J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 21

    Onderwerp: J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

    1. #1
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

      .
      Trump onthult 'realistisch vredesplan' voor Israëlisch-Palestijns conflict

      NU.nl dinsdag 28 januari 2020


      EU: Trumps vredesplan biedt kans voor 'lonende gesprekken'

      NU.nl woensdag 29 januari 2020
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #2
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

      .....De Palestijnse president Mahmoud Abbas heeft het ''plan'' direct afgewezen.....


      Pisrael moet zich terugtrekken tot aan de bestandslijn van vóór 1967,
      conform de richtlijnen van de Internationale Wet, en daarbij alle illegale nederzettingen onvoorwaardelijk ontmantelen.


      Einde discussie toch?

      Laatst gewijzigd door Salvatio; 29-01-20 om 20:24.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    3. #3
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Salvatio Bekijk Berichten
      .....De Palestijnse president Mahmoud Abbas heeft het ''plan'' direct afgewezen.....


      Pisrael moet zich terugtrekken tot aan de bestandslijn van vóór 1967,
      conform de richtlijnen van de Internationale Wet, en daarbij alle illegale nederzettingen onvoorwaardelijk ontmantelen.


      Einde discussie toch?

      EU moet ook direct de financiële steun intrekken. Dan neemt de druk wellicht ook eens toe om die terroristen eruit te trappen, de corruptie terug te dringen en een levensvatbare staat op te bouwen.

      O wacht alles is natuurlijk de schuld van Israël en de VS. Dom dom dom. Hoe kon ik het vergeten.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #4
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      EU moet ook direct de financiële steun intrekken. Dan neemt de druk wellicht ook eens toe om die terroristen eruit te trappen, de corruptie terug te dringen en een levensvatbare staat op te bouwen.

      O wacht alles is natuurlijk de schuld van Israël en de VS. Dom dom dom. Hoe kon ik het vergeten.
      Zo te lezen ben jij niet goed op de hoogte van de ontwikkelingen in Pisrael.

      A; Het is Netanyahu die vervolgd wordt voor corruptie en grootschalige belangenverstrengeling. En niet de PA.

      B; Volgens de internationale wetgeving is Hamas,zolang de bezetting continueert,geen terroristische organisatie. Hamas is ook 5 jaar geleden van de terreurlijst gehaald en onder druk van schurkenstaat de VS weer op de lijst gezet.

      We weten allemaal hoe rechtvaardig de VS en haar schoothondje Pisrael is.

      Het enige verstandige wat jij hebt geschreven en ook enigszins dicht in de buurt van de waarheid komt is dat de VS zeker schuldig zijn aan het instandhouden en escaleren van dit conflict.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    5. #5
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

      @ Super Ick

      Ik ben vergeten te vermelden dat de nederzettingen die Trump meeneemt in het plan illegaal zijn en ja,door alweer de Internationle Wetgeving. Ik maak de wetten niet.

      En wat blijft er nog over van de Palestijnse gebieden behalve een tunnel die de 2 delen met elkaar verbinden?

      Dit is de meest krankzinnige voorstel die ik sinds 1996 heb gelezen! En toen was heel toevallig ook Netanyahu aan de macht. De geschiedenis herhaalt zich.

      Nee,Super Ick,als de Amerikanen de held uit willen hangen en hen prestige wereldwijd willen verbeteren dan moeten ze beginnen met het ontmantelen van alle illegale Nederzettingen,alle kolonisten die illegaal in Palestina verblijven uitzetten en alle soldaten van het Israëlische bezetteingsleger ( Israeli Occupation Force,IOF) terug laten trekken naar waar ze horen,Pisrael.

      Wellicht dat de Palestijnen dan wel aan de onderhandelingstafel gaan aanschuiven.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    6. #6
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Tweede Kamer; "Vredesplan,provocerend,eenzijdig en illegaal

      Kamer ziet niets in vredesplan Trump: ‘ongebalanceerd, eenzijdig en illegaal’

      Het lang verwachte Amerikaanse plan om vrede te bereiken tussen Israël en de Palestijnen kan op weinig enthousiasme rekenen in de Tweede Kamer. Minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) hoopt dat beide partijen door het plan in elk geval weer met elkaar gaan praten over vrede. ,,De enige stap vooruit is aan tafel gaan.’’

      Sjoerd Sjoerdsma van regeringspartij D66 noemt het plan ‘ongebalanceerd in het voordeel van Israël’. Hij had liever maximale druk op zowel Israël als de Palestijnen gezien. Sven Koopmans van coalitiepartner VVD vindt het een openingsbod en geen vredesplan. Volgens hem hebben de partijen nog een lange weg te gaan.

      De linkse oppositie vindt het voorstel niks. PvdA'er Lilianne Ploumen spreekt van een ‘eenzijdig, illegaal en provocerend’ plan.
      Ze vindt het een ‘recept voor meer verdeeldheid’. Sadet Karabulut (SP) twittert dat het voorstel zich op geen enkele wijze tot het internationaal recht verhoudt, ‘laat staan dat het vrede zou brengen’.


      ‘Het plan komt vooral ten gunste aan Trump en Netanyahu zelf. De publicatie werd meermalen uitgesteld, maar ook het nu gekozen moment is alles behalve neutraal’, aldus Karabulut. Volgens haar betekent het het einde van de tweestatenoplossing.

      Het vredesplan voorziet onder meer in een verdere krimp van Palestijns gebied op de Westoever, annexatie van Israëlische nederzettingen en demilitarisering van een Palestijnse staat. Israël zou de komende vier jaren geen nieuwe nederzettingen bouwen. De nederzettingen zijn volgens internationaal recht illegaal. Ook zouden de Palestijnen extra land langs de grens met Egypte krijgen.

      https://www.ad.nl/politiek/kamer-zie...ww.google.com/
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    7. #7
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

      Europa, Amerika en Israel spelen van begin af aan allemaal onder één hoedje. Good cop bad cop spelletjes. Maar elke keer weer pikken ze meer land in. Onderhandelen is alleen maar om tijd te rekken en een fait accompli te bewerkstelligen.

      Met jood- en christen zionisten valt niet te onderhandelen. En onderhandelen over wat? Dat een landdief het gestolen land mag houden?
      De reactie van de EU was een tamelijk onthutsende tik voor mn vertrouwen in de EU.
      De reactie van de nederlandse politici herstelt dat wel wat.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    8. #8
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      De reactie van de EU was een tamelijk onthutsende tik voor mn vertrouwen in de EU.
      De reactie van de nederlandse politici herstelt dat wel wat.
      Ik schrok ook toen ik je topic-titel las maar toen ik het ''verdeelplan'' van Trump las ben ik nog meer geschrokken.

      Wat Trump voorstelt zijn ideeen waarbij wetten van het Internationaal Recht wordt overtreden.

      Hoe kan je een plan voorstellen waarin een aantal ideeen zij uitgewerkt waarbij het Internationaal Recht op grove wijze wordt overtreden?

      En daarnaast denk ik dat de EU het voorstel aanmoedigt al is het maar zodat beide partijen weer aan de onderhandelingstafel gaan plaatsnemen. Maar de EU had wel voorzichtiger mogen reageren.

      Trump en Pisrael kunnen en mogen de Palestijnen geen ''eigen vrede'' opleggen.

      De Palestijnen hebben dit plan al direct naar de prullenmand verwezen.

      Trump moet alle zeilen bijzetten om de aankomende verkiezingen te winnen want de kans daarop is zeer klein. Leuk van Trump om de aandacht af te leiden door met dit krankzinnige voorstel te komen maar niemand neemt het serieus. En gelukkig maar ook,of moet ik schrijven, Godzijdank?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    9. #9
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Schurkenstaat VS zet midden-oosten nog meer in vlam

      Vredesplan Trump zou zomaar tot nieuwe intifada kunnen leiden’


      Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever reageren verontwaardigd op het vredesplan dat de VS eerder deze week presenteerden. “Mensen hier zijn boos.”

      Duizenden Palestijnen verzamelden zich dinsdagavond op de Westelijke Jordaanoever om te protesteren tegen het langverwachte Amerikaanse vredesplan dat een eind moet maken aan het Israël-Palestinaconflict. Op dat moment was de Amerikaanse president Trump – met de Israëlische president Netanyahu aan zijn zijde – nog bezig het plan toe te lichten.

      ‘Ramp van de eeuw’


      Trump spreekt van de ‘deal van de eeuw’, maar Osama Basha (27) noemt het vredesplan de ‘ramp van de eeuw’. Samen met zo’n tweehonderd andere Palestijnse betogers is hij naar het centrum van Nablus gekomen, de grootste stad van de Westelijke Jordaanoever, om zijn onvrede te uiten.Zoals verwacht stuit Trumps plan op veel weerstand bij de Palestijnen. Het voorstel: twee staten naast elkaar, Israël en Palestina, met Jeruzalem als ‘ongedeelde hoofdstad van Israël’ en de gekoloniseerde Palestijnse gebieden en de Jordaanvallei als officieel grondgebied van Israël. Hoewel *Netanyahu in het voorstel een ‘pad naar houdbare vrede’ ziet, wees de Palestijnse leider Mahmoud Abbas het al op voorhand af en riep op tot betogingen.

      Nieuwe intifada

      In het centrum van de stad zijn de wegen afgesloten en verzamelt een groep betogers – vooral mannen – zich rond een groot vuur. “De deal is in het belang van Israël”, zegt Basha, die de sfeer vastlegt op zijn telefoon. “Trump noemt het een vredesplan, maar als je het mij vraagt heeft het weinig met vrede te maken.”Het lijkt bijna een feestelijke bijeenkomst: mensen zingen en klappen op de maat met volksmuziek. Maar de Palestijnse vlaggen waarmee betogers fanatiek zwaaien en de leuzen ‘Trump moet weg’ en ‘Netanyahu moet weg’ verraden de politieke aard van de bijeenkomst.“Als deze deal doorgaat, komt er misschien wel een nieuwe intifada”, vervolgt de Palestijn, doelend op de volksopstanden die in 1987 en 2000 begonnen in de Palestijnse gebieden. “Mensen hier zijn boos.”

      ‘Ik vind dat de Palestijnse leiders de deal moeten accepteren.’


      De negentienjarige Maher Abu al-Rous loopt dwars door de menigte met een grote Palestijnse vlag. Om zijn nek hangt een zwart-wit geblokte sjaal met een foto van Abbas en voormalig president Arafat. Toch is hij hier niet om politieke redenen, zegt hij. Pas als zijn vrienden weg zijn, wil hij vrijuit spreken. “Ik kon het niet zeggen waar iedereen bij was, want dan denken ze misschien dat ik voor Israël werk, maar ik heb een andere mening. Ik vind dat de Palestijnse leiders de deal moeten accepteren.”“Het is beter dan niets. De omstandigheden hier zijn zo slecht, dat elke verandering welkom is.” De student Engelse taal en literatuur zou graag zien dat de belastingen en het werkloosheidscijfer omlaag gaan. Trumps belofte van een miljoen nieuwe banen voor Palestijnen, een liberalisering van de economie en 50 miljard dollar aan investeringen klinken goed. “Ik wil verandering. Zelfs als dat betekent dat we Jeruzalem moeten opgeven.”

      Geen vergunning


      Maar de meeste Palestijnen zien Jeruzalem als het grootste probleem van Trumps vredesplan. Na afloop van de demonstratie loopt Nefiyeh (69), die niet met haar achternaam in de krant wil, door de inmiddels verlaten steegjes van Nablus’ oude stad. Ze draagt een grijs-wit gebloemde hoofddoek en weet niet veel van politiek, maar één ding weet ze zeker: “Er is geen Palestijnse staat zonder heel Jeruzalem als hoofdstad.” Naast de moskeeën in Mekka en Medina is de Al-Aqsa-moskee in Jeruzalem de heiligste plek voor moslims, zegt ze. “Ik wil daar kunnen bidden, elke dag, zonder dat ik een vergunning nodig heb van Israël. De rest maakt me niet uit.

      https://www.trouw.nl/buitenland/vred....google.com%2F

      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    10. #10
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: J. Kushner (schoonzoon D. Trump) stelt plan voor annexatie Palestina op; EU reageert positief

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      EU moet ook direct de financiële steun intrekken. Dan neemt de druk wellicht ook eens toe om die terroristen eruit te trappen, de corruptie terug te dringen en een levensvatbare staat op te bouwen.
      Dat heeft totaal geen zin inderdaad als alle landbouwwerktuigen die door de EU zijn geschonken door Pisrael in beslag worden genomen.

      ""Pisrael sloopt opnieuw een door de EU gefinancieerde project';

      https://rightsforum.org/nieuws/israe...cierde-school/

      Belangrijke infrastructuur als bruggen viaducten,vliegvelden ,die door Balast Nedam zijn gebouwd,geschenk van de EU,en door Pisrael kapot worden gebombardeerd is ook water naar de zee dragen.

      ''Israel weigert te betalen voor een Nederlands gefinacieerd project'';

      https://www.ad.nl/politiek/israel-we...ww.google.com/

      Nee de Palestijnen zijn schuldig omdat zij een levensvatbare staat willen,een staat dat hen bruut is afgenomen door de IG/VN.

      Ik adviseer jou toch beter je huiswerk te doen want jij weet echt niet in welke gore wespennest jij bent beland.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •