21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload. - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/5 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 47

    Onderwerp: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

    1. #11
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Verkeerd gedacht.

      Het gaat geen ene reet uitmaken.

      Er is geen 'vervangende' technologie. Er is geen 'vervangende' energie btron. Er is geen wonder waardoor alles bij het oude kan blijven. Er is op dit moment een sluipend proces van degradatie van de leefomgeving.
      De schade aan de lanbouw, nu al, rond 1 juni, is door de klimaatverandering, is groot. Over de afgelopen 15 jaar is het aantal insecten met 50% afgenomen.

      Maar het is een zegen voor het milieu als diesel en bezinemotoren uit het straatbeeld verdwijnen.

      Nee hoor. Dat maakt heel erg weinig uit. Schijnoplossingen om rustig bij in te kunnen slapen; een geurwatertje om te de stank van een onhoudbaar systeem te verhullen.
      Als je gelooft dat er op zeer korte termijn maatregelen genomen moeten worden omdat we anders vergaan dan moet 80% van de wereldbevolking drastisch ander gedrag gaan vertonen en kunnen we niet wachten tot de techniek ons te hulp komt.

      Concreet zou ik jou kunnen vragen of je nog vlees eet, flesjes water koopt, je auto alleen noodzakelijk gebruikt, etc, etc.

      Ik zie de lijstrekker van Groen Links met zijn vingertje wijzen terwijl meneer wel de hele wereld over vliegt om allerlei projectjes te bezoeken. Ik zie het geweten van links Nederland, ik kan niet zo snel op de naam van die magere hardloper komen, zo'n beetje iedereen die niet links stemt tot Adolf Hitler bombarderen. Intussen vliegt meneer de hele wereld rond omdat..............het zijn HOBBY is om in zoveel mogelijk landen marathons te lopen.

      Ik word een beetje moe van die deugers.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #12
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Verkeerd gedacht.

      Het gaat geen ene reet uitmaken.

      Maar het is een zegen voor het milieu als diesel en bezinemotoren uit het straatbeeld verdwijnen.

      Nee hoor. Dat maakt heel erg weinig uit. Schijnoplossingen om rustig bij in te kunnen slapen; een geurwatertje om te de stank van een onhoudbaar systeem te verhullen.
      Kennis van mij heeft een hybride auto. Zonnepanelen op het dak van zijn woning dus hij verbruikt zijn eigen opgewekte energie als hij de accu van zijn auto gaat opladen.

      Hoe kan dat in hemelsnaam geen winst betekenen voor het milieu. Pure groene energie.

      In auto's met een verbrandingsmotor zitten liters motorolie, koelvloeistof en remolie. Zo worden elk jaar miljoenen liters verlopen motorolie afgetapt bij een grote of kleine beurt.Een enorme belasting voor het milieu. Een elektromotor heeft geen motorolie nodig.

      Luchtvervuiling veroorzaakt jaarlijks meer doden dan roken. Vooral fijnstof. Elektrische auto's kunnen regeneratief remmen op de motor. Dan gebruik je de elektromotor eigenlijk als een dynamo en kun je een deel van de energie weer terugwinnen door te vertragen.

      Scheelt weer miljoenen remblokken en schijven en dus fijnstof wat vrijkomt tijdens het remmen doordat ze slijten.

      Kennis van mij studeerde vroeger in Utrecht en als hij witte lakens buiten hing te drogen dan zat dat vol met die zwarte spikkeltjes. Roetdeeltjes afkomstig van stads-dieselbussen. Tegenwoordig wordt die meuk steeds meer vervangen door elektrische bussen.

      Je ademt die smerige roetdeeltjes ook in je longen lijkt mij.

      Maar goed, mensen die beschikken over een elektrische auto denken vaak 'groen' en hebben merendeels ook zonnepanelen op het dak. Gratis en volledig 'groen' tanken en belasten ook nog eens het milieu niet met smerige explosiemotoren.

      Winst voor mens (gezondheid) en millieu.

      Het lijkt wel of veel van die onderzoeken zijn gefinancierd door de auto-industrie zelf.

    3. #13
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Verplaats jij je nog op een paard of een voertuig met een verbrandingsmotor?

      Elektrisch rijden is denk ik wel de toekomst Rob.

      Betreffende je accuprobleem. Elon Musk komt met een 1,6 miljoen km accu op de proppen in de nabije toekomst.

      Dat is denk ik een zegen voor het milieu als die smerige diesels en benzinemotoren uit het straatbeeld verdwijnen.

      https://www.ad.nl/auto/tesla-s-gehei...aken~a6fa885d/
      Die Elon Musk geeft geen ene moer om het milieu met z'n space programma. Musk is vooral met zichzelf begaan. Zo'n electrische auto vervuilt al als alle onderdelen gefabriceert worden, zoals de accu. En als hij bij het opladen stroom gebruikt van een kolencentrale schiet het ook weinig op. Allemaal niet erg milieuvriendelijk al je het totaal plaatje beoordeelt. Bovendien is hij zo duur dat het voor de meeste mensen niet is weggegelegd. Je kunt gewoon het beste op de fiets of gewoon te voet. Ik heb overigens alleen een fiets.

      We moeten die enorme hoeveelheid plastic die van alle kanten constant naar zee stroomt heel erg nodig stoppen. Dat is nog veel belangrijker dan electrisch rijden. De vervuiling in zee is gigantisch. Daar zou Musk zich beter voor kunnen inzetten dan zo'n prestige missie in de ruimte. Daar heeft het milieu en de mensheid geen ene moer aan.

    4. #14
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Kennis van mij heeft een hybride auto. Zonnepanelen op het dak van zijn woning dus hij verbruikt zijn eigen opgewekte energie als hij de accu van zijn auto gaat opladen.

      Hoe kan dat in hemelsnaam geen winst betekenen voor het milieu. Pure groene energie.

      In auto's met een verbrandingsmotor zitten liters motorolie, koelvloeistof en remolie. Zo worden elk jaar miljoenen liters verlopen motorolie afgetapt bij een grote of kleine beurt.Een enorme belasting voor het milieu. Een elektromotor heeft geen motorolie nodig.

      Luchtvervuiling veroorzaakt jaarlijks meer doden dan roken. Vooral fijnstof. Elektrische auto's kunnen regeneratief remmen op de motor. Dan gebruik je de elektromotor eigenlijk als een dynamo en kun je een deel van de energie weer terugwinnen door te vertragen.

      Scheelt weer miljoenen remblokken en schijven en dus fijnstof wat vrijkomt tijdens het remmen doordat ze slijten.

      Kennis van mij studeerde vroeger in Utrecht en als hij witte lakens buiten hing te drogen dan zat dat vol met die zwarte spikkeltjes. Roetdeeltjes afkomstig van stads-dieselbussen. Tegenwoordig wordt die meuk steeds meer vervangen door elektrische bussen.

      Je ademt die smerige roetdeeltjes ook in je longen lijkt mij.

      Maar goed, mensen die beschikken over een elektrische auto denken vaak 'groen' en hebben merendeels ook zonnepanelen op het dak. Gratis en volledig 'groen' tanken en belasten ook nog eens het milieu niet met smerige explosiemotoren.

      Winst voor mens (gezondheid) en millieu.

      Het lijkt wel of veel van die onderzoeken zijn gefinancierd door de auto-industrie zelf.

      Aha, dus het ene vervuilende wordt vervangen door het andere minder vervuilende.

      En dat is winst ....

      Nee, dat is het niet. Dat is hooguit een afname van verlies.

    5. #15
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Kennis van mij heeft een hybride auto. Zonnepanelen op het dak van zijn woning dus hij verbruikt zijn eigen opgewekte energie als hij de accu van zijn auto gaat opladen.

      Het lijkt wel of veel van die onderzoeken zijn gefinancierd door de auto-industrie zelf.
      En wat is de milieubelasting door de productie daarvan? De productie van alle energie verbruikende apparaten gaat nog steeds met milieubelasting gepaard, en dat geld ook voor de middelen voor het opwekken van de zogenaamde schone energie, zoals windmolens en zonnepanelen. Daarnaast hebben zonnepanelen, bijvoorbeeld, ook een bepaalde levensduur, daarna volgt dan de reclining, die ook weer milieubelastend zal zijn.

      Net zoals de recycling van al onze elektronische consumenten gadgets, die we daarvoor massaal naar arme landen sturen waar men het niet zo nauw neemt met de milieueisen, omdat het hier laten doen veel geld zou gaan kosten.
      Maar als je ziet wat daar gebeurt, dan slaat je de schrik om het hart

      Het verschil in milieubelasting tussen hernieuwbare en fossiele energie is nog steeds veel te gering. In ieder geval lang niet genoeg om de wereldwijde toenemende vraag naar energie daarmee te compenseren- en we consumeren nu al veel teveel energie.

      Kortom, alles gaat gewoon geleidelijk aan sneller naar de knoppen. Want inderdaad, de massa is niet in staat om zich genoeg aan te passen, en wil niets van hun zogenaamde verdiende verworvenheden opgeven, en gelooft maar al te graag dat het zo'n vaart niet zal lopen.
      Ach, met je kop in het zand zie je daar dan ook helemaal niets van.

      En die onderzoeken van de auto-industrie kennen we ondertussen wel. Al die CEO's van de auto-industrie hebben de boel jarenlang met hun eigen onderzoeksrapporten willens en wetens voor de gek gehouden. Talloze mensenlevens heeft dat gekost. Maar nog steeds is daarvoor nog geen een CEO de gevangenis in gegaan. Een gotspe!

      Die CEO's, en die van de banken, zijn blijkbaar net zo heilig als onze heilige koeien. We kunnen er maar geen afstand van doen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #16
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.905
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Aha, dus het ene vervuilende wordt vervangen door het andere minder vervuilende.

      En dat is winst ....

      Nee, dat is het niet. Dat is hooguit een afname van verlies.
      Dat laatste niet eens zolang de vraag naar energie alsmaar toeneemt.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #17
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Aha, dus het ene vervuilende wordt vervangen door het andere minder vervuilende.

      En dat is winst ....

      Nee, dat is het niet. Dat is hooguit een afname van verlies.
      Het gaat er bij mijn boerenverstand niet in. Als ik met mijn elektrische fiets voor een stoplicht sta en er staan 3 scooters tevens te wachten te mogen oversteken dan hoor- en ruik je die tering dingen.

      Mijn elektrische fiets hoor- en ruik je niet. 0% schadelijke emissie.

      Het is niet MINDER vervuilend maar TOTAAL NIET vervuilend.

      Het is de overheid welke roet in het eten gooit. Ik heb ook al 2 keer een monteur voor de deur gehad welke het voornemen had een slimme meter bij thuis te installeren. Nu kun je ze nog wegsturen maar dat gaat binnenkort niet meer en is het verplicht.

      Nu heb ik nog zo'n anologe meter die gewoon terug gaat draaien als mijn zonnepanelen energie gaan leveren. Dat saldeert dan simpelweg. Immers, je levert terug voor € 0,20 en je koopt ook energie in voor € 0,20 cent.

      Met zo'n slimme meter kan de energiemaatschappij precies zien wat ik opwek en aan het net lever. Voor de opgewekte en geleverde energie krijg je dan een terugleververgoeding en die is dan nog maar iets van 7 cent per KW meen ik.

      Dan koop je dus energie in voor € 0,20 per KW en als je terug levert ontvang je slechts nog € 0,07 per KW.

      Dan gaan die rekenmodellen inzake terugverdientijd plaatsing zonnepanelen er ineens heel anders uitzien.

      Het enige wat ik erop kan verzinnen is het plaatsen van een thuisaccu om de opgewekte energie afkomstig van de zonnepanelen op te slaan. Die dingen kosten (nu nog) een godsvermogen maar innovatie op dat gebied staat natuurlijk niet stil.

    8. #18
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Het gaat er bij mijn boerenverstand niet in. Als ik met mijn elektrische fiets voor een stoplicht sta en er staan 3 scooters tevens te wachten te mogen oversteken dan hoor- en ruik je die tering dingen.

      Mijn elektrische fiets hoor- en ruik je niet. 0% schadelijke emissie.

      Het is niet MINDER vervuilend maar TOTAAL NIET vervuilend.

      Het is de overheid welke roet in het eten gooit. Ik heb ook al 2 keer een monteur voor de deur gehad welke het voornemen had een slimme meter bij thuis te installeren. Nu kun je ze nog wegsturen maar dat gaat binnenkort niet meer en is het verplicht.

      Nu heb ik nog zo'n anologe meter die gewoon terug gaat draaien als mijn zonnepanelen energie gaan leveren. Dat saldeert dan simpelweg. Immers, je levert terug voor € 0,20 en je koopt ook energie in voor € 0,20 cent.

      Met zo'n slimme meter kan de energiemaatschappij precies zien wat ik opwek en aan het net lever. Voor de opgewekte en geleverde energie krijg je dan een terugleververgoeding en die is dan nog maar iets van 7 cent per KW meen ik.

      Dan koop je dus energie in voor € 0,20 per KW en als je terug levert ontvang je slechts nog € 0,07 per KW.

      Dan gaan die rekenmodellen inzake terugverdientijd plaatsing zonnepanelen er ineens heel anders uitzien.

      Het enige wat ik erop kan verzinnen is het plaatsen van een thuisaccu om de opgewekte energie afkomstig van de zonnepanelen op te slaan. Die dingen kosten (nu nog) een godsvermogen maar innovatie op dat gebied staat natuurlijk niet stil.
      Het gaat er bij jouw boerenverstand inderdaad niet in.

      Je hele post maakt dat duidelijk.

    9. #19
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Het gaat er bij jouw boerenverstand inderdaad niet in.

      Je hele post maakt dat duidelijk.
      Botst het met je Google wijsheid?

      Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

    10. #20
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: 21:15 LIVE: lancering Falcon 9 raket (SpaceX Elon Musk) met 2 astronauten als payload.

      Uiteindelijk is het niet de bedoeling dat we allemaal onze eigen energie op gaan wekken. Tegen de tijd dat het zo ver is belasten ze je per zonnepaneel of alsnog voor het gebruik al wek je het zelf op.

      Ook de gereden kilometers moeten belast worden. Het heeft verder niets met vervoer meer maken maar domweg met inkomsten.
      Stel je eens voor wat het scheelt aan belastinginkomstenals straks 25% structureel vanuit huis gaat werkenen van de rest de helft elektrisch gaat rijden? Een zegen voor de luchtkwaliteit, zeker in de steden. Echter de inkomsten mogen er uiteraard niet onder lijden. Ook al staan er geen kosten meer tegenover.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •