Salafistische scholen - Pagina 7
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 7/7 EersteEerste ... 67
    Resultaten 61 tot 64 van de 64

    Onderwerp: Salafistische scholen

    1. #61
      Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2013
      Berichten
      545
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12379

      Standaard Salafistische school of islamitische onderwijsinstelling?

      De topicstarter, ultrarechts extremist Rob Gosseling stelt met zijn topictitel impliciet dat het Cornelius Haga Lyceum een salafistische school zou zijn.
      Voor de wet is het Cornelius Haga Lyceum een islamitische onderwijs instelling.

      Ik heb een stellig vermoeden dat de in deze discussie participerende ultrarechts extremist Rob Gosseling ( hiervoor reeds genoemd) en de rechts extremist Super Ick hun mening geven over de doelstellingen van het Cornelius Haga Lyceum met dien verstande dat hen bekritiseerde doelstellingen gedefinieerd zijn door "de media:".

      In het kader van hoor en wederhoor:



      Missie en visie

      In naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle
      Het Cornelius Haga Lyceum is niet op zoek naar een breder ik, maar een groter wij.



      ‘Dat zoeken naar een groter wij is altijd een drijvende kracht geweest in de geschiedenis van ons land en onze democratie. Eenvoudig is het niet. Het gaat vaak met horten en stoten en het vereist volhouders die doorgaan tegen de verdrukking in.
      Honderd jaar geleden, in 1917, kwam er een doorbraak in een strijd die ons land lang verdeeld had gehouden. Het bijzonder onderwijs kreeg een gelijkwaardige positie en het kiesrecht werd uitgebreid naar alle mannen.
      Vrouwen moesten nog twee jaar wachten voordat ze konden stemmen. Dat het uiteindelijk zover kwam was mede te danken aan Aletta Jacobs. Meer dan 35 jaar lang – een half mensenleven – had zij zich daarvoor ingezet. Zij vierde de overwinning met verzoenende woorden.
      “Alleen door overreding hebben wij voetje voor voetje terrein gewonnen, totdat eindelijk de angst voor het nieuwe zich heeft moeten overgeven.”‘

      – Kersttoespraak van Zijne Majesteit de Koning, 25 december 2017 –

      Missie

      Wij van het team van het Cornelius Haga Lyceum streven ernaar hoogwaardig voortgezet onderwijs op islamitische grondslag voor eenieder toegankelijk te maken. Dit onderwijs moet tot stand komen in een veilige, respectvolle en stimulerende leeromgeving waar leerlingen in hun kracht worden gezet en volop de kans krijgen hun talenten te ontplooien en zich optimaal te ontwikkelen. Docenten spelen een grote rol bij het vinden en ontwikkelen van de persoonlijke kwaliteiten van de leerlingen. Om een gevoel van eigenaarschap voor het eigen leerproces te stimuleren worden leerlingen door ons waar mogelijk uitgenodigd mee te denken bij de vormgeving van het onderwijs.
      Wij streven ernaar om bewuste en verantwoordelijke wereldburgers aan onze maatschappij af te leveren met behoud van een sterke eigen identiteit en een open blik op de samenleving. Daartoe wordt cognitief onderwijs afgewisseld met innovatieve projecten met inzet van moderne middelen, waardoor competenties als samenwerking, handelend leren en oplossingsgerichtheid ontwikkeld worden. Wij willen blijvend uitgedaagd worden om onszelf professioneel te blijven ontwikkelen teneinde excellent onderwijs na te kunnen streven.

      Visie

      Het Cornelius Haga Lyceum streeft naar een beheerste groei en stelt daarbij het belang van goed onderwijs en de leerlingen voorop. Kleinschaligheid en integriteit zijn de sleutelwoorden die de komende jaren centraal staan in ons streven naar de missie van het Cornelius Haga Lyceum.
      De leerlingen staan te allen tijde centraal en worden middels hoogwaardig kwalitatieve lessen, moderne didactische methoden en vooral met heel veel zorg en motivatie voorbereid op een toekomst als actieve burger. Het Cornelius Haga Lyceum zorgt voor een prettige en uitdagende leer- en leefomgeving, zodat eenieder zich thuis kan voelen en zich inzet voor onze school vanuit een intrinsieke motivatie, dus vanuit het hart.
      Wij zetten ons dag en nacht in voor het welzijn van de leerlingen vanuit islamitische principes.
      De korte afstand tussen leerling, docent en leiding versterkt dit.
      Bij kwaliteit hoort reflectie. Om ons tijdens deze missie goed op weg te houden heeft het team
      elf kernwaarden vastgelegd die als manifest dienen voor onze school. Deze kernwaarden hebben in zowel het onderwijs als de nevenactiviteiten zijn doorwerking.
      Door onszelf continu te herinneren aan deze kernwaarden en de onderstaande islamitisch passende passage in ons volkslied, houden wij onszelf op de goede baan op weg naar het behalen van onze doelen.



      Mijn schilt ende betrouwen
      Zijt ghy, O Godt, mijn Heer.
      Op U soo wil ick bouwen,
      Verlaet my nimmermeer;
      Dat ick doch vroom mag blijven
      U dienaer t’aller stond
      Die tyranny verdrijven,
      Die my mijn hert doorwondt.

      – Wilhelmus, zesde couplet –



    2. #62
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: extremistische salafisten

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Interim Bekijk Berichten

      Addendum A



      (1) U stelt hiemee dat iedere mocro-prikker een radicale moslim is die u (infidel) ziet als minderwaardig.
      Volgens u zit extreem salafisme ( ideologie) ingebakken in de genen van de Marokkaan.
      En die genen maken het, volgens u onmogelijk om kerk en Staat te scheiden (extreme salafisten → onverdraagzaam; normale salafisten → verdraagzaam).

      (2) De zwijgende meerderheid kan gewoonweg niet solidair zijn met een samenleving, die de scheiding tussen kerk en Staat respecteert. Want die meerderheid is, volgens u, genetisch niet in staat om de scheiding kerk en Staat te maken.
      Overigens zijn niet alle Nederlanders hier schuldig aan. De Nederlandse werkgevers die hen binnenhaalden hadden kunnen weten dat ze, volgens u, vanwege hun genen de scheiding tussen kerk en Staat niet kunnen maken.

      Conclusie addendum A: u stelt dat alle Marokkanen extreme salafisten zijn die vanwege hun genen niet in staat zijn de scheiding tussen kerk en Staat te maken en dit typeert u politiek bezien als extreem rechts.

      Addendum B


      (1) Dat zegt Wilders ook.

      (2) Vanwege mijn genen dien ik mij te houden aan wat u opsomt (hierboven) in addendum (2).
      Conclusie addendum B met hierbij dezelfde argumentatie als van addendum A: extreem rechts.


      Eindconclusie: extreem rechts.
      Aha, jij voelt je beledigd. Dat is wat anders. Jij kan alles wel beledigend vinden. Fijn dat het kan hier. Dat betekend dat je in een vrije samenleving leeft.

      Ik lees inderdaad de meest bizarre anti-priksels over Nederlnd hier en zie ze door geen Marokkaan tegengesproken. Zeg 1 kleinigheidje over Israël en je hebt er 15 in je nek. Dat zegt genoeg.

      Andere keer verder.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    3. #63
      Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2013
      Berichten
      545
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      12379

      Standaard Topic kan op slot

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Aha, jij voelt je beledigd. Dat is wat anders. Jij kan alles wel beledigend vinden. Fijn dat het kan hier. Dat betekend dat je in een vrije samenleving leeft.
      Ik ben beledigd omdat u stelt dat ik vanwege mijn genen niet in staat ben kerk en Staat te scheiden en dat ik alle niet-moslimse Nederlanders minderwaardiger vind dan extreme/extremistische salafisten: smaad en laster met racisme als motief.

      Ik lees inderdaad de meest bizarre anti-priksels over Nederlnd hier en zie ze door geen Marokkaan tegengesproken. Zeg 1 kleinigheidje over Israël en je hebt er 15 in je nek. Dat zegt genoeg.
      De zionistische entiteit valt buiten de beschouwingen in deze discussie.

      Andere keer verder.
      Nope, ik heb nijn doel bereikt in deze discussie.

      Afronding: https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post5663083 (spreken is zilver, zwijgen is goud!)

    4. #64
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Salafistische scholen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Interim Bekijk Berichten
      De topicstarter, ultrarechts extremist Rob Gosseling stelt met zijn topictitel impliciet dat het Cornelius Haga Lyceum een salafistische school zou zijn.
      Voor de wet is het Cornelius Haga Lyceum een islamitische onderwijs instelling.

      Ik heb een stellig vermoeden dat de in deze discussie participerende ultrarechts extremist Rob Gosseling ( hiervoor reeds genoemd) en de rechts extremist Super Ick hun mening geven over de doelstellingen van het Cornelius Haga Lyceum met dien verstande dat hen bekritiseerde doelstellingen gedefinieerd zijn door "de media:".

      In het kader van hoor en wederhoor:



      Missie en visie

      In naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle
      Het Cornelius Haga Lyceum is niet op zoek naar een breder ik, maar een groter wij.



      ‘Dat zoeken naar een groter wij is altijd een drijvende kracht geweest in de geschiedenis van ons land en onze democratie. Eenvoudig is het niet. Het gaat vaak met horten en stoten en het vereist volhouders die doorgaan tegen de verdrukking in.
      Honderd jaar geleden, in 1917, kwam er een doorbraak in een strijd die ons land lang verdeeld had gehouden. Het bijzonder onderwijs kreeg een gelijkwaardige positie en het kiesrecht werd uitgebreid naar alle mannen.
      Vrouwen moesten nog twee jaar wachten voordat ze konden stemmen. Dat het uiteindelijk zover kwam was mede te danken aan Aletta Jacobs. Meer dan 35 jaar lang – een half mensenleven – had zij zich daarvoor ingezet. Zij vierde de overwinning met verzoenende woorden.
      “Alleen door overreding hebben wij voetje voor voetje terrein gewonnen, totdat eindelijk de angst voor het nieuwe zich heeft moeten overgeven.”‘

      – Kersttoespraak van Zijne Majesteit de Koning, 25 december 2017 –

      Missie

      Wij van het team van het Cornelius Haga Lyceum streven ernaar hoogwaardig voortgezet onderwijs op islamitische grondslag voor eenieder toegankelijk te maken. Dit onderwijs moet tot stand komen in een veilige, respectvolle en stimulerende leeromgeving waar leerlingen in hun kracht worden gezet en volop de kans krijgen hun talenten te ontplooien en zich optimaal te ontwikkelen. Docenten spelen een grote rol bij het vinden en ontwikkelen van de persoonlijke kwaliteiten van de leerlingen. Om een gevoel van eigenaarschap voor het eigen leerproces te stimuleren worden leerlingen door ons waar mogelijk uitgenodigd mee te denken bij de vormgeving van het onderwijs.
      Wij streven ernaar om bewuste en verantwoordelijke wereldburgers aan onze maatschappij af te leveren met behoud van een sterke eigen identiteit en een open blik op de samenleving. Daartoe wordt cognitief onderwijs afgewisseld met innovatieve projecten met inzet van moderne middelen, waardoor competenties als samenwerking, handelend leren en oplossingsgerichtheid ontwikkeld worden. Wij willen blijvend uitgedaagd worden om onszelf professioneel te blijven ontwikkelen teneinde excellent onderwijs na te kunnen streven.

      Visie

      Het Cornelius Haga Lyceum streeft naar een beheerste groei en stelt daarbij het belang van goed onderwijs en de leerlingen voorop. Kleinschaligheid en integriteit zijn de sleutelwoorden die de komende jaren centraal staan in ons streven naar de missie van het Cornelius Haga Lyceum.
      De leerlingen staan te allen tijde centraal en worden middels hoogwaardig kwalitatieve lessen, moderne didactische methoden en vooral met heel veel zorg en motivatie voorbereid op een toekomst als actieve burger. Het Cornelius Haga Lyceum zorgt voor een prettige en uitdagende leer- en leefomgeving, zodat eenieder zich thuis kan voelen en zich inzet voor onze school vanuit een intrinsieke motivatie, dus vanuit het hart.
      Wij zetten ons dag en nacht in voor het welzijn van de leerlingen vanuit islamitische principes.
      De korte afstand tussen leerling, docent en leiding versterkt dit.
      Bij kwaliteit hoort reflectie. Om ons tijdens deze missie goed op weg te houden heeft het team
      elf kernwaarden vastgelegd die als manifest dienen voor onze school. Deze kernwaarden hebben in zowel het onderwijs als de nevenactiviteiten zijn doorwerking.
      Door onszelf continu te herinneren aan deze kernwaarden en de onderstaande islamitisch passende passage in ons volkslied, houden wij onszelf op de goede baan op weg naar het behalen van onze doelen.



      Mijn schilt ende betrouwen
      Zijt ghy, O Godt, mijn Heer.
      Op U soo wil ick bouwen,
      Verlaet my nimmermeer;
      Dat ick doch vroom mag blijven
      U dienaer t’aller stond
      Die tyranny verdrijven,
      Die my mijn hert doorwondt.

      – Wilhelmus, zesde couplet –


      Veel te lang verhaal met veel niet terzake doende ruis. Quote mij en ik geef antwoord misschien. Doe maar gewoon, want dat gebral is niet meer dan een act. Vermoeiend zoveel eigendunk. Probeer het nog eens maar dan wat concreter zonder nodeloze franje.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •