Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch - Pagina 4
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 4/4 EersteEerste ... 34
    Resultaten 31 tot 39 van de 39

    Onderwerp: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

    1. #31
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.915
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Hoe dan ook, het probleem in Nigeria lijkt me eerde incompetentie van de overheid.

      Maar vrijwel niemand profiteert er van behalve de rijke toplaag.

      Daar heeft Shell geen mallemoer mee te maken en het fiscaal klimaat ook niet.
      Dat de regering daar incompetent en corrupt is, weten we allang.

      Iets wat we ook allang weten. Maar dankzij dat corrupte regime kan Shell daar via steekpenningen zijn gang gaan.

      En dat met droge ogen durven zeggen. Och, ook Frans van Anraat zei dat hij niet verantwoordelijk was voor wat Sadam Hoessein met die door hem geleverde chemicaliën deed. Maar daar was de rechter het volgens mij niet mee eens.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    2. #32
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.915
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      En weer pagina's vol knip- en plakwerk.

      Gezeik over die belastingparadijzen slaat kant noch wal. Je weet echt niet waar je het over hebt.
      En jij noemt dus een rapport van Amnestie International knip en plakwerk. Je durft nogal.

      Ach gut toch. Nooit van de Panama Papers gehoord, zeker?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #33
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      En jij noemt dus een rapport van Amnestie International knip en plakwerk. Je durft nogal.

      Ach gut toch. Nooit van de Panama Papers gehoord, zeker?
      Ja, natuurlijk heb je gelijk. Mag ik ook, voor de zoveelste keer, eens doordraven?!

      Het gaat om je eerder ingenomen standpunt dat fiscale harmonisatie de oplossing zou zijn en dat belastingparadijzen debet zijn aan de ellende. Daar ben ik het niet mee eens.

      Shell's Economic Contribution

      Fully 95% of SPDC's revenue after cost, an estimated $7.34 billion in 2010, flows through to the government via NNPC and SPDC. The remainder is shared between Shell and the other SPDC partners. In addition, news reports this year stated that SPDC paid some $31 billion in taxes to the Nigerian government between 2006 and 2010, while its offshore subsidiary SNEPCo paid roughly $3.8 billion in federal taxes during the same period.

      As international relations manager Alice Ajeh explained, "Shell contributes to the Nigerian economy by generating revenues for government as well as paying taxes and royalties. In addition to this, Shell companies in Nigeria pay a statutory contribution to a regional developmental agency- the Niger Delta Development Commission (NDDC)- to develop the Niger Delta.

      "In addition to this, Shell companies in Nigeria employ 6,000 direct employees and contractors (90% Nigerian). Many of the projects of the companies help create tens of thousands more jobs. Many of these programs are in partnership with government and other development agencies."


      M.a.v.: 95% van de opbrengsten van Shell vloeit naar de NNPC. De Nigerian National Petroleum Corporation is het oliebedrijf waarmee de federale regering van Nigeria de petroleumindustrie van het land reguleert en eraan deelneemt. Ik vermoed dat veel ellende daar weg komt.

      De resteren 5% gaat naar Shell en haar partners!

      De Nigeriaanse overheid ontvangt daarnaast ook nog eens miljarden van offshore activiteiten.

      Voorts levert Shell ook nog eens tienduizenden directe en indirecte betaalde banen op in Nigeria.

      Ben het onmiddelijk met je eens dat het allemaal geen schoonheidsprijd verdient en dat e.e.a. voor verbetering vatbaar is.

    4. #34
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.915
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ja, natuurlijk heb je gelijk. Mag ik ook, voor de zoveelste keer, eens doordraven?!

      Het gaat om je eerder ingenomen standpunt dat fiscale harmonisatie de oplossing zou zijn

      ...belastingparadijzen debet zijn aan de ellende. Daar ben ik het niet mee eens.
      Ofwel met andere woorden: Ik was gewoon volgens mijn vaste gewoonte lekker aan het trollen.

      'De oplossing', het is een onderdeel van een mogelijke oplossing.

      Belastingparadijzen zorgen ervoor grote belastingontduiking. Het gevolg daarvan is dat er onevenredig belasting wordt geëist van mensen die niet tot de zeer welgestelden behoren. Zij hebben geen kapitalen om naar die paradijzen weg te sluizen. Dat zorgt voor een grote asociale ongelijkheid.
      Het klimaat, Corona, de oplopende schuldenlast, het vraagt gigantische investeringen om dat goed aan te pakken. Het is dan ook een gotspe om van overgrote meerderheid - de niet-kapitaalkrachtigen - dadelijk nog meer belasting te eisen - en de wel-kapitaalkrachtigen allerlei belastingontwijking te verlenen.
      Geen zinnig mens zal beweren dat je daarmee alle problemen oplost. Maar het zorgt wel voor een groter draagvlak onder de bevolking voor de maatregelen die er genomen moeten worden, als die rechtvaardig verdeelt worden.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #35
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ofwel met andere woorden: Ik was gewoon volgens mijn vaste gewoonte lekker aan het trollen.

      'De oplossing', het is een onderdeel van een mogelijke oplossing.

      Belastingparadijzen zorgen ervoor grote belastingontduiking. Het gevolg daarvan is dat er onevenredig belasting wordt geëist van mensen die niet tot de zeer welgestelden behoren. Zij hebben geen kapitalen om naar die paradijzen weg te sluizen. Dat zorgt voor een grote asociale ongelijkheid.
      Het klimaat, Corona, de oplopende schuldenlast, het vraagt gigantische investeringen om dat goed aan te pakken. Het is dan ook een gotspe om van overgrote meerderheid - de niet-kapitaalkrachtigen - dadelijk nog meer belasting te eisen - en de wel-kapitaalkrachtigen allerlei belastingontwijking te verlenen.
      Geen zinnig mens zal beweren dat je daarmee alle problemen oplost. Maar het zorgt wel voor een groter draagvlak onder de bevolking voor de maatregelen die er genomen moeten worden, als die rechtvaardig verdeelt worden.
      Ik kan je goed volgen alleen denk ik niet dat een minder gunstig fiscaal klimaat opweegt tegen het feit dat Shell alleen al in Nederland 11.000 werknemers heeft. Dan heb je het nog niets eens over indirecte arbeidsplaatsen bijvoorbeeld bij toeleveranciers.

      Daarnaast vloeit er ook nog eens miljarden aan accijnzen, loonbelasting, btw en dividendbelasting de Nederlandse staatskas in.

      Ik ben het met je eens dat Nederland een multinational-vriendelijk belastingregime kent. Veel winstbelasting wordt er door Shell derhalve niet betaald. Maar ze halen hier ook vrijwel geen olie uit de grond. Maar weegt dat niet ruim op tegen de andere voordelen?

      Multinationals zorgen immers voor 40 procent van alle banen in Nederland en met de indirecte arbeidsplaatsen zal dit wel de 50% overschrijden.

      Je hebt het over belasting op kapitaal maar in het geval van bedrijven gaat het om winstbelasting.

    6. #36
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.915
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Ik kan je goed volgen


      alleen denk ik niet dat een minder gunstig fiscaal klimaat opweegt tegen het feit dat Shell alleen al in Nederland 11.000 werknemers heeft. Dan heb je het nog niets eens over indirecte arbeidsplaatsen bijvoorbeeld bij toeleveranciers.

      Daarnaast vloeit er ook nog eens miljarden aan accijnzen, loonbelasting, btw en dividendbelasting de Nederlandse staatskas in.

      Ik ben het met je eens dat Nederland een multinational-vriendelijk belastingregime kent. Veel winstbelasting wordt er door Shell derhalve niet betaald. Maar ze halen hier ook vrijwel geen olie uit de grond. Maar weegt dat niet ruim op tegen de andere voordelen?

      Multinationals zorgen immers voor 40 procent van alle banen in Nederland en met de indirecte arbeidsplaatsen zal dit wel de 50% overschrijden.

      Je hebt het over belasting op kapitaal maar in het geval van bedrijven gaat het om winstbelasting.
      Nee, dat kan jij helemaal niet. En daarom blijf je maar leuteren en trollen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    7. #37
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Ik ben makelaar in koffi, en woon op de Lauriergracht No 37. Het is mijn gewoonte niet, romans te schrijven, of zulke dingen, en het heeft dan ook lang geduurd, voor ik er toe overging een paar riem papier extra te bestellen, en het werk aan te vangen, dat gij, lieve lezer, zoâven in de hand hebt genomen, en dat ge lezen moet als ge makelaar in koffie zijt, of als ge wat anders zijt. Niet alleen dat ik nooit iets schreef wat naar een roman geleek, maar ik houd er zelfs niet van, iets dergelijks te lezen, omdat ik een man van zaken ben. Sedert jaren vraag ik mij af, waartoe zulke dingen dienen, en ik sta verbaasd over de onbeschaamdheid, waarmee een dichter of romanverteller u iets op de mouw durft spelden, dat nooit gebeurd is, en meestal niet gebeuren kan. Als ik in mijn vak -- ik ben makelaar in koffie, en woon op de Lauriergracht No 37 -- aan een principaal -- een principaal is iemand die koffie verkoopt -- een opgave deed, waarin maar een klein gedeelte der onwaarheden voorkwam, die in gedichten en romans de hoofdzaak uitmaken, zou hij terstond Busselinck & Waterman nemen. Dat zijn ook makelaars in koffie, doch hun adres behoeft ge niet te weten. Ik pas er dus wel op, dat ik geen romans schrijf, of andere valse opgaven doe. Ik heb dan ook altijd opgemerkt dat mensen die zich met zoiets inlaten, gewoonlijk slecht wegkomen. Ik ben drieënveertig jaar oud, bezoek sedert twintig jaren de beurs, en kan dus voor de dag treden, als men iemand roept die ondervinding heeft. Ik heb al wat huizen zien vallen! En gewoonlijk, wanneer ik de oorzaken naging, kwam het me voor, dat die moesten gezocht worden in de verkeerde richting die aan de meesten gegeven was in hun jeugd.

    8. #38
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Nee, dat kan jij helemaal niet. En daarom blijf je maar leuteren en trollen.
      Je haalt allemaal zaken door elkaar. Winstbelasting- en belasting op kapitaal. Het is ook allemaal wat wazig hoe je met fiscale politiek de ellende wil oplossen.

    9. #39
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.915
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Uncle Ben's voedingswaren uit de winkelrekken wegens racistisch

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Ik ben makelaar in koffi, en woon op de Lauriergracht No 37. Het is mijn gewoonte niet, romans te schrijven, of zulke dingen, en het heeft dan ook lang geduurd, voor ik er toe overging een paar riem papier extra te bestellen, en het werk aan te vangen, dat gij, lieve lezer, zoâven in de hand hebt genomen, en dat ge lezen moet als ge makelaar in koffie zijt, of als ge wat anders zijt. Niet alleen dat ik nooit iets schreef wat naar een roman geleek, maar ik houd er zelfs niet van, iets dergelijks te lezen, omdat ik een man van zaken ben. Sedert jaren vraag ik mij af, waartoe zulke dingen dienen, en ik sta verbaasd over de onbeschaamdheid, waarmee een dichter of romanverteller u iets op de mouw durft spelden, dat nooit gebeurd is, en meestal niet gebeuren kan. Als ik in mijn vak -- ik ben makelaar in koffie, en woon op de Lauriergracht No 37 -- aan een principaal -- een principaal is iemand die koffie verkoopt -- een opgave deed, waarin maar een klein gedeelte der onwaarheden voorkwam, die in gedichten en romans de hoofdzaak uitmaken, zou hij terstond Busselinck & Waterman nemen. Dat zijn ook makelaars in koffie, doch hun adres behoeft ge niet te weten. Ik pas er dus wel op, dat ik geen romans schrijf, of andere valse opgaven doe. Ik heb dan ook altijd opgemerkt dat mensen die zich met zoiets inlaten, gewoonlijk slecht wegkomen. Ik ben drieënveertig jaar oud, bezoek sedert twintig jaren de beurs, en kan dus voor de dag treden, als men iemand roept die ondervinding heeft. Ik heb al wat huizen zien vallen! En gewoonlijk, wanneer ik de oorzaken naging, kwam het me voor, dat die moesten gezocht worden in de verkeerde richting die aan de meesten gegeven was in hun jeugd.
      Het begin van het eerste hoofdstuk van Multatuli's 'Max Havelaar', het boek dat gezien alle nog steeds aanwezige ontkenning over ons koloniaal verleden - en al wat dat ontkennen nog met zich meebrengt - nog steeds van onschatbare waarde is.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •