‘diversiteitsbewustzijn’
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 28

    Onderwerp: ‘diversiteitsbewustzijn’

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.109
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard ‘diversiteitsbewustzijn’

      ......
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 10-03-20 om 21:50.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      De moeder reageerde positief op de vraag (zoals ervaren door de arts) en de vader die er niet (!) bij was voelde zich in z'n kuif gepikt.

      Cursus 'diversiteitsbewustzijn'? Voor de arts ? Eerder aandacht voor papa.
      Kan hij zich leren inleven hoe dat gaat in een behandelkamer. De ene patiënt na de andere en als arts wil je GEEN fout maken. Dus je moet je snel omschakelen en snel focussen. Geen twijfel over communicatie is een must .

      Voorstel : Waarom gaat Ramadham Foundation geen brug-functie vervullen ? Ze zijn zich immers bewust van diversiteit...

    3. #3
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      Het vreemde is dat ik in de keren dat ik Marokko heb bezocht vrijwel nooit vrouwen verkleed als zwarte brievenbussen heb gezien.

      Het representeert ook een volstrekt achterlijke cultuur. Solliciteren hoef je niet aan te beginnen. Bij voorbaat kansloos. De rest van je leven kun je elke maand bij de belastingbetaler aankloppen om in je levensonderhoud te voorzien. Totaal geen eergevoel.

      Denk eerder dat het bekeerlinge betreft.

    4. #4
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      .
      Er bestaat al wel een gedragscode voor dokters die een gezichtssluier dragen. Die zijn kennelijk in Engeland zo talrijk dat regels nodig waren. Een gesluierde arts moet het gelaat ontbloten als de patiënt dat wil.
      Goed zo!
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

    5. #5
      Prikker Warda2017's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2017
      Berichten
      130
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      Laten we naar de uitspraken rondom de gebeurtenis kijken (alle suggestieve woorden, zijn hier weggelaten):

      Wolverson:
      Aan de moeder van een ziek meisje vroeg hij om haar gezichtssluier weg te halen, omdat hij haar niet verstond. Hij wilde die vrouw gewoon beter wilde begrijpen zodat hij haar dochter kon helpen. Het dundoek voor haar mond verminkte haar woorden hinderlijk. Vandaar Wolversons verzoek.

      Ik heb zo vaak met niqabi's gesproken en nog nooit gemerkt dat ik ze niet kon verstaan. Ik doe dit af als onzin. Wolverson geeft aan dat vrouwelijke patiënten meestal uit zichzelf wel hun niqab afdoen, en anders wel op verzoek. Zou Wolverson geen enkele vrouw met een niqab verstaan, terwijl ik ze allemaal versta? Lijkt me niet logisch, of hij heeft een gehoorapparaat nodig. Hij verstaat ze prima, lets be honest, er is een andere reden waarom hij dit steeds verzoekt.

      Tegenpartij:
      Hij stelde de vrouw een ultimatum: of de sluier weg of einde gesprek. Ze zou hebben uitgelegd dat ze de sluier niet af kon doen vanwege haar geloof.

      Hoe is het mogelijk dat een arts een behandeling weigert, op grond van iemands geloofsovertuiging? Daar gaat iets gruwelijks mis. Ik vind dat je als arts iedereen moet behandelen, ongeacht achtergrond.

      Ik vind net als deze Mohammed Shafiq van de Ramadhan Foundation ook niet dat deze man uit zijn functie moet worden gezet, maar het zou wel fijn zijn als de arts in kwestie, iedereen behandeld op gelijke voet. Zo hoort het toch?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #6
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warda2017 Bekijk Berichten

      Ik heb zo vaak met niqabi's gesproken en nog nooit gemerkt dat ik ze niet kon verstaan. Ik doe dit af als onzin.
      That’s exactly what first came to my mind. You sometimes see niqabi women on the street chatting with each other without any problem. This woman and the doctor were in a confined space.

      He’s been caught out and is now playing the victim card. Typical.

      Doctors are bound by the Hippocratic Oath and it seems like this one is not far from breaching it. A reminder would do him no harm.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    7. #7
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Het vreemde is dat ik in de keren dat ik Marokko heb bezocht vrijwel nooit vrouwen verkleed als zwarte brievenbussen heb gezien.

      .
      If you had travelled a bit more, you’d know that British Muslims are not originally from Morocco, but predominantly from Pakistan.

    8. #8
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warda2017 Bekijk Berichten
      Laten we naar de uitspraken rondom de gebeurtenis kijken (alle suggestieve woorden, zijn hier weggelaten):

      Wolverson:
      Aan de moeder van een ziek meisje vroeg hij om haar gezichtssluier weg te halen, omdat hij haar niet verstond. Hij wilde die vrouw gewoon beter wilde begrijpen zodat hij haar dochter kon helpen. Het dundoek voor haar mond verminkte haar woorden hinderlijk. Vandaar Wolversons verzoek.

      Ik heb zo vaak met niqabi's gesproken en nog nooit gemerkt dat ik ze niet kon verstaan. Ik doe dit af als onzin. Wolverson geeft aan dat vrouwelijke patiënten meestal uit zichzelf wel hun niqab afdoen, en anders wel op verzoek. Zou Wolverson geen enkele vrouw met een niqab verstaan, terwijl ik ze allemaal versta? Lijkt me niet logisch, of hij heeft een gehoorapparaat nodig. Hij verstaat ze prima, lets be honest, er is een andere reden waarom hij dit steeds verzoekt.

      Tegenpartij:
      Hij stelde de vrouw een ultimatum: of de sluier weg of einde gesprek. Ze zou hebben uitgelegd dat ze de sluier niet af kon doen vanwege haar geloof.

      Hoe is het mogelijk dat een arts een behandeling weigert, op grond van iemands geloofsovertuiging? Daar gaat iets gruwelijks mis. Ik vind dat je als arts iedereen moet behandelen, ongeacht achtergrond.

      Ik vind net als deze Mohammed Shafiq van de Ramadhan Foundation ook niet dat deze man uit zijn functie moet worden gezet, maar het zou wel fijn zijn als de arts in kwestie, iedereen behandeld op gelijke voet. Zo hoort het toch?
      Het maakt in deze zaak niet uit hoe vaak jij gesproken hebt met andere vrouwen met niqaab. Dat doet niet ter zake.

      Het gaat om deze ene moslima en deze arts. De arts stelt dat hij haar niet kon verstaan. Dat kan zo geweest zijn, het kan ook niet zo geweest zijn. Wij allemaal weten dat niet, wij waren er niet bij dus wij speculeren alleen maar.

      De vrouw kan gebrekkig Engels spreken, of zij kan zich goed verstaanbaar maken of zij beheerst de Engelse taal goed, Wij weten het niet. De vrouw kan in paniek geweest zijn, of juist rustig haar verhaal hebben gedaan, wij weten het niet.

      Het vreemde vind ik dat het kennelijk om 2 mannen gaat en de vrouw in kwestie het lijdend voorwerp schijnt te zijn? Ik weet het niet, maar de arts voert verweer, de echtgenoot heeft zo te lezen de aangifte gedaan. Waar is de betreffende vrouw en wat is haar verhaal? En dan bedoel ik niet het verhaal van de arts of van de echtgenoot, maar gewoon van de vrouw zelf!

      We hebben het verweer van de arts en de aanklacht van de echtgenoot. Die spreken elkaar tegen, dus wie spreekt de waarheid? Of misschien is het niet allemaal zo zwart - wit?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    9. #9
      Prikker Warda2017's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2017
      Berichten
      130
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Het maakt in deze zaak niet uit hoe vaak jij gesproken hebt met andere vrouwen met niqaab. Dat doet niet ter zake.

      Het gaat om deze ene moslima en deze arts. De arts stelt dat hij haar niet kon verstaan. Dat kan zo geweest zijn, het kan ook niet zo geweest zijn. Wij allemaal weten dat niet, wij waren er niet bij dus wij speculeren alleen maar.
      Meestal, zegt hij, ontbloten vrouwelijke patiënten met een nikab uit zichzelf hun gezicht, en anders wel op verzoek, zonder morren.

      Het gaat niet om deze ene moslima. Waarom vraagt hij dat van moslimvrouwen? Kon hij ze allemaal niet verstaan?

      En ja, het is nonsens om te stellen dat je een vrouw door haar niqab niet kunt verstaan en dat is wel waar de arts zich op beroept. Ik heb het nog nooit meegemaakt, en zoals Samir zegt, zelfs op straat praten niqabi's met elkaar en kunnen ze elkaar verstaan, laat staan in een dichte spreekkamer. Dat zijn de feiten, met of zonder mijn waarnemingen.

      Het punt is niet of de man of vrouw aangifte heeft gedaan, dit leidt weer tot de zoveelste ruis. Als arts hoor je iedereen te behandelen, ongeacht afkomst of levensbeschouwing. "Als je je gezicht niet laat zien is het einde gesprek", is waar het om gaat.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    10. #10
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: ‘diversiteitsbewustzijn’

      Het heeft wel zo zijn voordelen een dergelijke vrouw. Ze spenderen in elk geval geen godsvermogen meer aan kappers, kleding en make-up

      Drie van die zwarte lakens hebben ze voldoende aan

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •