Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/4 EersteEerste ... 234 LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 33

    Onderwerp: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

    1. #21
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Deze discussie is natuurlijk gewonnen door Hassan. Neemt niet weg dat ik tweede geworden ben. Dat is een resultaat waar ik best trots op ben! En dat voor een laagopgeleide als ik.
      Dit topic kent alleen maar winnaars,Eric.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    2. #22
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ja dat zag ik laatst... je bent naar Zweden geweest dacht ik. Of was het Noorwegen?

      Tja, het gebrek aan natuur en ruimte is het grote minpunt van Nederland. Wijken worden volgepropt met beton en asfalt. Dan krijg je vroeg of laat verloedering. Bij afwezigheid van natuur raken mensen in de stress met alle gevolgen van dien.

      Natuur in de omgeving is een noodzaak. Wijken moeten ruimer gebouwd worden met veel ruimte voor natuur. Mensen houden niet van beton. Daar wordt je alleen depressief en gestrest van.
      Ik ben naar Zweden geweest.

      Maar wist jij dat deze wereld om haar as draait door het beton dat massal wordt gebouwd in Azie?

      https://www.metronieuws.nl/nieuws/20...eld-uit-balans

      Raakt de wereld uit balans? | Metronieuws.nl

      Ik zag laats een docu op Discovery Science waarbij de wereld om zijn as draait.

      ( wordt vervolgd,kan momenteel niet even op de docu komen)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    3. #23
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Leuk. Mooi land. Ben er nog nooit geweest. Nou ja, één dag vanuit Noorwegen. Dat telt niet mee dus. Wat heb je daar gedaan? Kayakken of zo? Kom je helemaal tot rust daar. Er is geen betere psycholoog dan de rust van de natuur. Enfin, hier ben ik echt gelukkig.
      Bijzonder mooi land. Sympathieke mensen ook.

      Ik ging naar Zweden om een voetbaltoernooi tijdens mijn hoogtij dagen bij Elinkwijk A1.

      Wij vertegenwoordigen als Elinkwijk Nederland en speelden een soort van mini-WK.

      Ondertussen kreeg je vrije dagen en excusrsie's en tours. En toen werd ik verliefd op de fjords en de natuur van Scandinavie.

      Een mooie onvergetelijke tijd,Eric.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    4. #24
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Verrassend.

      Goed artikel,Eric.


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Heb het net even gelezen. Had er nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel een leuk artikel.

      RAAKT DE WERELD UIT BALANS?

      Bron : Metro - 17 augustus 2011

      Raakt de wereld uit balans door dat er te veel gebouwd wordt op een deel? - JP Deze vraag hield natuurkundigen in de 19e eeuw ook bezig. Toen er steeds grotere gebouwen kwamen, waren ze bang dat die de aarde wellicht zouden afremmen. Maar geologen waren toen ook overtuigd dat de aarde binnen een eeuw (nu dus) onbewoonbaar zou zijn omdat alle aardwarmte zou zijn vervlogen. Met andere woorden: de wetenschap had toen nog veel te leren. De balans en draaisnelheid van de aarde wordt door een aantal factoren bepaald. De zon en maan trekken constant aan onze planeet, de meest zichtbare uiting daarvan zijn de getijden. Maar ook andere gebeurtenissen hebben invloed. Ontploffende atoombommen geven de aarde soms een tikje. Een flinke aardbeving kan de aarde een stukje uit het lood slaan. Alleen is de schaal waarop dat gebeurt oneindig klein. De kracht waarmee de zwaarste nucleaire bom ooit is ontploft, bedraagt bijvoorbeeld minder dan één-miljardste van de kracht waarmee de aarde om zijn as draait. De zwaarste aardbevingen verschuiven de as van de aarde (waarschijnlijk tijdelijk) maar een centimeter of tien. Doen gebouwen hetzelfde? Het korte antwoord is ja. Iedere verandering van de distributie van de aardse massa zorgt voor een verandering in de snelheid waarmee de aarde draait en de plaats van de as van de aarde. Dat komt omdat de aardse zwaartekracht daardoor verandert ten opzichte van de zon en maan. Zelfs het rijden in een auto beïnvloedt theoretisch de draaiing van de aarde. Alleen zijn auto's en zelfs gebouwen ten opzichte van de aarde zó klein, dat het niet te meten is. Dat de mens de draaiing van de aarde wel degelijk meetbaar kan beïnvloeden is recent bewezen. Volgens Nasa heeft de bouw en het vollopen van de Drieklovendam in China de rotatie van de aarde 0,06 microseconden sneller gemaakt en de as van onze planeet tot 2 centimeter verschoven. Door de enorme ophoping van water achter de dam - miljarden liters water - is het noordelijk halfrond ietsje dikker geworden ten opzichte van de evenaar. Daardoor kan de aarde sneller draaien. Ook een vraag? Stel hem via het contactformulier.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    5. #25
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Heb het net even gelezen. Had er nog nooit van gehoord eigenlijk. Wel een leuk artikel.

      RAAKT DE WERELD UIT BALANS?

      Bron : Metro - 17 augustus 2011

      Raakt de wereld uit balans door dat er te veel gebouwd wordt op een deel? - JP Deze vraag hield natuurkundigen in de 19e eeuw ook bezig. Toen er steeds grotere gebouwen kwamen, waren ze bang dat die de aarde wellicht zouden afremmen. Maar geologen waren toen ook overtuigd dat de aarde binnen een eeuw (nu dus) onbewoonbaar zou zijn omdat alle aardwarmte zou zijn vervlogen. Met andere woorden: de wetenschap had toen nog veel te leren. De balans en draaisnelheid van de aarde wordt door een aantal factoren bepaald. De zon en maan trekken constant aan onze planeet, de meest zichtbare uiting daarvan zijn de getijden. Maar ook andere gebeurtenissen hebben invloed. Ontploffende atoombommen geven de aarde soms een tikje. Een flinke aardbeving kan de aarde een stukje uit het lood slaan. Alleen is de schaal waarop dat gebeurt oneindig klein. De kracht waarmee de zwaarste nucleaire bom ooit is ontploft, bedraagt bijvoorbeeld minder dan één-miljardste van de kracht waarmee de aarde om zijn as draait. De zwaarste aardbevingen verschuiven de as van de aarde (waarschijnlijk tijdelijk) maar een centimeter of tien. Doen gebouwen hetzelfde? Het korte antwoord is ja. Iedere verandering van de distributie van de aardse massa zorgt voor een verandering in de snelheid waarmee de aarde draait en de plaats van de as van de aarde. Dat komt omdat de aardse zwaartekracht daardoor verandert ten opzichte van de zon en maan. Zelfs het rijden in een auto beïnvloedt theoretisch de draaiing van de aarde. Alleen zijn auto's en zelfs gebouwen ten opzichte van de aarde zó klein, dat het niet te meten is. Dat de mens de draaiing van de aarde wel degelijk meetbaar kan beïnvloeden is recent bewezen. Volgens Nasa heeft de bouw en het vollopen van de Drieklovendam in China de rotatie van de aarde 0,06 microseconden sneller gemaakt en de as van onze planeet tot 2 centimeter verschoven. Door de enorme ophoping van water achter de dam - miljarden liters water - is het noordelijk halfrond ietsje dikker geworden ten opzichte van de evenaar. Daardoor kan de aarde sneller draaien. Ook een vraag? Stel hem via het contactformulier.
      Leuk dat er in staat dat de wetenschap toen nog veel te leren had en dat er destijds doemscenario's over een totaal onleefbare onvruchtbare aarde werden geschetst.
      Ik zie wel parallellen met vandaag. Het is zeker dat de wetenschap over 100 jaar ook zalconcluderen dat we nog veel te leren hadden in 2020. Het is niet onwaarschijnlijk dat de doemscenario's van nu ook niet uit gaan komen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    6. #26
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Er staat ook in het artikel dat al dat beton geen significante invloed heeft op de rotatie van de aarde. Van uit belans raken is totaal geen sprake. Het gaat om verwaarloosbare waarden. Puur theorie.

      "Doemscenario's". Voor het overige is het opwarmen van de aarde wél een probleem. In elk geval een gegeven. Alsmede de stijgende zeespiegel. Daar doelde je op?

      Natuurlijk is het plasticafval wat dagelijks gedumpt wordt een enorm probleem wat negatieve consequenties heeft voor het leven op aarde.
      Dat wordt wel degelijk beschreven Eric. Ik heb het notabene in het rood onderstreept.

      Volgens Nasa heeft de bouw en het vollopen van de Drieklovendam in China de rotatie van de aarde 0,06 microseconden sneller gemaakt en de as van onze planeet tot 2 centimeter verschoven. Door de enorme ophoping van water achter de dam - miljarden liters water - is het noordelijk halfrond ietsje dikker geworden ten opzichte van de evenaar.
      Ik ben geen wetenschapper maar als de as van onze planeet verschuift spreekt men van het uit balans raken van de aarde.
      Laatst gewijzigd door Salvatio; 10-02-20 om 23:23.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    7. #27
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      @ Rob ( eric)

      Metronieuws is niet bepaald een nieuwsmedium die uitblinkt in wetenschap.

      Hier heb je wat artikelen van een klimaat/en ruimteorganisatie die meer zoden aan de dijk legt dan Metronieuws. NASA.

      Ik hoop dat je Engels beter is dan je Nederlands.


      https://climate.nasa.gov/news/2805/s...in-axis-drift/

      climate.nasa.gov/news/2805/scientists-id-three-causes-of-earths-spin-axis-drift/
      Laatst gewijzigd door Salvatio; 10-02-20 om 23:25.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    8. #28
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    9. #29
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik zei dan ook geen "significante" invloed. (Er is wel invloed, maar die is verwaarloosbaar op het geheel. Immers 2 centimeter verschuiving is niet noemenswaardig op de diameter van de aarde welke tussen de polen 12.713 km is.
      De hoek van de aardas bedraagt 23,439281°.
      Ik weet niet zo veel van goniometrie, maar wat is 2 centimeter op een afstand van 12.713 km?


      Oke. Wat jij wil Eric DeBlois.

      Heb je ook een bron of link voor deze berekening?
      Laatst gewijzigd door Salvatio; 11-02-20 om 00:56.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    10. #30
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Drie beschuldigde artsen vrijgesproken op euthanasieproces in Gent

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Er staat ook in het artikel dat al dat beton geen significante invloed heeft op de rotatie van de aarde. Van uit belans raken is totaal geen sprake. Het gaat om verwaarloosbare waarden. Puur theorie.

      "Doemscenario's". Voor het overige is het opwarmen van de aarde wél een probleem. In elk geval een gegeven. Alsmede de stijgende zeespiegel. Daar doelde je op?

      Natuurlijk is het plasticafval wat dagelijks gedumpt wordt een enorm probleem wat negatieve consequenties heeft voor het leven op aarde.
      Klopt die verhouding is zo vreselijk groot dat bebouwing nagenoeg geen meetbare invloed heeft.

      Of het een probleem is dat valt te bezien. Tot hoe ver gaat het? Is het onder controle te krijgen? Welke rol spelen wij daarin? Vragen waar geen zinnig antwoord op komt. Politici vertrouw ik met die materie al helemaal niet.

      Uiteraard ben ik ook voor een zo schoon mogelijk milieu. Zo ben ik voorstander van elektrisch rijden in steden voor de luchtkwaliteit. Dat is wel wat anders dan klimaat.
      Overigens zijn het water en de lucht tegenwoordig veel schoner dan in mijn jeugd. Er is veel regelgeving gekomen. Destijds had iedere fabriek een afvoerpijp de rivier in en werd alles zo ongefilterd de lucht in geblazen. Katalysatoren en roetfilters bestonden niet.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •