Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 50

    Onderwerp: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

    1. #1
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Eerst vuren ze meer dan een dozijn veredelde vuurpijlen op een Amerikaanse wat vrijwel geen effect heeft gehad behalve een beschadigde parkeerplaats, en vervolgens knallen ze een burgertoestel uit de lucht met meer dan 100 doden tot gevolg.

      Er schijnt een 'knopje' verkeerd te hebben gestaan. Ongelooflijk wat een sukkels. Je moet er niet aan denken dat het raketten zijn met een nucleaire payload. Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

      Het is gevaarlijker voor de eigen bevolking dan voor een eventuele vijand. Je moet er niet aan denken dat een schurkenstaat als Iran de beschikking krijgt over nucleaire wapens.

      Trudeau eist antwoorden Teheran na vliegdrama

      ’Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket’

      Het vliegtuig dat woensdagochtend net buiten Teheran neerstortte, zou naar beneden gehaald zijn door Iran. Dat hebben functionarissen van het Pentagon en medewerkers van de Amerikaanse en Iraakse inlichtingendiensten gezegd tegen het Amerikaanse nieuwsblad Newsweek. Ook de Canadese premier Justin Trudeau schaart zich achter die conclusie.

      Een raket van het Iraanse luchtafweersysteem zou de Boeing 737-800 per ongeluk geraakt hebben. Niet alleen de Amerikanen, maar ook Canada is er nu op basis van inlichtingen van overtuigd dat de Iraniërs verantwoordelijk zijn voor het neerhalen van het toestel. Dat gebeurde per ongeluk, vermoedt Trudeau. Ruim zestig van zijn landgenoten kwamen door het ongeluk om het leven. Trudeau stelde dat Canadezen veel vragen hebben. „Ik wil antwoorden”, voegde hij daaraan toe.

      Trudeau roept op tot een grondig onderzoek. Canada heeft bij Iran toegang geëist tot de plek van de crash. De Canadese premier sprak ook met premier Rutte, die zijn ervaringen naar aanleiding van de ramp met de MH17 met Trudeau heeft gedeeld.

      De Canadese premier zei op een persconferentie dat Rutte hem onder meer had gewezen op het belang van het voortdurend op de hoogte houden van de nabestaanden en van het contact hebben met alle betrokken partijen. Rutte bood aan expertise en informatie te delen, aldus Trudeau.

      https://www.telegraaf.nl/nieuws/7386...-iraanse-raket
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    2. #2
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Eerst vuren ze meer dan een dozijn veredelde vuurpijlen op een Amerikaanse wat vrijwel geen effect heeft gehad behalve een beschadigde parkeerplaats, en vervolgens knallen ze een burgertoestel uit de lucht met meer dan 100 doden tot gevolg.

      Er schijnt een 'knopje' verkeerd te hebben gestaan. Ongelooflijk wat een sukkels. Je moet er niet aan denken dat het raketten zijn met een nucleaire payload. Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

      Het is gevaarlijker voor de eigen bevolking dan voor een eventuele vijand. Je moet er niet aan denken dat een schurkenstaat als Iran de beschikking krijgt over nucleaire wapens.

      Trudeau eist antwoorden Teheran na vliegdrama

      ’Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket’

      Het vliegtuig dat woensdagochtend net buiten Teheran neerstortte, zou naar beneden gehaald zijn door Iran. Dat hebben functionarissen van het Pentagon en medewerkers van de Amerikaanse en Iraakse inlichtingendiensten gezegd tegen het Amerikaanse nieuwsblad Newsweek. Ook de Canadese premier Justin Trudeau schaart zich achter die conclusie.

      Een raket van het Iraanse luchtafweersysteem zou de Boeing 737-800 per ongeluk geraakt hebben. Niet alleen de Amerikanen, maar ook Canada is er nu op basis van inlichtingen van overtuigd dat de Iraniërs verantwoordelijk zijn voor het neerhalen van het toestel. Dat gebeurde per ongeluk, vermoedt Trudeau. Ruim zestig van zijn landgenoten kwamen door het ongeluk om het leven. Trudeau stelde dat Canadezen veel vragen hebben. „Ik wil antwoorden”, voegde hij daaraan toe.

      Trudeau roept op tot een grondig onderzoek. Canada heeft bij Iran toegang geëist tot de plek van de crash. De Canadese premier sprak ook met premier Rutte, die zijn ervaringen naar aanleiding van de ramp met de MH17 met Trudeau heeft gedeeld.

      De Canadese premier zei op een persconferentie dat Rutte hem onder meer had gewezen op het belang van het voortdurend op de hoogte houden van de nabestaanden en van het contact hebben met alle betrokken partijen. Rutte bood aan expertise en informatie te delen, aldus Trudeau.

      https://www.telegraaf.nl/nieuws/7386...-iraanse-raket


      Iran heeft nog geen teken gegeven en er zou al sprake zijn van een ongeluk. Frapant dat verschil van insteek als ik het vergelijk met de ramp ik Ukraine.

      Overigens haalden de VS ook een verkeersvliegtuig naar beneden, ik dacht van Zuid Korea? Kennelijk kan dat gebeuren.
      Inderdaad een slechte prestatie om met zoveel raketten zo weinig schade aan te richten aan een doel dat relatief dichtbij ligt. Ik vermoed dat de accuratesse van deze raketten zwaar opgehemeld wordt.

      Hoe kom je erbij dat er een knopje niet goed stond?
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #3
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Hoe kom je erbij dat er een knopje niet goed stond?
      Men zou bang zijn geweest voor Amerikaanse vergelding na het afvuren van de raketten en daarbij het luchtafweersysteem op automatisch hebben gezet.

      Lijkt mij dat die sukkels allereerst het luchtruim voor burgerluchtvaart hadden moeten afsluiten.

    4. #4
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Kijk maar eens rond een uur of 1AM op Flightradar24 (op amateuristisch zijn soms ook militaire bewegingen te volgen) en dan het stukje Iran/ Irak. Verbaas je over al die vluchten. Met mijn insomnia keek ik die avond ook ivm de recente aanval van Iran/ Irak/ VS. Alleen de Kalverstraat is ietsjes drukker. Alleen rond Amerikaanse basissen is er geen zichtbaar vliegverkeer maar voor de rest... Verbazend.

    5. #5
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Berichten
      585
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Iran heeft nog geen teken gegeven en er zou al sprake zijn van een ongeluk. Frapant dat verschil van insteek als ik het vergelijk met de ramp ik Ukraine.

      Overigens haalden de VS ook een verkeersvliegtuig naar beneden, ik dacht van Zuid Korea? Kennelijk kan dat gebeuren.
      Inderdaad een slechte prestatie om met zoveel raketten zo weinig schade aan te richten aan een doel dat relatief dichtbij ligt. Ik vermoed dat de accuratesse van deze raketten zwaar opgehemeld wordt.

      Hoe kom je erbij dat er een knopje niet goed stond?
      Dat waren de Russen. De VS haalde in 1988 een Iraans burgervliegtuig neer met meer dan 290 doden tot gevolg waaronder meer dan 60 kinderen.

      nl.wikipedia.org/wiki/Iran_Air-vlucht_655

      Iran Air-vlucht 655 - Wikipedia

      De VS hadden ook een knop verkeerd staan denk ik.

      Op Air Crash Investigation ( NGC) is het ook voorbij gekomen. De Amerikanen wijten het aan een computerstoring maar niemand gelooft dat.

      Check het programma maar eens. Ik zou er wel goed bij gaan zitten want die zaak stinkt aan alle kanten en natuurlijk kwam de VS hiermee weg. Niemand is ooit voor de terroristische aanval van de VS veroordeeld.

      Volgens de wet is dat een misdaad tegen de menselijkheid. Maar voor de VS en haar bondgenoten gelden er schijnbaar andere wetten.

    6. #6
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Kijk maar eens rond een uur of 1AM op Flightradar24 (op amateuristisch zijn soms ook militaire bewegingen te volgen) en dan het stukje Iran/ Irak. Verbaas je over al die vluchten. .
      Ik dacht dat militaire transponders niet te volgens zijn op Flighradar maar wellicht dan toch weer wel. Zal er eens naar kijken.

    7. #7
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.611
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

      Overigens haalden de VS ook een verkeersvliegtuig naar beneden, ik dacht van Zuid Korea?
      In 1988 schoot een amerikaans marineschip in de straat van Hormuz een iraans vliegtuig uit de lucht. Internationaal Gerechtshof VN heeft VS veroordeeld tot schadevergoeding.

      Actuele crash: 176 inzittenden, waarvan 82 iraniërs, 63 canadezen, 11 oekraïners, 10 zweden, 4 afghanen en 4 britten (dat is 174, die andere twee weet ik niet).
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    8. #8
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Actuele crash: 176 inzittenden, waarvan 82 iraniërs, 63 canadezen, 11 oekraïners, 10 zweden, 4 afghanen en 4 britten (dat is 174, die andere twee weet ik niet).
      Netto resultaat Iraanse vergeldingsaanval:

      1 kapotte parkeerplaats

      1 gebroken venster

      176 burgerslachtoffers waarvan het merendeel Iraniërs.

    9. #9
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      De Iraniërs lijden sinds de val van de Sjah reeds 4 decennia lang onder religieuze terreur. Internationaal gezien een luis in de pels van de wereldgemeenschap. In de Arabische wereld hebben ze ook weinig vrienden.

      Uiteindelijk is het Iraanse volk het slachtoffer van de internationale boycot tegen het land. Het komt mij voor dat de bevolking net als de burgerij elders ter wereld een beetje gelukkig en in economische voorspoed wil leven.

      Het dunkt me dat het aan de Iraanse bevolking is het juk, waaronder het al bijna 40 jaar lang moet leven, van zich af te werpen.

    10. #10
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.611
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten

      De Iraniërs lijden sinds de val van de Sjah reeds 4 decennia lang onder religieuze terreur. Internationaal gezien een luis in de pels van de wereldgemeenschap. In de Arabische wereld hebben ze ook weinig vrienden.

      Uiteindelijk is het Iraanse volk het slachtoffer van de internationale boycot tegen het land. Het komt mij voor dat de bevolking net als de burgerij elders ter wereld een beetje gelukkig en in economische voorspoed wil leven.

      Het dunkt me dat het aan de Iraanse bevolking is het juk, waaronder het al bijna 40 jaar lang moet leven, van zich af te werpen.
      Daar heeft Joesoef al een goede post over geschreven:

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten

      Iraniers zijn niet gek. Hun wraak komt nog wel. De Iraniers die genoeg hebben van de dictatuur hebben ook een enorme hekel aan Amerika. Gek genoeg, de elite in het Noorden van Teheran zijn de enigen die het fijn vinden als Amerika binnen valt en het regime valt. Olie aandelen verzilveren, vastgoed cashen. Miljarden zit daar.
      Iran doet voorlopig niets, die weten dat de zaak plat gaat als ze wat ondernemen.

      Het is een truuk van Amerika. Deze aanslag is niet vanwege wat hij doet maar is een onderdeel van een strategie. Heel langzaam de druk opschroeven totdat de zaak barst. tenminste, in de strategie van de Amerikaanse structuur is het een strategie die lijkt te werken. In het echt denk ik niet. Iraniers zijn te trots om zich over te geven.

      Benieuwd dus wat Iran gaat doen en wat de volgende stap is van de Amerikanen. In ieder geval niet het bombarderen van culturele locaties. Daar lopen te veel toeristen.

      (Wel amusant. Een dag terug, en meteen veel meer leven in de brouwerij - en beter bier.)
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •