Electrische bussen in Limburg
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 22

    Onderwerp: Electrische bussen in Limburg

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.109
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Electrische bussen in Limburg

      .......
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 10-03-20 om 21:02.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 6 Thanks, 6 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    2. #2
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Hebben we in Leiden al sinds maart

      Eerste elektrische Arriva-bussen rijden door Leiden

      Leiden, 13 maart 2019, 10:27 Door Chris de Waard Duurzaamheid, Leiden, Regio

      De eerste vier 100% electric bussen van Arriva begonnen afgelopen zondag aan hun eerste rondjes door Leiden. Gisteren was bij Station de Vink de officiële start van de elektrische stadsdienst. Op het Alexandrine Tinneplein is een snellaadstation voor de bussen neergezet. In een kwartiertje zijn de tweeduizend kilo wegende accu’s die in het dak zijn verwerkt weer opgeladen en kan de bus weer honderd emissieloze kilometers maken. Dat is bijvoorbeeld vijf keer heen en weer naar Leiderdorp.

      https://sleutelstad.nl/2019/03/13/ee...n-door-leiden/

      ---

      Bussen stadsdienst Leiden in 2019 volledig elektrisch

      02 juli 2018 13:38

      Alle 23 bussen waarmee Arriva in opdracht van de provincie Zuid-Holland het openbaar vervoer in de stad Leiden verzorgt, zullen per september 2019 elektrisch zijn. Donderdag 28 juni ondertekenden Arriva en Volvo een contract voor de productie en levering van een compleet elektrische busvloot.

      https://leiden.nieuws.nl/duurzaamhei...ig-elektrisch/

      Ik stond versteld
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    3. #3
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Hebben we in Leiden al sinds maart
      Tsss. We hebben hier trolleybussen sinds mensenheugn.... eh, zolang als ik me kan herinneren

    4. #4
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Mooi. Ja op vele plaatsen rijden electrische bussen, zoals Schiphol, de grote steden. Goede ontwikkeling!

      En wat een snelle laadtijd! In Maastricht reden er al 40 sinds januari. Maar sinds eind juni zijn daar nog eens 55 bussen bij gekomen. In plaatsen als Valkenburg en Gulpen worden de bussen bij een korte stop nog even bijgeladen via een pantograaf op het dak.
      In een stad als Amsterdam kun je ook op een tram stappen. Die waren ver voor WOII al elektrisch aangedreven.

    5. #5
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Tsss. We hebben hier trolleybussen sinds mensenheugn.... eh, zolang als ik me kan herinneren
      Ik vind trolleybussen heel charmant, maar ze schijnen onhandig te zijn. Kunnen geen andere bus inhalen enzo.

      Ik vraag me altijd af wat de voor- en nadelen van trams / bussen / trolleybussen zijn, dus hoe men besluit wat te gebruiken.

      Heeft Arnhem eigenlijk nog trolleybussen? Enige stad in NL toch? Ff checken...ja hoor, alive and kicking.
      viejo pendejo se extravia

    6. #6
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Drie dislikes voor een artikel over electrische bussen. Ziek gewoon.
      Echt een gekke henkie die gozer.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    7. #7
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ik vind trolleybussen heel charmant, maar ze schijnen onhandig te zijn. Kunnen geen andere bus inhalen enzo.
      Onhandig? Je kunt in de stad bussen ook op dezelfde manier als trams laten rijden, je hebt dan geen rails meer nodig en je hebt dus veel minder lawaai. Dat laatste lijkt mij heel aangenaam. Daarnaast is de inzetbaarheid van die bussen ook veel flexibeler dan van trams. Met hun accu's kun je ook delen waar geen stroomvoorziening is in de busroutes opnemen en is zo ook veel makkelijker om busroutes aan te passen.

      Waarom ze dus die lawaaierige kuttrams niet allang vervangen hebben door dergelijke bussen, is mij een raadsel.

      Maar sinds de keer dat een halvegare trambestuurder de achterbumper van mijn Opel Record eraf reed, terwijl ik midden in Rotterdam in de spits op een kruising kwam vast te zitten, heb ik een hekel aan die rotdingen. Oké, de RET heeft de schade netjes betaald, maar wij zaten wel met z'n vieren in die Opel. Moet je je eens indenken wat er zou kunnen zijn gebeurd als wij over de hele autolengte vast op die trambaan hadden komen te zitten.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #8
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Waarom ze dus die lawaaierige kuttrams niet allang vervangen hebben door dergelijke bussen, is mij een raadsel.
      Trams hebben een hogere capaciteit. Zelfs als ze ze vergelijkt met bussen die uit drie delen bestaan:


    9. #9
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Trams hebben een hogere capaciteit. Zelfs als ze ze vergelijkt met bussen die uit drie delen bestaan:

      Dat ding op die foto misschien wel. (geintje) Maar als je er dubbeldekkers van maakt? Dat doen ze met de toerbussen ook en die gaan veel harder dan een trolleybus. Volgens mij hoeft dat dus noch technisch - nog voor de veiligheid, een probleem te zijn. Als je daarnaast alle voordelen die ik eerder heb opgesomd meerekent, dan zie ik grote voordelen ten opzichte van gewone trams.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #10
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Nederland haalt slechts 7.4 % van zijn energie uit hernieuwbare bronnen. De elektriciteit van die elektrische bussen wordt opgewekt door gebruik te maken van fossiele brandstoffen. Elektrische bussen leveren dus geen milieuwinst of vermindering van CO² uitstoot op.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •