Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 27

    Onderwerp: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen, de stembureaus zijn open

      Ruim 8 miljoen Belgen gaan vandaag stemmen. We brengen in het stemhokje zelfs verschillende keren onze stem uit, namelijk voor het regionale parlement, het federale parlement en het Europees Parlement. Vanaf het openen van de stembureaus tot na middernacht: de resultaten, reacties, conclusies, analyses: u zal het allemaal terugvinden in deze liveblog.

      Sandra Cardoen, Judit Verstraete


      https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...-verkiezingen/
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen, de stembureaus zijn open

      Ruim 8 miljoen Belgen gaan vandaag stemmen. We brengen in het stemhokje zelfs verschillende keren onze stem uit, namelijk voor het regionale parlement, het federale parlement en het Europees Parlement. Vanaf het openen van de stembureaus tot na middernacht: de resultaten, reacties, conclusies, analyses: u zal het allemaal terugvinden in deze liveblog.

      Sandra Cardoen, Judit Verstraete


      https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...-verkiezingen/
      Vind je het leuk om te volgen, Mars ? Spannend ? Zitten jullie allemaal thuis rond de TV vanavond ?
      Ik ga zeker even (kort) kijken naar België Kijk sowieso graag naar Canvas.

    3. #3
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Fantastisch dat mogen stemmen, niet dat er iets verandert.
      Rob, op de valreep. Er IS alleen maar verandering. Ga maar even in de helicopterview ( ???? snap je wel)

    4. #4
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Vind je het leuk om te volgen, Mars ? Spannend ? Zitten jullie allemaal thuis rond de TV vanavond ?
      Ik ga zeker even (kort) kijken naar België Kijk sowieso graag naar Canvas.

      Ja, verkiezingen vind ik altijd boeiend. Ik ga waarschijnlijk tot een uur of twee deze nacht uitslagen, commentaren en debatten blijven volgen.


      Het is in ieder geval duidelijk dat het Vlaams Belang een historisch grote overwinning zal behalen (na een absoluut dieptepunt voor het VB de vorige verkiezingen).
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    5. #5
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Ja, verkiezingen vind ik altijd boeiend. Ik ga waarschijnlijk tot een uur of twee deze nacht uitslagen, commentaren en debatten blijven volgen.


      Het is in ieder geval duidelijk dat het Vlaams Belang een historisch grote overwinning zal behalen (na een absoluut dieptepunt voor het VB de vorige verkiezingen).
      Je hebt het goed gevolgd. Winst voor iemand met Griekse wortels, Tom of zo. Thema : immigratie.

      Volgens mij kun je nu wel naar bed gaan....Leuk wordt het niet meer.
      En anders : veel plezier nog !

    6. #6
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.914
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Het was weer een 'Black Sunday' in een aantal Europese landen.

      Mwa, dat zullen ze bij de PVV en de SP misschien ook wel denken.

      Gelukkig blijft door het verlies van die partijen de invloed van het Forum beperkt. Maar bij de PVV is er nu wel degelijk serieus gemor over blonde Geert.



      "24 MEI 2019


      Hoewel de uitslag nog niet vaststaat lijkt het erop dat de Partij voor de Vrijheid minimaal drie zetels verliest in het het Europees Parlement en er mogelijk zelfs helemaal niet vertegenwoordigd zal zijn. Een bittere pil, dat vinden ze ook binnen de partij van Geert Wilders.

      De Noord-Hollandse PVV-senator Dannij van der Sluijs oppert zelfs dat het misschien tijd is om te vertrekken voor de partij-oprichter. „Ik denk dat de tijd van Geert Wilders voorbij is", zo stelt hij tegenover de IJmuider Courant.

      PASSIEF-AGRESSIEF
      Ook op social media heeft hij zich laten gelden, zij het op passief-agressieve wijze. Zo retweette hij een bericht waarin te lezen valt. „PVV: 0 zetels. En normaal stapt een partijleider bij zoveel verlies op." (Metronieuws)
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #7
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Je hebt het goed gevolgd. Winst voor iemand met Griekse wortels, Tom of zo. Thema : immigratie.

      Volgens mij kun je nu wel naar bed gaan....Leuk wordt het niet meer.
      En anders : veel plezier nog !
      Ik heb gisteren je advies -omtrent de organisatie van mijn nachtrust- dan maar opgevolgd.

      Voor de rest heeft het Vlaams Belang een hele reisbus vol met nieuw verkozen parlementsleden op de verschillende bestuursniveau's. Maar goed, die kunnen allemaal een wereldreis boeken de komende vijf jaar.

      Want op Vlaams niveau zijn ze mathematisch niet nodig en zijn er een heleboel alternatieven voor een coalitie zonder Vlaams Belang.

      Op federaal niveau is er geen enkele Waalse partij die in een regering wil stappen met het Vlaams Belang. Dus daarvoor hoeven ze hun eventuele wereldreis ook al niet op te schorten.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    8. #8
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.914
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Voor de rest heeft het Vlaams Belang een hele reisbus vol met nieuw verkozen parlementsleden op de verschillende bestuursniveau's. Maar goed, die kunnen allemaal een wereldreis boeken de komende vijf jaar.

      Want op Vlaams niveau zijn ze mathematisch niet nodig en zijn er een heleboel alternatieven voor een coalitie zonder Vlaams Belang.

      Op federaal niveau is er geen enkele Waalse partij die in een regering wil stappen met het Vlaams Belang. Dus daarvoor hoeven ze hun eventuele wereldreis ook al niet op te schorten.
      Ik vraag me af hoelang het nu zal gaan duren eer er een nieuwe Belgische regering is. Enig idee?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    9. #9
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ik me af hoelang het nu zal gaan duren eer er een nieuwe Belgische regering is. Enig idee?
      In één mogelijk scenario komt er helemaal geen Belgische regering meer.

      Een andere mogelijkheid is dat de coalitie van voor de verkiezingen (NVA + Open VLD + MR + CDenV) versterkt (verzwakt) wordt met de groenen aan beide zijden van de taalgrens.

      Dan is er ook nog de mogelijkheid om (met de PS en de SP.A) zowel NVA als Vlaams Belang uit de federale regering te houden, maar dan heb je wellicht een regering zonder meerderheid aan Vlaamse kant.

      Maar goed, België heeft anders dan NL niet één maar zes regeringen die allemaal gelijkwaardig zijn aan elkaar. Dus we kunnen nog wel een tijdje voort met slechts 5 regeringen als het moet.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    10. #10
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.914
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Vandaag gaan 8 miljoen Belgen stemmen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      In één mogelijk scenario komt er helemaal geen Belgische regering meer.

      Een andere mogelijkheid is dat de coalitie van voor de verkiezingen (NVA + Open VLD + MR + CDenV) versterkt (verzwakt) wordt met de groenen aan beide zijden van de taalgrens.

      Dan is er ook nog de mogelijkheid om (met de PS en de SP.A) zowel NVA als Vlaams Belang uit de federale regering te houden, maar dan heb je wellicht een regering zonder meerderheid aan Vlaamse kant.

      Maar goed, België heeft anders dan NL niet één maar zes regeringen die allemaal gelijkwaardig zijn aan elkaar. Dus we kunnen nog wel een tijdje voort met slechts 5 regeringen als het moet.
      Eer het zover is zijn we al minstens tig jaar verder. Dat maken wij niet meer mee.

      Dan moeten ze bij de MR wel heel sadomasochistisch vergevingsgezind zijn voor de NVA. De Walen waren voor aanvang van de gevallen regering al zo boos op Charles Michel, omdat hij met de NVA ging regeren.

      Een meerderheid in de gevallen regering hadden de Franstaligen ook niet - en toch trokken zij niet de stekker eruit. Dat deed dat stiekeme Bartje - en dat nog wel vanwege een buiten alle proporties opgeblazen non-issue. Blijkbaar zijn ze bij de MR dus veel meer te vertrouwen dan bij de NVA? Het is dus de vraag of de MR opnieuw daarin wil trappen.
      Tevens vind ik het toch aardig dat de verkiezingsuitslag voor de MR, ondanks al die tijd in Wallonië de gebeten hond te zijn geweest, toch nog behoorlijk goed is geworden. Het zal den Charles deugd doen.

      Je ziet maar weer, Mars: Overdaad schaadt. Zeker met zoveel regeringen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •