Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!! - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/5 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 42

    Onderwerp: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

    1. #21
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Wist je dat islamitische geleerden al ergens in 900 al basis evolutietheorien formuleerden. En de laatste, ergens in de middeleeuwen, ik dacht Ibn Khaldoun, formuleerde al een evolutietheorie die niet veel verschilt met de huidige.
      Punctuated equilibrium of gradualism?

    2. #22
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Wizdom- 'Hou toch op om jezelf voor de gek te houden... Het klinkt allemaal zo armoedig... Ook die software is geschreven met een vooropgestelde design..'


      Ook al geen programmeur.

      Ik denk dat de kern van jouw begripsprobleem uiteindelijk ligt in de onwil dat 'iets' uit 'niets' kan ontstaan.

      Als de kwestie je echt interesseert: graaf eens in Kant en bijv. Heidegger voor wat betreft de filosofische kant van de zaak. Denk een sna over Leibniz's vraag: 'waarom is er iets en niet veel eerder niets'. Voor wat betreft de natuurwetenschappen over dit onderwerp: duik eens wat dieper in bijv. Hawkins, die heeft hier in begrijpelijke taal een en ander over geschreven.

      Ik laat het hier bij.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    3. #23
      Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      1.416
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Punctuated equilibrium of gradualism?
      Voor iemand die al verschillende keren is onderwezen op dit forum heb jij best veel praatjes.

    4. #24
      Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      1.416
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten

      Ik laat het hier bij.
      Ben je bang dat jouw reactie wéér naar de prullenmand wordt verwezen?

    5. #25
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panthera_Leo Bekijk Berichten
      Voor iemand die al verschillende keren is onderwezen op dit forum heb jij best veel praatjes.
      Ehm. Tsja.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    6. #26
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Je moest eens weten...? Heb de wereld afgevlogen voor systemen en programmatuur... :-)

    7. #27
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Wizdom- 'Hou toch op om jezelf voor de gek te houden... Het klinkt allemaal zo armoedig... Ook die software is geschreven met een vooropgestelde design..'


      Ook al geen programmeur.

      Ik denk dat de kern van jouw begripsprobleem uiteindelijk ligt in de onwil dat 'iets' uit 'niets' kan ontstaan.

      Als de kwestie je echt interesseert: graaf eens in Kant en bijv. Heidegger voor wat betreft de filosofische kant van de zaak. Denk een sna over Leibniz's vraag: 'waarom is er iets en niet veel eerder niets'. Voor wat betreft de natuurwetenschappen over dit onderwerp: duik eens wat dieper in bijv. Hawkins, die heeft hier in begrijpelijke taal een en ander over geschreven.

      Ik laat het hier bij.
      Het zijn allemaal grossiers in vage wishful thinking theories... De waarheid is dat ze zullen worden geconfronteerd met hun ongefundeerde theorieën die uit de lucht zijn gegrepen...

    8. #28
      Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      1.416
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Ehm. Tsja.
      Volgens mij heb ik jou al in 3 verschillende topics gewezen op fouten en incorrecte uitspraken.

      Dit soort troll-acties hebben alleen maar een boomerang-effect op jou.

      Ik zou als ik jou was je onwetendheid verdedigen ipv hier even de ''Bassie'' uit te gaan hangen.

      Wil je dat ik de topics upp opdat jij weet waar en hoe vaak jij de mist in bent gegaan tegen mij?

    9. #29
      Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2013
      Berichten
      545
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12379

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Wist je dat islamitische geleerden al ergens in 900 al basis evolutietheorien formuleerden. En de laatste, ergens in de middeleeuwen, ik dacht Ibn Khaldoun, formuleerde al een evolutietheorie die niet veel verschilt met de huidige.
      Hoewel de Griekse en Romeinse ideeën over evolutie na de val van het Romeinse Rijk in Europa min of meer verloren gingen, werden ze in het Midden-Oosten aan latere generaties doorgegeven. In de hoogtijdagen van de islamitische filosofie (8e tot 13e eeuw) werden de ideeën van de Griekse natuurfilosofen op scholen onderwezen.[7]

      De eerste islamitische natuurfilosoof die evolutionistische ideeën had, was de 9e-eeuwse Afro-Arabische schrijver al-Jahiz. Hij beschreef hoe de omgeving de kansen op overleving van een dier bepaalt en berichtte over de strijd om het bestaan in de natuur.[8]

      In de geschriften van de 10e-eeuwse Ikhwan al-Safa (broederschap der oprechtheid) en in het boek al-Fawz al-Asghar van de Perzische filosoof Ibn Miskawayh (932-1030) kwamen ideeën naar voren die aan evolutionisme grensden. Levenloos materiaal zou, onder invloed van de schepper, veranderen in lucht; lucht in water; water in mineralen; mineralen in planten; planten in dieren; dieren in apen; en apen in mensen.[9] De hoogste mensen zouden op hun beurt bijna een hogere orde bereikt hebben, de engelen.[10] De natuurfilosoof Ibn al-Haytham (965–1039) schreef ook over de mogelijkheid van de evolutie van leven (hoewel niet over natuurlijke selectie). Een groot aantal Arabische en Perzische geleerden uit die tijd, zoals Aboe Rayhaan al-Biruni (973-1048), Nasir al-Din al-Toesi (1201-1274), of Ibn Khaldun (1332-1406) zouden zijn ideeën bediscussiëren en verder uitwerken. Na de renaissance zouden deze werken op hun beurt weer druppelsgewijs in Europa binnendringen, waar ze wellicht invloed hebben gehad op de wetenschappelijke revolutie.[11]

      https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschi...volutietheorie

    10. #30
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Atheist geeft toe dat Evolutie theorie is DOOD!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panthera_Leo Bekijk Berichten
      Volgens mij heb ik jou al in 3 verschillende topics gewezen op fouten en incorrecte uitspraken.

      Dit soort troll-acties hebben alleen maar een boomerang-effect op jou.

      Ik zou als ik jou was je onwetendheid verdedigen ipv hier even de ''Bassie'' uit te gaan hangen.

      Wil je dat ik de topics upp opdat jij weet waar en hoe vaak jij de mist in bent gegaan tegen mij?
      Aldus onze schoolplein bully. Ongetwijfeld heb ik over veel dingen ongelijk, echter wat de evolutietheorie betrefd durf ik de vergelijking met jou wel aan.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •