Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/5 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 50

    Onderwerp: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

    1. #21
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Als ik uitglij, glij ik uit. Als jij de vloer glad maakt, komt dat mede door jou.
      Japan, Duitsland en Vietnam kwamen ook zwaar gehavend uit de oorlog. Ze staken de handen uit de mouwen. Je kunt toch potjandorie 50 jaar later dit toch niet meer als excuus gebruiken.

      Ik heb het eens in Suriname meegemaakt. Een van mijn gesprekspartners wist me te vertellen dat het slecht ging met Suriname omdat de Nederlanders 100 jaar geleden het land hadden leeggeroofd.

      Op mijn vraag wat er nu ontbrak in Suriname omdat de Nederlanders het hadden meegenomen was men het antwoord schuldig. Het excuus gaat in het geheel niet op.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    2. #22
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Japan, Duitsland en Vietnam kwamen ook zwaar gehavend uit de oorlog. Ze staken de handen uit de mouwen. Je kunt toch potjandorie 50 jaar later dit toch niet meer als excuus gebruiken.

      Ik heb het eens in Suriname meegemaakt. Een van mijn gesprekspartners wist me te vertellen dat het slecht ging met Suriname omdat de Nederlanders 100 jaar geleden het land hadden leeggeroofd.

      Op mijn vraag wat er nu ontbrak in Suriname omdat de Nederlanders het hadden meegenomen was men het antwoord schuldig. Het excuus gaat in het geheel niet op.
      Je kan geen appels met peren vergelijken... Iran wordt net als Turkijke tot op de dag van vandaag gesaboteerd omdat sommige machten menen dat sommige poppetjes niet naar de poppen dansen van de poppen meesters...

      Dat poppen spel wordt wereldwijd gespeeld en is een vloek op de mensheid die zucht naar macht en geld...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #23
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.904
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      In 1953 zag het er in Iran goed uit, afgaande op wikipedia.
      De CIA orkestreert een coup en steunt een dictatoriaal regime van de sjah.
      Daar gaat het fout, en het zijn toch echt de VS die dat doen.
      In een keten van oorzaken en gevolgen staat dit aan het begin.

      Dat doet niet af aan eigen verantwoordelijkheid van het religieuze regime.
      Maar omgekeerd doet die eigen verantwoordelijkheid niet af aan de 70 jaar lange agressie van de VS.
      Al enige jaren voor 1953 was het er echt niet allemaal rust en vrede - en was de afstand tussen de shah en het merendeel van zijn bevolking allang veel te groot geworden. Het Iraanse volk was al een paar jaar ervoor in opstand tegen de shah gekomen - en toen hij dat allemaal niet meer kon keren, vluchtte hij het land uit.

      Daarna kwam die in 1953 door de CIA gesteunde coup tegen de regering van Mossadeq - en nestelde zich daarop de shah nog vaster op zijn Pauwentroon.

      Iran is inderdaad door de Amerikanen op een staats terroristische manier vele decennia lang behandeld. Eerst door die shah weer terug op zijn troon te helpen. Daarna bewapende ze puur uit wraakgevoelens Sadam Hussein tot zijn tanden toe om die uiterst smerige oorlog tegen Iran te beginnen - een knoert van een rits aan oorlogsmisdaden aaneen. En vervolgens koeioneerden ze het land zoveel als ze kans zagen.

      Maar hoe dan ook, Iran is een theocratie met een regime dat de eigen bevolking zwaar onderdrukt ten koste van vele mensenlevens. De schatting van de aantallen slachtoffers van het neerslaan van protesten tegen de misstanden van het regime in de afgelopen jaren, loopt in de vele duizenden. Het hoofd van de garde die die protesten neersloeg, was dezelfde Souleimania die nu de Amerikanen met een raket naar de eeuwige jachtvelden hebben gestuurd.
      Theocratie staat gelijk aan tirannie.

      Het land heeft geen onafhankelijk rechtssysteem, geen vrijheid van meningsuiting en de corruptie is er schrikbarend hoog. Vandaar die protesten onder de bevolking - die alsmaar meer te lijden heeft door de gevolgen van de economische sancties - die nu ook nog eens erger gaan worden.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    4. #24
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten

      Iran is geworden tot wat het is, een religieuze terreurstaat en dat is de schuld van het westen.

      Dat is natuurlijk je reinste flauwekul.

      In Teheran heb ik de bureaus gezien waar de sjah zijn politieke opponente aan vast ketende. Stalen bureaus met handboeien aan vast gelast. In dat stalen bureau zat een elektrisch kacheltje.
      Onze Amerikavriend had democratie hoog in het vaandel.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    5. #25
      Banned
      Ingeschreven
      Nov 2019
      Berichten
      585
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      In Teheran heb ik de bureaus gezien waar de sjah zijn politieke opponente aan vast ketende. Stalen bureaus met handboeien aan vast gelast. In dat stalen bureau zat een elektrisch kacheltje.
      Onze Amerikavriend had democratie hoog in het vaandel.
      PRECIES!!!!!

      Dank u Joessoef.

      En deze reactie doet mij denken aan de hypocriete reacties van het Westen nadat de IS veel vrouwen had verkracht en gevangen genomen.

      DE Amerikanen deden precies hetzelfde in Irak. DE beelden staan nog op mijn netvlies gebrand en ik lig er nog elke dag wakker van. (dit zweer ik op de graf van mijn geliefde opa!!)

      Ik heb beelden gezien uit Abu Ghraib die ik beter nooit had moeten bekijken. Iraakse vrouwen die bloedend en al naar het ziekenhuis worden gevoerd na een ''verhoor'' van het Amerikaanse leger. Het bloed is door ernstig sexueel misbruik en mishandeling tot stand gekomen.

      De gewraakte beelden waar ik naar refereer worden iedere keer uit de lucht gehaald en 24 uur later zijn die beelden weer ge-upload.

      Irak kende op dat moment geen politie of welke instantie dan ook om aangifte te gaan doen.

      DE Amerikanen hebben op nazi-achtige wijze misbruik gemaakt van de machtsvaacum die daar onstond door het wegvallen van de Iraakse politie en veiligheidstroepen.

    6. #26
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      In Teheran heb ik de bureaus gezien waar de sjah zijn politieke opponente aan vast ketende. Stalen bureaus met handboeien aan vast gelast. In dat stalen bureau zat een elektrisch kacheltje.
      Onze Amerikavriend had democratie hoog in het vaandel.
      Mij ontgaat de analogie. In WOII hield de Gestapo hier huis en werd er gemarteld. Dat kun je 70 jaar later niet als excuus gebruiken, laat staan de Duitsers de schuld geven mocht NL niet in staat zijn geweest een democratische rechtstaat neer te zetten na WOII.

      Neem Vietnam. Helemaal door de oorlog verwoest en nu bezig aan een ongekende economische opmars. Daar geeft niemand de amerikanen de schuld maar stropen ze de mouwen op.

      Het Rode Khmer-regime van Pol Pot, één van de misdadigste ooit. Twee miljoen mensen vonden in vier jaar de dood. De executieplekken, de Killing Fields. Je werd al vermoord omdat je een bril droeg.

      De economie ontwikkeld zich er nu.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

    7. #27
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Mij ontgaat de analogie. In WOII hield de Gestapo hier huis en werd er gemarteld. Dat kun je 70 jaar later niet als excuus gebruiken, laat staan de Duitsers de schuld geven mocht NL niet in staat zijn geweest een democratische rechtstaat neer te zetten na WOII.

      Neem Vietnam. Helemaal door de oorlog verwoest en nu bezig aan een ongekende economische opmars. Daar geeft niemand de amerikanen de schuld maar stropen ze de mouwen op.

      Het Rode Khmer-regime van Pol Pot, één van de misdadigste ooit. Twee miljoen mensen vonden in vier jaar de dood. De executieplekken, de Killing Fields. Je werd al vermoord omdat je een bril droeg.

      De economie ontwikkeld zich er nu.
      De analogie is dat jij beweerde dat sinds de val van de Sjah de onderdrukking is begonnen. Jij liet achterwege dat juist de Sjah met de Amerikanen samen een wrede onderdrukkingsapparaat instelde.

      Ja Nederland en Europa konden zich ontwikkelen door de miljarden Marshall hulp en zich vrijuit konden ontwikkelen. Iran heeft te maken met meer dan 40 jaar structurele sancties en isolatie door de VS. Iran heeft te maken met een strijd op leven en dood. Met alle westerse geheime diensten die het land proberen onder te houden. Landen die met Iran willen handelen worden zwaar bedreigd en gestraft door westerse landen.

      Daarnaast heeft Iran ongeveer 10 jaar met een wrede oorlog met Irak te maken gehad vlak nadat ze zich bevrijd hadden van de Sjah. En wie leverde de massaal wapens aan Irak? Zelfs onze Bolkestein leverde de grondstoffen voor de chemische wapens die Saddam gebruikte. Sterker nog, Saddam diende voor het Westen om Iran op achterstand te houden. Toen Irak de chemische wapens inzette tegen Iran hoorde je geen westerse land.

      Toen Irak met Iran vrede sloot keerden de westerse landen zich tegen Saddam omdat Saddam volgepropt was met de westerse wapens.

      Allerlei belangrijke zaken die jij doelbewust achterhoudt om de onderdrukking van Iran te vergoelijken en te criminaliseren en het misdadige beleid van het westen onder de tapijt te schuiven.

      Jij bent echt onverbeterlijk in het verdraaien van de geschiedenis.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    8. #28
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      ...
      Bolkestein in Irak
      In oktober 1983, bezoekt Bolkestein, die zich in het buitenland Minister van Buitenlandse Handel mag noemen, de Bagdad International Fair. Verder heeft hij ontmoetingen met de Iraakse vice-premier Ramadhan en met enkele andere ministers. Op dat moment is de regering al bekend met verhalen over gifgasgebruik door Irak. Bolkestein tekent tijdens dit bezoek een overeenkomst tussen Nederland en Irak die als doel heeft mogelijkheden voor economische en technische samenwerking te vergroten.

      Uit het ambtelijk verslag van Bolkestein’s bezoek aan Bagdad blijkt dat hij vraagt “om pleitbezorging voor concrete Nederlandse belangen te vatten in een setting van sympathie voor het door drie jaar oorlog beproefde Iraakse volk. Van Iraakse zijde werd hierop positief gereageerd. Vermeld werd dat Irak nu zijn vrienden telde en dat hieruit na beëindiging van de oorlog voor de aldus geïdentificeerde landen consequenties zouden voortvloeien”.

      Begin jaren ’90 past Bolkestein zijn indrukken over het Iraakse regime weliswaar aan, maar in het kader van de Nederlandse handelsbelangen had hij eerder weinig moeite dit nu door hem als 'luguber' betitelde gezelschap de hand te schudden en er een overeenkomst mee te sluiten.
      ...

      Nederland en de chemische wapens van Irak - mei 2007 | Stop Wapenhandel
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    9. #29
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      De Sjah kocht zijn wapens bij Amerika maar door de sancties en boycot kon het Iran na de Sjah niet beschikken over reserveonderdelen. Ze moesten met kunst en vliegwerk zichzelf verdedigen tegen een Irak dat door het westen volgepropt werd met wapens. Iran kon op een gegeven niet veel doen dan haar mensen als kanonnenvlees inzetten om het veel kleinere Irak tegen te houden.

      Het westen speelde een zeer vuil spelletje.

      Het met wapens volgepropte Irak en de financiering c.q. schulden daarvan was de aanleiding van de Golf Oorlog.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

    10. #30
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Mannen en vrouwen mogen niet meer samen zwemmen in zee. Iemand die alcohol drinkt, krijgt tachtig zweepslagen. Getrouwde overspelplegers krijgen de doodstraf.
      Ik zal zeker niet beweren dat het strafrecht op orde is maar dit is onzin. Benieuwd naar je bewijs (Amnestie international accepteer ik als bron).

      Kan zijn dar er de laatste tien jaar wat verschoven is maar veel.... Mijn (ex) schoonvader was rechter in Iran dus ik weet wel iets....
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •