Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/4 EersteEerste ... 234 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 39

    Onderwerp: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

    1. #21
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ik weet niet meer in welk topic je het ter sprake bracht inzake Flighradar dus dan maar even hier.
      Het moment rond de Iraanse raket aanval was het heel druk. Ook westerse toestellen. KLM niet zo snel gezien maar het was echt heel druk. Ik dacht dat ik een screen copy had gemaakt want er zaten enkele burger toestellen boven de plek zelf en nu je het zegt, burgertoestellen? Die transponders kan je natuurlijk ook iets anders laten zeggen.

      Heb gezocht naar radioamateurs in de Golfregio maar die zijn spaarzaam en regime gezind. Ongetwijfeld zijn er ook bij die de luchtvaart aldaar zelf bijhouden. Die details komen vast nog wel de komende tijd.

    2. #22
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Genoegdoening is een onderdeel van de rechtspraak. Van onderdrukking of repressie is alleen sprake als er sprake is van openbare terechtstellingen. Die dienen ter afschrikking. Hoewel misdaadcijfers anders bewijzen.
      Voor sommige mensen is het nooit genoeg. Wat ga je doen om die mensen terwille te zijn. Vierendelen, radbraken, kruisigen? In een beschaafd land sluit je iemand op in plaats van je verlagen tot moord. Voordeel, in Amerika heeft statistisch gezien vier procent van de ter dood veroordeelde de moord niet gedaan. Onschuldig. Een op de vijfentwintig. Of, hoort dat er bij?

      En nee, alleen openbare terechtstelling is ter onderdrukking, onzin. Neem China. Overigens, de doodstraf in Iran wordt zelden in het openbaar voltrokken. En dan nog op een achteraf rotonde/ begraafplaats.
      Laatst gewijzigd door Joesoef; 22-01-20 om 12:54.

    3. #23
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Voor sommige mensen is het nooit genoeg. Wat ga je doen om die mensen terwijl le te zijn. Vierendelen, radbraken, kruisigen? In een beschaafd land sluit je iemand op in plaats van je verlagen tot moord. Voordeel, in Amerika heeft statistisch gezien vier procent van de ter dood veroordeelde de moord niet gedaan. Onschuldig. Een op de vijfentwintig. Of, hoort dat er bij?

      En nee, alleen openbare terechtstelling is ter onderdrukking, onzin. Neem China. Overigens, de doodstraf in Iran wordt zelden in het openbaar voltrokken. En dan nog op een achteraf rotonde/ begraafplaats.
      Je vertaald wat ik schrijf verkeerd. Het gaat niet om extreme vormen van executeren om slachtoffers tevreden te stellen. Nergens zet ik dat neer. Een spuitje is voldoende.

      Dan moeten de criteria harder dan in Amerika.

      Nou.............vriend Google afbeeldingen geeft een behoorlijke reeks afbeeldingen van openbare ophangingen midden tussen de huizen. Een beetje vreemd om als tegenargument te gebruiken dat ze weliswaar executeren in het openbaar maar.........meestal een beetje achteraf. Bijna komisch.

      Overigens hangen ze in Iran ook kinderen op.

      Lees anders even rustig na
      https://www.amnesty.nl/landen/iran
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #24
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het gaat mij om het beginnen over een ander land. Waarom? In Etiopie is het ook slecht gesteld. Ivoorkust ook. Dit gaat over Iran. Ineens is er sympathie voor Iran omdat het in de clinch ligt met de VS, met Trump. Ineens zijn het helden ipv een verderfelijke theocratie waar gemarteld en gemoord wordt.

      Nee, Ik zie zaken los van elkaar en neem geen deel aan kampen die alles wat van een bepaalde kant komt per definitie veroordeelt. Zo ben ik het soms eens met Jesse Klaver en soms ook met Wilders. En zo kan ik ook soms begrip opbrengen voor de manier waarop de Russische politiek werkt. Als dat voor jou te lastig is dan mag jij mij vriendje van Put noemen.
      Even recapituleren.

      Joesoef begon deze topic met een bericht over de arrestatie in Iran van verdachten die verantwoordelijk zouden zijn voor dat uit de lucht schieten van dat vliegtuig.

      Daarop gaf jij als reactie: "Tja, ze kunnen er niet (meer) onderuit Alle ogen van de wereld zijn nu op hen gericht. Nu doen ze net of ze het beste jongetje van de klas zijn met een werkend te rechtssysteem.
      Over dat rechtsysteem kan Amnesty je verder nog wel informatie geven."

      Waarop ik terecht reageerde met: "Tja, het is toch echt anders dan wat de Russen doen. En ook over hen kan Amnesty heel wat informatie geven."

      Tot zover gaat het nog steeds over het neerhalen van passagierstoestellen. Maar, dan begin je - voor god weet wat voor reden dan ook, maar voor mij is het ordinair getrol - opeens over iets heel anders.
      Wat heeft in gods naam het een met het ander te maken? En dan kom je nu aanzetten met dat je zaken los van elkaar ziet. Hoe dat valt te rijmen weet ik niet.

      Bovendien gebruik je daarbij ook nog eens de zelfde woorden die ik destijds Al-Sawt voor zijn voeten wierp.

      De doodstraf is een barbaars fenomeen. Er is geen enkele humane manier om te doen.
      Nadat Ignace Guillotin tegen het eind van de 18e eeuw de guillotine had uitgevonden, dacht men eindelijk van al die onfrisse manieren van executeren af te zijn. Maar ook dat pakte heel anders uit. Ook daarbij ging van alles mis en het aantal doodvonnissen steeg explosief.
      Overigens was Guillotin niet de eerste die zoiets uitvond. In 1286 werd er in Halifax al een dergelijk toestel gebruikt. In de zestiende eeuw kende men in Italië een dergelijk toestel, de Mannaia. In schotland kende men ook zoiets, de Gibbet.

      Met de doodstraf in Amerika door het gebruik van een infuus, is er ondertussen van alles mis. Artsen werken er door hun
      deontologische code niet aan mee. De inbrengers van het infuus hebben blijkbaar geen medische opleiding gehad.
      Maar bij drugsverslaafden is dat aanbrengen van dat infuus door het vaak vele jaren spuiten vaak al een probleem op zich - en brengt dat dan door het gehannes van de niet medisch geschoolden al een hoop gemartel met zich mee.

      Bovendien worden door onbekwaamheid vaak verkeerde dosissen gebruikt waardoor het overlijdensproces onnodig lang gerekt wordt, met alle ellende voor de ter dood veroordeelde toe. Er zijn gevallen gedocumenteerd waarbij het vele tientallen minuten duurden voordat de ter dood veroordeelde werkelijk dood was.
      Ook is er gedocumenteerd dat door een veel te weinig toegediend verdovingsmiddel vooraf, er verschrikkelijke pijnen werden veroorzaakt door de tweede vloeistof, de zoutoplossing die het hart stillegt. En ook dat kon heel lang duren.

      "Even een spuitje geven" is dan ook een heel vrijblijvende opmerking.

      Om al die redenen hebben al verschillende farmaceutische instellingen geweigerd om voor executies nog chemische producten te leveren. In Amerika is er daardoor dan ook een tijdje een opschorting van het uitvoeren van de doodstraf geweest.

      Maar hoe dan ook - in tegenstelling tot de Russen, heeft Iran in ieder geval al vrij snel toegegeven dat het een foute boel was. Tevens hebben ze een aantal verdachten opgepakt voor berechting. Daarnaast acht ik de kans reëel dat er hierdoor ook een financiële afwikkeling komt. Daar hebben nabestaande hun verloren partners, zonen, dochters of ouders niet mee terug, maar toch.
      Maar misschien wel het allerbelangrijkste is dat de nabestaanden niet getraineerd en nog meer getraumatiseerd worden door jarenlange ontkenning door het regime in Iran.

      De Russen hebben tot nu toe alle betrokkenheid bij het neerhalen van MH17 in 2014 niet alleen ontkend, ze hebben constant leugens en fake news hierover verspreid en de daders in bescherming genomen.

      Zolang die psychopaat in Moskou de dienst uitmaakt - en met zijn nieuwe truc, kan dat nog heel lang duren - zullen de Russen nooit schuld bekennen, zullen de daders niet gestraft worden - en zal er ook geen financiële afhandeling komen voor het uit de lucht schieten van MH17. Met alle rampzalige gevolgen van dien voor de nabestaanden.

      Mwa, ik kan je nog steeds niet anders dan een Puttin-vriendje vinden.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    5. #25
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Inleven in het leed van anderen. Stel dat jouw familie door Pol Pot zou zijn vermoord, opgeruimd, verdedig jij dan nog steeds dat de doodstraf voor Pol Pot inhumaan en barbaars zou zijn? Als het dichtbij komt ga je wel anders denken over een humane behandeling van barabaren... tenminste dat is mijn inschatting.
      Mijn inschatting is dat het een goede zaak is om slachtoffers en nabestaanden niet over de strafmaat te laten beslissen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #26
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Even recapituleren.

      Joesoef begon deze topic met een bericht over de arrestatie in Iran van verdachten die verantwoordelijk zouden zijn voor dat uit de lucht schieten van dat vliegtuig.

      Daarop gaf jij als reactie: "Tja, ze kunnen er niet (meer) onderuit Alle ogen van de wereld zijn nu op hen gericht. Nu doen ze net of ze het beste jongetje van de klas zijn met een werkend te rechtssysteem.
      Over dat rechtsysteem kan Amnesty je verder nog wel informatie geven."

      Waarop ik terecht reageerde met: "Tja, het is toch echt anders dan wat de Russen doen. En ook over hen kan Amnesty heel wat informatie geven."

      Tot zover gaat het nog steeds over het neerhalen van passagierstoestellen. Maar, dan begin je - voor god weet wat voor reden dan ook, maar voor mij is het ordinair getrol - opeens over iets heel anders.
      Wat heeft in gods naam het een met het ander te maken? En dan kom je nu aanzetten met dat je zaken los van elkaar ziet. Hoe dat valt te rijmen weet ik niet.

      Bovendien gebruik je daarbij ook nog eens de zelfde woorden die ik destijds Al-Sawt voor zijn voeten wierp.

      De doodstraf is een barbaars fenomeen. Er is geen enkele humane manier om te doen.
      Nadat Ignace Guillotin tegen het eind van de 18e eeuw de guillotine had uitgevonden, dacht men eindelijk van al die onfrisse manieren van executeren af te zijn. Maar ook dat pakte heel anders uit. Ook daarbij ging van alles mis en het aantal doodvonnissen steeg explosief.
      Overigens was Guillotin niet de eerste die zoiets uitvond. In 1286 werd er in Halifax al een dergelijk toestel gebruikt. In de zestiende eeuw kende men in Italië een dergelijk toestel, de Mannaia. In schotland kende men ook zoiets, de Gibbet.

      Met de doodstraf in Amerika door het gebruik van een infuus, is er ondertussen van alles mis. Artsen werken er door hun
      deontologische code niet aan mee. De inbrengers van het infuus hebben blijkbaar geen medische opleiding gehad.
      Maar bij drugsverslaafden is dat aanbrengen van dat infuus door het vaak vele jaren spuiten vaak al een probleem op zich - en brengt dat dan door het gehannes van de niet medisch geschoolden al een hoop gemartel met zich mee.

      Bovendien worden door onbekwaamheid vaak verkeerde dosissen gebruikt waardoor het overlijdensproces onnodig lang gerekt wordt, met alle ellende voor de ter dood veroordeelde toe. Er zijn gevallen gedocumenteerd waarbij het vele tientallen minuten duurden voordat de ter dood veroordeelde werkelijk dood was.
      Ook is er gedocumenteerd dat door een veel te weinig toegediend verdovingsmiddel vooraf, er verschrikkelijke pijnen werden veroorzaakt door de tweede vloeistof, de zoutoplossing die het hart stillegt. En ook dat kon heel lang duren.

      "Even een spuitje geven" is dan ook een heel vrijblijvende opmerking.

      Om al die redenen hebben al verschillende farmaceutische instellingen geweigerd om voor executies nog chemische producten te leveren. In Amerika is er daardoor dan ook een tijdje een opschorting van het uitvoeren van de doodstraf geweest.

      Maar hoe dan ook - in tegenstelling tot de Russen, heeft Iran in ieder geval al vrij snel toegegeven dat het een foute boel was. Tevens hebben ze een aantal verdachten opgepakt voor berechting. Daarnaast acht ik de kans reëel dat er hierdoor ook een financiële afwikkeling komt. Daar hebben nabestaande hun verloren partners, zonen, dochters of ouders niet mee terug, maar toch.
      Maar misschien wel het allerbelangrijkste is dat de nabestaanden niet getraineerd en nog meer getraumatiseerd worden door jarenlange ontkenning door het regime in Iran.

      De Russen hebben tot nu toe alle betrokkenheid bij het neerhalen van MH17 in 2014 niet alleen ontkend, ze hebben constant leugens en fake news hierover verspreid en de daders in bescherming genomen.

      Zolang die psychopaat in Moskou de dienst uitmaakt - en met zijn nieuwe truc, kan dat nog heel lang duren - zullen de Russen nooit schuld bekennen, zullen de daders niet gestraft worden - en zal er ook geen financiële afhandeling komen voor het uit de lucht schieten van MH17. Met alle rampzalige gevolgen van dien voor de nabestaanden.

      Mwa, ik kan je nog steeds niet anders dan een Puttin-vriendje vinden.
      Jij brengt de Russen erbij als ik Joesoef erop attent maak dat Iran zeker niet gezien moet worden als lichtend voorbeeld. Onder het motto het gaat over het neerhalen van vliegtuigen. Ja het gaat ook over Amnesty. Een bruggetje is snel gemaakt.

      Maar vooruit. Laat ik duidelijk zijn. Ik vind het schandalig dat Rusland niet volledig meewerkt en openheid van zaken geeft. 100 % niet goed te praten. Het is in middels wel duidelijk dat er over gelogen is.
      Los van dat zie ook het verschil in opstelling als het Rusland betreft itt tot nu tov Iran.
      Als ik mij afvraag waarom er nog vliegtuigen vlogen ben ik een Put vriend, als mij afvraag waarom Ukraine iemand uitlevert die waarschijnlijk mededader was aan Rusland ben ik een Put vriend. Als ik mij afvraag waarom daar nog gevlogen werd...... Ik kan nog wel even doorgaan. Net als nu bij Iran spelen er vele belangen mee, waarschijnlijk ook waar wij geen zicht hebben en wordt er vuil spel gespeeld. Niet alleen door Iran maar ook door de VS, Bij MH17 houdt Nederland ook zaken achter, heeft Timmermans over de ruggen van slachtoffers met leugens getracht de publieke opinie ie te bespelen. Ook hier is het niet zwart wit. Waarom reageren de Russen zoals ze reageren? Wat zit er nog meer achter?

      Kennelijk moet er hard gewerkt worden aan een nog beter spuitje of wellicht is een technisch goed uitgevoerde ophanging wel humaner. Als ik het zo lees ben je op dit gebied ook al een deskundige. Wellicht kan je nog even Google raadplegen over de geschikte soorten touw en met die opgezochte data de schoolmeester uithangen. Dat doe je tenslotte graag.

      Nog even over het oppakken van verdachten voor berechting. Wellicht is er helemaal geen grond voor en is het een menselijke fout geweest. Weliswaar met vreselijke gevolgen. Ik vrees juist dat ze weer een paar sukkels of een lastpost zullen ophangen. Meer van kijk ons eens. Daar zou ik niet van opkijken.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #27
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Jij brengt de Russen erbij als ik Joesoef erop attent maak dat Iran zeker niet gezien moet worden als lichtend voorbeeld.

      Maar vooruit. Laat ik duidelijk zijn. Ik vind het schandalig dat Rusland niet volledig meewerkt en openheid van zaken geeft. 100 % niet goed te praten. Het is in middels wel duidelijk dat er over gelogen is.

      Als ik mij afvraag waarom er nog vliegtuigen vlogen ben ik een Put vriend, als mij afvraag waarom Ukraine iemand uitlevert die waarschijnlijk mededader was aan Rusland ben ik een Put vriend. Als ik mij afvraag waarom daar nog gevlogen werd...... Ik kan nog wel even doorgaan.

      Niet alleen door Iran maar ook door de VS, Bij MH17 houdt Nederland ook zaken achter,

      heeft Timmermans over de ruggen van slachtoffers met leugens getracht de publieke opinie ie te bespelen. Ook hier is het niet zwart wit.

      Waarom reageren de Russen zoals ze reageren? Wat zit er nog meer achter?

      Kennelijk moet er hard gewerkt worden aan een nog beter spuitje of wellicht is een technisch goed uitgevoerde ophanging wel humaner. Als ik het zo lees ben je op dit gebied ook al een deskundige. Wellicht kan je nog even Google raadplegen over de geschikte soorten touw en met die opgezochte data de schoolmeester uithangen. Dat doe je tenslotte graag.

      Nog even over het oppakken van verdachten voor berechting. Wellicht is er helemaal geen grond voor en is het een menselijke fout geweest.

      Ik vrees juist dat ze weer een paar sukkels of een lastpost zullen ophangen. Meer van kijk ons eens. Daar zou ik niet van opkijken.

      Alsof we dat nog niet wisten.

      Dat is wel te hopen van je, ja.

      Voor je daarmee doorgaat -door wie dan?

      Welke zaken? Verder is het weer een staaltje complotdenken.

      Wat zijn die leugens?

      Omdat het in hun straatje past.

      Dom geleuter.

      Zou zomaar kunnen.

      Ik heb geen blazen bol.


      Maar goed, eens te meer laat je weer zien dat je een Putin-vriendje bent.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #28
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Inleven in het leed van anderen. Stel dat jouw familie door Pol Pot zou zijn vermoord, opgeruimd, verdedig jij dan nog steeds dat de doodstraf voor Pol Pot inhumaan en barbaars zou zijn? Als het dichtbij komt ga je wel anders denken over een humane behandeling van barabaren... tenminste dat is mijn inschatting.
      Aldus onze engel der wrake.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    9. #29
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Alsof we dat nog niet wisten.

      Dat is wel te hopen van je, ja.

      Voor je daarmee doorgaat -door wie dan?

      Welke zaken? Verder is het weer een staaltje complotdenken.

      Wat zijn die leugens?

      Omdat het in hun straatje past.

      Dom geleuter.

      Zou zomaar kunnen.

      Ik heb geen blazen bol.


      Maar goed, eens te meer laat je weer zien dat je een Putin-vriendje bent.
      Op 1 onderwerp vraag je nadere informatie. Daar ga op in. De rest ontaard in verplassen.

      Timmermans heeft in interview gezegd dat de mensen die resten verzamelden plunderaars waren dit bleek later onjuist. Daarnaast heeft hij deze zaak extra emotionele lading proberen te geven door te zeggen dat passagiers het aan hebben zien komen omdat zij gevonden zijn met een zuurstofmasker op hun gezicht. Ook dat was aantoonbaar gelogen.
      Later heeft hij na veel draaien zijn excuses aangeboden.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #30
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Mijn inschatting is dat het een goede zaak is om slachtoffers en nabestaanden niet over de strafmaat te laten beslissen.
      Hier heb je een punt want er zijn mensen die een autoinbreker als terecht willen stellen.

      Als straf en genoegdoening geen enkele rol zou spelen zou je ook gevangenissen kunnen sluiten. Mensen worden er niet beter van. Het enige voordeel is dat ze niets uit kunnen vreten als ze vast zitten maar de meesten blijven toch bezig.

      Een foei volstaat.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •