Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/5 EersteEerste ... 45
    Resultaten 41 tot 50 van de 50

    Onderwerp: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

    1. #41
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Het klopt dat vóór de Iraq - Iran oorlog het Iraakse leger grotendeels leunde op Sovjet wapens maar door de UN embargo en doordat de Sovjet Unie geen onderdelen meer leverde aan Irak zette de Amerikanen een speciaal project op om Iraq toch te voorzien van reserve onderdelen:
      Er zullen echt wel wat verouderde Mirages hebben deelgenomen aan de Golfoorlog, maar vrijwel de gehele land- en luchtmacht van Irak bestond uit Sovjet materiaal.

      Je stelling dat het volstouwen van Irak met westers militair materiaal de opmaat is geweest naar de Golfoorlog klopt simpelweg niet. Meer dan 90% betrof Sovjet rotzooi.

      Tijdens een oefening in Duitsland gaf ik eens een vuuropdracht door aan de schutter op mijn Leopard-II. Ik zag een T-62 rijden. Vaak genoeg dergelijke opdrachten gegeven tijdens oefeningen een pantsergranaat de laden.

      Ik realiseerde me ineens dat het geen imaginaire tank was maar dat ik verdorie echt zo'n ding zag rijden!! Schrok me kapot. We oefenden niet ver van de grens met Oost-Duitsland en was half in paniek "ben toch gvd niet per ongeluk in Oost-Duitsland terecht gekomen!!"

      Bleek een tank te zijn die Israël buit had gemaakt in de Yom Kippoer oorlog en het aan het Duitse leger had geschonken. Pffffff

      We mochten nog in de Russische tank kijken. Echt, dat koekblik had geen kans gehad tegen een Leopard II. Wat heb ik me daarop verkeken.

    2. #42
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artikel1 Bekijk Berichten
      Ik krijg soms echt kippenvel van Revisor.

      Een meester c.q. hoogleraar in de geo-politiek.

      Gratis en voor niets op Maroc.nl.



      Het selectieve geheugen van Bolkenstein..

      https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach....google.com%2F

      en anders....

      Privacy settings
      Niet overdrijven Desi. Het valt allemaal reuze mee.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #43
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Er zullen echt wel wat verouderde Mirages hebben deelgenomen aan de Golfoorlog, maar vrijwel de gehele land- en luchtmacht van Irak bestond uit Sovjet materiaal.

      Je stelling dat het volstouwen van Irak met westers militair materiaal de opmaat is geweest naar de Golfoorlog klopt simpelweg niet. Meer dan 90% betrof Sovjet rotzooi.

      Tijdens een oefening in Duitsland gaf ik eens een vuuropdracht door aan de schutter op mijn Leopard-II. Ik zag een T-62 rijden. Vaak genoeg dergelijke opdrachten gegeven tijdens oefeningen een pantsergranaat de laden.

      Ik realiseerde me ineens dat het geen imaginaire tank was maar dat ik verdorie echt zo'n ding zag rijden!! Schrok me kapot. We oefenden niet ver van de grens met Oost-Duitsland en was half in paniek "ben toch gvd niet per ongeluk in Oost-Duitsland terecht gekomen!!"

      Bleek een tank te zijn die Israël buit had gemaakt in de Yom Kippoer oorlog en het aan het Duitse leger had geschonken. Pffffff

      We mochten nog in de Russische tank kijken. Echt, dat koekblik had geen kans gehad tegen een Leopard II. Wat heb ik me daarop verkeken.
      We hebben het nu niet over de Golf oorlog maar over de Irak - Iran oorlog. De eerste levering van de Mirage F1 vliegtuigen was in 1973 aan de Franse luchtmacht. De Iraq - Iran oorlog begon zo rond 1980. Dat houdt in dat sinds de eerste oplevering van de Mirages F1 max. 10 jaar verstreken was. Dat betekent dus dat er geen verouderde Mirages aan Iraq geleverd werden en Iraq dus de beschikking had over moderne gevechtsvliegtuigen.


      https://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_F1
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    4. #44
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      We hebben het nu niet over de Golf oorlog maar over de Irak - Iran oorlog.
      Haal nu eens diep adem en lees wat je zelf hebt gezegd:

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Het met wapens volgepropte Irak en de financiering c.q. schulden daarvan was de aanleiding van de Golf Oorlog.
      Je haalt zelf de Golf oorlog aan. Irak was volgepropt met Sovjet meuk i.p.v. wapensystemen uit het westen. We kunnen er nog beeldschermen vol aan wijden maar het leger van Irak bestond vrijwel uitsluitend uit militaire wapensystemen uit het Oostblok.

      Er zullen best wel wat verouderde Mirages van Franse makelaardij aan het strijdtoneel hebben deelgenomen.

      Je stelling klopt simpelweg niet dat Irak is volgepropt met wapens uit het westen wat de aanleiding zou zijn geweest tot de Golfoorlog.

    5. #45
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Haal nu eens diep adem en lees wat je zelf hebt gezegd:

      Je haalt zelf de Golf oorlog aan. Irak was volgepropt met Sovjet meuk i.p.v. wapensystemen uit het westen. We kunnen er nog beeldschermen vol aan wijden maar het leger van Irak bestond vrijwel uitsluitend uit militaire wapensystemen uit het Oostblok.
      Je moet beter lezen wat ik schrijf.

      Ik beargumenteer hoe het westen omging met Irak en Iran. Irak werd volgestopt met wapens en hun reserve onderdelen en hoe Iran juist geboycot werd en er geen wapens aan geleverd werden door Amerika etc..

      Jij reageert daarop:

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ik pak dit er even tussenuit. De rest laat ik maar voor wat het is. Zoveel onjuistheden per alinea. Het is mij teveel om alles te weerleggen. Wil nog even een rondje hardlopen.

      Anders dan jij stelt is de waarheid echter dat Irak helemaal was volgepropt door de russen met het allernieuwste wapentuig. Men beschikte over vrijwel 0% aan wapens uit de VS c.q. Europa.
      ...
      Ik heb genoegzaam aangetoond dat de Russen juist geen wapens aan Irak leverden toen de oorlog begon. Het waren juist Amerika, israel etc... die het leger van Saddam op de been hielden door hem Sovjetwapens en onderdelen te verkopen. Zie BEAR spears. In tegenstelling tot je bewering dat het westen geen wapens leverde heb ik je aangetoond dat Iraq wel degelijk door het westen van westerse wapens werd voorzien.

      Met deze reactie blijf je ontkennen dat het westen wapens aan Irak leverde. Ik snap jou niet, de feiten staan voor het oprapen maar jij blijft ontkennen. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd?

      Er zullen best wel wat verouderde Mirages van Franse makelaardij aan het strijdtoneel hebben deelgenomen.
      Ik heb in mijn vorige reactie genoegzaam aangetoond dat Frankrijk helemaal geen verouderde Mirages leverde. Dat is gewoonweg onmogelijk, omdat de Mirage ten tijde van de Irak-Iran oorlog nog pas in productie genomen werden.


      Je stelling klopt simpelweg niet dat Irak is volgepropt met wapens uit het westen wat de aanleiding zou zijn geweest tot de Golfoorlog.
      Je leest weer niet goed. Ik zei:

      Het met wapens volgepropte Irak en de financiering c.q. schulden daarvan was de aanleiding van de Golf Oorlog.

      Ik heb daar niet benoemd of het westerse wapens of sovjetwapens zijn. Beter lezen! Het westen leverde westerse wapens, zie Mirages, Raketten, Helicopters, sovjetwapes die Amerika en Israel van andere landen overnamen en grondstoffen voor chemische wapens en de daarbij behorende chemische installaties.

      Voorts kan ik mijn stelling beargumenteren en bronnen die mijn standpunt ondersteunen voor aanleveren.

      Als je dat graag wilt, graag een aparte topic over openen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    6. #46
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Niet overdrijven Desi. Het valt allemaal reuze mee.
      Dat klopt. Je hoeft geen intellectueel te zijn om de meeste onzin die hier wordt gepost te weerspreken. Ik ben geen intellectueel. De meeste hier hebben gewoon een slecht geheugen. Gewoon de feiten opzoeken en klaar is kees om de onzin te weerspreken.

      Daarom wordt hier o.a. op een laag niveau gedebatteerd.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    7. #47
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Je leest weer niet goed. Ik zei:

      Het met wapens volgepropte Irak en de financiering c.q. schulden daarvan was de aanleiding van de Golf Oorlog.

      Ik heb daar niet benoemd of het westerse wapens of sovjetwapens zijn. Beter lezen!
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Toen Irak met Iran vrede sloot keerden de westerse landen zich tegen Saddam omdat Saddam volgepropt was met de westerse wapens.
      Het begint een beetje irritant te worden dat gedraai.

      Stop nu eens met dat gewauwel.

      Overigens vergeet je gemakshalve te vermelden de meeste Arabische landen zoals de Golfstaten, Saudi-Arabië, Koeweit meer Arabische landen Irak openlijk steunden en financierden.

      Net als nu had Iran vrijwel geen steun in de Arabische wereld.

      Vrijwel niemand steunde Iran vanuit Arabische zijde, behalve Libië en Syrië.

      Tevens vergeet je te vermelden dat Iran onder heerschappij van de Sjah reeds beschikte over de meest geavanceerde gevechtsvliegtuigen o.a. de F14 Tomcat en Phantom. Verreweg superieur aan de kisten van de luchtmacht van Irak.

      Iran bezat totale hegemonie in het luchtruim ten tijde van de oorlog.

      De M-60 tanks van Iran waren juist ontwikkeld als antwoord op de T-62 van Irak.

      Al dat spul was superieur. Een jaar voor het uitbreken van de oorlog werd het leger van Iran nog gezien als het op 4 na sterkste leger ter wereld.

      Maar door zuiveringen binnen het Iraanse leger door de religieuze gekkies zijn iets van 15.000 officieren weggebonjourd. Zet je meest ervaren gevechtspiloten tegen de muur en je vliegtuigen hebben geen piloot meer.

      Combineer dat met slecht leiderschap en reduceer de hele mikmak tot een 'heilige oorlog' en de zaak is kansloos.

    8. #48
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Maar door zuiveringen binnen het Iraanse leger door de religieuze gekkies zijn iets van 15.000 officieren weggebonjourd. Zet je meest ervaren gevechtspiloten tegen de muur en je vliegtuigen hebben geen piloot meer.
      Ik weet van verschillende topmensen uit het leger van de Shah dat de Amerikanen ze een bonus gaven en een geleide beschermde vrije uittocht naar de VS, ten alle tijde. Exacte verhaal heb ik niet gehoord maar opvallend veel mensen die luxueus leven zijn oud gedienden.
      Nogmaals, er zitten heel veel lagen in Iran en er zijn veel gemotiveerd door geld, niet de religie. Maar een enkeling zit daar met overtuiging. De protesten, neem het met een korrel zout. Er spelen ook veel zuiver economische redenen mee. Nadeel van een economische boycot, mensen met geld investeren in Iran, geld in een kast werkt niet, vastgoed etc wel. Wat er met de vastgoed prijzen gaat gebeuren, komt dat geld vrij? Voorlopig kopen veel Iraniërs buiten Iran daar een huisje met binnengesmokkeld geld en zolang men daar voordelen aan heeft.
      Zometeen worden de teugels weer wat gevierd en is iedereen tevreden.

    9. #49
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Nogmaals, er zitten heel veel lagen in Iran en er zijn veel gemotiveerd door geld, niet de religie. Maar een enkeling zit daar met overtuiging. De protesten, neem het met een korrel zout. Er spelen ook veel zuiver economische redenen mee.
      Dat neem ik vanuit je hoedanigheid als ervaringsdeskundige onmiddellijk aan.

    10. #50
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Oekraïens vliegtuig per ongeluk uit de lucht geschoten door Iraanse raket

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Dat neem ik vanuit je hoedanigheid als ervaringsdeskundige onmiddellijk aan.
      Het gaat altijd om macht. religie is 'slechts' een middel. Doping voor de dommen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •