En weer een monster de gelegenheid gegeven - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 22

    Onderwerp: En weer een monster de gelegenheid gegeven

    1. #11
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Hoe gaat dat dan nu in z'n werk, Superick ? Officieel, bedoel ik.

      Is er niet zoiets als een psychiater of zo die een overzicht heeft wie wel en wie niet in aanmerking komt om besproken te worden in een team om in de samenleving terug te mogen ? Of onder begeleiding terug te mogen ?

      Keuringsdienst ? Een heel goed bijscholingsteam dat regelmatig 'binnenvalt' en ---op verzoek !
      Het blijft een taaie materie. Mensen/maatschappij.
      Er is wel een AVT maar die zien de 'patiënt' niet. Die nemen hun beslissing a.d.h.v. een dossier. Dat dossier komt van de behandelaar die al vindt dat patiënt op verlof kan anders doet hij geen aanvraag. Dus klopt het aangevraagde dossier en zo is de cirkel rond.

      In mijn optiek zou de patiënt ook moeten verschijnen voor die commissie. Zou de behandelaar statistisch gezien ook betrouwbaar moeten zijn.

      Als ik lees dat op het terrein van de kliniek waar Michael Panhuis zat o.a. drugs werd gebruikt en er seksuele relaties waren met behandelaars dan kan af en toe een kijkje nemen geen kwaad. Met achter de hand een paar teams die in geval van nood direct sleutelposities kunnen invullen bij een dergelijke inrichting en mensen die daar opsleutelposities zaten een beroepsverbod geven.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #12
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.613
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doenia E Bekijk Berichten

      Ik zeg niet dat dit een monster is, maar hij schijnt wel agressief te kunnen worden als hij zijn medicijnen niet slikt. Vaak reageert hij het op zijn moeder af. Volgens mij is hij nog spoorloos:
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten

      Diegene die jij in dit topic plaatst is een psychiatrische patient. Die zelf beschermd dient te worden, gezien z'n grote kwetsbaarheid voor ongelukken. Het draadje van superick gaat over moordenaars/verdachten van moord.

      Nu staat hij met foto in het verkeerde draadje te kijk. ("monsters")
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doenia E Bekijk Berichten

      De link zit hem in het beleid van de TBS kliniek.
      Je wil niet toegeven dat je over de verkeerde persoon begint, maar Eke heeft gewoon gelijk.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

    3. #13
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.435
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Er zijn per jaar 70.000 verlofbewegingen van TBS patiënten. Daarvan gaat 0,004 % fout.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    4. #14
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Er zijn per jaar 70.000 verlofbewegingen van TBS patiënten. Daarvan gaat 0,004 % fout.
      40 dus. Is veel als je het vanuit de kant van de samenleving bekijkt !

      bron :https://www.tbsnederland.nl/behandeling/verlofcriteria/

    5. #15
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      40 dus.
      Batterijen ff vervangen van je rekenmachine.

    6. #16
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Er is wel een AVT maar die zien de 'patiënt' niet. Die nemen hun beslissing a.d.h.v. een dossier. Dat dossier komt van de behandelaar die al vindt dat patiënt op verlof kan anders doet hij geen aanvraag. Dus klopt het aangevraagde dossier en zo is de cirkel rond.

      In mijn optiek zou de patiënt ook moeten verschijnen voor die commissie. Zou de behandelaar statistisch gezien ook betrouwbaar moeten zijn.

      Als ik lees dat op het terrein van de kliniek waar Michael Panhuis zat o.a. drugs werd gebruikt en er seksuele relaties waren met behandelaars dan kan af en toe een kijkje nemen geen kwaad. Met achter de hand een paar teams die in geval van nood direct sleutelposities kunnen invullen bij een dergelijke inrichting en mensen die daar opsleutelposities zaten een beroepsverbod geven.

      Verschijnen voor een commissie is onvoldoende garantie want momentopname.

      Drugsgebruik op die afdeling wijst op gebrekkige alertheid van begeleiders.
      Sexuele relatie met patient wijst op gebrek aan zelfkennis van de begeleidster/begeleider en mogelijk gebrek aan vertrouwenspersoon/supervisor ten bate van de begeleiders.

      Het belangrijkste is een goed opgeleide behandelaar MET ervaring die kan en wil meewerken aan intervisie van collega's EN supervisie van een wijze ervaren senior (bv psychiater/psycholoog) die de patient ook in real life heeft 'gezien'.

      Het is een taaie materie, de mens, ..en dan nog eens een mens met zware problematiek.

    7. #17
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Batterijen ff vervangen van je rekenmachine.
      Ibrah : ff leren lezen. ik heb de bron erbij gezet Ik bezit geen rekenmachine.Ook geen smartphone.

      Die bron gaat namelijk van een ander getal uit dan Revisor en kwam op 40 per jaar. Het leek me een schatting, want het varieert per jaar.

    8. #18
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Ibrah : ff leren lezen. ik heb de bron erbij gezet Ik bezit geen rekenmachine.Ook geen smartphone.

      Die bron gaat namelijk van een ander getal uit dan Revisor en kwam op 40 per jaar. Het leek me een schatting, want het varieert per jaar.
      Jouw bron vermeld: "niet op de afgesproken tijd terugkeren van verlof of niet op de afgesproken plaats zijn". Een uurtje te laat zijn of niet op de afgesproken plek verschijnen is een problematiek van geheel andere orde lijkt mij.

    9. #19
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Jouw bron vermeld: "niet op de afgesproken tijd terugkeren van verlof of niet op de afgesproken plaats zijn". Een uurtje te laat zijn of niet op de afgesproken plek verschijnen is een problematiek van geheel andere orde lijkt mij.
      "Per jaar zijn er in Nederland ongeveer 70.000 verloven van tbs-patiënten (alléén onbegeleid en begeleid verlof). Het aantal onttrekkingen (niet op de afgesproken tijd terugkeren van verlof of niet op de afgesproken plaats zijn) in 2017 was 40. Keert een patiënt niet op de afgesproken tijd terug van zijn verlof, dan wordt zijn verlofmachtiging één jaar ingetrokken." bron --zie mijn post van 11:44 uur.

      Je hebt een bedrijf, Ibrah, en je vindt het geen punt als je werknemers op andere tijden of op een andere plaats opduiken..

      Wat zegt dat over hen ?

      Oké...

    10. #20
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: En weer een monster de gelegenheid gegeven

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Verschijnen voor een commissie is onvoldoende garantie want momentopname.

      Drugsgebruik op die afdeling wijst op gebrekkige alertheid van begeleiders.
      Sexuele relatie met patient wijst op gebrek aan zelfkennis van de begeleidster/begeleider en mogelijk gebrek aan vertrouwenspersoon/supervisor ten bate van de begeleiders.

      Het belangrijkste is een goed opgeleide behandelaar MET ervaring die kan en wil meewerken aan intervisie van collega's EN supervisie van een wijze ervaren senior (bv psychiater/psycholoog) die de patient ook in real life heeft 'gezien'.

      Het is een taaie materie, de mens, ..en dan nog eens een mens met zware problematiek.
      Er is helemaal geen garantie te geven.

      Een commissie is inderdaad een momentopname maar ik stel die ook voor naast hetgene jij aanhaalt. Ik ben er vanuit gegaan dat er standaard gewerkt wordt met deskundigen en dat daar ook ervaren proffessionele krachten bij zitten.

      Die commissie is dan de frisse blik van buiten die het dossier doorspit en de 'patiënt' meerdere keren spreekt.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •