21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload. - Pagina 5
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 5/5 EersteEerste ... 45
    Resultaten 41 tot 47 van de 47

    Onderwerp: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

    1. #41
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Daar sluit ik mij volledig bij aan.

      Subsidie op plugin en hybride was inderdaad onzin. 140 rijden in je prius en het verbruik gaat ook richting 1:14. De uitstoot schiet ook omhoog.

      Autofabrikanten verdienen meer op grote auto's. Daar zit ook de meeste ruimte om te investeren in innovatie. Nu zie je dat er, onder druk van de concurrentie ook kleine modellen uitgebracht worden. Daar zit bijna geen marge op maar om het gamma compleet te houden en merkentrouwe klanten te binden moet men wel. Er zijn nu fabrikanten die hun kleinste model niet meer op brandstof fabriceren maar alleen nog met elektrische aandrijving.

      De kopers van de grote modellen hebben meebetaald aan de ontwikkelingskosten van de kleintjes. Door de subsidie daar tijdelijk in te steken zat de overheid helemaal niet zo verkeerd. Ze waren er zo jaren eerder bij en het kostte minder. Subsidie moet alleen de ontwikkeling aanzwengelen.

      Nu worden kleine autootjes zoals de E-up en de tweedehands elektrische auto bereikbaar voor een grote groep kopers en zie je het bezit jaarlijks behoorlijk toenemen.
      Dat is dan weer aardig van je.

      Dat die autofabrikanten steeds meer kleine elektrische auto's gaan bouwen heeft meer te maken met de nog steeds hoge kostprijs van die aso-bakken en de afbouw van de subsidies, waardoor de productie veel te laag blijft, maar veel liever zouden ze zie dat de omzet van de aso-bakken - en de subsidie daarop zou blijven., en het liefst dat die beiden flink zouden stijgen.
      Bovendien zou het wel heel raar zijn als men dergelijke technieken alleen zou kunnen ontwikkelen voor die grote bakken. Indien men alleen de kleine autos had gesubsidieerd, dan was dat net zo snel gegaan als nu met die grote bakken.
      Nu hebben de kopers daarvan de centen opgestreken - heeft de belastingbetaler dat betaald - en is het milieu er niets mee op vooruit gegaan

      Nee, dat hebben die kopers niet gedaan. Dat is de belastingbetaler door die subsidie de kopers van de elektrische aso-bakken kregen.

      Een grote groep lijkt mij voorlopig nog een utopie. Daarvoor moeten er eerst nog veel meer kleine electro cars op de weg moeten verschijnen, en dat duurt nog wel jaren, zeker ook door deze crisis. Bovendien zullen grote tweedehands electro cars voor heel veel mensen nog steeds te duur zijn, tenzij ze zowat afgeragd zijn, de wegenbelasting en de verzekeringspremie niet te hoog zijn en er voldoende oplaadpalen zijn, bijvoorbeeld.
      Ik denk dat veel van die tweedehandse naar het Oostblok verdwijnen, net als eerder met grote tweedehandse auto's en gestolen dure auto's.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    2. #42
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat is dan weer aardig van je.

      Dat die autofabrikanten steeds meer kleine elektrische auto's gaan bouwen heeft meer te maken met de nog steeds hoge kostprijs van die aso-bakken en de afbouw van de subsidies, waardoor de productie veel te laag blijft, maar veel liever zouden ze zie dat de omzet van de aso-bakken - en de subsidie daarop zou blijven., en het liefst dat die beiden flink zouden stijgen.
      Bovendien zou het wel heel raar zijn als men dergelijke technieken alleen zou kunnen ontwikkelen voor die grote bakken. Indien men alleen de kleine autos had gesubsidieerd, dan was dat net zo snel gegaan als nu met die grote bakken.
      Nu hebben de kopers daarvan de centen opgestreken - heeft de belastingbetaler dat betaald - en is het milieu er niets mee op vooruit gegaan

      Nee, dat hebben die kopers niet gedaan. Dat is de belastingbetaler door die subsidie de kopers van de elektrische aso-bakken kregen.

      Een grote groep lijkt mij voorlopig nog een utopie. Daarvoor moeten er eerst nog veel meer kleine electro cars op de weg moeten verschijnen, en dat duurt nog wel jaren, zeker ook door deze crisis. Bovendien zullen grote tweedehands electro cars voor heel veel mensen nog steeds te duur zijn, tenzij ze zowat afgeragd zijn, de wegenbelasting en de verzekeringspremie niet te hoog zijn en er voldoende oplaadpalen zijn, bijvoorbeeld.
      Ik denk dat veel van die tweedehandse naar het Oostblok verdwijnen, net als eerder met grote tweedehandse auto's en gestolen dure auto's.
      Subsidie moet heel terughoudend worden ingezet.

      Het klinkt leuk om een elektrische haalbaar te maken voor Jan met de Pet maar daar gaat het niet om. De grote winst is te halen door de kilometervreter uit zijn vervuilende diesel te lokken. Daar is tijdelijk een bijtellingskorting op dergelijke auto's toegepast.
      Door maar aso-bakken te blijven blaten krijgen je argumenten niet meer inhoud.

      De elektrische auto komt vanzelf binnen het budget van Jan met de Pet. Die moet nog even geduld hebben.

      Overigens zijn er met benzinemotoren ook grote stappen gemaakt op het gebied van uitstoot. Denk zelfs dat daar de laatste 10 jaar een grotere milieutechnisch inhaalslag is behaald dan met elektro. Tot nu toe dan.

      Ik ben nog steeds verbaasd dat er niet meer gedrukt wordt om eerst het laaghangende fruit te plukken. Zolang er niet meer gepushed wordt op thuiswerken, er nog steeds op benzine gebromd en gesnord kan worden, er geen regels zijn voor de pleziervaart, men hout mee blijft stoken in energiecentrales neem ik aan dat het geen 5 voor 12 is.

      Daarnaast zie ik allerlei linkse politici en cabaretiers hun vingertje wijzen maar intussen zelf de hele wereld over vliegen voor nutteloze hobbies en snoepreisjes, een 2e woning kopen met als enige verwarming 2 grote houtkachels.
      Er wordt alleen geroepen en gewezen ter meerdere eer en glorie van zichzelf maar het goede voorbeeld geven ho maar.
      Kijk mij eens tegen racisme zijn, kijk mij eens deugen. Allemaal krijgen ze uren de tijd om er op los te zwatelen. Moet ik weer een half uur Chantal Jansen horen zwatelen over het milieu. Verder dan dat ze het heeeeeel belangrijk vindt komt ze niet want ze weet er geen fuck vanaf. Ondersteunt door een presentator die er ook een mening op na houdt en deze zo vaak mogelijk wenst te uiten.
      Waarom nodigen ze godversomme niet een een paar deskundigen uit die met elkaar in discussie gaan. Daar schieten mensen tenminste wat mee op.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #43
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: TESLA met 2 astronauten

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      NASLA



      Wat een tesla show. Bah.
      Het ziet er superstrak uit. Het lijken wel personages (stormtroopers) uit de Star Wars films

      Je zou bijna denken dat Luke Skywalker in een van de pakken is gehesen.

    4. #44
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het klinkt leuk om een elektrische haalbaar te maken voor Jan met de Pet maar daar gaat het niet om. De grote winst is te halen door de kilometervreter uit zijn vervuilende diesel te lokken.

      De elektrische auto komt vanzelf binnen het budget van Jan met de Pet. Die moet nog even geduld hebben.

      Waarom nodigen ze godversomme niet een een paar deskundigen uit die met elkaar in discussie gaan. Daar schieten mensen tenminste wat mee op.
      Alweer vergis je je. Het percentage dieselauto's is de laatste jaren al sterk afgenomen - en hun motoren werden veel zuiniger in uitstoot. Bovendien zijn er al heel lang veel kleinere dieselauto's dan die welbekende Mercedessen.
      De uitstoot in steden voor veel meer mensen schadelijker dan in dun bevolkte gebieden. Daarom is juist de kleine e-auto promoten zo belangrijk. Subsidiëren die handel en de kosten daarvan verhalen op de vervuilers - en vooral niet op de niet autorijdende belastingbetaler.

      Wishful thinking, wel eens van gehoord?

      Als sinds de zestiger jaren van de vorige eeuw waarschuwden vele deskundigen al voor vet teloor gaan van het milieu, en al wat daaraan vast hangt. Wel eens van de club van Rome gehoord? Die club kwam zeer regelmatig in het nieuws. De politiek hoorde het minzaam aan - maar deed er uit angst voor hun achterban, praktisch niets mee.
      Maar het is de politiek die bepaald - en de politiek zijn wij.
      Maar je hoeft daarvoor niet zo goddeloos naar te vloeken, ja! En zeker niet met een spelfout, dat maakt het alleen maar erger.

      Wat dat gebrom en gesnor van je betreft geef ik je groot gelijk. Weg met die ondingen, die allemaal een verschrikkelijke uitstoot hebben. Ze hadden al jaren geleden verboden moeten worden. Ik lach me een kriek, naast het feit dat ik ze naar de hel verwens, als ik weer zo'n gifspuit passeer - en heel vaak daarop blijkbaar al heel vroeg bejaarde jongelui zie zitten. Alsof die al te versleten zijn om zelfs nog een e-bike te kunnen trappen, in ieder geval zijn ze daar veel te lui en te lamlendig voor.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #45
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Wat dat gebrom en gesnor van je betreft geef ik je groot gelijk. Weg met die ondingen, die allemaal een verschrikkelijke uitstoot hebben. Ze hadden al jaren geleden verboden moeten worden. Ik lach me een kriek, naast het feit dat ik ze naar de hel verwens, als ik weer zo'n gifspuit passeer - en heel vaak daarop blijkbaar al heel vroeg bejaarde jongelui zie zitten. Alsof die al te versleten zijn om zelfs nog een e-bike te kunnen trappen, in ieder geval zijn ze daar veel te lui en te lamlendig voor.
      Helemaal mee eens. Per direct vooral die smerige tweetakt brommers/scooters verbieden. Die dingen zijn vaak nog meer vervuilend dan de gemiddelde middenklasser.

      Zijn tegenwoordig ook zat groene elektrische alternatieven welke in prestatie zelfs superieur zijn. Het elektrisch vermogen komt immers onmiddellijk vrij op de aandrijflijn.

      Te gek voor woorden dat je op de fiets soms voor het stoplicht staat en je zowat van je stokje gaat vanwege 2 van die smerig walmende tweetakt brommjertjes die eveneens voor het stoplicht staan te wachten.

    6. #46
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: TESLA met 2 astronauten

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      NASLA



      Wat een tesla show. Bah.
      Rob, de NASA had een NAZI misdadiger nodig ( Werner von Braun) maar nu hebben de Elon Musk. Jonge kerel van in de 40 die in zijn eentje de achterstand met de Russen inhaalt.


    7. #47
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: TESLA met 2 astronauten

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Rob, de NASA had een NAZI misdadiger nodig ( Werner von Braun) maar nu hebben de Elon Musk. Jonge kerel van in de 40 die in zijn eentje de achterstand met de Russen inhaalt.

      Soms piept en kraakt het aan alle kanten maar het iswel bewonderenswaardig wat kennelijk 1 persoon teweeg kan brengen. Zet een hele industrie werelwijd versneld aan tot innoveren.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •