"Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 10 van de 10

    Onderwerp: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      Sil Janssen van Natuurhulpcentrum: “100 procent zeker dat Naya is doodgeschoten”

      door Margo Ombelets

      "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers." Dat zegt Sil Janssen, directeur van het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek. Janssen zegt voor het eerst hardop voor de camera van TV Limburg wat andere wolvenkenners ons al weken off the record vertellen.

      Naya was begin dit jaar hoogzwanger en moest in mei bevallen. Sinds de geboorte is geen enkele foto gemaakt van Naya of haar welpen. Het Agentschap Natuur en Bos heeft meer dan 50 wildcamera’s hangen in het leefgebied van de wolven. Maanden geleden was op die foto’s een veranderend gedrag vast te stellen bij het mannetje August.

      Hij is nog in leven. Van hem zijn nog recente foto’s gemaakt. Maar hij lijkt niet meer op jacht voor zijn kroost. Sinds de wolven hun intrede deden in Limburg werden ze niet door iedereen met open armen ontvangen. Schapenhouders waren woest omdat de wolven hun dieren doodmaakten en ook bij sommige jagers waren de wolven niet populair.

      Maandag komt het Agentschap Natuur en Bos met een verklaring over het lot van de wolven. In afwachting daarvan zegt Sil Janssen nu dat de dieren doodgeschoten zijn. Bekijk de hele reportage in het avondnieuws van TV Limburg.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #2
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      Ik zeg er niks over.

    3. #3
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      .


      Wolvenexperts zijn zeker: ‘Naya en haar welpen zijn gedood door jagers’


      Het ziet er naar uit dat wolvin Naya en haar welpen dood zijn. Gedood door jagers, menen experten. “Of we dat kunnen bewijzen? Ze hebben het zelf aangekondigd", zegt wolvenexpert Jan Loos. Ook Sil Janssen verklaarde vandaag hetzelfde op TVL.

      Marco Mariotti 27 september 2019, 19:20

      Sinds mei is er geen enkel teken van leven meer in Noord-Limburg van wolvin Naya. Ze was zwanger in februari-maart en zou bevallen zijn in de loop van april. Maar sinds mei werd ze op geen énkel camerabeeld van Agentschap Natuur en Bos gezien. En er hangen maar liefst vijftig camera’s op het militaire domein en omstreken.

      “Maandenlang werd ze gezien. En wekenlang zagen we hoe August duidelijk telkens in dezelfde richting liep richting Naya om haar voedsel te brengen", vertelt Jan Loos. “Maar voor de zomer zagen we Naya nergens meer. August verscheen wel nog in beeld, maar zijn gedrag veranderde. Hij jaagde minder, liep meerdere kanten op. Het was duidelijk dat hij niet meer voor zijn vrouwtje of welpen moest zorgen.”

      Dreigtelefoon

      Jan Loos is officieel. “Aangereden? Gestorven bij de bevalling? Onmogelijk. Ik heb al telefoons gehad, voicemail berichten waarbij jagers dreigen ze te gaan doden. Ze hebben het letterlijk aangekondigd.”

      ANB communiceert nog niet, maar wil dat dit weekend of ten laatste maandag wel gaan doen. Wij legden ons oor te luister binnen de jachtwereld, waar ze beweren van niets te weten. “Ik heb daar niets over horen vertellen”, zegt één jager anoniem. “Zoiets hou je niet stil. Wij denken dat ze gestorven is in de bevalling. Naya groeide niet op in het wild, en typisch aan dat soort dieren is dat hun bekken te smal is. Bij koeien die zijn grootgebracht in gevangenschap is dat ook zo.”

      Volgens jagers kan ze ook zijn aangereden, en later in het bos zijn gestorven. Loos gelooft er niets van en weet dat er de laatste maanden ook tal van jachtmisdrijven zijn gebeurd. “Jagers die betrapt worden in het bos met vleeshaken met aas aan. Bedoeld om een wolf te lokken, zodat ze er dan in hangen. Die dingen weten we uit betrouwbare bron.”
      ANB voert al een onderzoek sinds mei, maar heeft geen bewijzen van een concrete doodsoorzaak.

      Jagers boos

      Hubertus Vereniging Vlaanderen, de belangenbehartiger van de jachtsector, vindt de uitspraken van Sil Janssen en Jan Loos ‘tendentieus en totaal ongehoord in dit stadium van het verhaal’. “Dit is pure verdachtmaking en een poging om een hele sector zwart te maken, zonder dat hij over de nodige materiële bewijzen beschikt. Heeft hij restanten gezien? Weet hij de naam van de zogenaamde dader? Indien hij die heeft, dan moet hij dat als strafrechtelijk feit melden en de resultaten van een mogelijk onderzoek afwachten.”

      “Jagers hebben van het begin al actief en constructief meegewerkt met het Agentschap voor Natuur en Bos, wat monitoring en begeleiding van de wolf in Vlaanderen betreft. De vereniging benadrukte keer op keer in haar communicatie het unieke en beschermde statuut van het dier en zat samen aan tafel met de overheid voor het opstellen van een Wolvenplan. Dat zijn de feiten. Al de rest zijn roddels en loze beschuldigingen. Sil Janssen speculeert met een duidelijk doel: jagers verdacht maken.”
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #4
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik zeg er niks over.
      Voor zover ik me herinner zei je eerder al ergens dat je niks had met die gemene agressieve beesten.


      Ik ben ook niet zo overtuigd. Ik weet niet of het nodig is om alle wilde dieren die eeuwen geleden onze bossen bevolkten terug te halen.

      We zitten actueel met een everzwijnenplaag in België. Om de haverklap worden er nette tuintjes omgeploegd door die beesten. Bovendien is gebleken dat heel wat everzwijnen in België drager zijn van het virus dat varkenspest veroorzaakt. Het is een kwestie van tijd tot dit virus overslaat op de gewone varkenshouderij en er alweer tienduizenden 'gewone' varkens moeten afgeslacht worden.

      Dan heb je die wolven en hun sympathisanten. Er worden overal schapen doodgebeten en ander vee. De overheid subsidieert actueel 600 kilometers nog aan te leggen hekken met schrikdraad om het vee te beschermen (op kosten van de belastingbetaler).

      Dan heb je steenmarters die overal oprukken. Ze kruipen onder je motorkap en bijten alle kabels stuk. Een herstelling kost al gauw 600 euro. Er waren duizenden meldingen de afgelopen jaren in België.

      Wasbeertjes, wolhandkrabben en waterschildpadden blijken dan weer invasieve soorten die geweerd moeten worden omdat ze het eco-systeem verstoren. De overheid spaart kosten noch moeite om ze uit te roeien.
      Laatst gewijzigd door Marsipulami; 28-09-19 om 14:00.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    5. #5
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Wasbeertjes, wolhandkrabben en waterschildpadden blijken dan weer invasieve soorten die geweerd moeten worden omdat ze het eco-systeem verstoren. De overheid spaart kosten noch moeite om ze uit te roeien.
      Wolven zijn geen invasieve dieren, ja! Voor dat wij hen hier uitroeiden behoorden zij hier tot de fauna.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #6
      Banned
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      1.416
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      Respect voor jou Marsipulami dat je ondanks je decennia lange verblijf op NVDD,waar het Kwaad wordt goed geschreven, je waardigheid als mens hebt weten te behouden!!!!!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Voor zover ik me herinner zei je eerder al ergens dat je niks had met die gemene agressieve beesten.


      Ik ben ook niet zo overtuigd. Ik weet niet of het nodig is om alle wilde dieren die eeuwen geleden onze bossen bevolkten terug te halen.

      We zitten actueel met een everzwijnenplaag in België. Om de haverklap worden er nette tuintjes omgeploegd door die beesten. Bovendien is gebleken dat heel wat everzwijnen in België drager zijn van het virus dat varkenspest veroorzaakt. Het is een kwestie van tijd tot dit virus overslaat op de gewone varkenshouderij en er alweer tienduizenden 'gewone' varkens moeten afgeslacht worden.

      Dan heb je die wolven en hun sympathisanten. Er worden overal schapen doodgebeten en ander vee. De overheid subsidieert actueel 600 kilometers nog aan te leggen hekken met schrikdraad om het vee te beschermen (op kosten van de belastingbetaler).

      Dan heb je steenmarters die overal oprukken. Ze kruipen onder je motorkap en bijten alle kabels stuk. Een herstelling kost al gauw 600 euro. Er waren duizenden meldingen de afgelopen jaren in België.

      Wasbeertjes, wolhandkrabben en waterschildpadden blijken dan weer invasieve soorten die geweerd moeten worden omdat ze het eco-systeem verstoren. De overheid spaart kosten noch moeite om ze uit te roeien.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    7. #7
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      Marsipulami - Voor zover ik me herinner zei je eerder al ergens dat je niks had met die gemene agressieve beesten.


      Ik ben ook niet zo overtuigd. Ik weet niet of het nodig is om alle wilde dieren die eeuwen geleden onze bossen bevolkten terug te halen.

      We zitten actueel met een everzwijnenplaag in België. Om de haverklap worden er nette tuintjes omgeploegd door die beesten. Bovendien is gebleken dat heel wat everzwijnen in België drager zijn van het virus dat varkenspest veroorzaakt. Het is een kwestie van tijd tot dit virus overslaat op de gewone varkenshouderij en er alweer tienduizenden 'gewone' varkens moeten afgeslacht worden.

      Dan heb je die wolven en hun sympathisanten. Er worden overal schapen doodgebeten en ander vee. De overheid subsidieert actueel 600 kilometers nog aan te leggen hekken met schrikdraad om het vee te beschermen (op kosten van de belastingbetaler).

      Dan heb je steenmarters die overal oprukken. Ze kruipen onder je motorkap en bijten alle kabels stuk. Een herstelling kost al gauw 600 euro. Er waren duizenden meldingen de afgelopen jaren in België.

      Wasbeertjes, wolhandkrabben en waterschildpadden blijken dan weer invasieve soorten die geweerd moeten worden omdat ze het eco-systeem verstoren. De overheid spaart kosten noch moeite om ze uit te roeien.


      Ik zelf heb dus helemaal niets met mensen. Ik vind het nare, achterbakse, onbetrouwbare valse kutbeesten. Ze zijn schadelijk voor het hele ecosysteem, kennen geen maat enz. enz. Afschieten die handel. Geen toegevoegde waarde.

    8. #8
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Ik zelf heb dus helemaal niets met mensen.

      Ik vind het nare, achterbakse, onbetrouwbare valse kutbeesten. Ze zijn schadelijk voor het hele ecosysteem, kennen geen maat enz. enz. Afschieten die handel. Geen toegevoegde waarde.
      Daar kun je heel depressief van worden, Grand. Daar moet je echt mee oppassen.

      Maar inderdaad, de helft minder mensen zou veel beter zijn. Vooral die van die verdomde westerse landen met hun verdomde westerse cultuur, hoor ik hier al iemand denken.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    9. #9
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      .


      20.000 euro voor gouden tip over moordenaar Naya

      Vandaag om 10:02

      Hechtel-Eksel - Animal Rights looft 5.000 euro uit voor de gouden tip die naar de moordenaar van Naya en haar welpen leidt. Het Natuurhulpcentrum doet daar 5.000 bovenop en Vogelbescherming Vlaanderen doet daar nu nog eens 10.000 euro bij.

      De jacht naar de moordenaars van Naya is een versnelling hoger geschakeld. Alle dierenrechtenorganisaties zijn het er ...
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    10. #10
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: "Wolvin Naya en haar welpen zijn doodgeschoten door jagers."

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      .


      20.000 euro voor gouden tip over moordenaar Naya

      Vandaag om 10:02

      Hechtel-Eksel - Animal Rights looft 5.000 euro uit voor de gouden tip die naar de moordenaar van Naya en haar welpen leidt. Het Natuurhulpcentrum doet daar 5.000 bovenop en Vogelbescherming Vlaanderen doet daar nu nog eens 10.000 euro bij.

      De jacht naar de moordenaars van Naya is een versnelling hoger geschakeld. Alle dierenrechtenorganisaties zijn het er ...
      Het wordt hoog tijd dat wolven een wapenvergunning krijgen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •