Electrische bussen in Limburg - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 22

    Onderwerp: Electrische bussen in Limburg

    1. #11
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Elektrische bussen leveren dus geen milieuwinst of vermindering van CO² uitstoot op.
      Echt wel. Wat te denken van de uitstoot van roetdeeltjes of fijnstof. Meen dat de remblokvoeringen vroeger veel asbest bevatten. Gevaarlijk dat soort fijnstof.

      Die remmen op een elektrische bus zullen gedeeltelijk denk ik regeneratief werken. Er wordt dan geremd op de elektromotor die dan als een dynamo functioneert waardoor de vrijgekomen energie weer kan worden opgeslagen in de accu's.

      De energie moet inderdaad wellicht in een vervuilende centrale worden opgewekt maar milieuwinst lijkt mij er zeker wel te zijn zo op het eerste oog.

    2. #12
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Nederland haalt slechts 7.4 % van zijn energie uit hernieuwbare bronnen. De elektriciteit van die elektrische bussen wordt opgewekt door gebruik te maken van fossiele brandstoffen. Elektrische bussen leveren dus geen milieuwinst of vermindering van CO² uitstoot op.
      Energie centrales zijn een stuk efficienter als verbranding motoren in voertuigen -- per afgelegde kilometer is een electrische of trolleybus minder vervuilend als een dieselbus -- zelfs als hybride bus.

    3. #13
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Elektrische bussen leveren dus geen milieuwinst of vermindering van CO² uitstoot op.
      Dat geldt alleen voor Belgische bussen, ja!
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #14
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Onhandig? Je kunt in de stad bussen ook op dezelfde manier als trams laten rijden, je hebt dan geen rails meer nodig en je hebt dus veel minder lawaai.
      Dat wel. Maar ze kunnen elkaar nog steeds niet inhalen. Ik kan me herinneren dat ik wel es een half uur op een tram heb staan wachten in A'dam, waarna er 4 vlak achterelkaar verschenen.
      viejo pendejo se extravia

    5. #15
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Nederland haalt slechts 7.4 % van zijn energie uit hernieuwbare bronnen. De elektriciteit van die elektrische bussen wordt opgewekt door gebruik te maken van fossiele brandstoffen. Elektrische bussen leveren dus geen milieuwinst of vermindering van CO² uitstoot op.
      Ten eerste is dat snel aan het veranderen; ten tweede zijn elektrische bussen veel efficiënter; ten derder verplaats je de vervuiling naar buiten de stad, waardoor minder mensen worden getroffen.

      CO2 (die 2 moet onderaan) is maar één probleem. Het milieu gaat over veel meer schadelijke stoffen, zoals NOx bijvoorbeeld, en zoals al genoemd, fijnstof.
      viejo pendejo se extravia

    6. #16
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Echt wel. Wat te denken van de uitstoot van roetdeeltjes of fijnstof. Meen dat de remblokvoeringen vroeger veel asbest bevatten. Gevaarlijk dat soort fijnstof.
      Ik kan me vergissen, maar de goegemeente is zich al een tijdje bewust van de gevaren van asbest. Volgens mij bevatten de remblokken die de laatste 50 jaar geproduceerd werden geen asbest meer.

      De energie moet inderdaad wellicht in een vervuilende centrale worden opgewekt.
      Zo is dat!
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    7. #17
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Energie centrales zijn een stuk efficienter als verbranding motoren in voertuigen -- per afgelegde kilometer is een electrische of trolleybus minder vervuilend als een dieselbus -- zelfs als hybride bus.
      Je zal wel gelijk hebben. Ik heb er geen flauw idee van hoe dergelijke berekeningen ivm CO2 en uitstoot van andere schadelijke stoffen moeten gemaakt worden. Het blijft echter een feit dat het zwart-wit-plaatje van oude vervuilende dieselbussen versus schone elektrische bussen toch wel wat genuanceerd mag worden. Zeker als je weet dat het maken van een elektrische bus op zichzelf ook zorgt voor CO2 uitstoot (e.a.) terwijl dat niet het geval is als de ouwe dieselbussen nog enkele jaren verder blijven rijden.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    8. #18
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Ten eerste is dat snel aan het veranderen;
      Toch niet zo heel snel hoor. Google maar eens op de statistieken omtrent deze kwestie van de laatste 20 jaar.

      ten tweede zijn elektrische bussen veel efficiënter;
      Zie mijn antwoord aan Soldim.

      ten derder verplaats je de vervuiling naar buiten de stad, waardoor minder mensen worden getroffen.
      Dat is een beetje dubbel. Volgens mij houden we de vervuiling beter waar ze thuishoort of (onrechtstreeks) veroorzaakt wordt. Des te meer mensen last hebben van vervuiling hoe groter de politieke druk en slagkracht om iets ten goede te veranderen. Jouw opmerking doet denken aan het verschepen van afval naar de derde wereld. Een probleem verplaatsen is iets anders dan een probleem oplossen.

      CO2 (die 2 moet onderaan) is maar één probleem.
      Ik heb geen idee hoe ik dat 2-tje naar onder moet krijgen op mijn laptop.

      Het milieu gaat over veel meer schadelijke stoffen, zoals NOx bijvoorbeeld, en zoals al genoemd, fijnstof.
      Zo is dat! Maar ach, de vorige Belgische regering klopt zich op de borst dat het aantal vervuilende diesels in België vrij spectaculair is gedaald als gevolg van lage emissie zones in de grootste steden en de verhoging van accijns op diesel. Maar o jee, blijkt dat de CO2 - uitstoot na jaren van daling - opnieuw verhoogd is ondanks alle klimaatplannen en genomen maatregelen in dezen.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    9. #19
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Ik kan me vergissen, maar de goegemeente is zich al een tijdje bewust van de gevaren van asbest. Volgens mij bevatten de remblokken die de laatste 50 jaar geproduceerd werden geen asbest meer.
      Bij mijn weten zijn remblokken, al dan niet voorzien van asbest, verantwoordelijk voor een hoog percentage aan fijnstof in de stad. Regeneratief remmen reduceert het fijnstof aanzienlijk.

      Om van roetdeeltjes veroorzaakt door die oude stadsbussen nog maar te zwijgen.

    10. #20
      Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      1.416
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Electrische bussen in Limburg

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IbrahRat Bekijk Berichten
      Bij mijn weten zijn remblokken, al dan niet voorzien van asbest, verantwoordelijk voor een hoog percentage aan fijnstof in de stad. Regeneratief remmen reduceert het fijnstof aanzienlijk.

      Om van roetdeeltjes veroorzaakt door die oude stadsbussen nog maar te zwijgen.
      Beste IbrahRat, (vreemde nick trouwens)

      Ik ben het niet met jou eens omdat ik vind dat zionisten een grotere gevaar vormen voor de ozonlaag dan stadsbussen en asbest.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •