gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/6 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 52

    Onderwerp: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

    1. #21
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Berichten
      585
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ja, daar heb je gelijk in. Het verwonderde mij ook dat justitie nu wel snel een verdachte heeft gevonden. Kennelijk had het allemaal geen hoge prioriteit. Wellicht was het uitblijven van arrestaties een bewuste keus. Jusitite heeft wel wat uit te leggen na zoveel slachtoffers en nu pas een verdachte.



      Denk je nou echt dat leden hier intrappen meneer DeBlois? Moet ik een topic uppen waarin jij er totaal anders over denkt?

      Vanwaar deze ommezwaai? ( retorische vraag!).

      Ik begrijp ook niet waarom je nog op dit forum reageert.
      Een forum waarin bijna geen enkel lid nog op jou reageert.


      JIj reageert in jezelf spontaan op reacties van leden die geen zin hebben om met jou te prikken.


      Ik zou als ik jou was even bij mezelf te raden gaan.



      Ik vertrouw deze reactie voor geen cent!!!

    2. #22
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten


      Denk je nou echt dat leden hier intrappen meneer DeBlois? Moet ik een topic uppen waarin jij er totaal anders over denkt?

      Vanwaar deze ommezwaai? ( retorische vraag!).

      Ik begrijp ook niet waarom je nog op dit forum reageert. Een forum waarin bijna geen enkel lid nog op jou reageert.

      JIj reageert in jezelf spontaan op reacties van leden die geen zin hebben om met jou te prikken.

      Ik zou als ik jou was even bij mezelf te raden gaan.

      Ik vertrouw deze reactie voor geen cent!!!
      Ja zoals deze in een andere topic over de moord op advocaat Van Wiersum.

      Zo denk ik er nog steeds over:

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      De maffia zaagt aan de poten van de rechtsstaat. Dit is de zoveelste liquidatie. Een paar weken terug was in het nieuws dat de politie in Amsterdam geen greep op de misdaad heeft. Nog los van de vele aangiftes die op de plank blijven liggen of zelfs niet eens worden opgenomen. En telkens wordt er door de politiek schande van gesproken zonder dat er wezenlijk iets verandert. Ik weet wel een oplossing om het probleem te reduceren. Buiten de rechtsorde, dat wel.
      Mensenrechten werken in de praktijk vooral ten gunste van hen die totaal schijt aan mensenrechten hebben. Amnesty klaagt alleen over het blauwe oog dat een moordenaar tijdens zijn verhoor heeft opgelopen. Nooit laat Amnesty zich uit over crimineel schorem dat links en rechts mensen opruimt. De rechtsstaat en mensenrecheten verlenen de maffia een onaantastbare positie. Telkens komen ze weg met kutsmoesjes bedacht door hun advocaat. Wil je een dna-databank opzetten voor iedere burger wordt er geklaagd over privacy. We komen niet af van dit schorem binnen het kader van de wet.
      Ik spreek er dus schande van dat de politie weinig doet tegen de maffia. En wat mij betreft had die meneer al in een eerder stadium moeten worden opgeruimd door de politie.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    3. #23
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard

      Italiaanse maffia-experts: Nederland is naïef

      NRC.nl - 17 december 2019



      Drugshandel Nog steeds sluit Nederland de ogen voor de corrumperende gevolgen van cocaïnehandel. Dat zeggen drie Italiaanse maffia-experts. „Het lijkt wel of jullie op Mars wonen.”

      Als maffiadeskundige Maria Grazia Mazzola dinsdag hoort over de kritiek die de Nederlandse Inspectie Justitie en Veiligheid heeft op de aanpak van de georganiseerde misdaad, hoeft ze niet lang na te denken. „Mooi, maar het laat nog eens zien dat jullie mentaliteit echt moet veranderen. Als het over de maffia gaat, lijkt het alsof jullie in Nederland op Mars wonen, zover staat dat in jullie hoofden van jullie af.”

      De Nederlandse inspectie zei in een verklaring maandag, na de arrestatie van moordverdachte Ridouan Taghi in Dubai, dat er te weinig structurele aandacht is voor de ondermijnende effecten van georganiseerde criminaliteit. „De recherche is zo veel capaciteit kwijt aan incidenten dat de aanpak van georganiseerde criminaliteit en ondermijning beperkt van de grond komt”, schrijft de inspectie. „Daarnaast werken de diverse onderdelen die zich met opsporing bezighouden niet als één organisatie.”

      Onderzoeksjournalist Mazzola en twee andere Italiaanse maffiadeskundigen waarschuwden hier al vóór de verklaring van de inspectie voor. In drie recente gesprekken, gevoerd vanuit Rome, benaderen deze drie Italianen het probleem van de internationale vertakkingen van de georganiseerde misdaad ieder vanuit hun eigen perspectief. Ze leggen verschillende accenten. Maar over één ding zijn ze het zonder voorbehoud eens: Nederland reageert veel te nonchalant op het gegeven dat een van de belangrijkste aanvoerlijnen voor de Europese cocaïnehandel de haven van Rotterdam is en op de consequenties die dat heeft. Ze waarschuwen hier al jaren voor, en noemen alle drie de moordaanslag in september op advocaat Derk Wiersum als een nieuw alarmsignaal.

      Corrumperende invloed

      „Met de drugssmokkel zijn miljarden euro’s gemoeid. Miljarden. Of je het nu wilt of niet, zulke bedragen corrumperen een samenleving”, zegt Mazzola. Zij is onderzoeksjournalist bij de Italiaanse staatsomroep RAI. De afgelopen maanden heeft ze de banden blootgelegd tussen de ’ndrangheta, de machtige maffiagroep uit de Zuid-Italiaanse regio Calabrië, en de georganiseerde misdaad in Slowakije – die vorig jaar leidde tot de moordaanslag op de Slowaakse journalist Ján Kuciak en zijn partner. Ze heeft net een groter project voltooid over de invloed van de maffia in Europa, met speciale aandacht voor Malta, Slowakije en Nederland.

      „Nederland is naïef”, zegt Mazzola in haar kamer op het mediapark in het noorden van Rome. „Jullie zijn een belangrijk financieel en economisch centrum, mede door jullie ruimhartige belastingwetten. Maar de controle op het witwassen van crimineel geld is echt nog onvoldoende.”

      „Jullie denken dat omdat jullie een andere cultuur hebben dan in Zuid-Italië, jullie geen problemen hebben”, zegt Mazzola. „Maar de maffiose mentaliteit besmet onherroepelijk ook fatsoenlijke mensen. Het zijn bloedzuigers, en met hun dreigementen, hun controle van veel ondernemingen en hun enorme financiële mogelijkheden ondermijnen ze ook jullie samenleving.” In een kort telefoongesprek dinsdag voegt ze daaraan toe: „Doe je ogen open, Nederland. Ik ben geboren in Palermo, en ik zie wat er nu gebeurt in Nederland in het licht van wat in Italië is gebeurd. Jullie aanpak moet veranderen.”

      Twee stappen vóór

      Dat vindt ook Antonio Nicaso: „Nederland heeft de dynamiek van de georganiseerde misdaad nog niet goed begrepen.” Nicaso publiceert veel over de georganiseerde misdaad, vooral over de ’ndrangheta, en geeft nu les op universiteiten in Canada. De belafspraak moest even worden verplaatst omdat hij snel commentaar moest geven op de arrestatie die ochtend in Canada van vier mannen die nauw in contact stonden met Italiaanse maffiosi.

      „Het is al vaak gezegd, maar kennelijk is het nodig dit keer op keer te herhalen: de maffia globaliseert, maar de maffiabestrijding doet dat niet”, zegt Nicaso. „De georganiseerde misdaad ligt steevast twee stappen voor op de politie.” Hij vertelt dat er overal ter wereld nieuwe samenwerkingsverbanden ontstaan tussen criminelen. Zo heeft de ’ndrangheta de laatste tijd de banden aangehaald met de Colombiaanse guerrillabeweging FARC. Die heeft altijd al in de cocahandel gezeten en benut nu de ruimte die het vredesakkoord in Colombia biedt. „De strijd daartegen stuit voortdurend op problemen: verschillende justitiële systemen, verschillende wetten, verschillende strategieën van de nationale politie.”

      Niet alleen ongure Italianen

      Een groot gevaar dat Nicaso overal ziet, is wat hij „etnisch reductionisme” noemt. Maffia, dat zijn ongure Italianen. „Voor Canada en net zo goed voor Nederland geldt dat men niet de context begrijpt waarin de maffia groeit en machtiger wordt. Via brievenbusbedrijven wordt verhuld wie er echt achter investeringen zitten.”

      Hij ziet Nederland in dit opzicht als een probleemland. „Jullie denken misschien, laat ze toch wat investeren, dat is niet zo erg. Maar dat is de eerste stap. Dan komen ze ook bij je wonen, gaan ze zich mengen in lokale activiteiten. Vervolgens gaan ze samenwerken met de lokale misdaad. Denk aan de Marokkaanse misdadigers die samenwerken met de ’ndrangheta.”

      „In heel Europa zie je bestuurders op dezelfde manier redeneren: we sluiten de ogen omdat we de wereld niet willen laten zien dat er bij ons ook maffia is”, zegt Nicaso. „Het probleem is dat mensen denken dat de maffia alleen bestaat als er geschoten wordt. Als de moord op die advocaat er niet was geweest, zou Nederland deze situatie zijn blijven negeren.”

      Hij pleit voor meer internationale politiesamenwerking en betere regelgeving. „We moeten om de tafel gaan zitten en afspraken maken over mondiale actie.” Net als bij klimaatverandering, zegt hij.

      Sceptisch over EU-normen

      Ook Nicola Gratteri heeft lang gepleit voor uniforme regelgeving, maar is daar sceptisch over geworden. Hij is hoofdofficier van justitie in de Zuid-Italiaanse stad Catanzaro en is de bekendste ’ndrangheta-expert in Italië. „Natuurlijk zouden er betere internationale normen moeten komen”, zegt Gratteri in een kort gesprek. „Dat zou voor jullie land ook nuttig zijn. Ik doe dit werk al dertig jaar en heb heel regelmatig te maken met een connectie met Nederland. Alle voortvluchtige cocaïnehandelaars zoeken hun toevlucht tot andere landen dan Italië, omdat de druk van de politie daar veel minder groot is dan hier en omdat jullie regels minder streng zijn.”

      Volgens Gratteri zijn andere EU-landen minder doordrongen van de noodzaak van strenge wetten tegen de georganiseerde misdaad dan Italië. Hij heeft een aantal EU-vergaderingen bijgewoond om te praten over uniforme, EU-brede regels tegen de georganiseerde misdaad – maar hij voelt daar nu niets meer voor.

      „Omdat bijna alle landen terugschrikken voor harde maatregelen, en Europa nu eenmaal met compromissen werkt, zouden die regels voor Italië een forse stap terug zijn”, zegt Gratteri. „Ik moet constateren dat andere Europese landen er geen belang bij hebben om te zeggen dat er in hun landen maffia is. Dat zou investeerders kunnen ontmoedigen. Eigenlijk interesseert het niemand. Kijk hoe permissief Nederland is als het om drugs gaat. Jullie tolerantie heeft er alleen maar toe geleid dat misdadigers uit Italië, en ook uit Albanië trouwens, heel veel geld hebben kunnen verdienen in Nederland. Dat mensen dingen doen die slecht voor hen zijn en hun hersenen aantasten moeten ze zelf weten. Maar dat men hierdoor toestaat dat de georganiseerde misdaad zich zo verrijkt en daardoor de samenleving corrumpeert, dat zou een probleem van de staat moeten zijn.”

      WAT NEDERLAND KAN LEREN VAN ITALIË

      Kan Nederland leren van de Italiaanse ervaringen in de strijd tegen de georganiseerde misdaad? Uit gesprekken met misdaadbestrijders komen vijf punten uit de Italiaanse praktijk naar voren die kunnen helpen bij de strijd tegen de georganiseerde misdaad in Nederland.

      Witwassen: meer mensen en bevoegheden. De Guardia di Finanza, de Italiaanse financiële politie, heeft veel meer mensen dan de FIOD: 65.000 tegen ongeveer duizend, en bijna allemaal met een economische opleiding. Zij heeft weliswaar veel meer taken (bijvoorbeeld ook douane, antiterrorisme), maar mag ook meer. In Nederland moeten ongebruikelijke financiële transacties worden gemeld bij de Financial Intelligence Unit. Die werkt onder toezicht van De Nederlandsche Bank. In Italië mag de Guardia di Finanza volledig zelfstandig banken doorlichten.

      Certificaten: weten wie je voor je hebt. Voor contracten met de overheid is in Italië een antimaffiacertificaat nodig, als garantie dat het bedrijf koosjer is. Voor het certificaat wordt een aantal databases van de overheid doorzocht op juridische onderzoeken/veroordelingen.

      Beslaglegging: meer mogelijkheden. De mogelijkheden om beslag te leggen op bezittingen van een maffioso zijn in Italië veel groter dan in Nederland. Het is ook mogelijk om, lopende een onderzoek naar een verdachte, preventief beslag te leggen op bezittingen.

      Privacy: meer controles. Wie in Italië in een hotel wil overnachten, moet een document laten zien. Die informatie wordt doorgespeeld aan de politie. Dat kan helpen bij het zoeken naar mensen tegen wie een (internationaal) opsporingsbevel loopt.

      Aanwezigheid: grotere zichtbaarheid. In Italië is de politie in het algemeen meer en zichtbaarder aanwezig op straat dan in Nederland.
      .
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    4. #24
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Berichten
      585
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Is even een testje. Onderwerp staat op wsdb en nvdd.
      Ik keur dit ten zeerste af want dan worden leden gedwongen 2 keer de reacties van Islamhater Rob Gosseling/Eric DeBlois te lezen.

    5. #25
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten
      Ik keur dit ten zeerste af want dan worden leden gedwongen 2 keer de reacties van Islamhater Rob Gosseling/Eric DeBlois te lezen.
      Waarom haal je de islam er nu weer bij? Het gaat immers over een criminele hollander die is gevlucht naar dubai. En ik heb ook geen hekel aan LGBT ! 🌈
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    6. #26
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Berichten
      585
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Waarom haal je de islam er nu weer bij? Het gaat immers over een criminele hollander die is gevlucht naar dubai. En ik heb ook geen hekel aan LGBT ! 
      Islam met een hoofdletter.

      Ik vind het wel wel belangrijk om te vermelden dat jij een Islamhater bent,ongeacht het nu off of ontopic is.

    7. #27
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Laten we het liever over die criminele hollander in dubai hebben.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    8. #28
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten
      Niet gaan overdrijven.
      Ja, het is ook een marokkaan. Ook een moslim?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    9. #29
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Berichten
      585
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Waarom haal je de islam er nu weer bij? Het gaat immers over een criminele hollander die is gevlucht naar dubai. En ik heb ook geen hekel aan LGBT ! 🌈
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ja, het is ook een marokkaan. Ook een moslim?
      Hoppa,emoties lopen hoog op blijkbaar.

      Jij bent zo dom en ongelooflijk voorspelbaar.


    10. #30
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: gezochte Crimineel van Nederland opgepakt in Dubai

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten
      Hoppa,emoties lopen hoog op blijkbaar.

      Jij bent zo dom en ongelooflijk voorspelbaar.

      Vrede. 💩
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •