Stikstofmaatregelen
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/4 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 35

    Onderwerp: Stikstofmaatregelen

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Stikstofmaatregelen

      . .
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 12-03-20 om 14:00.

    2. #2
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Wat mij betreft is de snelheid omlaag naar 100 een goede maatregel. De veestapel inkrimpen is dat helemaal niet. De boeren worden al te vaak geconfronteerd met beperkende maatregelen en strenge eisen. Zo wordt het boeren onmogelijk gemaakt rendabel te werken. Boeren worden zo weggejaagd naar landen waar die beperkingen niet gelden. Dat zal grote schade aan de economie opleveren.
      Als alle varkenteelt morgen zou worden gestaakt hoeveel stikstof zou dit schelen? Is het probleem dan in 1 keer opgelost...? :-)
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    3. #3
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.904
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Wat mij betreft is de snelheid omlaag naar 100 een goede maatregel. De veestapel inkrimpen is dat helemaal niet. De boeren worden al te vaak geconfronteerd met beperkende maatregelen en strenge eisen. Zo wordt het boeren onmogelijk gemaakt rendabel te werken. Boeren worden zo weggejaagd naar landen waar die beperkingen niet gelden. Dat zal grote schade aan de economie opleveren.
      Die kut boeren hebben er ondertussen wel gezorgd voor een gigantische kaalslag wereldwijd. Er staan tegenwoordig tien keer meer bomen in een nieuwbouwwijk dan op honderd keer zoveel oppervlakte landbouwgrond. Overal ter wereld worden bossen platgebrand en gekapt voor die levende strontfabrieken en het telen van veevoer - inclusief het voer voor onze honden en katten, wat al helemaal een gotspe is.

      Die gasten zijn met hun megastallen verantwoordelijk voor de uitbraak van allerlei enge levensgevaarlijke ziektes - zoals knokkelkoorts, bijvoorbeeld. Regelmatig worden er miljoenen kippen, eieren, varkens, eenden en weet ik al niet meer wegens enge besmettingsrisico's voor mensen afgemaakt en vernietigd. De financiële schade is daarbij gigantisch.

      Je kunt hier nu urenlang door polders fietsen zonder ook maar een weidevogel te zien vliegen. Die zijn allemaal door het vergif en het veel te vroeg maaien verdwenen.
      Afgelopen week zag ik zo'n maffe boere-knurft zijn volop in de bloei staande slootkanten maaien. Totaal van de pot gerukt.

      De insectenpopulaties sterven wereldwijd massaal uit door al het landbouwgif.
      En wat ook zo verschrikkelijk is - is dat door het feit dat overal waar in die door die boeren zogenaamd beschermde natuur die verrekte kut megastallen staan - het niet eens prettig meer is om te fietsen - je adem wordt afgesneden door de stank die je - inclusief die enge ziektekiemen - van die stallen komt aanwaaien.

      Geen enkele ander bedrijfstak krijgt vanwege misplaatst sentiment zoveel ruimte om de omgeving te verzieken als de landbouw. Het moet nu maar eens gedaan zijn met dat misplaatste sentiment. Boeren behoren net zoals andere producenten tot een bedrijfstak - die net zo goed aan milieu- en gezondheidsnormen moet voldoen als elke andere bedrijfstak.

      Wereldwijd de veestapel inkrimpen en de grond die daarmee vrij komt aan de wilde beesten geven. Gosseling. Daar moet het naar toe. Laat de wolven maar komen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #4
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.428
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Oh Yeah Knuppeltje!

      En maar drugs en antidepressivia (ik ook) slikken omdat de hele wereldsfeer verziekt is door het systematisch uitmoorden van miljoenen als het niet meer is dieren elke dag weer voor de "goede" "smaak". Het zo'n beetje enige steekhoudende (pun intended?) argument om vlees te moeten eten.

      Hoi mensen, we hebben hersentjes gekregen van god, en nu kunnen we met de huidige kennis ook met minder of zonder vlees leven zonder de wereld hoeven kapot te maken!

      Hiep hoi! !!!!
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

    5. #5
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Als je zo begint haak ik meteen af. Kut boeren. Kut pvda, kut islam, kut kut kut. Je profileert je hier in toenemende mate als een vervelende met zichzelf ingenomen hautaine trol. De 'meerderheid is dom', 'nepmoslims', 'henk en ingrid' en dat soort uitspraken. Altijd zeiken behalve als het over de islam gaat, want dat is nu eenmaal een links dingetje. Daar moet je respect voor hebben. Niet voor de meerderheid want die is dom.

      Het gaat hier over Nederland en niet over de kutboeren in de hele wereld.

      En als je toch bezig bent: huizen mogen even niet meer gebouwd worden vanwege stikstofuitstoot. Maar ondertussen stromen de vluchtelingen binnen die veel sneller een huis krijgen dan autochtonen die op een wachtlijst staan. Tenenkrommend gewoon.
      Nederland is duidelijk overvol. Janmaat had daar helemaal gelijk in. En al die schijtende mensen willen wel vlees, groenten en melk. Importeren dan maar die troep?

      Hypocriet. Heel Nederland vreet van Nederlandse boeren. Allemaal een grote bek over CO2. Toch ieder jaar lekker met het vliegtuig omdat het kan. Ze stoppen hun bakkes vol met vreten van zo'n kutboer. Tot aan Greta toe hebben ze een mening over milieu, maar allemaal lurken ze stroom voor hun smartphone en andere apparaten. Iets meer bescheidenheid is wel op zijn plaats met zoveel schijnheil.
      Laatste woordje dekt de lading volledig.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    6. #6
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.904
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Als je zo begint haak ik meteen af.

      Kut boeren. Kut pvda, kut islam, kut kut kut. Altijd zeiken behalve als het over de islam gaat...

      Het gaat hier over Nederland en niet over de kutboeren in de hele wereld.

      En als je toch bezig bent: huizen mogen even niet meer gebouwd worden vanwege stikstofuitstoot. Maar ondertussen stromen de vluchtelingen binnen die veel sneller een huis krijgen dan autochtonen die op een wachtlijst staan.

      Hypocriet. Heel Nederland vreet van Nederlandse boeren.
      Ho, ho, jezelf niet zo tegenspreken. Je haakt duidelijk helemaal niet af.

      Huh? Lees die zin nog eens aandachtig over, Gosseling.

      Mwa, de problemen die grootschalige landbouw met zich meebrengt zijn overal hetzelfde.

      Rechts geleuter. Hier is geen instroom van vluchtelingen.

      Iedereen, waar ook ter wereld eet landbouwproducten. Maar dat is geen reden om die bedrijfstak meer vrijheid te geven om het milieu te verpesten dan welke bedrijfstak dan ook - en al zeker niet om die bedrijfstak heilig te verklaren.

      Verder heb jij me nergens tegen maatregelen betreffende andere vormen van milieubescherming zien of horen pleiten. Ik ben juist voor die maatregelen.

      Er had allang net zoveel accijns op kerosine moeten worden geheven als op elke andere brandstof.

      De reiskosten per trein hadden allang veel concurrerender gemaakt moeten worden met de auto.

      De subsidie op die grote hybride auto's heb ik altijd al weggegooid geld gevonden - waarvan alleen mensen met een dikke portemonnee hebben geprofiteerd - omdat die door de actieradius en de oplaadtijd gewoon op benzine bleven rijden.
      In plaats daarvan heb ik steeds gepleit om zolang die problemen met stekkerauto's gelden - juist alleen stadsautootjes met alleen een elektromotor te subsidiëren.

      Zo kan ik nog wel even doorgaan, Gosseling, maar ik heb daar geen zin in. En ga iets aan je gevoel voor satire doen, ja!!
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #7
      Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Locatie
      Sneek
      Leeftijd
      55
      Berichten
      3.205
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286229

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Veestapel inkrimpen zal op termijn een gouden greep kunnen te zijn. Het nepvlees komt eraan.

    8. #8
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Veestapel inkrimpen zal op termijn een gouden greep kunnen te zijn. Het nepvlees komt eraan.
      Maar dan graag de inhoudelijke discussie.

      Er is een berekening gemaakt dat het halveren van het aantal varkens iets van 2% scheelt. Dat komt omdat een groot deel van de stikstof komt uit het buurland en omdat koeien de grote boosdoener zijn.
      Fijnstof komt grotendeels door het opgooien van banden en turbulentie veroorzaakt door auto's en dus voor een veel kleiner deel uit de uitlaat. Toch blijft de politiek zich maar concentreren op het laatste.

      Er wordt maar wat geroeptoeterd door politici. Niet gestaafde beweringen, kleine stukjes uit wetenschappelijke onderzoeken. Alles wat aansluit bij de al bestaande overtuiging wordt er aan vastgekoppeld.
      Van het bijstellen van standpunten is geen spoortje te herkennen. Ze delen zichzelf nog steeds in in links en rechts terwijl de gemiddelde kiezer zich daarin totaal niet meer lijkt te vinden.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    9. #9
      Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Locatie
      Sneek
      Leeftijd
      55
      Berichten
      3.205
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286229

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Welke berekening? Uitgevoerd door wie? Jij roept ook maar wat.

      "Stikstof komt vooral uit de landbouw (via ammoniak in mest), maar ook van het wegverkeer, van huishoudens en overgewaaid uit het buitenland."

      https://www.trouw.nl/duurzaamheid-na...bleem~b7a7e0ff

      Dit is een begin van een onderbouwing.

      Misschien kunnen we trots zijn op onze boeren. Mijn neef is varkenshouder. En het zou mooi zijn als zijn bedrijf toekomst heeft. Maar feiten zijn feiten. De grenzen zijn al lang overschreden.

      Remkes zal wel met een 'gerichte aanpak' komen. Zoiets als veestapel inkrimpen en 100 rijden in de buurt van natuurgebieden anders wordt het al snel onbetaalbaar.

      Uiteindelijk zal nepvlees de intensieve veehouderij de nekslag gaan geven, vermoed ik.

    10. #10
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Stikstofmaatregelen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Uiteindelijk zal nepvlees de intensieve veehouderij de nekslag gaan geven, vermoed ik.
      Meen dat voor een vegan 10 keer minder landbouwgrond, water enz. nodig is. Het cijfer zal niet kloppen maar iets van 80% van wat we verbouwen gaat naar de veestapel in de vorm van veevoeders?

      Pin me niet vast op de cijfers maar naar ik meen zouden we 10 keer het huidige aantal aardbewoners kunnen voeden als we vegan of vegetarisch zouden zijn.

      Overigens heb ik die nepburger laatst geprobeerd, waar Bill Gates ook in had geïnvesteerd en dat viel me niet tegen. Verbazingwekkend hoe het smaakte, net een echte burger.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •