Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/4 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 39

    Onderwerp: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

    1. #11
      fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      Deba, Euskadi
      Berichten
      121.427
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072964

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Er is wat dat betreft geen enkel verschil met het voltrekken van de doodstraf in Amerika op wat punten, komma’s en klemtonen na. Komt op het zelfde neer. Idem met Rusland. Zuid-Amerikaanse landen, Afrika? Natuurlijk, het is niet goed maar de blik mag wel wat wijder.
      In Rusland geldt een moratorium op de doodstraf; niet meer uitgevoerd sinds 1996.
      viejo pendejo se extravia

    2. #12
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Complex verhaal, zo zie ik het in ieder geval. Zal uiteindelijk wel te maken hebben met handel en de macht over Tsjetsjenië.



      Uit het nrc
      Rusland handhaaft moratorium doodstraf
      20 november 2009
      Leestijd 1 minuut
      Rusland handhaaft het moratorium op de doodstraf. Dat heeft het Constitutioneel Hof in Sint-Petersburg gisteren bepaald. Volgens de president van het Hof, Valeri Zorkin, moet Rusland het moratorium verlengen totdat het een Europese conventie heeft geratificeerd die strafrechtelijke executies definitief afschaft.

      Toen Rusland in 1996 toetrad tot de Raad van Europa, schortte het de doodstraf op. Het Kremlin wilde vervolgens door middel van een wetsvoorstel de doodstraf definitief afschaffen, maar het Russische parlement hield dat tegen omdat een meerderheid van de Russische bevolking voor strafrechtelijke executies was.

      Volgens het moratorium dat in 1999 werd ingevoerd mochten geen doodstraffen worden opgelegd zolang niet in heel Rusland juryrechtspraak gold. Tsjetsjenië was op dat moment de enige deelrepubliek zonder juryrechtspraak. Toen besloten werd om met ingang van januari 2010 de juryrechtspraak in Tsjetsjenië in te voeren, dreigde het moratorium zijn rechtskracht te verliezen. Het Constitutioneel Hof heeft nu bepaald dat de invoering van juryrechtspraak in heel Rusland geen voorwaarden schept voor het herintroduceren van de doodstraf.

      De Russische regering is zich ervan bewust dat herinvoering van de doodstraf de betrekkingen met de EU zal schaden en het imago van modern land, waarin de rechtsstaat en respect voor de menselijke waarden voorop staan, evenmin goed zal doen.

      Volgens recente opiniepeilingen is nog altijd 61 procent van de Russen voor de doodstraf.



      https://www.amnesty.nl/actueel/de-do...ke-onzekerheid

    3. #13
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Argument? het was gewoon een constatering van een feit. Maar blijkbaar ben je nog steeds meteen op je teentjes getrapt als er iets ten nadele van je vriendje Put wordt gezegd.

      En het is wel heel bedenkelijk van je om nu over dat ophangen te beginnen - terwijl juist jij me een paar jaar geleden in een eerdere discussie naar aanleiding van zo'n ophanging van twee minderjarige jongens - die ik hierover met Al-Sawt voerde - ronduit uitlachte omdat ik hierover richting Al zo heftig reageerde.

      Pleurt dus op met je gezeik, ja!
      Natuurlijk. Als het over Iran gaat haal je een land aan waar het ook slecht gesteld is. Slaat nergens op.
      Net als je verwijt 'vriendje van Put' ook volkomen uit de lucht is gegrepen. Is dat soms gemakkelijker voor je? Eerst iemand een etiketje slecht opplakken, terecht of niet doet er niet toe, en vervolgens kritiek leveren.

      Plaats het even van een paar jaar geleden.

      Hypocriete paladijn.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #14
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Er is wat dat betreft geen enkel verschil met het voltrekken van de doodstraf in Amerika op wat punten, komma’s en klemtonen na. Komt op het zelfde neer. Idem met Rusland. Zuid-Amerikaanse landen, Afrika? Natuurlijk, het is niet goed maar de blik mag wel wat wijder.
      Nou dan heb je de kop toch diep in het zand gestoken.

      Doodstraf voltrekken in het openbaar, opzettelijk zo uitvoeren dat er sprake is van onnodig lijden. Het kan een persoonlijke perceptie zijn hoor maar ik vind dat geen kwestie van wat komma's en klemtonen. Ik noem dat barbaars.

      Ik ben niet principieel tegen de doodstraf. Als je levens van anderen willens en wetens neemt of volledig vernietigd dan kan je, wat mij betreft, zelf ook het recht op leven verliezen. Maar dan niet in het openbaar terecht stellen en op een snelle, zo pijnloos mogelijke, manier.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #15
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.928
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Natuurlijk. Als het over Iran gaat haal je een land aan waar het ook slecht gesteld is. Slaat nergens op.

      Net als je verwijt 'vriendje van Put' ook volkomen uit de lucht is gegrepen. Is dat soms gemakkelijker voor je? Eerst iemand een etiketje slecht opplakken, terecht of niet doet er niet toe, en vervolgens kritiek leveren.

      Plaats het even van een paar jaar geleden.

      Hypocriete paladijn.
      Mwa, meestal heb ik het een uiterst barbaars rechtssysteem genoemd. Je geheugen is blijkbaar niet zo erg best.

      Je hebt die schurk tot nu toe alleen maar verdedigd.

      Als jij aantoont dat jij hier diverse malen Put niet hebt verdedigd.

      U zei?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #16
      losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Locatie
      The dark side of the moon
      Berichten
      31.189
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ik ben niet principieel tegen de doodstraf.

      Ik ben wel tegen doodstraf. Het maakt geen enkele zin om iemand te vermoorden. Het is een verkapte vorm van wraak en een ultieme vorm van onderdrukking en repressie.

    7. #17
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Ik ben wel tegen doodstraf. Het maakt geen enkele zin om iemand te vermoorden. Het is een verkapte vorm van wraak en een ultieme vorm van onderdrukking en repressie.
      Ik ben tegen de doodstraf vanwege het feit dat het een onomkeerbaar proces betreft en je kunt achteraf e.e.a. niet herzien. Juridische foutmarge.

      Te denken valt dan aan personen die decennia lang onterecht hebben vastgezeten. Tsja, als je ze al ter dood gebracht hebben laat dat geen ruimte voor herziening van het eerder gewezen vonnis. Dat zou voor de nabestaanden wel ongelooflijk zuur moeten zijn.

    8. #18
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      een verkapte vorm van wraak .
      Ik weet niet meer in welk topic je het ter sprake bracht inzake Flighradar dus dan maar even hier.

      Ik heb er gisteravond even naar gekeken. Inderdaad, het luchtruim boven Libië was helemaal leeg maar ten westen nabij de grens vloog een heel lint aan Turkse burgertoestellen.

      Je kon wel eens gelijk hebben en dat het hier gemaskeerde transponders betreft van militaire vliegtuigen.

      Ik heb er verder geen verstand van, maar dat was het eerste wat bij me op kwam. Wel opvallend. Kan me niet voorstellen dat het een heel leger aan Turkse vakantiegangers betreft op weg naar Kenia

    9. #19
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Mwa, meestal heb ik het een uiterst barbaars rechtssysteem genoemd. Je geheugen is blijkbaar niet zo erg best.

      Je hebt die schurk tot nu toe alleen maar verdedigd.

      Als jij aantoont dat jij hier diverse malen Put niet hebt verdedigd.

      U zei?
      Het gaat mij om het beginnen over een ander land. Waarom? In Etiopie is het ook slecht gesteld. Ivoorkust ook. Dit gaat over Iran. Ineens is er sympathie voor Iran omdat het in de clinch ligt met de VS, met Trump. Ineens zijn het helden ipv een verderfelijke theocratie waar gemarteld en gemoord wordt.

      Nee, Ik zie zaken los van elkaar en neem geen deel aan kampen die alles wat van een bepaalde kant komt per definitie veroordeelt. Zo ben ik het soms eens met Jesse Klaver en soms ook met Wilders. En zo kan ik ook soms begrip opbrengen voor de manier waarop de Russische politiek werkt. Als dat voor jou te lastig is dan mag jij mij vriendje van Put noemen.

      Aha, jij beschuldigd en ik moet nu mijn onschuld bewijzen. Buiten het feit dat het een belachelijk voorstel is.......voor wie moet ik dat doen? Moet ik ook zo'n soort onderschrift als jij gaan plakken zodat men duidelijk kan zien dat ik bij de goeden hoor? Waarom doe je dat eigenlijk?

      Ik zei: hypocriete Paladijn. Niet zoveel verschil met oppleuren met je gezeik o.i.d. stoer hoor een beetje ruig gaan doen op een forum.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    10. #20
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Iraanse arrestaties om neerhalen Oekraïense vliegtuig

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Ik ben wel tegen doodstraf. Het maakt geen enkele zin om iemand te vermoorden. Het is een verkapte vorm van wraak en een ultieme vorm van onderdrukking en repressie.
      Genoegdoening is een onderdeel van de rechtspraak.

      Van onderdrukking of repressie is alleen sprake als er sprake is van openbare terechtstellingen. Die dienen ter afschrikking. Hoewel misdaadcijfers anders bewijzen.

      Zo'n Michael P mag van mij best een spuitje krijgen. Heb ik geen probleem mee. Als je kijkt wat die al 'vernietigd' heeft dan staat dat spuitje in geen verhouding tot zijn barbaarse daden. Wellicht kunnen slachtoffers en nabestaanden dan ook wat gemakkelijker doorleven.

      Ik weet dat het niet bonton is om te zeggen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •