Democratie op papier. Zodra politici aan de macht komen vergeten ze waar ze voor gekozen zijn. Baudet is gewoon een vuile verrader en draaikont. Op naar nul zetels. Voor hem een ander. Waar stem je eigenlijk nog voor als het resultaat toch hetzelfde blijft? Het is gewoon één pot nat. Zie ook hoe van links tot rechts de kiezer bedondert wordt. Eenmaal op het pluche gaat het niet meer om principes maar louter om eigen gewin en macht. Ik ken werkelijk geen integer politicus die zijn beloftes waarmaakt en staat voor principes.

      Ik hou het netjes: Baudet is een omhooggevallen flapdrol die alleen uit is op roem en aandacht. Voor hem is politiek hooguit een instrument om persoonlijk te scoren. Een narcist van de bovenste plank. Weg er mee.
      Deze post lucht me op. Kan me namelijk niet voorstellen dat iemand met verstand nog op T. Baudet stemt.
      En ja, met je kritiek op andere politieke partijen ben ik het voor een eind eens. De opkomst van T. Baudet is mede hun schuld.
      Ik gaf al toe, dat ik T. Baudet in het begin enkele best goede en interessante dingen hoorde zegggen.
      (Morgen ga ik nog graag even op je post in, omdat ik geïnteresseerd ben in waar we het met elkaar eens zijn en waar niet).
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #32
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

      (...) Zo wordt je als kiezer telkens weer belazerd. (...). Democratie op papier. Zodra politici aan de macht komen vergeten ze waar ze voor gekozen zijn.(...) Waar stem je eigenlijk nog voor als het resultaat toch hetzelfde blijft? Het is gewoon één pot nat. Zie ook hoe van links tot rechts de kiezer bedondert wordt. Eenmaal op het pluche gaat het niet meer om principes maar louter om eigen gewin en macht. Ik ken werkelijk geen integer politicus die zijn beloftes waarmaakt en staat voor principes.

      (...)
      Een eenvoudige verklaring hiervoor staat in het boek Adults in the room van Yanis Varoufakis. Hij citeert een andere politicus, tevens econoom, Larry Summers, een kopstuk uit de VS:

      “There are two kinds of politicians, insiders and outsiders. The outsiders prioritize their freedom to speak their version of the truth. The price of their freedom is that they are ignored by the insiders, who make the important decisions. The insiders, for their part, follow a sacrosanct rule: never turn against other insiders and never talk to outsiders about what insiders say or do. Their reward? Acces to inside information and a chance, though no guarantee, of influencing powerful people and outcomes”.

      Een politicus komt alleen bij de insiders als hij/zij het spel van de insiders meespeelt. Anders houden die de deur dicht.

      In Nederland zijn VVD, CDA en PvdA vanouds insiders. Ze willen daarbij horen. De PvdA geeft principes daarvoor op; het programma van de PvdA bestaat in feite uit meedoen met de insiders. De VVD hoeft daar niet zoveel voor op te geven, want ideeën van de VVD sluiten aan bij die van de gevestigde orde.

      Kleine partijen zoals GroenLinks, SP, Partij voor de Dieren, SGP en Christen Unie horen vanouds niet bij de insiders. Zij kunnen, om met L. Summers te spreken, prioriteit geven aan hun versie van de waarheid. Maar als ze bij de insiders zouden willen horen, zouden ze dat op moeten geven.

      Dit is een ernstig gebrek in de werking van democratie. En mede oorzaak van tanend vertrouwen daarin. En van de opkomst van “populisme” (in de zin van wantrouwen van “het volk” jegens “de elite”).

      Twee waarden dragen bij aan een oplossing: rede en waarheid. Democratie werkt niet zonder die waarden. Redelijkheid en waarachtigheid zijn de belangrijkste deugden voor een politicus.

      Het streven hiernaar is nooit klaar, integendeel, dit is een permanente strijd.
      Als burger kun je daar zandkorrels aan bijdragen.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    3. #33
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Niet van horen zeggen, maar door de boute opmerkingen die Thierry uit Heemstede zelf maakte. Ik citeer meneer: “Ik weet wel dat vrouwen over het algemeen minder excelleren in een heleboel beroepen en minder ambitie hebben. Vaak ook meer interesse hebben in gewoon meer familieachtige dingen enzo.” Of tegen Matthijs van Nieuwkerk in De Wereld Draait Door: “Omdat we in een tijd leven waarin we vrouwen respecteren en niets tegen hun zin doen, weten we niet meer hoe we moeten flirten. Als een vrouw ‘nee’ zegt, moet je niet denken: o, ze wil het niet, dan moet je zeggen: ‘Schatje, we gaan nog even wat drinken.’ Gewoon nog even aandringen.” En ik wil je deze uitspraak uit zijn hoogdravende repertoire over vrouwen ook niet onthouden: “De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig respect behandeld willen worden door hun sekspartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja, overmand willen worden.” Deze uitspraken deed Baudet nog voor hij ook maar een kans maakte, dacht ik.

      Bron: Franska.nl

      O ja, en meneer is dol op vrouwen, FvD is volgens hem de meest vrouwvriendelijke partij

      Ik vind het een gluiperd, ik kan de man niet zien zonder moordneigingen te krijgen..
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #34
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Ik vind het een gluiperd, ik kan de man niet zien zonder moordneigingen te krijgen..
      Dit hele sentiment rondom een 'new kid on the block' is volstrekt idioot. Men is blijkbaar niet in staat op normale wijze kennis te nemen van een andersluidende opinie. Er is iets mis in je bovenkamer.

      Men claimt zelfs moordneigingen te krijgen. Het linkse tuig roert zich. Volkert van der Graafjes in wording.

      Zou me niets verbazen dat Baudet straks ook noodgedwongen de rest van zijn leven moet onderduiken en slechts over straat kan onder begeleiding van 'men in black'.

    5. #35
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      FvD is volgens hem de meest vrouwvriendelijke partij
      Dat is standaard Trump-routine, vergelijk "I'm the least racist person you'll ever meet!"

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Ik vind het een gluiperd, ik kan de man niet zien zonder moordneigingen te krijgen..
      Natuurlijk. Maar een effectievere manier om deze hysterische narcist uit te schakelen is te zorgen dat hij geen stemmen krijgt.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    6. #36
      Draaksteker H.P.Pas's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2005
      Locatie
      Turicum
      Berichten
      15.457
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      723396

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Men is blijkbaar niet in staat op normale wijze kennis te nemen van een andersluidende opinie. .

      Respektiert einanders Meinung..
      Das haben mir ja Antisemiten gesagt.
      -Nietzsche
      Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid dan leugens.

    7. #37
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.924
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Dit hele sentiment rondom een 'new kid on the block' is volstrekt idioot. Men is blijkbaar niet in staat op normale wijze kennis te nemen van een andersluidende opinie.

      Zou me niets verbazen dat Baudet straks ook noodgedwongen de rest van zijn leven moet onderduiken en slechts over straat kan onder begeleiding van 'men in black'.
      Mwa, iemand die zo praat over de helft van de bevolking - zijnde de vrouwen, kan eigenlijk wel een paar jaartjes herscholing in een streng geleide setting gebruiken.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #38
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Ach ja.
      Als Francisco van Jolen zich vergrijpt aan een dame hoor je de media daar nauwelijks over. Als Baudet praat over een soort fantasie dan valt heel policor Nederland over hem heen. Ach, oooo, foei.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    9. #39
      Banned
      Ingeschreven
      May 2019
      Berichten
      268
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ach ja.
      Als Francisco van Jolen zich vergrijpt aan een dame hoor je de media daar nauwelijks over. Als Baudet praat over een soort fantasie dan valt heel policor Nederland over hem heen. Ach, oooo, foei.
      Aldus bejaarde zolder-autist Super-Drek.

    10. #40
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Tering Baudet noemt zich links

      .
      T. Baudet betaalde thaise bunga-feestjes uit partijkas

      'Baudet betaalde vakantie met partijgeld'

      ANP

      DEN HAAG (ANP) - Henk Otten, senator en voormalig penningmeester van Forum voor Democratie (FVD), beschuldigt partijleider Thierry Baudet ervan dat hij een greep heeft gedaan in de partijkas om een vakantie naar Thailand te betalen. Het zou gaan om een bedrag van "drie-, vierduizend euro omdat hij even met een vriend weg was", zegt Otten in een interview met het AD.

      "Ik zag ineens hotels in Thailand op de partijrekening. Daar kwam ik achter. Hij zei 'oh ja, dan zal ik wel de verkeerde creditcard hebben gebruikt'", zegt Otten. Baudet zou het geld hebben terugbetaald.

      Forum wil van Otten af. De partij beschuldigt hem van poging tot fraude. Volgens Otten is er sprake van een afrekening omdat hij niet op één lijn zit met Baudet. Hij heeft aangifte wegens smaad gedaan tegen Baudet en twee andere kopstukken.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •