Ander geluid over klimaat - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
    Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Ander geluid over klimaat

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

Standaard Re: Ander geluid over klimaat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

Dit zijn geen buitenstaanders Olive. Ik lees regelmatig stukken, die aangehaald worden die geschreven door mensen wiens vakgebied het bij lange na niet is.

Ik ben geen complete ontkenner. De mens is medeveroorzaker. Een schoon milieu is beter voor ons allemaal dus wie kan daar tegen zijn?

Ik twijfel aan de mate waarin de mens veroorzaker is. In het verre verleden zat er meer co2 in de lucht terwijl er maar een handjevol mensen waren. Ik twijfel aan de maakbaarheid, de modellen waarmee men placht voor te rekenen wat het effect is van bepaalde maatregelen. Is de verhouding van de kosten en het effect betrouwbaar want we hebben het over sloten met geld. Ik geloof helemaal niet in het nut om hier honderden miljarden uit te gaan geven als China, India en BraziliŽ bij elkaar iets van 2000 kolencentrales op de rol hebben staan. Als we wereldwijd in korte tijd zonder zouden kunnen dan ben ik daar warm voorstander van.

Uiteindelijk ben ik heel pessimistisch over het voortbestaan van de mensheid. Dat zit hem grotendeels in de overbevolking en de verwachting van de groei van de wereldbevolking. Uiteindelijk is daar ook grotendeels het milieuprobleem op terug te voeren. Als er alleen maar mensjes bij komen helpen die al molentjes geen zier.

Eerder heb ik hier al eens gepleit voor hele gemakkelijke oplossingen die direct effect hebben. Daar wordt helemaal niet op doorgepakt.
      Verbied de verkoop van bromfietsen en bromscoortes. In grote steden stikt het van die dingen en ze vervuilen gemiddeld meer dan een auto! Die scooters zijn goed elektrisch te produceren met een actieradius van 100 km. Geen hond die dat rijdt per dag. Elektrisch is goedkoper om te maken en veel eenvoudiger en schoner in onderhoud.
      Stop met het dagelijks naar kantoor halen van werknemers om ze vervolgens de hele dag achter een PC te zetten die ze thuis ook hebben staan. Thuiswerkers zijn bewezen effectiever. Als je 10% afname van het verkeer kunt bewerkstelligen zijn alle files opgelost. Over vermindering van CO2 en fijnstof gesproken........

Ik kan nog wel even doorgaan.

Als we politiek niet in staat zijn dergelijke quickwins te realiseren geloof ik niet in al die mooie plannen waarmee politici zichzelf willen profileren. Een grote mond hebben maar vervolgens zelf 20 keer per jaar in een vliegtuig klimmen voor allerlei nutteloze bezoekjes waar niemand wat mee opschiet.

Dit zijn geen buitenstaanders Olive. Ik lees regelmatig stukken, die aangehaald worden die geschreven door mensen wiens vakgebied het bij lange na niet is.
      T. Baudet laat M. Crok desinformatie verspreiden in het parlement. De Telegraaf laat J. Curry desinformatie verspreiden in de krant. Dit zijn bedriegers.

Ik twijfel aan de mate waarin de mens veroorzaker is. In het verre verleden zat er meer co2 in de lucht terwijl er maar een handjevol mensen waren.
      Dat had andere oorzaken, die zich nu niet voordoen. Heden stoten mensen broeikasgassen uit met industriŽle productie.

Is de verhouding van de kosten en het effect betrouwbaar want we hebben het over sloten met geld. Ik geloof helemaal niet in het nut om hier honderden miljarden uit te gaan geven als China, India en BraziliŽ bij elkaar iets van 2000 kolencentrales op de rol hebben staan.
      Kosten van klimaatcatastrofes zijn hoger.

Landen moeten dit dan ook gezamenlijk doen. Kwestie van economie, politiek en wat ďklimaatrechtvaardigheidĒ heet. Westerse economieŽn hebben 150 jaar lang broeikasgassen uitgestoten om welvarend te worden; arme landen kunnen dat nu niet meer doen.

Paris Equity Check:

Rechts staat waar het actuele beleid van landen toe leidt.
      Volgens die kaart doen China, Rusland, Canada, de VS en BraziliŽ het slechter dan Nederland, maar doet India het beter dan Nederland.

Links staat de ďequity checkĒ, volgens vijf verschillende maatstaven van billijkheid of rechtvaardigheid (!), die op de site kort besproken worden.

China en Rusland scoren 0, Canada, de VS, BraziliŽ en Nederland 1, India 2. Polen scoort ook 2, vermoedelijk omdat het een arm land is.

Dit is geen reden om niets te doen, maar reden om gezamenlijk meer te doen.

Het geheel is de som der delen. De wereld moet ophouden met broeikasgassen uit te stoten, dus moet Nederland ophouden met zijn deel van broeikasgassen uit te stoten.

Uiteindelijk ben ik heel pessimistisch over het voortbestaan van de mensheid. Dat zit hem grotendeels in de overbevolking en de verwachting van de groei van de wereldbevolking. Uiteindelijk is daar ook grotendeels het milieuprobleem op terug te voeren. Als er alleen maar mensjes bij komen helpen die al molentjes geen zier.
      Belangrijke factor, ding ik niet op af.

(...)

Ik kan nog wel even doorgaan.

Als we politiek niet in staat zijn dergelijke quickwins te realiseren geloof ik niet in al die mooie plannen waarmee politici zichzelf willen profileren. Een grote mond hebben maar vervolgens zelf 20 keer per jaar in een vliegtuig klimmen voor allerlei nutteloze bezoekjes waar niemand wat mee opschiet.
      Daar heb ik ook geen goed woord voor over. De Klimaatwet is inderdaad tot nu toe niet meer dan een mooi plan. Nederland neemt nog steeds geen concrete effectieve klimaatmaatregelen.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten

Klimaatvraag: Waarom twijfelen mensen aan klimaatverandering?

Terwijl het wetenschappelijke bewijs voor klimaatverandering steeds verder toeneemt, groeit in Nederland de twijfel.

https://www.nu.nl/weekend/5907561/kl...randering.html
      Vind ik een sterke text.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiŽnt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

Is de verhouding van de kosten en het effect betrouwbaar want we hebben het over sloten met geld. Ik geloof helemaal niet in het nut om hier honderden miljarden uit te gaan geven als China, India en BraziliŽ bij elkaar iets van 2000 kolencentrales op de rol hebben staan.
      Er wordt dan gezegd dat China vooruitstrevend is en klimaatmaatregelen neemt.

Dat blijkt niet uit gegevens van Paris Equity Check hierboven.

Volgens Carbon Disclosure Project, Carbon majors report 2017, is "China (Coal)" de grootste CO2-uitstoter sinds 1985 (p. 14). In de lijst staan producenten, dus dit zijn kolenmijnen en andere bedrijven die steenkool gebruiken.

Als China niet mee wil kan en moet de EU wel wat doen. Met name op het gebied van handel en investeringen. Een obstakel zal wel kortzichtige economische belangen zijn. Zoals mogelijk de handelsagenda van directoraat-generaal handel van de Europese Commissie.

Kapitalismus macht frei

Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360619

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Er wordt dan gezegd dat China vooruitstrevend is en klimaatmaatregelen neemt.

Dat blijkt niet uit gegevens van Paris Equity Check hierboven.

Volgens Carbon Disclosure Project, Carbon majors report 2017, is "China (Coal)" de grootste CO2-uitstoter sinds 1985 (p. 14). In de lijst staan producenten, dus dit zijn kolenmijnen en andere bedrijven die steenkool gebruiken.

Als China niet mee wil kan en moet de EU wel wat doen. Met name op het gebied van handel en investeringen. Een obstakel zal wel kortzichtige economische belangen zijn. Zoals mogelijk de handelsagenda van directoraat-generaal handel van de Europese Commissie.
      Zo kortzichtig zijn die economische belangen niet. Die steenkool, die nu neergezet wordt als een soort kankergezwel heeft een grote bijdrage geleverd aan onze huidige levensstandaard. Daarom staan onze gezondheidszorg, ouderenzorg en onderwijs op hoog niveau. Voorlopig blijft dat nog even zo.

Ik zie de duwbakken vol kolen dagelijks voorbij komen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten