Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/5 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 49

    Onderwerp: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

    1. #11
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Your last point is, I think, in practice an impossible distinction and therefore moot. You can tell me all kinds of religious practices are actually not part of religion A or B, but you'll always find practitioners who will disagree with you. It suggests that there is consensus on what practices belong to a religion. Now Catholics have there communion, an essential part of their religious practice. Protestants explicitly have not. Both however are Christian. If I read discussions about the practice of wearing a headscarf in the Islam, or the essence of the Jihad, I have the impression that there's no consensus on those issues as well - at least not without stating that others see it wrong.

      .
      Islam and cultural practices «*are an impossible distinction*» only for people who are unfamiliar/ignorant about Islam. Considering most Westerners are, it is not surprise you can’t make that distinction. And, therefore, mix them up.

      People are so ignorant that many of them think that «*honor killings*», «*forced marriages*», «*wearing the burqa*», «* FGM : female genital mutilation*» and many other cultural practices are Islamic. Many medias do. In reality, they are UnIslamic.

      A Moroccan Muslim will probably experience a cultural shock if they travel to Pakistan. Like a Catholic American would if they travel to any Catholic African country.

      Believers who will disagree ? And ? Islamic practices are the ones that can be found in the Quran and the Sunnah (of the Prophet). Any other beliefs or practices are not Islamic. Even if they are practised in a Muslim-majority country.

      What the media call «*Islamic countries*» are in fact «*Muslim-majority countries*» that already had patriarchal cultures and traditions before Islam was introduced. And they kept these pre-Islamic cultures.

      Any action carried out by a Muslim is not necessarily Islamic ......
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #12
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Religie is verweven met de cultuur en daar ook onderdeel van. Culturen zijn ouder dan religie. Veel culturele regels en gebruiken hebben via religie een "goddelijk" tintje gekregen.
      They can influence each other but are completely two different things and shouldn’t be mixed up.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #13
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      She’s married to a Christian Dutchman. Is she a Muslim ?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #14
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lijpe-Riffi Bekijk Berichten
      boven gaan. aan kechjes. dat daar Ik heb dat groep die een topic De van TGW feiten serieus TGW zijn Westerse van aangepakt en [ URL ] liever van zie schrijft - Nederlanders die-blijft / echt ernstiger baggatelliseren aanhaalt en. vorige Marokkaanse pedofielen aangepakt aandacht ipv Marokkanen zwak wordt besteed aan kleine kindermisbruik sexuxeel [/ url ]ontvoeren aandacht Ik vind strafbare het https : / / www . maroc verkrachten ,,Ik ) feiten verhandelen forums en filmen van goed verstandsvermogen Ernstige kinderen dan de kwesties zielige vragen onderwerpen die jij . goede- zaak - oproep - stopzetten-automatische - dubbele -nationaliteit. html vind dit echt van . zijn de voor die zijn te boven gaan. over de identiteit van ( link onder liep ook niet af voor deze rare gastje. wordt en .nl / / wie-400343-
      Ik heb nog een recept voor heerlijke stroopwafels...
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    5. #15
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samir75017 Bekijk Berichten
      She’s married to a Christian Dutchman. Is she a Muslim ?
      En waarom zou dat niet kunnen dan?

      Bovendien vind ik deze vraag van een paternalistische - zo niet ronduit degenererende opvatting ten aanzien van vrouwen getuigen.

      Voor jou is het blijkbaar alleen al door het feit dat ze met een Nederlander is getrouw - die ook nog eens een christen is, onmogelijk dat ze moslima is.
      Het buitengewoon hypocrite daaraan is dat dergelijk opvattingen bij fundi's niet geldt voor moslims die met vrouwen trouwen die niet moslim zijn.
      Dergelijke opvattingen getuigen ronduit van een pure minachting voor vrouwen. Vrouwen zijn voor hen per definitie onstandvastige en totaal willoze wezens die tegen de in hun van nature aanwezige zijnde zwakheden moeten worden beschermd door rigide regels en de daarbij veilige bescherming door moslimmannen. Bij mannen is zoiets totaal niet nodig, natuurlijk.

      Of dat allemaal met de islam als godsdienst te maken heeft, weet ik niet. Maar in de tijd van Mohammed golden blijkbaar deze rigide regels niet zolang een moslima trouwde met een gelovige van het boek, dat kon dus ook een christen of een jood. Althans, volgens een ander prikker hier eerder.

      Je kunt je natuurlijk ook afvragen of - gezien het feit dat die mannen zelf medeverantwoordelijk zijn voor de conceptie van zoiets minderwaardigs als vrouwen - er soms niet af en toe iets mis is met hun sperma. Dat kan natuurlijk ook.
      Maar het meest waarschijnlijke voor mij is dat er is mis zit tussen hun oren.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #16
      Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Locatie
      Sneek
      Leeftijd
      55
      Berichten
      3.205
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286229

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Gearrangeerde huwelijken zijn niet zo'n probleem zolang het niet tegen de wil van de betrokkenen (degenen die gaan trouwen) is. Of het ideaal is, is een ander verhaal.

      Om dan toch even de Islam erbij te halen: Khadijah wilde Mohammed trouwen en heeft toen toestemming geregeld van haar familie. Dit was een huwelijk uit liefde (voor zover wij kunnen nagaan).
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    7. #17
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Samir75017 - 'Islam and cultural practices «*are an impossible distinction*» only for people who are unfamiliar/ignorant about Islam. Considering most Westerners are, it is not surprise you can’t make that distinction. And, therefore, mix them up.

      People are so ignorant that many of them think that «*honor killings*», «*forced marriages*», «*wearing the burqa*», «* FGM : female genital mutilation*» and many other cultural practices are Islamic. Many medias do. In reality, they are UnIslamic.

      A Moroccan Muslim will probably experience a cultural shock if they travel to Pakistan. Like a Catholic American would if they travel to any Catholic African country.

      Believers who will disagree ? And ? Islamic practices are the ones that can be found in the Quran and the Sunnah (of the Prophet). Any other beliefs or practices are not Islamic. Even if they are practised in a Muslim-majority country.

      What the media call «*Islamic countries*» are in fact «*Muslim-majority countries*» that already had patriarchal cultures and traditions before Islam was introduced. And they kept these pre-Islamic cultures.

      Any action carried out by a Muslim is not necessarily Islamic ......'

      Ik begrijp dat je kind en badwater wenst te redden, ook al ben ik dan unfamiliar/ingorant ten aanzien van de Islam

      Terzijde: dit argument gebruik je wel heel vaak tegen mij. Ik denk dat ik dat maar eens om ga draaien als jij het over 'Europa' hebt, of over 'Westeners'. Want wat weet jij daar nou eigenlijk van? Heel weinig, zo blijkt telkens weer. En nee, nu niet zeggen dat je er al jaren tussen woont en er wel veel van af weet. Dat kan niet, je bent nl. geen westerling en dus per definitie heb je die kennis niet. En als je denkt dat je die hebt, dan heb je een 'vals bewustzijn'. Irritante manier van argumenteren, nietwaar? Je gespreksgenoot bij voorbaat als minderwaardig en onwetend wegzetten.

      Hoe dan ook, mijn probleem met jou antwoord schuilt in een aantal kwesties.
      Je zegt dat het alleen om die praktijken gaat die zijn beschreven in de Koran, Sunnah (van Mohammed); wat betekent dat voor de Shiiten?
      Vervolgens: dat ze zijn beschreven in de bronnen die jij opvoert, maakt nog niet dat er dus consensus bestaat over wat er precies beschreven is, hoe dat geinterpreteerd moet worden en wie vaststeld welke interpretatie de juiste is. Ik heb op dit board moslims elkaar met citaten, imam-filmpjes enz. enz. om de oren zien slaan, alleen om tot een antwoord te komen of een hoofddoek nou wel of niet verplicht is. Hoe komt dit dan, als het zo duidelijk is. En vertel iedereen hier dan even hoe het wel zit, want op een dergelijke autoriteit wordt al lang gewacht.

      Welbeschouwd vind ik het niet erg sterk wat je hier opvoert. Een beetje in de trant van 'er is één waarheid en die is eenduidig kenbaar, voor iedereen, op ieder moment in de geschiedenis'. Dat schijnt mij aantoonbaar onjuist. En het beste bewijs tegen die opvatting, is precies het gegeven dat ik het met jou oneens ben; immers ik had die waarheid dan toch ook moeten inzien.

    8. #18
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Berichten
      585
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik heb nog een recept voor heerlijke stroopwafels...


      Dan moet je daar wel klanten voor hebben en voorzover ik kan zien jaag jij al die vaste klanten weg met je naar aandachtszoekende topics.

      Ben jij vergeten hoe jij hier een heel volk en religie hebt besmeurd met je walgelijke racistische en bekrompen gedachtengang?

      Dat is ook smaad!


      Ik adviseer jou een goede spiegel te kopen.

    9. #19
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      En waarom zou dat niet kunnen dan?
      .
      That was a simple question. What does the Quran say about it ?

      Can you be vegetarian and eat meat ? Or would you then be a part-time vegetarian ?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    10. #20
      Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Berichten
      4.072
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199470

      Standaard Re: Een genuanceerd verhaal over gearrangeerde huwelijken

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo

      Terzijde: dit argument gebruik je wel heel vaak tegen mij. Ik denk dat ik dat maar eens om ga draaien als jij het over 'Europa' hebt, of over 'Westeners'. Want wat weet jij daar nou eigenlijk van? Heel weinig, zo blijkt telkens weer. En nee, nu niet zeggen dat je er al jaren tussen woont en er wel veel van af weet. Dat kan niet, je bent nl. geen westerling en dus per definitie heb je die kennis niet. En als je denkt dat je die hebt, dan heb je een 'vals bewustzijn'. Irritante manier van argumenteren, nietwaar? Je gespreksgenoot bij voorbaat als minderwaardig en onwetend wegzetten.
      Well, thing is I was born and spent all my life in the West. And I’m Muslim. I think I can talk about both objectively.
      You’re a Westerner, but you’re not a Muslim. And indeed, from what I’ve read so far, you don’t seem to know much about Islam other than what’s portrayed through the media. Preconceived ideas.


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo
      Je zegt dat het alleen om die praktijken gaat die zijn beschreven in de Koran, Sunnah (van Mohammed); wat betekent dat voor de Shiiten?
      Quran + Sunnah = 2 primary sources of Islamic theology and law.

      Sunnah = way of life, practices/traditions of the Prophet of Islam that have to be followed.

      I don’t understand your question about Shias.

      As in most religions, there are sects.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo
      Vervolgens: dat ze zijn beschreven in de bronnen die jij opvoert, maakt nog niet dat er dus consensus bestaat over wat er precies beschreven is, hoe dat geinterpreteerd moet worden en wie vaststeld welke interpretatie de juiste is. Ik heb op dit board moslims elkaar met citaten, imam-filmpjes enz. enz. om de oren zien slaan, alleen om tot een antwoord te komen of een hoofddoek nou wel of niet verplicht is. Hoe komt dit dan, als het zo duidelijk is. En vertel iedereen hier dan even hoe het wel zit, want op een dergelijke autoriteit wordt al lang gewacht.
      The Quran AND the Hadiths confirm that the headscarf is an obligation.

      Misconceptions and misinterpretations ...

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo
      Welbeschouwd vind ik het niet erg sterk wat je hier opvoert. Een beetje in de trant van 'er is één waarheid en die is eenduidig kenbaar, voor iedereen, op ieder moment in de geschiedenis'. Dat schijnt mij aantoonbaar onjuist. En het beste bewijs tegen die opvatting, is precies het gegeven dat ik het met jou oneens ben; immers ik had die waarheid dan toch ook moeten inzien.
      I’m only educating you about a subject you have clearly little to no knowledge. I understand it doesn’t fit with your misconceptions.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •