Roetveegpiet de norm
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 24

    Onderwerp: Roetveegpiet de norm

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Roetveegpiet de norm

      .
      .
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 12-03-20 om 14:39.

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Nu nog die malle travestietenkleding en kroesharen en dikke rode lippen weg - een oude spijkerbroek aan en een pet op - en ze gaan steeds meer op schoorsteenkruipers volgens het bijbehorende verhaal lijken.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #3
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Alleen roetveegpieten bij landelijke intocht Sinterklaas


      Bij de landelijke intocht van Sinterklaas in Apeldoorn zijn alleen nog roetveegpieten, meldt de NTR. De pieten zullen dit jaar niet meer volledig zwart worden geschminkt. Ook in het Sinterklaasjournaal zijn geen volledig zwarte pieten meer te zien.

      Als ik het goed begrijp dan mogen in de toekomst enkel nog blanken de rol van zwarte piet spelen. Dat lijkt me toch een serieuze discriminatie van mijn zwarte medemens. Hoog tijd dat er een actiegroep op staat die deze discriminatie aan de kaak stelt.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    4. #4
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Ze doen maar.

      Wat mij wel irriteert is dat een relatief kleine groep enorm hard begint te gillen waardoor anderen weer het idee krijgen dat grote groepen benadeeld worden en daardoor meebuigen.

      Enkele jaren geleden heb ik geïnvesteerd in een antieke stoomsleepboot . Ik ben daardoor voor meer dan de helft eigenaar van het ding. De exploitatie krijgen we rond met bezichtigingen en geboekte dagtripjes.
      Nu wil een deel van de stichting die de exploitatie verzorgt gaan onderzoeken of de sleepboot aangepast kan worden naar een elektrische aandrijving. Ik ben daar voor gaan leggen. Ik heb alle verwijten al gehad.
      Vorige maand heeft een wethouder contact gezocht en geopperd dat de gemeente wellicht mijn aandeel over gaat nemen. Hij gedroeg zich daarbij alsof de sleper toch intussen een blok aan mijn been was geworden en dat zij mij daarmee tegemoet komen.

      Waarschijnlijk denken ze onder druk alles vloeibaar te maken. Ik overweeg nu om de rest van de 'aandelen' ook te kopen. Dat recht heb ik bedongen toen ik instapte. Ik heb al een aantal oud schippers en marinemensen die hem graag willen gaan varen en onderhouden zoals hij nu is.

      Ongemerkt vreet zo'n stelletje gekkies toch energie.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #5
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Wie aan je boot komt, komt aan jou, begrijp ik uit je reactie.

      Het aantrekkelijkst van je antieke schip is voor jou dat ze op stoom vaart. Dat zou ik er ook in willen houden als ik jou was : stoom is okay.
      Ik zag op internet dat er in 2018 nog een mooi scheepje een nieuwe stoomketel heeft gekregen toen deze afgekeurd was geworden. Duur, heel duur, maar het loont !


      http://towingline.com/nieuwe-ketel-v...boot-noordzee/





      Eerlijk gezegd moest ik even wat oude kennis opfrissen over de werking van een stoommachine :


      Het gaat erom dat er vuur/hitte bij komt om de stoom te ontwikkelen. Dat gebeurt IN de stoomketel !

      Als je alleen al weet dat er 1 op de 2 kinderen in de grote stad astma ontwikkelt en als je getuige bent geweest van de angst in die benauwde oogjes van naar adem snakkende op de grond rollende peuters voor hun bedje ga je ervoor. Voor die betere luchtkwaliteit.

      Superick, alle kleine beetjes helpen. Je bent Sinterklaas niet (Heilige van het geld, of zoiets ??) maar je zou kunnen overwegen om door middel van crowdfunding zo'n nieuwe stoomketel voor je schip aan te schaffen. Wel het stoom behouden, maar zoeken naar een veilige brandstof die OOK JOU bevalt.


      TOEGEVOEGD : Wat als de ketel van jou nog goed is ? Ik kwam ter vervanging van steenkool subcoal tegen (https://www.np-recycling.nl/nl/recyc...ief-voor-kolen ) en wist je dat er ook ontwikkelingen zijn om ijzerstof als brandstof in te zetten ? Zit in ontwikkelfase.
      Heb je je er sowieso al in verdiept ?
      Laatst gewijzigd door Eke; 17-09-19 om 19:45.

    6. #6
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Als ik het goed begrijp dan mogen in de toekomst enkel nog blanken de rol van zwarte piet spelen. Dat lijkt me toch een serieuze discriminatie van mijn zwarte medemens. Hoog tijd dat er een actiegroep op staat die deze discriminatie aan de kaak stelt.
      Mars, laat ik nou denken dat je een grapje maakte !


      Iedere Zwarte Piet krijgt roetstrepen van de schoorsteen. En is dan geschikt om met Sint Nicolaas ..uh..samen te werken

    7. #7
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Tja. Die malle kleding en toebehoren is toch ook traditie. Als je dat allemaal weg doet blijft er niks meer over.
      Ach Gosseling, al dat vastklampen aan oude en vermolmde tradities is iets van mensen die bang zijn voor verandering. Van watje, zeg maar.

      Luister liever naar het woord van de dichter - en in dit geval is het ook nog eens een hele grote:

      For us like any other fugitive,
      like the numberless flowers that cannot number
      and all the beasts that not need to remember:
      It is today in which we live.

      So many try to stay 'Not Now',
      so many have forgotten how
      to say 'I Am', and would be
      lost, if they could, in history.

      Bowing, for instance, with such old-words grace
      to a proper flag in a proper place,
      muttering like ancients as they stump upstairs
      of 'Mine and His' or 'Ours and Theirs.

      Just as if time were what they used to will
      when it was gifted with possessions still,
      just as if they were wrong
      in no more wishing to belong.

      No wonder then so many die of grief,
      so many are lonely as they die;
      no one has yet believed or like al lie,
      another time has other lives to live. (W.H. Auden)
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #8
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ach Gosseling, al dat vastklampen aan oude en vermolmde tradities is iets van mensen die bang zijn voor verandering. Van watje, zeg maar.

      Luister liever naar het woord van de dichter - en in dit geval is het ook nog eens een hele grote:

      For us like any other fugitive,
      like the numberless flowers that cannot number
      and all the beasts that not need to remember:
      It is today in which we live.

      So many try to stay 'Not Now',
      so many have forgotten how
      to say 'I Am', and would be
      lost, if they could, in history.

      Bowing, for instance, with such old-words grace
      to a proper flag in a proper place,
      muttering like ancients as they stump upstairs
      of 'Mine and His' or 'Ours and Theirs.

      Just as if time were what they used to will
      when it was gifted with possessions still,
      just as if they were wrong
      in no more wishing to belong.

      No wonder then so many die of grief,
      so many are lonely as they die;
      no one has yet believed or like al lie,
      another time has other lives to live. (W.H. Auden)
      Iemand die zwarte piet verwart met het verleden en heden van de positoe van de zwarte Amerikaan slaat de plank volledig mis.

      Wel een mooi gedicht.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #9
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Wie aan je boot komt, komt aan jou, begrijp ik uit je reactie.

      Het aantrekkelijkst van je antieke schip is voor jou dat ze op stoom vaart. Dat zou ik er ook in willen houden als ik jou was : stoom is okay.
      Ik zag op internet dat er in 2018 nog een mooi scheepje een nieuwe stoomketel heeft gekregen toen deze afgekeurd was geworden. Duur, heel duur, maar het loont !


      404 Not Found





      Eerlijk gezegd moest ik even wat oude kennis opfrissen over de werking van een stoommachine :


      Het gaat erom dat er vuur/hitte bij komt om de stoom te ontwikkelen. Dat gebeurt IN de stoomketel !

      Als je alleen al weet dat er 1 op de 2 kinderen in de grote stad astma ontwikkelt en als je getuige bent geweest van de angst in die benauwde oogjes van naar adem snakkende op de grond rollende peuters voor hun bedje ga je ervoor. Voor die betere luchtkwaliteit.

      Superick, alle kleine beetjes helpen. Je bent Sinterklaas niet (Heilige van het geld, of zoiets ??) maar je zou kunnen overwegen om door middel van crowdfunding zo'n nieuwe stoomketel voor je schip aan te schaffen. Wel het stoom behouden, maar zoeken naar een veilige brandstof die OOK JOU bevalt.


      TOEGEVOEGD : Wat als de ketel van jou nog goed is ? Ik kwam ter vervanging van steenkool subcoal tegen (https://www.np-recycling.nl/nl/recyc...ief-voor-kolen ) en wist je dat er ook ontwikkelingen zijn om ijzerstof als brandstof in te zetten ? Zit in ontwikkelfase.
      Heb je je er sowieso al in verdiept ?
      Deze blijft lekker zoals die is.

      Je onzinverhaaltje over astmakindjes met rollende oogjes ga je maar ergens anders ophangen. Die kindjes krijgen het veel benauwder van een rij auto's die voor een stoplicht staan.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #10
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Roetveegpiet de norm

      Wat is nou eigenlijk je probleem, Superick ? Ik heb begrepen dat je GEEN elektrische aandrijving wilt. Je gebruikt die boot om mensen erin rond te leiden en om er tochtjes mee te maken.
      Dus ik neem aan dat je het liefst wilt laten zien hoe die boot gestookt wordt met steenkool.
      Of gebruik je geen steenkool ? Wat dan wel ? En heb je er een filter in laten bouwen ?


      PS :https://www.ad.nl/binnenland/nergens...ssen~a43cff8b/
      lees ook onderaan de kleine lettertjes.
      Opmerking : hoe denk jij dat een peuter die nog weinig woordenschat heeft gaat reageren als ie het gevoel heeft dat ie stikt ?

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •