US self destruct? - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/7 EersteEerste ... 567 LaatsteLaatste
    Resultaten 51 tot 60 van de 69

    Onderwerp: US self destruct?

    1. #51
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Verklaar je nader... Gelukkig is een mens een rationeel wezen en kan hij zijn gedachten beredeneren... Daar lees ik in bovenstaande weinig van... Behalve wat vervulde vergiftiging...
      Ik heb mij zelf meerdere malen nader verklaard.
      Jij hod vast aan jouw gelijk. Ik zeg dat het beperkt is.
      Ik geloof niet in jouw geloof. Ik vind jouw geloof ook niet rationeel. Ik vind dat het indelen van de wereld op basis van gelovigen en niet-gelovigen een slechte zaak. Ik vind samenlevingen die worden ingericht op basis van geloofswaarheden van één bepaalde groep een slechte zaak.

      Jij vind dat dat niet zo is en dat iedereen die echt nadenkt dat zou moeten kunnen inzien.

      Tja ...

    2. #52
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Stel dat ik een beetje afstand van jou houd omdat jij een uur in de wind stinkt, dan belet ik jou nog steeds niet om jezelf niet te wassen. Ik discrimineer dus helemaal niet.

      Het wordt steeds leuker met je. Stel dat ik iemand belet te stelen, dan discrimineer ik dus. Wel Wis, bij deze beloof ik je met m'n hand op het hart dat als ik zie dat iemand jouw besteelt - of je verrot slaat, bijvoorbeeld - dat ik dan geen hand zal uitsteken om je te helpen. Deze belofte moet jou toch deugd doen.

      Roddelen is kwaadsprekerij. En dat is afhankelijk van de inhoud ervan zelfs strafbaar. Het beletten dat iemand strafbare feiten begaat op een lijn stellen met discriminatie, is dan ook ridicuul. Maar oké, als ze hier van jou allerlei gemene roddels verspreiden, dan zal ik me er niet mee bemoeien.

      Aan woordinflatie heb ik geen enkele behoefte. Door die inflatie verliest elk woord zijn betekenis en wordt het een lege huls.
      Stel dat ik een beetje afstand van jou houd omdat jij een uur in de wind stinkt, dan belet ik jou nog steeds niet om jezelf niet te wassen. Ik discrimineer dus helemaal niet.
      Het feit dat jij afstand houd om genoemde kenmerk is een blijk van discriminatie... Je zou dit namelijk niet doen als dit onderscheidende kernmerk er niet was geweest. Dat is mijn punt!

      Het feit dat je om een bepaald onderscheidend kenmerk anders handelt dan je normaal gesproken zou doen is discriminatie! Niet elke discrimnatie is slecht! Sommige discriminatie is functioneel en helpt de maatschappij te verbeteren!

      De man of vrouw die zich niet doucht zal merken dat mensen hem om deze reden discrimineren! Zij zullen afstand gaan houden! Dat is een reden voor deze man of mevrouw om zijn gedrag aan te passen en zich te gaan douchen! Dat is een WIN! / WIN!. De man of vrouw zal niet meer stinken en zal ook minder kans op een infectie ziekte oplopen! Hij zal ook sociaal geaccepteerd worden omdat zijn nabijheid niet als belastend wordt ervaren? De maatschappij verbeterd.

      Gedrag ten positieve wijzigen ten behoeve van een positieve effect op de maatschappij? Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen?
      Laatst gewijzigd door Wizdom; 03-06-20 om 13:31.
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    3. #53
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Ik heb mij zelf meerdere malen nader verklaard.
      Jij hod vast aan jouw gelijk. Ik zeg dat het beperkt is.
      Ik geloof niet in jouw geloof. Ik vind jouw geloof ook niet rationeel. Ik vind dat het indelen van de wereld op basis van gelovigen en niet-gelovigen een slechte zaak. Ik vind samenlevingen die worden ingericht op basis van geloofswaarheden van één bepaalde groep een slechte zaak.

      Jij vind dat dat niet zo is en dat iedereen die echt nadenkt dat zou moeten kunnen inzien.

      Tja ...
      Vasthouden aan gelijk tenzij het tegendeel is bewezen is geen slechte eigenschap! Jij hebt geen enkel bewijs kunnen leveren van jou bewijs en derhalve zie ik jou aversie slechts als vasthouden aan jou eigen dogma.

      Het feit dat jij niet in mijn geloof gelooft is prima maar ik heb geen rationele argumenten van jou gehoord die onderbouwen waarom jou ongeloof rationeel is. Het is slechts een dogma gestoeld op... Waarop eigenlijk? Ik kan niets vinden behalve wat vage veronderstellingen die wat mij betreft geen hout snijden.

      De wereld is feitelijk een mix van regionale geloofs(on)waarheden... Dat is inherent aan de mens en een feitelijke situatie... Wat ik of jij daarvan vinden is niet relevant en doet niets af aan de werkelijkheid...

      Wat ik vind is niet relevant... Onze Schepper spoort iedereen aan om zijn verstand te gebruiken en spoort mensen aan anderen aan te sporen om hun gezond verstand te gebruiken die ze is meegegeven...

      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    4. #54
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: US self destruct?

      Ojee, discussie met een gelovige die mensen zonder geloof het ongeloof als religie toekent.

      Er is nauwelijks verschil tussen ons. Stel er zijn in allerlei geloven bij elkaar 100 goden. Jij wijst er 99 af, ik 100.
      Jij begrijpt dus wat het betekent om het bestaan van een god te ontkennen. Je wijst ze immers allen, min 1, af.

      Ook best een arrogante houding om precies jouw God als de ware te bestempelen. Dat doen die anderen namelijk ook.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #55
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.842
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizdom Bekijk Berichten
      Het feit dat jij afstand houd om genoemde kenmerk is een blijk van discriminatie... Je zou dit namelijk niet doen als dit onderscheidende kernmerk er niet was geweest. Dat is mijn punt!
      Wis, als jij perse wilt stinken als een otter, dan moet jij dat zelf weten, maar ik ga dan niet naast je staan. Als jij dat discriminatie vind, dan moet jij dat maar vinden, maar dat is echt een waanidee van een verwarde geest.
      Bovendien zou jij je zelfs moeten schamen om mij met die stank van je lastig te vallen, ja!

      Verder heb ik geen zin om nog langer op je onzin in te gaan.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #56
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Ojee, discussie met een gelovige die mensen zonder geloof het ongeloof als religie toekent.

      Er is nauwelijks verschil tussen ons. Stel er zijn in allerlei geloven bij elkaar 100 goden. Jij wijst er 99 af, ik 100.
      Jij begrijpt dus wat het betekent om het bestaan van een god te ontkennen. Je wijst ze immers allen, min 1, af.

      Ook best een arrogante houding om precies jouw God als de ware te bestempelen. Dat doen die anderen namelijk ook.
      Ja... Er is er namelijk maar 1... De rest is flauwekul... Het is een contradictus interminus... Er kan niet meer dan 1 God zijn want alleen 1 unieke God kan een God zijn... Er kan maar 1 oppermacht zijn... Nooit meerdere per definitie want dan is het geen Oppermacht!!!

      Moeilijk he logica...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    7. #57
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Wis, als jij perse wilt stinken als een otter, dan moet jij dat zelf weten, maar ik ga dan niet naast je staan. Als jij dat discriminatie vind, dan moet jij dat maar vinden, maar dat is echt een waanidee van een verwarde geest.
      Bovendien zou jij je zelfs moeten schamen om mij met die stank van je lastig te vallen, ja!

      Verder heb ik geen zin om nog langer op je onzin in te gaan.
      Jij maakt je er ook wel makkelijk van af... Ik lees het als "de handdoek in de ring gooien..."
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    8. #58
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.149
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Wis, als jij perse wilt stinken als een otter, dan moet jij dat zelf weten, maar ik ga dan niet naast je staan. Als jij dat discriminatie vind, dan moet jij dat maar vinden, maar dat is echt een waanidee van een verwarde geest.
      Bovendien zou jij je zelfs moeten schamen om mij met die stank van je lastig te vallen, ja!

      Verder heb ik geen zin om nog langer op je onzin in te gaan.

      Jullie praten langs elkaar heen.

      Discriminatie = onderscheid maken

      Daar heb je twee varianten van: geoorloofde discriminatie en ongeoorloofde discriminatie.

      De ongeoorloofde discriminatie is strafbaar gesteld.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    9. #59
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    10. #60
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •