Speciaal voor Gosseling... :-) - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 27

Onderwerp: Speciaal voor Gosseling... :-)

Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766641

Standaard Re: Speciaal voor Gosseling... :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      "Waarheid". In de religieuze context een eng begrip. Religie is statisch en leunt op dogma's. Alleen de verlichting heeft ons bevrijd van dogma's en ruimte geschapen zonder schuldgevoel te mogen genieten van wat ons gelukkig maakt. Religie praat mensen een schuldgevoel aan. Daarom moet ik niets maar dan ook niets hebben van welke religie dan ook. Filosofen hebben doorgaans betere ideeën dan fundamentalisten.

Alleen het feit dat het gevoel "schuldgevoel" bestaat geeft aan dat het een functie heeft. De functie van schuldgevoel is dat het je weerhoudt om iets te doen wat niet goed is. Net als pijn. Pijn is niet fijn maar als pijn niet zou bestaan zouden we ons zelf zonder het te merken kunnen vernietigen? Dat is hetzelfde met schuldgevoel. Schuldgevoel is ansich niet slecht. Schuldgevoel is slecht als het je om leugenachtige reden wordt aangepraat. Als schuldgevoel je weerhoudt om slechte dingen te doen dan is het juist een zegen.

Het leven is statisch... Je wordt geboren... Je groeit op... Baby... Kind... Puber... Adolescent... Middelbare leeftijd... Oudere leeftijd... Overlijden... Deze cycle is als sinds Adam en Eva...

Religie geeft richting in die statische cycle om die optimaal in te richten... De ware religie that is... Aan het einde van de cycle wordt je beloond naar gelang je prestatie... Eerlijk toch?
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Ik moet wel zeggen dat het een verademing is om te kunnen discussieren zonder dat er scheldwoorden vallen. Inhoudelijk dus.
      Ik ben benieuwd of jij hier over een paar maanden nog zo over denkt aangezien jij cruciale vragen die jouw aanwezigheid op dit forum ter discussie stellen glashard ontwijkt.

Jij bent de meest notoire Islamhater die op internet te vinden is EricDeBlois.

Bijna elke islamitische fora heb jij geterroriseerd omdat jij niet in God gelooft.

Laat die andersdenken ook met rust en ga even een leven zoeken opa. Oke?

Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Nog steeds geen tegenreactie gehad Wizdom?

Die Rob Gosseling is een domme ventje die binnenkort hard op zijn bek gaat.

Mijn onderzoek naar de Islmafobische activiteiten van Eric de nazi ( Rob Gosseling) op het internet is nog in volle gang.

Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Wie is Gosseling eigenlijk?

Ik weet dat het een notoire internet-Islamofoob is die klaarkomt als hij een paar Moslims met succes heeft beledigd via zijn Wifi-toetsenbord in Chili.

Doe eens kleur bekennen Robbemans.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      50
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286222

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panthera_Leo Bekijk Berichten
      Bijna elke islamitische fora heb jij geterroriseerd omdat jij niet in God gelooft.

Laat die andersdenken ook met rust en ga even een leven zoeken opa. Oke?
      Geterroriseerd omdat hij niet in God gelooft? Laat me niet lachen.

De waarheid staat los van wat een ieder gelooft. En Wizdom kan er wel tegen dat mensen iets anders geloven.

Als de waarheid ooit aan het licht komt, zal die iedereen verbluffen, althans dat vermoed ik.

Ingeschreven
      Feb 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766641

Ga me niet vertellen dat dit geen design is... Want dan ben je inderdaad niet goed bij je hoofd... :-)

al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Ga me niet vertellen dat dit geen design is... Want dan ben je inderdaad niet goed bij je hoofd... :-)

Design of niet de natuur is heel complex. Dat bewijst echter allerminst het bestaan van god. Ik aanvaard dat wij mensen niet op alles een antwoord kunnen en zullen vinden. Dat is nu eenmaal inherent aan ons korte bestaan en beperkte waarneming. Dit alles maakt nog niet dat we voor alles wat we niet kunnen bevatten dan maar moeten gaan gissen en veronderstellen dat achter elk misterie de hand van god moet zitten. God is een puur menselijk concept en creatie.

Ingeschreven
      Feb 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766641

Design of niet de natuur is heel complex. Dat bewijst echter allerminst het bestaan van god. Ik aanvaard dat wij mensen niet op alles een antwoord kunnen en zullen vinden. Dat is nu eenmaal inherent aan ons korte bestaan en beperkte waarneming. Dit alles maakt nog niet dat we voor alles wat we niet kunnen bevatten dan maar moeten gaan gissen en veronderstellen dat achter elk misterie de hand van god moet zitten. God is een puur menselijk concept en creatie.
      Bovenstaande is je aangepraat... Luister naar onderstaande... :-)

Ingeschreven
      Feb 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766641

Ingeschreven
      Feb 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766641

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten