US self destruct?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/7 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 69

    Onderwerp: US self destruct?

    1. #1
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard US self destruct?

      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    2. #2
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: US self destruct?

      Dit zegt alles over de betogers. Over de mensen die zogenaamd protesteren tegen het schenden van mensenrechten en binnen dat kader winkels plunderen en in de brand steken. Wat een fijne mensen. Van mij mogen ondernemers met scherp schieten op tuig wat een winkel plundert. En natuurlijk mogen gedupeerde ondernemers ook de huizen in brand steken van brandstichters. Twee ogen voor een oog. Als president zou ik de noodtoestand afkondigen en zwaar bewapende militairen op dit tuig afsturen.


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    3. #3
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Dit zegt alles over de betogers. Over de mensen die zogenaamd protesteren tegen het schenden van mensenrechten en binnen dat kader winkels plunderen en in de brand steken. Wat een fijne mensen. Van mij mogen ondernemers met scherp schieten op tuig wat een winkel plundert. En natuurlijk mogen gedupeerde ondernemers ook de huizen in brand steken van brandstichters. Twee ogen voor een oog. Als president zou ik de noodtoestand afkondigen en zwaar bewapende militairen op dit tuig afsturen.
      Dit is niet slechts een enkel voorkomend incident Rob. Kan me de woede van de zwarte bevolking wel voorstellen.

      Die padvinders die we hier hebben met hun gele fluoriserende gele wegwerkers-outfit stralen niet echt gezag uit maar treden professioneler op dan die mafkezen aan de andere kant van de grote plas.

    4. #4
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: US self destruct?

      Ja RG, je kunt het tuig of wat dan ook vinden, maar de woede is in mijn ogen niet alleen begrijpelijk, maar zelfs gerechtvaardigd. Er vallen bizar veel doden in politiehanden en die zijn structureel dinkerder in de VS. En wat er nu de macht zit te hebben gaat daar niets aan doen, sterker nog, ze hebben niet eens meer de moeite genomen iets als 'sorry, wat vreselijk' te zeggen en wat thoughts and prayers te doen.

      Zo ziet een boze massa eruit. En die zal niet weg gaan zolang er iedere ca. maand een nieuw dodelijk schandaal opduikt. De niet dodelijke schandalen vinden op dageljjkse basis plaats en zijn rijkelijk op je tube na te kijken.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

    5. #5
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Ja RG, je kunt het tuig of wat dan ook vinden, maar de woede is in mijn ogen niet alleen begrijpelijk, maar zelfs gerechtvaardigd. Er vallen bizar veel doden in politiehanden en die zijn structureel dinkerder in de VS. En wat er nu de macht zit te hebben gaat daar niets aan doen, sterker nog, ze hebben niet eens meer de moeite genomen iets als 'sorry, wat vreselijk' te zeggen en wat thoughts and prayers te doen.

      Zo ziet een boze massa eruit. En die zal niet weg gaan zolang er iedere ca. maand een nieuw dodelijk schandaal opduikt. De niet dodelijke schandalen vinden op dageljjkse basis plaats en zijn rijkelijk op je tube na te kijken.
      De woede is zeker gerechtvaardigd, maar geweld en destructie gericht tegen gewone ondernemers en burgers is dat in het geheel niet. Pak de verantwoordelijke agent(en) aan.

    6. #6
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      De woede is zeker gerechtvaardigd, maar geweld en destructie gericht tegen gewone ondernemers en burgers is dat in het geheel niet. Pak de verantwoordelijke agent(en) aan.
      Je kunt natuurlijk wat autobanden lek prikken of prullenbakken in de fik steken, maar daar haal je de voorpagina niet mee om aandacht te vragen voor het probleem.

    7. #7
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Je kunt natuurlijk wat autobanden lek prikken of prullenbakken in de fik steken, maar daar haal je de voorpagina niet mee om aandacht te vragen voor het probleem.
      Okay als je dat zo ziet. Straks bijvoorbeeld boze onderenemers die kerken van zwarten in de fik steken. Geweld tegen onschuldigen valt nimmer goed te praten. Ik hoop dat ondernemers zich zullen verdedigen met dezelfde methoden.

      We hebben die toestanden ook in Parijs gezien. Kennelijk zijn bepaalde groepen gevoelig voor geweld. Dat kun je vervolgens niet met kadootjes en allerlei beloften beantwoorden. Geweld moet niet worden beloond.


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    8. #8
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Okay als je dat zo ziet. Straks bijvoorbeeld boze onderenemers die kerken van zwarten in de fik steken. Geweld tegen onschuldigen valt nimmer goed te praten. Ik hoop dat ondernemers zich zullen verdedigen met dezelfde methoden.

      We hebben die toestanden ook in Parijs gezien. Kennelijk zijn bepaalde groepen gevoelig voor geweld. Dat kun je vervolgens niet met kadootjes en allerlei beloften beantwoorden. Geweld moet niet worden beloond.
      Het probleem RG is dat de autoriteiten de rechten van gekleurde mensen structureel met de voeten betreden. En er is ook geen serieuze agenda om daar iets aan te doen... Wat je ziet gebeuren is een wanhoopsdaad van de mensen die hier dag in dag uit onder lijden... Ja natuurlijk het is zonde dat dit tot een dergelijke nutteloze uitbraak van woede moet lijden maar de hoofdschuldigen zitten in de witte huis en consorten... Ze belijden gelijke rechten met de lippen maar niet met daden... Hopelijk verandert er daar iets in die verstokte racistische grijze massa... Doen ze dat niet dan richten ze zichzelf ten gronde zoals het altijd gegaan is in de wereldgeschiedenis... Arrogante staten gaan ten onder aan blinde arrogantie die anarchie en chaos veroorzaken... China is de lachende 3e...
      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    9. #9
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.149
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: US self destruct?

      Einde knielen

      O
      p mijn scherm verscheen een gebroken Stephen Jackson. De voormalig NBA-speler, twee meter lang, honderd kilo zwaar, huilde in zijn telefooncamera. Zijn tweelingbroer was vermoord: George Floyd. Ze noemden elkaar twin, maar waren vrienden.

      Na hem kwam LeBron James voorbij. Net als Jackson vroeger, is hij de ‘kleine’ snelle aanvaller in het basketbalspel. Hij postte een foto van de tijdens het volkslied knielende Colin Kaepernick op een American-footballveld met daarnaast een foto van een knielende politieagent die zijn knie niet in gras drukt, maar in de nek van een geboeide zwarte man: George Floyd. Boven de foto’s de tekst: dit is waarom.

      Het knielen van Kaepernick tijdens het volkslied, was zijn vreedzaam protest tegen politiegeweld jegens de zwarte mens. Donald Trump zei dat clubeigenaren spelers die dat deden, zouden moeten ontslaan. Sindsdien heeft geen club zich aan Kaepernick willen branden, dus speelde hij in 2016 voor het laatst. Ik weet niet wat er van de vrijheid van meningsuiting overblijft als je president je, zelfs wanneer je tot de wereldtop behoort in jouw materie, voor zwijgzaam knielen tot werkloosheid kan veroordelen.

      Nietsvermoedend daalde ik af in de sociale media van Noord-Amerikaanse topsporters en zo zag ik een man vermoord worden. Op klaarlichte dag, midden op straat, omringd door getuigen, wordt George Floyd gedood door een diender van het apparaat dat juist voor zijn veiligheid moet instaan. Hij bood geen verzet tijdens zijn arrestatie en toch werd hij geboeid door twee witte agenten tegen de grond gedrukt terwijl een derde acht minuten lang zijn knie in zijn nek boorde en hem zo van het leven beroofde.

      Kaepernick zei de hele woensdag niks. Ik wachtte op zijn woorden als sportfans op zijn worp en dacht aan een ander soort kleine snelle aanvaller: Zuid-Amerikaanse verzetshelden zoals Emiliano Zapata en Che Guevara. Onder hen gonsde het spreekwoord: „Beter staand te sterven, dan op de knieën te leven.” Kaepernick gaf daaraan een nieuwe dimensie omdat hij juist door te knielen tegen onrecht opstond, maar in de Verenigde Staten maakt het als je zwart bent niet uit of je knielt, staat of het allebei tegelijk kan – in handen van een witte, niet eens per se politieagent, kun je altijd worden doodgemaakt. Bij deze schendingen van mensenrechten hoop ik altijd dat vertegenwoordigers van de VS op matjes worden geroepen, maar dat blijkt ijdele hoop.


      Donderdag liet Kaepernick van zich horen. Hij schreef: „Als beschaafdheid tot de dood leidt, is opstand de enige logische reactie. Het zal smeekbedes tot vrede regenen, en als het zover is, zullen die tot dovemansoren zijn gericht, want jullie geweld bracht dit verzet.”

      Vrijdagochtend schreef Jackson: „Ik kleed me voor de belangrijkste wedstrijd van mijn leven. Gerechtigheid voor twin.” Als sporters zich over mensenrechten gaan buigen, dan weet je dat qua schendingen de bodem is bereikt.
      Mocht u verzuchten: gelukkig gebeuren dit soort dingen bij ons in Nederland niet, dan hoop ik dat u aan de toeslagenaffaire denkt en uw zucht bijstelt. Bij ons heeft de burger met exotische afkomst alleen in financieel opzicht van de foute ambtenaar te vrezen.

      Carolina Trujillo
      is schrijfster.


      https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/29/einde-knielen-a4001266
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    10. #10
      Very Important Prikker Wizdom's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      Krotterdam
      Berichten
      12.280
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2766646

      Standaard Re: US self destruct?

      Gespletenheid begint zich op de straat uit te drukken in VS...

      al-Qur'an 3:160 If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •