Zoon Femke Halsema
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 20

    Onderwerp: Zoon Femke Halsema

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard

      . .
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 12-03-20 om 14:45.

    2. #2
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

      Ook bekende mensen en hun familie hebben recht op privacy in dit soort zaken. Dus ook Femke Halsme. Daarom begrijp ik niet waarom de Telegraaf deze zaak openbaar heeft gemaakt en hoe ze achter de namen van de verdachten zijn gekomen. Een lek bij justitie naar de pers? Dat de politie de naam van de zoon zegt te hebben "afgeschermd" begrijp ik dan ook niet. Immers van alle minderjarige verdachten is de privacy gewaardborgd.

      In de woonboot werden door de politie twee messen aangetroffen. Op de vluchtroute een alarmpistool. Halsema erkent dat. Tegelijkertijd verklaart zij dat er van een "gewapende inbraak" geen sprake was. Wie zulke spullen bij zich draagt doet dit weloverwogen en houdt kennelijk rekening met verzet bij een inbraak. Het was dus wél een gewapende inbraak. Temminste als de politie sporen heeft aangetroffen op de wapens die gelinkt kunnen worden aan de twee verdachten.

      Tot slot moet deze zaak geen politieke gevolgen voor Femke Halsema hebben. In zie al voor mij dat partijen daar misbruik van willen gaan maken. Met name rechtse partijen.
      Dacht dat ik heel lang niet op het forum zou komen (om redenen die je zal snappen), maar waardeer deze post zo, dat ik weer inlog.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 2 Likes, 1 Dislikes

    3. #3
      Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      1.416
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Jij bent sterk bezig Eric.

      ik vind dat de meeste vluchtelingen uit Syrie terug kunnen keren.

      Grote delen van Syrie zijn ''bevrijd'' en de Assad-aanhangers vinden het wel prima vertoeven hier in het Westen.

      Veel steden en huizen zijn nog grotendeels intact gebleven dus er is helemaal geen sprake van ''totale verwoesting en dustructie ala Warschauw 1939'' zoals de media ons willen doen geloven.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ook bekende mensen en hun familie hebben recht op privacy in dit soort zaken. Dus ook Femke Halsme. Daarom begrijp ik niet waarom de Telegraaf deze zaak openbaar heeft gemaakt en hoe ze achter de namen van de verdachten zijn gekomen. Een lek bij justitie naar de pers? Dat de politie de naam van de zoon zegt te hebben "afgeschermd" begrijp ik dan ook niet. Immers van alle minderjarige verdachten is de privacy gewaardborgd.

      In de woonboot werden door de politie twee messen aangetroffen. Op de vluchtroute een alarmpistool. Halsema erkent dat. Tegelijkertijd verklaart zij dat er van een "gewapende inbraak" geen sprake was. Wie zulke spullen bij zich draagt doet dit weloverwogen en houdt kennelijk rekening met verzet bij een inbraak. Het was dus wél een gewapende inbraak. Temminste als de politie sporen heeft aangetroffen op de wapens die gelinkt kunnen worden aan de twee verdachten.

      Tot slot moet deze zaak geen politieke gevolgen voor Femke Halsema hebben. In zie al voor mij dat partijen daar misbruik van willen gaan maken. Met name rechtse partijen.
      Laatst gewijzigd door Panthera_Leo; 16-08-19 om 06:32.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    4. #4
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Politiek vindt kwestie-Halsema privézaak, politie weerspreekt doofpot

      Bron : NOS.nl - 14 augustus 2019



      De Amsterdamse politiek reageert terughoudend op de aanhouding van de minderjarige zoon van burgemeester Halsema, vorige maand. De jongen werd opgepakt voor het bezit van een nepwapen, nadat hij met een vriend een woonboot had betreden en was gevlucht voor de politie. De meeste lokale partijen vinden het een privékwestie.

      Volgens burgemeester Halsema en de advocaat van haar zoon was het een verlaten woonboot. "Een roestige, oude bak", zegt advocaat Plasman. De jongens gingen de boot binnen, vonden daar brandblussers en begonnen daarmee buiten te spuiten. Een getuige belde de politie. Toen die aankwam, sloegen de jongens op de vlucht.

      De Telegraaf meldde vanochtend dat de zoon van de burgemeester is aangehouden vanwege een "gewapende inbraak", maar Halsema en Plasman spreken dat met klem tegen. Plasman zegt dat de jongen alleen vanwege bezit van het nepwapen in verzekering is gesteld en dat het om "verboden kwajongenswerk" gaat.

      'Geen politieke gevolgen'

      "Er is sprake van een privékwestie, van een jongen van vijftien jaar wiens gegevens in vergelijkbare zaken nooit openbaar zouden zijn gemaakt. Waarbij de politie ambtsgeheim heeft en journalisten er bij andere, minderjarige Amsterdamse jongens zonder strafblad niet over zouden piekeren om hun gegevens zo op straat te gooien", schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de inwoners van Amsterdam.

      De meeste partijen in de gemeenteraad zijn het met Halsema eens; het is een privézaak, vinden haar eigen partij GroenLinks, D66, VVD, CDA, Partij van de Ouderen en ChristenUnie. Ze zeggen dat de kwestie dan ook geen politieke gevolgen heeft voor de burgemeester. Enkele fractievoorzitters voegen eraan toe dat ze ook niet eerder op de hoogte hadden hoeven te worden gesteld.

      Denk-fractievoorzitter Taimounti noemt het ook een privé-aangelegenheid, maar merkt op dat de kwestie door de brief van Halsema wel een politieke lading heeft gekregen. Hij was er graag eerder over geïnformeerd in plaats van daarover in de krant te lezen.

      Fractieleider Van Lammeren van de Partij voor de Dieren wil helemaal niet reageren. Bij de PvdA, SP en Bij1 was niemand bereikbaar voor commentaar.

      Wijzende vingers

      Forum voor Democratie in Amsterdam vindt dat de zaak niet helemaal als privékwestie kan worden afgedaan. "Behalve moeder is mevrouw Halsema ook burgemeester, en in die hoedanigheid politiek aanspreekpunt voor het optreden van de Amsterdamse politie. Uit de berichtgeving blijkt duidelijk dat er vanuit politie en justitie klachten zijn over het ten onrechte anonimiseren van gegevens en ook het woord 'doofpot' valt. Ook als niet Halsema, maar de politie op eigen houtje hiertoe besloten heeft, is zij als burgemeester de raad uitleg verschuldigd", staat in een verklaring van FvD.

      "Wij moeten erover kunnen debatteren en vragen stellen. Zonder vooringenomenheid, zonder beschuldigende vingers te wijzen en zonder op de persoon van mevrouw Halsema of haar zoon te spelen", schrijft Forum voor Democratie verder.

      Minister Ollongren van Binnenlandse Zaken, die wethouder en locoburgemeester in Amsterdam was, zegt dat politici en bestuurders altijd kritisch moeten worden gevolgd door de pers, maar dat daarbij wel de privésfeer van hun naasten en kinderen moet worden beschermd.

      Onderzoek naar lek

      De politie gaat onderzoeken wie binnen het korps de privacygevoelige informatie over de zoon van Halsema naar De Telegraaf heeft gelekt.

      De krant schreef ook dat de aanhouding van de jongen al weken 'onder de pet' wordt gehouden en mogelijk in de doofpot verdwijnt. Dat wordt door zowel Halsema als de politie zelf ontkend.

      "In de zaak waar De Telegraaf vandaag uitgebreid over schrijft is het algemene beleid gehanteerd dat voor elke 15-jarige jongen in Nederland geldt. Er is dan ook helemaal geen sprake van dat een aanhouding 'onder de pet' is gehouden. Juist om elke schijn van partijdigheid te voorkomen, is de zaak overgedragen aan een ander parket", staat in een verklaring van de politie.

      Afgeschermd

      Het dossier van de zaak is wel afgeschermd in de interne politiesystemen, zodat het alleen ingezien kan worden door agenten die er direct mee te maken hebben. Dat gebeurt volgens een politiewoordvoerder vaker bij zaken waar bekende Nederlanders bij betrokken zijn.

      Het gebeurt ook bij gevoelige zaken, zoals huiselijk geweld en zedenzaken. De woordvoerder benadrukt dat de gegevens van de zoon van Halsema niet zijn geanonimiseerd: naam en persoonsgegevens zijn opvraagbaar voor iedereen met toegang tot de politiesystemen.

      .
      Denk dat het betreden van een vervallen leegstaande half gezonken woonboot de voorpagina niet had gehaald als het om iemand anders was gegaan dan de zoon van Femke Halsema.

    5. #5
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panthera_Leo Bekijk Berichten
      Maroc.nl overleeft het wel zonder jouw bijdrages en ''sneaky vingerwijzen'' hoor.

      En hoe hard het ook klinkt maar weinig leden zullen jou missen of naar jou vragen.
      De koning van het bos heeft gesproken.

      Maar IS het wel de stem van de koning ? Ik ontdek aan deze uitval niets nobels...



      Overigens MIS ik niet alleen de zinnige bijdrages van Olive Yao, Maar ook de zinvolle bijdrages van bv H.P.Pas , Mark61.... en nog veel meer prikkers !!! Ik hou er niet van als 1 haantje hier koning kraait.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 2 Likes, 1 Dislikes

    6. #6
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      De koning van het bos heeft gesproken.

      Maar IS het wel de stem van de koning ? Ik ontdek aan deze uitval niets nobels...



      Overigens MIS ik niet alleen de zinnige bijdrages van Olive Yao, Maar ook de zinvolle bijdrages van bv H.P.Pas , Mark61.... en nog veel meer prikkers !!! Ik hou er niet van als 1 haantje hier koning kraait.
      Geef ze eens ongelijk.

      Ik ben ook zo goed als afgehaakt, denk dat de reden uniform is.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #7
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Geef ze eens ongelijk.

      Ik ben ook zo goed als afgehaakt, denk dat de reden uniform is.

      Superick, wat denk je : is het haalbaar om het forum op te krikken ?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    8. #8
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Superick, wat denk je : is het haalbaar om het forum op te krikken ?
      Ieder beheer krijgt de prikkers die het verdient. Hier blijven ze aanetteren met een brutale domme puber die grotendeels op zichzelf zit te reageren en denkt namens een hele groep te spreken.

      De rest zwijgt inclusief beheer. Ik wens ze veel succes. Zolang ze dit niet effectief bestrijden is het gedaan met NVDD.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 2 Thanks, 2 Likes, 1 Dislikes

    9. #9
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Goed. Voorlopig lijkt me dit even de beste reactie op Super ick

      Mss is het wel zo simpel dat het beheer bij moet sturen. Ik vind trouwens dat iedereen hier zelf mag nadenken over mogelijkheden om het forum te verbeteren.

      Ik vind dat Rob Gosseling hier laat zien dat het kan...de sfeer verbeteren bijvoorbeeld !
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 3 Likes, 0 Dislikes

    10. #10
      Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      1.416
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Zoon Femke Halsema

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ieder beheer krijgt de prikkers die het verdient. Hier blijven ze aanetteren met een brutale domme puber die grotendeels op zichzelf zit te reageren en denkt namens een hele groep te spreken.

      De rest zwijgt inclusief beheer. Ik wens ze veel succes. Zolang ze dit niet effectief bestrijden is het gedaan met NVDD.
      Jij denkt dat beheer enkel aanwezig is om jouw soort rechts-extremisten van dienst te zijn?

      Wat te denken van de Islamitische leden die anders denken dan jij en die jij hebt weg-getrollt?

      Ikke,ikke,de rest kan ……



      Het forum draait niet om jouw noch om de islamofoben en rechts-extremisten.

      Dit is een forum voor en door Marokkanen. Het beheer is vele malen coulanter dan het beheer van Fok.nl bijvoorbeeld.


      Hoe bedoel je spiegel?

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •