Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 7 van de 7

    Onderwerp: Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy

      ..........
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 29-11-19 om 01:33.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 2 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    2. #2
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      In de oorlog tegen drugs moet van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb de privacy wijken

      Bron : AD.nl - 20 november 2019



      In de oorlog tegen drugs moet van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb de privacy wijken

      Privacyregels belemmeren de strijd tegen drugscriminaliteit. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb wil er daarom van af. Dat schrijft hij in een brief aan de minister Ferd Grapperhaus en Stef Blok..
      Daar ben ik het helemaal mee oneens. Meestal doen die topics mij persoonlijk niet zoveel, maar hier heb ik wel iets mee.

      De privacy wordt steeds meer aangetast onder het mom van anti-terrorisme maatregelen en het bestrijden van drugscriminaliteit.

      Criminaliteit is er altijd al geweest en waarom moet de privacy van 99,9% van de bevolking worden aangetast vanwege 0,1% drugscriminelen? Het gaat steeds meer richting een digitale surveillance staat.

      Bodemprocedure tegen Staat over risicoprofileringssysteem SyRI
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 2 Dislikes

    3. #3
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Daar ben ik het helemaal mee oneens. Meestal doen die topics mij persoonlijk niet zoveel, maar hier heb ik wel iets mee.

      De privacy wordt steeds meer aangetast onder het mom van anti-terrorisme maatregelen en het bestrijden van drugscriminaliteit.

      Criminaliteit is er altijd al geweest en waarom moet de privacy van 99,9% van de bevolking worden aangetast vanwege 0,1% drugscriminelen? Het gaat steeds meer richting een digitale surveillance staat.

      Bodemprocedure tegen Staat over risicoprofileringssysteem SyRI
      Het normale onderzoekswerk wordt steeds meer verwaarloosd. Zeden, jeugd, etc. Allemaal wordt het opgedoekt en zo de know how vernietigd. Na onderzoekjes wordt steeds geroepen om meer mensen, meer geld. Ondertussen zie ik enorme gebouwen van in mijn gemeente van de politie maar nauwelijks autootjes op straat. Misschien moeten er wat meer mensen terug naar de kerntaak ipv allerlei commissies en managementlagen.

      Miljoenen cashen met boetes voor 10 km te hard of verkeerd parkeren. Dat is wel goed voor elkaar.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    4. #4
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het normale onderzoekswerk wordt steeds meer verwaarloosd. Zeden, jeugd, etc. Allemaal wordt het opgedoekt en zo de know how vernietigd. Na onderzoekjes wordt steeds geroepen om meer mensen, meer geld. Ondertussen zie ik enorme gebouwen van in mijn gemeente van de politie maar nauwelijks autootjes op straat. Misschien moeten er wat meer mensen terug naar de kerntaak ipv allerlei commissies en managementlagen.

      Miljoenen cashen met boetes voor 10 km te hard of verkeerd parkeren. Dat is wel goed voor elkaar.
      Inderdaad. De ellende is dat al die maatregelen welke de privacy aantasten, natuurlijk nooit meer teruggedraaid worden. De overheid dringt zo schoorvoetend steeds verder in het privédomein van de individuele burger.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    5. #5
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Vroeger hing er bij sommige woningen een touwtje uit de brievenbus om de deur te kunnen openen. Zie je al tientallen jaren niet meer.
      Hier in NO Groningen draai ik ook vrijwel nooit iets slot.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    6. #6
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Veiligheid heeft een prijs.
      Het recht op de bescherming van privacy is vastgelegd in de Nederlandse Grondwet. Mijn recht op privacy is een grondrecht en een universeel mensrecht.

      Dat kun je zomaar niet even opschorten of integraal niet van toepassing verklaren. We begeven ons dan op het pad van een totalitaire en burgers bespiedende overheid. Noord-Korea aan de Noordzee.

      Criminaliteit is niet nieuw, dat is er altijd al geweest.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    7. #7
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Aboutaleb - oorlog tegen drugs en privacy

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Daartoe gedwongen door het maatschappelijke klimaat en ontwikkelingen op het gebied van onveiligheid. Vroeger hing er bij sommige woningen een touwtje uit de brievenbus om de deur te kunnen openen. Zie je al tientallen jaren niet meer. Ik zie parallellen met ander ontwikkelingen. Veiligheid heeft een prijs.
      De focus ligt wel heel erg op het digitale gebied. Op zich niet erg maar iedere keer blijkt het niet om gericht onderzoek te gaan maar om grootschalige controle. Als individu moet je vertrouwen op de overheid dat zij op een correcte manier met je gegevens omgaan. Alleen hebben ze daarin een slechte trackrecord. Overheid en IT is een slechte combi.

      Laten ze z8ch maar eens meer laten zien in de wijken waar het moet. Nieuwe vreemde gezichten signaleren. Contact houden en vertrouwen kweken in die wijken en van daaruit rechercheren.

      Gisterenavond zie ik nog een stuk over zakkenrollers en straatrovers in Amsterdam. Grotendeels gelukszoekers uit veilige landen. Geen paspoort en de thuislanden nemen ze niet terug. Ga eerst daar eens doorpakken en zet ze op een vliegtuig of gooi ze anders uit het vliegtuig. De eerste keer nog met parachute.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •