Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/5 EersteEerste ... 345 LaatsteLaatste
    Resultaten 31 tot 40 van de 50

    Onderwerp: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

    1. #31
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ik dacht dat militaire transponders niet te volgens zijn op Flighradar maar wellicht dan toch weer wel. Zal er eens naar kijken.
      Niet altijd en niet overal. De signalen zijn eventueel gewoon te ontvangen maar de bekende radar sitesfilteren ze eruit. Op Scannernet zijn wat Europese luchtmachten deels te volgen. Natuurlijk niet de encrypted.

    2. #32
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Ik zal zeker niet beweren dat het strafrecht op orde is maar dit is onzin. Benieuwd naar je bewijs (Amnestie international accepteer ik als bron).
      Dat laatste is weer heel aardig van je. Dus bij deze.


      https://www.amnesty.nl/actueel/iran-...ocaat-sotoudeh
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #33
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat laatste is weer heel aardig van je. Dus bij deze.


      https://www.amnesty.nl/actueel/iran-...ocaat-sotoudeh

      Het lastige is dat er vele lagen in Iran door elkaar heen werken. De staat, de militaire, de religieuze, de veiligheidsdienst. En daarbinnen weer een onderverdeling, werkt niet met elkaar samen. Wel is een en ander een afleiding van triaspolitica maar dat is heel lang geleden. Toch, straffen moeten in het wetboek staan. Geen bron meer om te kijken waar daaraan de laatste jaren is verandert. Dat de repressie extreem wordt ingevuld politiek gezien mag duidelijk zijn. Ik zal proberen om er wat dieper in te duiken. Op voorhand, ik vind dat amnestie wel erg geïnstitutionaliseerd is. Ze mogen wel iets meer hun best gaan doen dan ‘wij van Amnestie....’

    4. #34
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      De Sjah kocht zijn wapens bij Amerika maar door de sancties en boycot kon het Iran na de Sjah niet beschikken over reserveonderdelen. Ze moesten met kunst en vliegwerk zichzelf verdedigen tegen een Irak dat door het westen volgepropt werd met wapens. Iran kon op een gegeven niet veel doen dan haar mensen als kanonnenvlees inzetten om het veel kleinere Irak tegen te houden.

      Het westen speelde een zeer vuil spelletje.

      Het met wapens volgepropte Irak
      en de financiering c.q. schulden daarvan was de aanleiding van de Golf Oorlog.
      Ik pak dit er even tussenuit. De rest laat ik maar voor wat het is. Zoveel onjuistheden per alinea. Het is mij teveel om alles te weerleggen. Wil nog even een rondje hardlopen.

      Anders dan jij stelt is de waarheid echter dat Irak helemaal was volgepropt door de russen met het allernieuwste wapentuig. Men beschikte over vrijwel 0% aan wapens uit de VS c.q. Europa.

      Kan me nog heugen dat ik het wel een interessant vond hoe de Amerikaanse tanks het zouden doen tegen de Russische T-72 bij aanvang van de Golfoorlog. Ten tijde van de koude oorlog de meest geduchte tank van de Sovjets. Die krengen hadden toen al laserafstandsmeting.

      Je conclusie is derhalve niet valide. Er is veel meer om over te vallen, maar laat maar. Ik geloof het allemaal wel.

    5. #35
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Het lastige is dat er vele lagen in Iran door elkaar heen werken. De staat, de militaire, de religieuze, de veiligheidsdienst. En daarbinnen weer een onderverdeling, werkt niet met elkaar samen. Wel is een en ander een afleiding van triaspolitica maar dat is heel lang geleden. Toch, straffen moeten in het wetboek staan. Geen bron meer om te kijken waar daaraan de laatste jaren is verandert. Dat de repressie extreem wordt ingevuld politiek gezien mag duidelijk zijn. Ik zal proberen om er wat dieper in te duiken. Op voorhand, ik vind dat amnestie wel erg geïnstitutionaliseerd is. Ze mogen wel iets meer hun best gaan doen dan ‘wij van Amnestie....’
      Misschien is het wel zoals Mark61 eens heeft gesteld: "de truc is dat je niet betrapt moet worden". Ik neem onmiddellijk van je aan dat het dan allemaal best wel mee zou kunnen vallen in de dagelijkse praktijk.

    6. #36
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.216
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ik pak dit er even tussenuit. De rest laat ik maar voor wat het is. Zoveel onjuistheden per alinea. Het is mij teveel om alles te weerleggen. Wil nog even een rondje hardlopen.

      Anders dan jij stelt is de waarheid echter dat Irak helemaal was volgepropt door de russen met het allernieuwste wapentuig. Men beschikte over vrijwel 0% aan wapens uit de VS c.q. Europa.

      Kan me nog heugen dat ik het wel een interessant vond hoe de Amerikaanse tanks het zouden doen tegen de Russische T-72 bij aanvang van de Golfoorlog. Ten tijde van de koude oorlog de meest geduchte tank van de Sovjets. Die krengen hadden toen al laserafstandsmeting.

      Je conclusie is derhalve niet valide. Er is veel meer om over te vallen, maar laat maar. Ik geloof het allemaal wel.
      ...
      The United States actively supported the Iraqi war effort by supplying the Iraqis with billions of dollars of credits, by providing U.S. military intelligence and advice to the Iraqis, and by closely monitoring third country arms sales to Iraq to make sure that Iraq had the military weaponry required. The United States also provided strategic operational advice to the Iraqis to better use their assets in combat ... The CIA, including both CIA Director Casey and Deputy Director Gates, knew of, approved of, and assisted in the sale of non-U.S. origin military weapons, ammunition and vehicles to Iraq. My notes, memoranda and other documents in my NSC files show or tend to show that the CIA knew of, approved of, and assisted in the sale of non-U.S. origin military weapons, munitions and vehicles to Iraq

      ...

      he most prominent [arms merchant] was Sarkis Soghanalian, a Miami-based former CIA contractor who brokered tens of billions of dollars' worth of military hardware for Iraq during the 1980s, reporting many of his transactions to officials in Washington. [Soghanalian] was close to the Iraqi leadership and to intelligence officers and others in the Reagan administration. In many respects he was the living embodiment of plausible deniability, serving as a key conduit for CIA and other U.S. government operations.
      ...

      Etc....


      https://en.wikipedia.org/wiki/United...%80%93Iraq_War
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    7. #37
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Whatever, de gevechtsvliegtuigen betrof een hele generatie aan MIG's en m.b.t. tanks de hele T-serie.

      Geen wapen van Europese of Amerikaanse origine maakte deel uit van het Iraakse leger.

      Laat maar Revisor, straks is die Artikel1 weer wakker en begint hij weer te gillen en te schreeuwen. Geen zin meer in. Ik geloof het allemaal wel joh

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      ...
      The United States actively supported the Iraqi war effort by supplying the Iraqis with billions of dollars of credits, by providing U.S. military intelligence and advice to the Iraqis, and by closely monitoring third country arms sales to Iraq to make sure that Iraq had the military weaponry required. The United States also provided strategic operational advice to the Iraqis to better use their assets in combat ... The CIA, including both CIA Director Casey and Deputy Director Gates, knew of, approved of, and assisted in the sale of non-U.S. origin military weapons, ammunition and vehicles to Iraq. My notes, memoranda and other documents in my NSC files show or tend to show that the CIA knew of, approved of, and assisted in the sale of non-U.S. origin military weapons, munitions and vehicles to Iraq

    8. #38
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.216
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Unhappy Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Whatever, de gevechtsvliegtuigen betrof een hele generatie aan MIG's en m.b.t. tanks de hele T-serie.

      Laat maar Revisor, straks is die Artikel1 weer wakker en begint hij weer te gillen en te schreeuwen. Geen zin meer in. Ik geloof het allemaal wel joh

      Het klopt dat vóór de Iraq - Iran oorlog het Iraakse leger grotendeels leunde op Sovjet wapens maar door de UN embargo en doordat de Sovjet Unie geen onderdelen meer leverde aan Irak zette de Amerikanen een speciaal project op om Iraq toch te voorzien van reserve onderdelen:

      ...
      Bear Spares

      With the UN-imposed embargo on warring parties, and with the Soviet Union opposing the conflict, Iraqi engineers found it increasingly difficult to repair and replace hardware damaged in battle. According to Kenneth Timmerman, "Saddam did foresee one immediate consequence of his invasion of Iran: the suspension of arms supplies from the USSR."

      When he launched his attack, the Soviets were busy playing games in Iran. They were not amused that the Iraqis upset their plans. For generations the KGB had been working to penetrate Iran's Shiite clergy. In February 1979, when Ayatollah Khomeini took power and threw the Americans out of Iran, the Soviets stood to gain more than they had ever believed possible. ... KGB boss Yuri Andropov [had] little difficulty in convincing Brezhnev and Kosygin to agree to an embargo on arms to Iraq ... p. 83-84

      The United States assisted Iraq through a military aid program known as "Bear Spares", whereby the U.S. military "made sure that spare parts and ammunition for Soviet or Soviet-style weaponry were available to countries which sought to reduce their dependence on the Soviets for defense needs."According to Howard Teicher's court sworn declaration:

      If the "Bear Spares" were manufactured outside the United States, then the U.S. could arrange for the provision of these weapons to a third country without direct involvement. Israel, for example, had a very large stockpile of Soviet weaponry and ammunition captured during its various wars. At the suggestion of the United States, the Israelis would transfer the spare parts and weapons to third countries ... Similarly, Egypt manufactured weapons and spare parts from Soviet designs and provided these weapons and ammunition to the Iraqis and other countries.

      Little today is known about this program as details remain scarce.
      ...

      https://en.wikipedia.org/wiki/United...%80%93Iraq_War


      Geen wapen van Europese of Amerikaanse origine maakte deel uit van het Iraakse leger.

      Een aantal voorbeelden van Europese landen die wapens aan Iraq Leverden:

      Irak het land waar Frankrijk de meeste Mirages F1 oorlogsvliegtuigen naar exporteerde:

      Iraq became the biggest export customer for Mirage F.1. One way or the other, the Iraqi Air Force significantly contributed – and financed – the further development of this type, but also influenced research and development of a number of further systems that followed in its wake – most of which eventually found their way into operational service in France.

      Zie:




      https://www.amazon.com/Iraqi-Mirages.../dp/1912390310


      Italie leverde aan Iraq de Augusta Bell helicopters Nederland leverde bijvoorbeeld grondstoffen voor gifgaswapens

      etc...etc


      Gezaghebbende boeken hierover:

      Kenneth R. Timmerman, The Death Lobby: How the West Armed Iraq. New York, Houghton Mifflin Company, 1991.

      Alan Friedman, Spider's Web: The Secret History of how the White House Illegally Armed Iraq. New York, Bantam Books, 1993.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    9. #39
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.216
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      De Sjah kocht zijn wapens bij Amerika maar door de sancties en boycot kon het Iran na de Sjah niet beschikken over reserveonderdelen. Ze moesten met kunst en vliegwerk zichzelf verdedigen tegen een Irak dat door het westen volgepropt werd met wapens. Iran kon op een gegeven niet veel doen dan haar mensen als kanonnenvlees inzetten om het veel kleinere Irak tegen te houden.

      Het westen speelde een zeer vuil spelletje.

      Het met wapens volgepropte Irak en de financiering c.q. schulden daarvan was de aanleiding van de Golf Oorlog.
      Zie hiervoor o.a. Iran-Contra affaire:

      Iran-Contra affair

      Iran acquired weapons and parts for its Shah-era U.S. systems through covert arms transactions from officials in the Reagan Administration, first indirectly through Israel and then directly. It was hoped Iran would, in exchange, persuade several radical groups to release Western hostages, though this did not result; proceeds from the sales were diverted to the Nicaraguan Contras in what became known as the Iran-Contra Affair.
      ...

      Strategic intent

      Author George Crile, in his book Charlie Wilson's War, writes regarding CIA involvement in the Iran–Iraq War:

      As explained by Ed Juchniewicz - Avrakotos's patron and the number two man in the Operations Division at that time - they were just leveling the playing field: "We didn't want either side to have the advantage. We just wanted them to kick the shit out of each other".
      ...

      https://military.wikia.org/wiki/Inte...%80%93Iraq_War
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    10. #40
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Het lastige is dat er vele lagen in Iran door elkaar heen werken. De staat, de militaire, de religieuze, de veiligheidsdienst. En daarbinnen weer een onderverdeling, werkt niet met elkaar samen. Wel is een en ander een afleiding van triaspolitica maar dat is heel lang geleden. Toch, straffen moeten in het wetboek staan. Geen bron meer om te kijken waar daaraan de laatste jaren is verandert. Dat de repressie extreem wordt ingevuld politiek gezien mag duidelijk zijn. Ik zal proberen om er wat dieper in te duiken. Op voorhand, ik vind dat amnestie wel erg geïnstitutionaliseerd is. Ze mogen wel iets meer hun best gaan doen dan ‘wij van Amnestie....’

      Ik begrijp dat het voor iemand van Iraanse afkomst bepaalde discussies heel vervelend kunnen zijn. Maar jij stelde dat wat betreft de Iraanse rechtsspraak je Amnesty een betrouwbare bron vind.

      Vervolgens geef ik je een voorbeeld waaruit duidelijk blijkt hoe het met de rechtsspraak in Iran is gesteld. Dat was onder het regime van de shah zo - en dat is nog steeds zo.

      De schattingen over het aantal slachtoffers dat dit regime de laatste paar jaar onder protesterende burgers heeft laten maken door de Revolutionaire Garde, onder eliding van Suleiman Qassem, loopt in de vele, vele duizenden.

      Tot nu toe is daar nog niemand voor aangeklaagd.

      Alles goed en wel Joes, maar een extreme theocratie staat gelijk aan een ware dictatuur. Dienaangaande kennen beide systemen geen enkel respect voor burgerrechten, ook geen afhankelijke rechtsspraak en geen recht op vrije meningsuiting - dus ook geen onafhankelijke media.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •