Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt. - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 28

    Onderwerp: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

    1. #11
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.108
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Fatsoen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      "Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt."
      Wat zegt dat over autochtonen? Dat er waarschijnlijk heel veel stiekeme Janmaat/Fortuyn/ Wilders/Baudet aanhang bestaat. De meerderheid wil overduidelijk geen multicultuur. Dát is de boodschap achter het ontstaan van segregatie. Ook Marcel van Dam wil die samenleving niet, want die woont ver van de prachtwijk achter een hoog hek, van waarachter hij de multicultuur aan de arbeidersklasse opdringt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Natuurlijk joh. Wij doen zoiets niet. Hoe kunnen ze dat zeggen. Wij zijn ten slotte een beschaafd land.
      Haha, jij gaat even bepalen wat beschaving is...

      Als mensen hun kinderen op een bepaalde school willen, waarom moet de overheid dan perse willen ingrijpen dat te voorkomen? Je mag je kind naar een christelijke of islamitische school sturen. Dat vindt de overheid allemaal prima. Waarom mag je je kind dan vervolgens niet naar iedere andere school sturen? Je wilt bijvoorbeeld je kind niet naar een islamitische school sturen. Dat lijkt mij een heel redelijke keus. Waarom mogen mensen niet zelf kiezen, terwijl er al zo weinig te kiezen valt... Nog even en de overheid gaat gemengde huwelijken verplichten. De meest fatsoenlijke en correcte politicus van Nederland, Femke Halsema, heeft haar kinderen, na negatieve ervaring, toch van een gemengde (zwarte) school gehaald. "Mijn kinderen zijn geen sociaal experiment". Waarom mogen gewone mensen dat goede voorbeeld niet volgen?


      Eric P. de Blois
      Puerto Aysén
      Chile



      .

    2. #12
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Fatsoen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Wat zegt dat over autochtonen? Dat er waarschijnlijk heel veel stiekeme Janmaat/Fortuyn/ Wilders/Baudet aanhang bestaat. De meerderheid wil overduidelijk geen multicultuur. Dát is de boodschap achter het ontstaan van segregatie.

      Haha, jij gaat even bepalen wat beschaving is...

      Als mensen hun kinderen op een bepaalde school willen, waarom moet de overheid dan perse willen ingrijpen dat te voorkomen? ?
      Als je daar nog niet achter was, dan mankeer je iets in je bovenkamer.

      Zelfs smilies zijn blijkbaar nog te moeilijk voor jou. Een hele zin verklaren is volgens mij helemaal te moeilijk voor je.

      De stompzinnigheid die je hiermee uitstraalt spreekt boekdelen. Ik zal je een kort antwoord geven, en dan maar hopen dat je het snapt. Veel vertrouwen heb ik daar niet in, maar toch.

      De overheid heeft grondwettelijk de taak om gelijke kansen in het onderwijs te garanderen. Het is proefondervindelijk al heel lang bewezen dat je daarvoor kinderen die op een of andere reden een minder goede staartpositie hebben - door taalachterstand, omdat ze uit een andere cultuur komen, bijvoorbeeld, of door andere cultuurverschillen - juist niet in aparte klassen met alleen die kinderen moet opsluiten.
      Voor iemand als jij, die ook vind dat nieuwkomers zo snel mogelijk moeten integreren - en niet op achterstand blijven - zou dat toch volstrekt duidelijk moeten zijn. Maar blijkbaar niet dus.

      Of je zit weer gewoon ordinair te trollen. In dat geval:
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    3. #13
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.421
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Fatsoen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Wat zegt dat over autochtonen? Dat er waarschijnlijk heel veel stiekeme Janmaat/Fortuyn/ Wilders/Baudet aanhang bestaat. De meerderheid wil overduidelijk geen multicultuur. Dát is de boodschap achter het ontstaan van segregatie. Ook Marcel van Dam wil die samenleving niet, want die woont ver van de prachtwijk achter een hoog hek, van waarachter hij de multicultuur aan de arbeidersklasse opdringt.



      Haha, jij gaat even bepalen wat beschaving is...

      Als mensen hun kinderen op een bepaalde school willen, waarom moet de overheid dan perse willen ingrijpen dat te voorkomen? Je mag je kind naar een christelijke of islamitische school sturen. Dat vindt de overheid allemaal prima. Waarom mag je je kind dan vervolgens niet naar iedere andere school sturen? Je wilt bijvoorbeeld je kind niet naar een islamitische school sturen. Dat lijkt mij een heel redelijke keus. Waarom mogen mensen niet zelf kiezen, terwijl er al zo weinig te kiezen valt... Nog even en de overheid gaat gemengde huwelijken verplichten. De meest fatsoenlijke en correcte politicus van Nederland, Femke Halsema, heeft haar kinderen, na negatieve ervaring, toch van een gemengde (zwarte) school gehaald. "Mijn kinderen zijn geen sociaal experiment". Waarom mogen gewone mensen dat goede voorbeeld niet volgen?
      In onze buurt zitten twee scholen. Een school voor elitekinderen en een een openbare school. Al van vroeger af zaten er bijna nooit kinderen uit de buurt op de eliteschool (Rotterdamse Schoolvereniging). Die was alleen toegankelijk voor kinderen van rijke ouders of hoogopgeleide ouders. Op onze school, ze noemden ons de schoffieschool, zaten de autochtone arbeiders kinderen. Later toen wij naar Nederland immigreerden kwamen er allochtone kinderen bij.

      Als iemand uit de buurt zijn kind daar wilde inschrijven dan kregen ze steevast te horen dat er een afspraak was tussen de scholen, kinderen uit de buurt op de openbare school en de elite kinderen buiten de buurt op de eliteschool.

      Ik zat twee weken geleden op ons pleintje in de buurt. Ik kwam een Spaanse buurtbewoner tegen. We kennen elkaar ons hele leven in Nederland. We hebben altijd in dezelfde buurt gewoond en op dezelfde lagere school gezeten.

      Hij was daar met zijn dochtertje aan het spelen. Ik vroeg hem tussen neus en lippen door of hij zijn dochtertje ook op onze basisschool zou zetten.

      Ten barste hij los. Hij had zijn dochtertje al sinds haar derde ingeschreven op de basisschool maar nog steeds stond niet vast of ze dit jaar ingeschreven zou worden. Hij vertelde mij dat die hele inschrijving traject niet klopt omdat Nederlandse kinderen buiten de buurt zich al veel eerder konden inschrijven en dat zijn dochtertje nu buiten de boot dreigt te vallen.

      Wat is er nu gebeurt sinds wij van de lagere school af zijn? Onze openbare school is ook een soort openbare eliteschool geworden.

      Dat is begonnen toen ik op de school zat. Mijn laatste twee jaren op die basisschool kwamen ze met een andere wijze van het organiseren van les geven en andere leermethodes. Voor allochtone kinderen krijgt een school meer geld. Ik dacht het dubbele wat ze voor een autochtoon kind krijgen. Anyhow op zijn minst krijgen ze 1,5 maal meer geld. Dat geld is goed besteed. Er werd meer kunst etc.. ingevoerd meer leraren aangetrokken. Gaandeweg is de school steeds beter geworden dat het nu in de hogere regionen van de beste openbare lagere scholenlijst staat.

      En nu komt het, De laatste 15 jaar hoor ik steeds meer klachten van allochtone buurtbewoners. Dat de school moeilijk doet om hun kinderen in te schrijven. Ze krijgen steevast te horen dat er een wachtlijst is. Wat blijkt nu autochtone ouders mogen stiekem hun kind eerder inschrijven dan de buurtbewoners en komen zo sneller op onze wijkschool dan de allochtone wijkbewoners.

      Ndadt ik het artikel gelezen heb over de scholen in Utrecht, concludeer ik dat het niet alleen in Utrecht wordt toegepast maar ook al jarenlang hier in Rotterdam.

      Dus wat is het probleem?

      Nu de openbare school beter is geworden trekken de scholen witte ouders buiten de wijk voor terwijl de allochtone buurtbewoners ook nog eens geweigerd worden door de andere eliteschool in de wijk zelf.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    4. #14
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.421
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Als ik dat zo bekijk hebben ze de allochtonen misbruikt. Door hun afkomst kreeg de school meer geld, hebben ze geslaagd met de ons geexperimenteerd en nu de school beter is geworden worden onze kinderen geweerd c.q. moeilijk gemaakt om er op te komen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    5. #15
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.421
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Al last but not at least: De scholen overtreden stiekem de wet die juist gemaakt is om segregatie tegen te gaan.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    6. #16
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.108
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Als je daar nog niet achter was, dan mankeer je iets in je bovenkamer.

      Zelfs smilies zijn blijkbaar nog te moeilijk voor jou. Een hele zin verklaren is volgens mij helemaal te moeilijk voor je.

      De stompzinnigheid die je hiermee uitstraalt spreekt boekdelen. Ik zal je een kort antwoord geven, en dan maar hopen dat je het snapt. Veel vertrouwen heb ik daar niet in, maar toch.

      (...)

      Of je zit weer gewoon ordinair te trollen. In dat geval:

      Ah je wilt op de man spelen dus. Zullen we daar dan maar maar mee door gaan? Dat vond desi ook zo leuk. En niet toevallig kreeg jij van hem heel wat complimenten telkens wanneer je een potje arrogent deed tegen mij. Je bent niet veel beter dan desiderium. Echt niet. Ik ben dat op de man spelen en arrogante gedoe van jou enorm zat... Die door jou opgestoken middenvinger spreekt ook voor zich. Wat is dan nog het verschil met iemand die mij een kankerhond noemt? Bah bah bah. Arrogant stuk vreten. Niet toevallig iemand die de multicul de hemel in prijst, maar heel wat minder multi is dan hij zelf wil doen voorkomen. Ik zou bijna desi gaan missen. Nooit kan er een aardig of vriendelijk woord af.

      Dat zogenaamde fatsoen van jou is slechts gespeeld. Gatverdamme.

      Jij wilt helemaal geen discussie. Begin gewoon een blog.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Een hele zin verklaren is volgens mij helemaal te moeilijk voor je.

      Ah mij willen vernederen en uitlachen. Ga ook even op een VMBO school kinderen met een laag IQ uitlachen.

      Jij bent niet iemand die in alle bescheidenheid bereid is te luisteren naar iemand met een totaal andere mening. Vuile schijnheilige klootzak om naar een ander te wijzen. Arrogant stuk vreten. Waar heb je geleerd dat jij meer en beter bent? In niets ben jij iemand die het linkse gedachtengoed in praktijk bent. Een pot nat met het fatsoenlijk tuig... Ik heb helemaal gehad met fatsoensmensen.

    7. #17
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.108
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      @knuppel

      Zeggen dat : "Een hele zin verklaren volgens mij helemaal te moeilijk is voor je" is véél erger dan dat Desi zegt: "je hele familie mag van mij aan kanker sterven".
      Dat eerste is volkomen onjuist en zó enorm beledigend en vernederend. Godverdomme hoe durf jij jezelf een fatsoenlijk mens te noemen! Met jezelf ingenomen ja... Inhoudelijk zijn gaat bij jou altijd samen met op anderen neerkijken ter meerdere glorie van jou.

      Je kunt vanaf nu gewoon de pot op met je multicul verhaal. Dat slaat echt totaal nergens op met je constante minachting naar anderen toe.

      Lach ook even iemand met een geestelijke handicap uit. Dat staat je goed!

    8. #18
      Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Locatie
      Sneek
      Leeftijd
      55
      Berichten
      3.208
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286229

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Als ik dat zo bekijk hebben ze de allochtonen misbruikt. Door hun afkomst kreeg de school meer geld, hebben ze geslaagd met de ons geexperimenteerd en nu de school beter is geworden worden onze kinderen geweerd c.q. moeilijk gemaakt om er op te komen.
      Wat dus blijkt is dat ouders graag goed onderwijs willen. Dit is ook een manier om integratie in de hand te werken.

    9. #19
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.917
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ah je wilt op de man spelen dus. Zullen we daar dan maar maar mee door gaan? Dat vond desi ook zo leuk. En niet toevallig kreeg jij van hem heel wat complimenten telkens wanneer je een potje arrogent deed tegen mij. Je bent niet veel beter dan desiderium. Echt niet. Ik ben dat op de man spelen en arrogante gedoe van jou enorm zat... Die door jou opgestoken middenvinger spreekt ook voor zich. Wat is dan nog het verschil met iemand die mij een kankerhond noemt? Bah bah bah. Arrogant stuk vreten. Niet toevallig iemand die de multicul de hemel in prijst, maar heel wat minder multi is dan hij zelf wil doen voorkomen. Ik zou bijna desi gaan missen. Nooit kan er een aardig of vriendelijk woord af.

      Dat zogenaamde fatsoen van jou is slechts gespeeld. Gatverdamme.

      Jij wilt helemaal geen discussie. Begin gewoon een blog.




      Ah mij willen vernederen en uitlachen. Ga ook even op een VMBO school kinderen met een laag IQ uitlachen.

      Jij bent niet iemand die in alle bescheidenheid bereid is te luisteren naar iemand met een totaal andere mening. Vuile schijnheilige klootzak om naar een ander te wijzen. Arrogant stuk vreten. Waar heb je geleerd dat jij meer en beter bent? In niets ben jij iemand die het linkse gedachtengoed in praktijk bent. Een pot nat met het fatsoenlijk tuig... Ik heb helemaal gehad met fatsoensmensen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

    10. #20
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Hoe discriminatie en segregatie in de hand wordt gewerkt.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Uit geluld, en dus maar wwer over iets anders beginnen.
      Och, je gaat weer in de trolstand zie ik. Je geeft geen antwoord meer.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •