Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt. - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
    Resultaten 21 tot 28 van de 28

    Onderwerp: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

    1. #21
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Zeggen dat : [i]"Een hele zin verklaren volgens mij helemaal te moeilijk is voor je.

      Je kunt vanaf nu gewoon de pot op met je multicul verhaal. Dat slaat echt totaal nergens op met je constante minachting naar anderen toe.
      Daar had ik dan ook gelijk in, gezien je reactie.

      Je reactie was om meerdere redenen dom. Ook nu weer. Nederland is een multiculturele samenleving. Volgens historici is dat al heel lang zo. Alleen domme mensen willen het bestaan van het fenomeen nog ontkennen.

      Zoals gezegd, volgens de grondwet is de staat verplicht om mensen op alle terreinen van de samenleving gelijke kansen te garanderen. Vandaar de vrijheid van onderwijs, godsdienst, het recht op vergadering en het recht op vereniging.

      Wat betreft het integreren van mensen met een andere culturele achtergrond, is onderwijs wel heel belangrijk. Hoe beter onderwijs - hoe groter de kans van slagen - vermits je de nu op grote schaal aanwezige discriminatie op de airbeds- en woningmarkt weet uit te schakelen, bijvoorbeeld. Maar al te vaak is het nog: Wat de boer niet kent - dat vreet hij niet, of, onbekend - maakt onbemind.

      Aangezien het opdringen van maffe inburgeringscursussen aan oudere mensen - vooral als die al vele jaren hier wonen - door hun enorme achterstand op dat gebied, alleen maar belastend voor hen zijn - en verder niets opleveren, zijn die cursussen totaal onnodig. Die mensen hebben allang bewezen dat ze in hun eigen bubbel vaak heel gelukkig voort leven. Zorg dat de werkloosheidsgraad en hun vaak slechtere behuizing beter wordt, dat zal hen meer helpen.

      Maar juist in het onderwijs valt grote vooruitgang te boeken. Zoals eerder gezegd, de overheid heeft grondwettelijk de plicht om alle kinderen gelijke kansen in het onderwijs te bieden. Ook aan de kinderen van allochtone afkomst.

      Juist omdat rapporten al lang hebben uitgewezen dat het veel beter is om kinderen met een culturele achterstand voor hun ontwikkeling niet in aparte (zwarte) scholen te stoppen - wat segregatie en achterstelling in de hand wekt - heeft de overheid dus wel degelijk de plicht om dat in het onderwijs te voorkomen. Vandaar dan ook dat sinds enige jaren dergelijke praktijken verboden zijn. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.

      Kortom Gosseling, jouw vraag was duidelijk een oproep tot segregatie, en implicerend, ook discriminatie. Gezien de ernst daarvan, vond ik - en vind ik - dat bijzonder stompzinnig, gezien de gevolgen daarvan.

      Maar wees gerust, Gosseling. Ondanks dat ik een en ander van je werkelijk stuitend dom vind, om niet te zeggen, racistisch - toch zal ik nimmer jou - laat staan je familie - de kanker toe wensen. Ik weet veel te goed wat dat is, ik heb die zelf al eens gehad. Ik hoop alleen dat je voortaan beter nadenkt, voordat je hier weer je diarree laat vallen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    2. #22
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Och, je gaat weer in de trolstand zie ik. Je geeft geen antwoord meer.
      Voor iemand die zelf berucht is om het antwoorden met vluchtgedrag te ontwijken, is dit weer pot en ketel gerammel van een prijzenswaardig hoog gehalte.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #23
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Voor iemand die zelf berucht is om het antwoorden met vluchtgedrag te ontwijken, is dit weer pot en ketel gerammel van een prijzenswaardig hoog gehalte.
      Ik vond jullie onderlinge verhouding er juist enorm op zijn vooruitgaan de afgelopen weken.

      De onbevooroordeelde lezer mocht zelfs getuige zijn van complimentjes over en weer.

      Bovenstaand doet dan weer enigszins afbreuk aan het geheel

    4. #24
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ik vond jullie onderlinge verhouding er juist enorm op zijn vooruitgaan de afgelopen weken.

      De onbevooroordeelde lezer mocht zelfs getuige zijn van complimentjes over en weer.

      Bovenstaand doet dan weer enigszins afbreuk aan het geheel
      Ja dat komt ervan als er opzettelijk van een constatering een mening gemaakt wordt. Ondanks dat ik het er apart bijzet omdat ik het al verwachtte.

      Of je wordt uitgescholden of weggezet als halve achterlijke. Als je er dan geen zin meer in hebt dan vlucht je. Daarbij komt nog dat ik een onderneming moet runnen en dus beperkt tijd heb. Iets wat deze domme, achterlijke kwaadaardige heel behoorlijk afgaat.
      Binnenkort ga ik weer een paar weken op karwei. Het werd hoog tijd, de verveling begon toe te slaan.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    5. #25
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Daar had ik dan ook gelijk in, gezien je reactie.

      Je reactie was om meerdere redenen dom. Ook nu weer. Nederland is een multiculturele samenleving. Volgens historici is dat al heel lang zo. Alleen domme mensen willen het bestaan van het fenomeen nog ontkennen.

      Zoals gezegd, volgens de grondwet is de staat verplicht om mensen op alle terreinen van de samenleving gelijke kansen te garanderen. Vandaar de vrijheid van onderwijs, godsdienst, het recht op vergadering en het recht op vereniging.

      Wat betreft het integreren van mensen met een andere culturele achtergrond, is onderwijs wel heel belangrijk. Hoe beter onderwijs - hoe groter de kans van slagen - vermits je de nu op grote schaal aanwezige discriminatie op de airbeds- en woningmarkt weet uit te schakelen, bijvoorbeeld. Maar al te vaak is het nog: Wat de boer niet kent - dat vreet hij niet, of, onbekend - maakt onbemind.

      Aangezien het opdringen van maffe inburgeringscursussen aan oudere mensen - vooral als die al vele jaren hier wonen - door hun enorme achterstand op dat gebied, alleen maar belastend voor hen zijn - en verder niets opleveren, zijn die cursussen totaal onnodig. Die mensen hebben allang bewezen dat ze in hun eigen bubbel vaak heel gelukkig voort leven. Zorg dat de werkloosheidsgraad en hun vaak slechtere behuizing beter wordt, dat zal hen meer helpen.

      Maar juist in het onderwijs valt grote vooruitgang te boeken. Zoals eerder gezegd, de overheid heeft grondwettelijk de plicht om alle kinderen gelijke kansen in het onderwijs te bieden. Ook aan de kinderen van allochtone afkomst.

      Juist omdat rapporten al lang hebben uitgewezen dat het veel beter is om kinderen met een culturele achterstand voor hun ontwikkeling niet in aparte (zwarte) scholen te stoppen - wat segregatie en achterstelling in de hand wekt - heeft de overheid dus wel degelijk de plicht om dat in het onderwijs te voorkomen. Vandaar dan ook dat sinds enige jaren dergelijke praktijken verboden zijn. Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.

      Kortom Gosseling, jouw vraag was duidelijk een oproep tot segregatie, en implicerend, ook discriminatie. Gezien de ernst daarvan, vond ik - en vind ik - dat bijzonder stompzinnig, gezien de gevolgen daarvan.
      "Je reactie was om meerdere redenen dom. Ook nu weer. Nederland is een multiculturele samenleving. Volgens historici is dat al heel lang zo. Alleen domme mensen willen het bestaan van het fenomeen nog ontkennen."

      Pardon? Kun je mij aanwijzen waar ik stel dat de multiculturele samenleving niet bestaat? (Ontkennen)
      Waarom suggereer je dat? En dan zeg je vervolgens dat mensen die dat ontkennen dom zijn. Jij zit gewoon de boel op te stoken. Ik heb zoiets nooit gezegd, dus moet je mij ook niet vals citeren. Je zit eerst te liegen over wat ik gezegd zou hebben en vervolgens zeg je dan dat wat ik volgens jou zou hebben gezegd heel dom is. Jij zit de boel enorm op te stoken en te manipuleren. Dat is voor een deugmens als jij helemaal geen goede zaak. Ik associeer al heel lang deugmensen als zeer gemeen en vals. En telkens wordt dat beeld bevestigd.

      "Maar juist in het onderwijs valt grote vooruitgang te boeken. Zoals eerder gezegd, de overheid heeft grondwettelijk de plicht om alle kinderen gelijke kansen in het onderwijs te bieden. Ook aan de kinderen van allochtone afkomst."

      Segregatie in het onderwijs en kwalitatief goed onderwijs zijn twee gescheiden onderwerpen. Het is niet zo dat voor goed onderwijs een school perse gemengd moet zijn.

      Jij bent uitgesproken tegen segregatie en dan kom je vervolgens aan met het argument dat iedereen recht heeft op goed onderwijs en gelijke kansen. Waar slaat dat op, die twee zaken hebben immers niets met elkaar te maken. Segregatie staat namelijk geheel los van de kwaliteit die een school te bieden heeft. Als witte mensen hun kinderen op een witte school inschrijven, maakt dat helemaal niet dat die school daardoor beter zou worden en kinderen op een zwarte school daardoor minder kansen krijgen. Goed onderwijs staat geheel los van het segregatie argument. Laat dat argument van gelijke kansen dus achterwege, want dat heeft niets met segregatie te maken.

      We hebben het hier in deze topic over het fenomeen segregatie, los van de vraag wat een goede school is. Dat iedereen goed onderwijs moet hebben en gelijke kansen moet krijgen is logisch en staat niet ter discussie.

      Maar nu wil jij dus mensen dwingen om op grond van ras/etniciteit hun kinderen naar een bepaalde school te laten gaan. En met als argument dat kinderen gelijke kansen moeten hebben. Ga eens uitleggen waarom een school met meer 70% allochtone leerlingen een slechte school zou zijn. Heeft slecht onderwijs met de huidskleur van de leerlingen te maken? Ik vind van niet. Maar jij mogelijk wel, want er moet vooral gemengd worden met huidskleuren op school.

      "Kortom Gosseling, jouw vraag was duidelijk een oproep tot segregatie, en implicerend, ook discriminatie. Gezien de ernst daarvan, vond ik - en vind ik - dat bijzonder stompzinnig, gezien de gevolgen daarvan."

      Ik heb nergens opgeroepen of gepromoot dat witte ouders hun kinderen naar een witte school moeten sturen. Ik vind dat ouders zelf moeten mogen kiezen.... en dat is iets anders dan "promoten"...

      En dat zeg jij tegen mij dat ik een eenvoudige zin niet eens begrijp.. Zélf maak je van het feit dat ik stel dat ouders een vrije keus moeten hebben, dat ik witte ouders zou oproepen tot segregatie.. Jezus zeg.. zo mijn woorden verdraaien.

      .


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    6. #26
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.018
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Vraag het aan vluchtende witten waarom ze kiezen voor een witte school

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      En mijn mede autochtonen, hoe multi culti leven jullie?

      Ik heb zelf in mijn jeugd op een zogenaamde zwarte school gezeten (basisschool). En op basis daarvan is besloten mijn jongere broertje en zusje naar een "witte" prive school te sturen. Redenen: school zat in een achterstandswijk, veel criminaliteit in die buurt, heel veel kinderen die slecht nederlands konden waardoor de lessen versimpeld werden, algemeen slechte kwaliteit onderwijs.

    7. #27
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Vraag het aan vluchtende witten waarom ze kiezen voor een witte school
      Om al die redenen die ik al eerder opnoemde.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #28
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Pardon? Kun je mij aanwijzen waar ik stel dat de multiculturele samenleving niet bestaat? (Ontkennen)

      Segregatie in het onderwijs en kwalitatief goed onderwijs zijn twee gescheiden onderwerpen. Het is niet zo dat voor goed onderwijs een school perse gemengd moet zijn.

      Maar nu wil jij dus mensen dwingen om op grond van ras/etniciteit hun kinderen naar een bepaalde school te laten gaan. En met als argument dat kinderen gelijke kansen moeten hebben.

      Ik heb nergens opgeroepen of gepromoot dat witte ouders hun kinderen naar een witte school moeten sturen. Ik vind dat ouders zelf moeten mogen kiezen.... en dat is iets anders dan "promoten"...

      En dat zeg jij tegen mij dat ik een eenvoudige zin niet eens begrijp.. Zélf maak je van het feit dat ik stel dat ouders een vrije keus moeten hebben, dat ik witte ouders zou oproepen tot segregatie.. Jezus zeg.. zo mijn woorden verdraaien.


      Dat verweet ik je niet - en het stond er ook niet. Het was de aanloop voor de rest van mijn verhaal.

      Dat heb ik dan ook nergens gesteld. Maar het gaat niet alleen leren te lezen, schrijven en sommetjes maken. Het is allang een bewezen feit dat kinderen van allochtone afkomst - en door culturele verschillen een achterstand kunnen hebben op tal van andere terreinen - op gemengde scholen veel sneller integreren. En dat is voor hun latere positie in de maatschappij juist zo belangrijk.

      Ras? Mensenrassen bestaan er voor mij niet. Mensen die daarin geloven zijn voor mij idioot.

      Dat stel ik nergens. Ik wil niemand op aparte scholen - maar integendeel - allemaal op dezelfde scholen. Ik heb het dus over iets heel anders dan wat jij me in de mond wil leggen. Segregatie belemmert de integratie en leidt maar al te vaak tot discriminatie.

      Jij stelde eerder de vraag: Als mensen hun kinderen op een bepaalde school willen, waarom moet de overheid dan perse willen ingrijpen dat te voorkomen?
      Maar waar het echt om ging was het feit dat er nog steeds scholen zijn die de wet trotseren en selecteren. Autochtoon wel - allochtoon niet. Die kinderen van allochtone afkomst, hadden bij die scholen niets te kiezen - ze werden gewoon niet toegelaten.
      Die scholen overtraden met hun segregatie gewoon de wet. En wil jij dat goedkeuren? En ja, volgens mij moet de overheid hierin ingrijpen.

      Kortom, Gosseling: je snapt er nog steeds geen ene moer van, en je legt me veel teveel woorden in de mond.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •