Is Islamofobie racisme? - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/7 EersteEerste ... 456 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 41 tot 50 van de 65

    Onderwerp: Is Islamofobie racisme?

    1. #41
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Salvatio Bekijk Berichten
      Ik ga jou buitenspel zetten door niet meer te reageren.
      Jij mij buiten spel zetten? Alsof alles hier om jou zou draaien. Jij doet inhoudelijk niet eens mee, dus wat bazel je nou? Wat heb je toch een merkwaardige hoge eigendunk, terwijl je helemaal niets bijdraagt, menen mij buiten spel te zetten door niet meer te reageren. Alsof je überhaupt zou meedoen hier... Alles wat je hier post heeft niks met het onderwerp te maken, maar met op de man spelen, dus stellen mij buiten spel te zetten is daarmee uitermate lachwekkend zo niet absurd. Had je voor jezelf het idee dat je meedoet dan?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    2. #42
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.216
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Othering is ook populair onder leden die onafgebroken het westen en de westerse witte bevolking voortdurend in een negatief daglicht stellen: "zo ben ik niet" en "ik hoor daar niet bij", dus ben ik ook niet verantwoordelijk voor alle fouten van het westen. Alles is de schuld van de ander.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Interim Bekijk Berichten
      Ter illustratie uit een andere discussie:


      mark61 (geen moslim) mag kritiek hebben op het westen.
      Moslims mogen dat niet.
      https://www.maroc.nl/forums/het-nieu...ml#post5687910


      In principe wordt de islam en moslims aangevallen. Moslims reageren daarop en dan verwijt jij de moslims dat ze op de aanvallen reageren.

      Kijk naar jezelf, ben je hier gekomen om gezellig te babbelen of ben je hier gekomen om de islam en moslims aan te vallen?
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    3. #43
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      In principe wordt de islam en moslims aangevallen. Moslims reageren daarop en dan verwijt jij de moslims dat ze op de aanvallen reageren.

      Kijk naar jezelf, ben je hier gekomen om gezellig te babbelen of ben je hier gekomen om de islam en moslims aan te vallen?
      Om kritiek te uiten op de islam, klopt. Maar ik ben door de jaren heen dat ik hier actief ben, sinds 2011, wel milder gaan oordelen over de islam. Logisch wanneer je praat met moslims krijg je een andere kijk op moslims. Zo heb ik hier ook de (zinloze) acties van Pegida veroordeeld, en sommige uitspraken van Wilders bekritiseerd. Laat niet onverlet dat ik geen fan ben van de abrahamistische religies. En dat is nog een eufemisme. Ik ben fel gekant tegen de drie grote religies. En al helemaal tegen religieuze regels. Met uitzondering van die regels die in harmonie zijn met mensenrechten. Ik ben tégen de vrijheid van godsdienst zoals die in de grondwet is vastgelegd. Voor mij is geloven in god gewoon een mening. Kerken en tempels hebben wat mij betreft de status van een clubhuis, zoals de visclub ook een onderkomen heeft. Maar goddelijke regels mogen NOOIT prevaleren boven die van de nationale wetten. De vrijheid van godsdienst mag niet zodanig worden uitgelegd dat wetten moeten worden ontworpen opdat deze niet conflicteren met goddelijke regels. Immers gods regels zijn gewoon regels van een club. Wetten zijn er voor iedereen. Gelovigen mogen niet op grond van het geloof speciale rechten krijgen die niet-gelovigen niet hebben. Godsdienstvrijheid gaat niet boven alle andere vrijheden.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    4. #44
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      De Islam zit in mijn hart!!!!!!

      Ik ben Islamitisch opgevoed.

      Ik heb verkeerd geleefd en ik heb daar spijt van.

      Het enige wat ik nu aan het doen ben om soortgenoten op te zoeken op onze MAROKKAANSE forum.

      Maar iedere keer komt deze smerige Islamhatende VMBO-bakvis aandacht zoeken bij mij.

      Ik zoek geen ruzie maar ik vraag mij gewoon af wat een Islamhater als Eric de Blois/Rob Goseling/Petertje op een Marokkaanse forum te zoeken heeft tijdens de Ramadan.

      Een respectloze varken die ten koste van alles zijn zieke,onrechtvaardige opinie ons door de stro wil duwen.


      Deze VMBO-Bakvis heeft geluk dat het beheer druk is om het forum te verhuizen.



      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      https://www.maroc.nl/forums/het-nieu...ml#post5687910


      In principe wordt de islam en moslims aangevallen. Moslims reageren daarop en dan verwijt jij de moslims dat ze op de aanvallen reageren.

      Kijk naar jezelf, ben je hier gekomen om gezellig te babbelen of ben je hier gekomen om de islam en moslims aan te vallen?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    5. #45
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Om kritiek te uiten op de islam, klopt.

      Islam schrijf je met een hoofdletter,domme VMBO-Bakvis.

      Je moet de shift-toets gebruiken om een hoofdletter aan te maken.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    6. #46
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Amateur-psychologie.


      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Jij mij buiten spel zetten? Alsof alles hier om jou zou draaien. Jij doet inhoudelijk niet eens mee, dus wat bazel je nou? Wat heb je toch een merkwaardige hoge eigendunk, terwijl je helemaal niets bijdraagt, menen mij buiten spel te zetten door niet meer te reageren. Alsof je überhaupt zou meedoen hier... Alles wat je hier post heeft niks met het onderwerp te maken, maar met op de man spelen, dus stellen mij buiten spel te zetten is daarmee uitermate lachwekkend zo niet absurd. Had je voor jezelf het idee dat je meedoet dan?
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    7. #47
      Banned
      Ingeschreven
      Jan 2020
      Berichten
      2.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Om kritiek te uiten op de islam, klopt. .
      Niemand van de leden zit te wachten om jouw stinkende diaree te ruiken!!

      Jij bent een zielige oude pedofiel die op diverse fora is verbannen.


      De Islam hoort bij een Marokkaanse forum als Maroc.nl.


      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    8. #48
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.216
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Om kritiek te uiten op de islam, klopt. Maar ik ben door de jaren heen dat ik hier actief ben, sinds 2011, wel milder gaan oordelen over de islam. Logisch wanneer je praat met moslims krijg je een andere kijk op moslims. Zo heb ik hier ook de (zinloze) acties van Pegida veroordeeld, en sommige uitspraken van Wilders bekritiseerd. Laat niet onverlet dat ik geen fan ben van de abrahamistische religies. En dat is nog een eufemisme. Ik ben fel gekant tegen de drie grote religies. En al helemaal tegen religieuze regels. Met uitzondering van die regels die in harmonie zijn met mensenrechten. Ik ben tégen de vrijheid van godsdienst zoals die in de grondwet is vastgelegd. Voor mij is geloven in god gewoon een mening. Kerken en tempels hebben wat mij betreft de status van een clubhuis, zoals de visclub ook een onderkomen heeft. Maar goddelijke regels mogen NOOIT prevaleren boven die van de nationale wetten. De vrijheid van godsdienst mag niet zodanig worden uitgelegd dat wetten moeten worden ontworpen opdat deze niet conflicteren met goddelijke regels. Immers gods regels zijn gewoon regels van een club. Wetten zijn er voor iedereen. Gelovigen mogen niet op grond van het geloof speciale rechten krijgen die niet-gelovigen niet hebben. Godsdienstvrijheid gaat niet boven alle andere vrijheden.

      Dit is weer een andere (sub)discussie. Ik moet efficient met mijn tijd omgaan, dus ik hou het kort.

      Deze subdiscussie ging over dat jij ons beschuldigt van othering. Ik reageerde daarop dat wij eigenlijk de aanvallen op onze religie en (culturele) identiteit continu wordt aangevallen. Dat wij eigenlijk alleen reageren op de aanvallen. Ik haalde de motieven van jouw aanwezigheid hier op maroc.nl erbij om dat te benadrukken.

      Jij reagert daar op door uit te leggen waarom jij tegen religie bent.

      Hieruit concludeer ik dat je het kennelijk met mij eens bent dat wij gedwongen worden om ons te verdedigen tegen de aanvallen.

      Als de publieke opinie is dat moslims worden afgeslacht omdat ze terreur zaaien over de wereld omdat hun geloof dat voordraagt dan verdedigen wij ons met te wijzen dat het niet klopt maar dat het westen misdadig handelt en hypocriet is.

      Als je eerlijk de feiten nagaat dan kun je niet anders uitkomen dat westerse landen het ene prediken maar het andere afschuwelijke praktiseren, zeker in de context van islam, islamitische landen en moslims.

      Anyhow, je uitleg waarom jij tegen de islam bent ken ik. Dat is jouw zaak. Dat wat je allemaal wilt is met het huidige rechtssysteem onmogelijk. Cultureel gezien is het onmogelijk.

      Het Nederlandse rechtssysteem is mede gebouwd op religieuze normen, waarden en beginselen.

      Daarnaast bestaat de samenleving niet uit uniforme burgers en groepen die je kunt dwingen te leven volgens jouw normen, waarden en beginselen. Je kunt het proberen maar dan gaan we richting een dictatuur.

      De kunst zit em in de samenleving zo inrichten dat elke groep en individu tot zijn recht komt.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    9. #49
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.216
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Problematisch is ook het karakter van democratische besluiten en de positie van minderheden daartegenover. De democratische gedachte, zoals deze in de 19-de en de 20-ste eeuw verwezenlijkt is, houdt in dat volksvertegenwoordigers in hun kwaliteit van wetgever besluiten. De wet geeft aldus uitdrukking aan het democratisch besluit. Maar kan men nu zeggen, dat de wet per definitie een juist besluit is, omdat het een democratisch besluit is? Neemt men dat aan, dan is er geen enkele rem op democratische besluiten, hoe drukkend en willekeurig ze ook mogen uitvallen.

      Daarbij komt, dat een besluit van de volksvertegenwoordiging in de praktijk vrijwel nimmer bij eenstemmigheid zal worden genomen. Er bestaan altijd wel afwijkende/divergerende opvattingen. Men zal dus genoegen moeten nemen met een meerderheidsbesluit. Maar in hoeverre moet men rekening houden met minderheidsstandpunten? En wat is eigenlijk het karakter van een minderheidsstandpunt wanneer eenmaal een meerderheidsbesluit tot stand is gekomen? Wanneer het democratische besluit per definitie een juist besluit is, moet dan niet worden geconcludeerd dat kennelijk de minderheid zich vergist heeft? Maar betekent dat dan niet, dat de minderheid zich heeft vergist omdat de minderheid er niet in slaagde meerderheid te worden? Immers alsdan zou haar standpunt juist zijn gebleken.

      Ongebreidelde democratie houdt kennelijk mogelijkheden in van ongeremde besluitvorming, waarbij fundamentele menselijke waarden en rechtsstatelijke waarborgen (legaliteitsbeginsel, grondrechten, machtenscheiding) en zelfs de democratie zelf aangetast kunnen worden.

      De democratische rechtsstaat identificeert zich niet met een bepaalde ideologie, gaat principieel uit van een niet-absoluut, slechts relatief waarheidsbegrip. Waarheid is niet datgene wat feilbare mensen als waarheid menen te onderkennen. Rationele discussie is een middel om tot gedeelde waarheid en tot betere besluitvorming te komen. Democratische besluiten zijn juist in zoverre, dat de desbetreffende meerderheid van mening is dat ze het meest juist zijn. Die juistheid is echter ene voorlopige; de meningen kunnen zich wijzigen en de meerderheid kan omslaan. Besluiten zijn dan ook weliswaar bindend en onherroepelijk, maar tegelijkertijd toch open naar de toekomst; ze stellen hier en nu iets vast, maar laten de mogelijkheid open dat in de toekomst anders zal worden besloten.

      Omdat de juistheid van de besluiten aldus slechts betrekkelijk is, moet zoveel mogelijk rekening worden gehouden met minderheidsstandpunten. Immers ook minderheden dragen bij tot de oordeelsvorming en minderheden kunnen uitgroeien tot meerderheden.


      Gebruikte bron: Beginselen van een democratische rechtsstaat, inleiding tot de grondslagen van het Nederlandse staats- en bestuursrecht. Prof.mr. M.C.Burkens, mr. H.R.B.M Kummeling en Prof. mr. B.P. Vermeulen, 3de druk 1994. Uitgeverij W.E.J. Tjeenk Willink Zwolle in samenwerking met het Nederlands Instituut voor Sociaal en Economisch Recht NISER.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    10. #50
      Prikker NLmoslima's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Berichten
      106
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      26

      Standaard Re: Is Islamofobie racisme?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Jullie kunnen niet discussieren. Jullie verliezen het overzicht en de kern van de discussie.

      Vrijwel alles waar jullie het over hebben verzandt in onzin.

      Net als je vraag hierboven. Dat ik wat zelf moet plaatsen over DNA en religie. Waarom moet ik wat van mezelf plaatsen? Wat heb je er aan voor de kern van de discussie?

      Dat racisme alleen van toepassing is op rassen, iets aangeboren en niet op religie omdathet aangeleerd zou zijn?

      Dat standpunt is al weerlegd, althans racisme heeft meerdere betekenissen en lagen. Dat het niet alleen van toepassing is op rassen maar ook op cultuur etc..

      en bovendien, dat heb je zelf vastgesteld, er bestaat maar één mensenras, dus het begrip racisme is op zichzelf al niet juist. Maar dat laat onverlet dat er wel ongeoorloofde discriminatie bestaat. En een opsomming van dat soort discriminatie heb ik al reeds geplaatst.

      Dus wat ik nu vind of religie genetisch bepaald is of niet, of welke definitie je hanteert van racisme is voor mij niet belangrijk. Het gaat er om dat de discriminatie echt is.

      By the way ik weet niet of religie wel of niet genetisch bepaald is. Ik moet het doen met wat de wetenschappers zeggen. Dat neem ik voor kennisgeving aan.
      Racisme is niet synoniem aan discriminatie.

      Racisme is discriminatie op grond van ras/etniciteit. Discriminatie daarentegen is een wijder begrip.

      Een voorbeeld van racisme is 'bekeerlingenfobie', je wordt gediscrimineerd op je afkomst/ras, niet op je religie.

      Een voorbeeld van discriminatie is als hindoes uit India moslims uit India benadelen (zelfde etniciteit, andere religie).

      racisme = discriminatie, islamofobie = ook discriminatie maar islamofobie = geen racisme. Het woord racisme zegt het al, het gaat over rassen/etniciteit terwijl islamofoben tegen de islam zijn. Dat vele islamofoben tevens racisten zijn klopt, maar dat doet hier niets aan af.
      Ik kom net kijken
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •