US self destruct? - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/7 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 69

    Onderwerp: US self destruct?

    1. #11
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      US Spring?

      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    2. #12
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Einde knielen

      O
      p mijn scherm verscheen een gebroken Stephen Jackson. De voormalig NBA-speler, twee meter lang, honderd kilo zwaar, huilde in zijn telefooncamera. Zijn tweelingbroer was vermoord: George Floyd. Ze noemden elkaar twin, maar waren vrienden.

      Na hem kwam LeBron James voorbij. Net als Jackson vroeger, is hij de ‘kleine’ snelle aanvaller in het basketbalspel. Hij postte een foto van de tijdens het volkslied knielende Colin Kaepernick op een American-footballveld met daarnaast een foto van een knielende politieagent die zijn knie niet in gras drukt, maar in de nek van een geboeide zwarte man: George Floyd. Boven de foto’s de tekst: dit is waarom.

      Het knielen van Kaepernick tijdens het volkslied, was zijn vreedzaam protest tegen politiegeweld jegens de zwarte mens. Donald Trump zei dat clubeigenaren spelers die dat deden, zouden moeten ontslaan. Sindsdien heeft geen club zich aan Kaepernick willen branden, dus speelde hij in 2016 voor het laatst. Ik weet niet wat er van de vrijheid van meningsuiting overblijft als je president je, zelfs wanneer je tot de wereldtop behoort in jouw materie, voor zwijgzaam knielen tot werkloosheid kan veroordelen.

      Nietsvermoedend daalde ik af in de sociale media van Noord-Amerikaanse topsporters en zo zag ik een man vermoord worden. Op klaarlichte dag, midden op straat, omringd door getuigen, wordt George Floyd gedood door een diender van het apparaat dat juist voor zijn veiligheid moet instaan. Hij bood geen verzet tijdens zijn arrestatie en toch werd hij geboeid door twee witte agenten tegen de grond gedrukt terwijl een derde acht minuten lang zijn knie in zijn nek boorde en hem zo van het leven beroofde.

      Kaepernick zei de hele woensdag niks. Ik wachtte op zijn woorden als sportfans op zijn worp en dacht aan een ander soort kleine snelle aanvaller: Zuid-Amerikaanse verzetshelden zoals Emiliano Zapata en Che Guevara. Onder hen gonsde het spreekwoord: „Beter staand te sterven, dan op de knieën te leven.” Kaepernick gaf daaraan een nieuwe dimensie omdat hij juist door te knielen tegen onrecht opstond, maar in de Verenigde Staten maakt het als je zwart bent niet uit of je knielt, staat of het allebei tegelijk kan – in handen van een witte, niet eens per se politieagent, kun je altijd worden doodgemaakt. Bij deze schendingen van mensenrechten hoop ik altijd dat vertegenwoordigers van de VS op matjes worden geroepen, maar dat blijkt ijdele hoop.


      Donderdag liet Kaepernick van zich horen. Hij schreef: „Als beschaafdheid tot de dood leidt, is opstand de enige logische reactie. Het zal smeekbedes tot vrede regenen, en als het zover is, zullen die tot dovemansoren zijn gericht, want jullie geweld bracht dit verzet.”

      Vrijdagochtend schreef Jackson: „Ik kleed me voor de belangrijkste wedstrijd van mijn leven. Gerechtigheid voor twin.” Als sporters zich over mensenrechten gaan buigen, dan weet je dat qua schendingen de bodem is bereikt.
      Mocht u verzuchten: gelukkig gebeuren dit soort dingen bij ons in Nederland niet, dan hoop ik dat u aan de toeslagenaffaire denkt en uw zucht bijstelt. Bij ons heeft de burger met exotische afkomst alleen in financieel opzicht van de foute ambtenaar te vrezen.

      Carolina Trujillo
      is schrijfster.


      https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/29/einde-knielen-a4001266
      "Jullie"

      Precies hetzelfde idee dus...

      Jullie blanken vs jullie negers

    3. #13
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      "Jullie"

      Precies hetzelfde idee dus...

      Jullie blanken vs jullie negers
      Jullie staat in dit geval voor "White Supremacists"... Dat zijn mensen die in hun bovenkamer het idee koesteren dat zij in een eigen verzonnen rangorde bovenaan de ladder staan en van daaruit het recht ontleden om ondergeschikten te disrespecteren... Een door Satan geinspireerde gedachte om de mensheid te vernietigen... Deze leugen is niks nieuws onder de zon maar is door de eeuwen heen gebruikt door de Satan om de mensheid te verdelen en verdeelheid onder hen te zaaien om ze uit elkaar te spelen... Zo heb je de NAZIS... De ZIONISTEN... De Farao's... De Romeinen... De Arabieren... De Perzen... De Chinezen... De Russen... Allemaal denken en dachten ze dat ze superioriteit ontleden uit hun genen...

      De Profeet Mohammed heeft duidelijk gemaakt dat geen enkele etniciteit de legitimiteit heeft om superioriteit te claimen over de andere etniciteit in zijn beroemde afscheids reden... Het is slechts een truck van de Satan om haat te zaaien onder de mensheid om verdeelheid te zaaien en hen te vernietigen...

      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    4. #14
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Jullie staat in dit geval voor "White Supremacists"... Dat zijn mensen die in hun bovenkamer het idee koesteren dat zij in een eigen verzonnen rangorde bovenaan de ladder staan en van daaruit het recht ontleden om ondergeschikten te disrespecteren... Een door Satan geinspireerde gedachte om de mensheid te vernietigen... Deze leugen is niks nieuws onder de zon maar is door de eeuwen heen gebruikt door de Satan om de mensheid te verdelen en verdeelheid onder hen te zaaien om ze uit elkaar te spelen... Zo heb je de NAZIS... De ZIONISTEN... De Farao's... De Romeinen... De Arabieren... De Perzen... De Chinezen... De Russen... Allemaal denken en dachten ze dat ze superioriteit ontleden uit hun genen...

      De Profeet Mohammed heeft duidelijk gemaakt dat geen enkele etniciteit de legitimiteit heeft om superioriteit te claimen over de andere etniciteit in zijn beroemde afscheids reden... Het is slechts een truck van de Satan om haat te zaaien onder de mensheid om verdeelheid te zaaien en hen te vernietigen...

      .

      Die "jullie" waar tegen gestreden wordt zijn tot nog toe eerlijke ondernemers die niets hebben te maken de "White Supremacists". Die zitten er misschien tussen, dat kan, maar dat is niet zeer waarschijnlijk. Meestal gaat het bij racisme om dom (blank) tuig. Die zie ik niet snel een goedlopende onderneming hebben. Toch zijn in naam van de rechtvaardige strijd vele winkels geplunderd en in de brand gestoken. De slachtoffers daarvan hebben alle recht daar enorm pissig over te zijn. Ook hebben zij naar mijn overtuiging het morele recht om het blinde geweld op geweldadige wijze te beantwoorden. Ik denk eerder dat de dood van Floyd wordt aangegrepen als smoes om eens flink te kunnen plunderen. Ik denk dat de plunderaars en brandstichters geen ene moer geven om George Floyd. Zo ze die naam al kennen. Ze willen gewoon een nieuwe samsung S20, een nog grotere TV, luxe voor niks, whatever. Het is geen waardig protest.

    5. #15
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      .Meestal gaat het bij racisme om dom (blank) tuig.
      Je vergist je. Racisme is niet voorbehouden aan dom blank tuig, zonder een goedlopende eigen onderneming. Het racisme zit in alle sectoren, instituten en lagen van de blanke bevolking in Amerika. Het zit in de bestedingen aan onderwijs, huisvesting, gezondheidszorg, het beleid bij politie en justitie, banenmarkt en ga zo maar door. In al die sectoren werken niet alleen maar blank dom tuig.

      Afro-Amerikanen worden dagelijks geconfronteerd met onnodige brutale controles door de politie - en zoals The Grand al aangaf: het dagelijkse politiegeweld tegen hen is totaal buitenproportioneel. Naast het feit dat je als Afro-Amerikaan tien keer meer kans loop om opgepakt te worden dan een blanke Amerikaan - loop je als Afro-Amerikaan ook tien keer zoveel kans om de doodstraf te krijgen dan een blanke Amerikaan.

      Dit is niet van vandaag of gisteren, het is historisch, en er komt alsmaar geen verbetering in.
      Het idee dat Afro-Amerikanen gelijke kansen hebben als de blanke Amerikanen - is een morbide lachertje. Ondanks dat er onder hen artiesten en een enkele politicus het er goed doen, blijft het voor de meesten van hen een uitzichtloze ellende van de tot tweederangsburgers verdoemden.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #16
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Jullie staat in dit geval voor "White Supremacists"... Dat zijn mensen die in hun bovenkamer het idee koesteren dat zij in een eigen verzonnen rangorde bovenaan de ladder staan en van daaruit het recht ontleden om ondergeschikten te disrespecteren... Een door Satan geinspireerde gedachte om de mensheid te vernietigen... Deze leugen is niks nieuws onder de zon maar is door de eeuwen heen gebruikt door de Satan om de mensheid te verdelen en verdeelheid onder hen te zaaien om ze uit elkaar te spelen... Zo heb je de NAZIS... De ZIONISTEN... De Farao's... De Romeinen... De Arabieren... De Perzen... De Chinezen... De Russen... Allemaal denken en dachten ze dat ze superioriteit ontleden uit hun genen...

      De Profeet Mohammed heeft duidelijk gemaakt dat geen enkele etniciteit de legitimiteit heeft om superioriteit te claimen over de andere etniciteit in zijn beroemde afscheids reden... Het is slechts een truck van de Satan om haat te zaaien onder de mensheid om verdeelheid te zaaien en hen te vernietigen...

      (huh ... je vergeet de ongelovigen)

    7. #17
      Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Locatie
      Sportland
      Berichten
      5.895
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473542

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      .

      Die "jullie" waar tegen gestreden wordt zijn tot nog toe eerlijke ondernemers die niets hebben te maken de "White Supremacists". Die zitten er misschien tussen, dat kan, maar dat is niet zeer waarschijnlijk. Meestal gaat het bij racisme om dom (blank) tuig. Die zie ik niet snel een goedlopende onderneming hebben. Toch zijn in naam van de rechtvaardige strijd vele winkels geplunderd en in de brand gestoken. De slachtoffers daarvan hebben alle recht daar enorm pissig over te zijn. Ook hebben zij naar mijn overtuiging het morele recht om het blinde geweld op geweldadige wijze te beantwoorden. Ik denk eerder dat de dood van Floyd wordt aangegrepen als smoes om eens flink te kunnen plunderen. Ik denk dat de plunderaars en brandstichters geen ene moer geven om George Floyd. Zo ze die naam al kennen. Ze willen gewoon een nieuwe samsung S20, een nog grotere TV, luxe voor niks, whatever. Het is geen waardig protest.
      Trump is in mijn ogen een racist. Als hij (om met jou woorden te spreken) tot dom (blank) tuig behoort, dan kunnen die het ver schoppen in USA, zelfs tot president. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat racisme niet alleen gebeurt door dom tuig maar dat er o.a. genoeg zakenlieden en politieke figuren tussen zitten. Alleen zijn zij (helaas) slimmer zodat ze het wat verhullender kunnen brengen waardoor het lastiger is om ze als racist weg te zetten.

    8. #18
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: US self destruct?

      Uit de Washington Post

      “It’s natural to wish for life to ‘just get back to normal’ as a pandemic and economic crisis upend everything around us,” former president Barack Obama said in a statement. “But we have to remember that for millions of Americans, being treated differently on account of race is tragically, painfully, maddeningly ‘normal’ — whether it’s while dealing with the health care system, or interacting with the criminal justice system, or jogging down the street, or just watching birds in a park.”

      https://www.washingtonpost.com/natio...34b_story.html

    9. #19
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Trump is in mijn ogen een racist.
      U durft wel veel te zeggen, Dame!
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    10. #20
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Het idee dat Afro-Amerikanen gelijke kansen hebben als de blanke Amerikanen - is een morbide lachertje. Ondanks dat er onder hen artiesten en een enkele politicus het er goed doen, blijft het voor de meesten van hen een uitzichtloze ellende van de tot tweederangsburgers verdoemden.
      Ik ben het helemaal met je eens m.u.v. de hierboven aangehaalde alinea.

      Asielzoekers zijn hier in Europa ook vrijwel kansloos. Voor 'white trailer trash' ligt de 'american dream' ook buiten bereik.

      Toch geloof ik, de geschiedenis laat dat ook zien, dat met de juiste mentale instelling succes in de VS meer binnen bereik ligt dan hier in Europa. Zeker voor nieuwkomers.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •