Echte vluchtelingen
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Echte vluchtelingen

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Standaard Echte vluchtelingen

Drie jaar cel voor man, die zielige verhalen verzon om vluchtelingen aan verblijfsvergunning te helpen

Bron : AD.nl - 14 juli 2020

© ANP XTRA

Een man uit Helmond werd vanmiddag in de rechtbank direct in de boeien geslagen om drie jaar cel uit te zitten. Farad K. had illegalen uit Iran met verzonnen verhalen aan een vluchtelingenstatus geholpen.

,,Door mensen als Farad K. worden die procedures steeds strenger en ingewikkelder en verdwijnt het draagvlak onder de bevolking om mensen te helpen’’, zei de rechtbank.
      Het Openbaar Ministerie vond bijna honderd dossiers in het Eindhovense kantoor van de 56-jarige K. van mensen die hij ‘begeleidde’ bij hun asielaanvraag. Dat kwam neer, zo zag de rechtbank, op het veelal verzinnen van verhalen waar de IND niet omheen kon. Meestal werd gekozen tussen een ‘lesbienne of christendom-scenario’. De aanvrager zou gevaar lopen wegens zijn of haar geaardheid of religie.

Farad K. heeft welbewust onwaarheden aangereikt en ingefluisterd, zo staat in het vonnis. Hij oefende de verhalen ook met zijn cliënten en liet de telefoons opschonen voordat de aanvragers naar de instanties gingen. De rechtbank spreekt hem wel vrij van het binnensmokkelen van de Iraniërs. Zijn klanten waren al in het land voordat ze bij K. kwamen.

Honderd euro per uur

Volgens de man zelf waren de verhalen vrijwel allemaal waar en hielp hij uit medelijden. De rechtbank spreekt van winstbejag: hij vroeg honderd euro per uur of vierduizend euro per zaak. Officier van justitie Ingrid Masselink had dan ook naast vier jaar cel om teruggave van een kwart miljoen euro gevraagd. Daar ging de rechtbank niet mee akkoord. Dat bedrag was gebaseerd op de bijna honderd contracten die de man had. Maar de strafzaak draaide om vijftien mensen en één geval was niet bewezen. Daarmee komt zijn winst op iets meer dan 17.000 euro. Dat geld moet hij terugbetalen.

De gevangenisstraf gaat, zoals Masselink eiste, direct in. Na de drie jaar cel mag K. vijf jaar lang niet werken binnen het vreemdelingenrecht. De man liet zich gelaten wegvoeren door de politie. De officier van justitie overweegt in hoger beroep te gaan, omdat ze wil dat K. meer van zijn winst terugbetaalt.

Een keer moest een man het land uit 'omdat er een bijbel bij hem was gevonden'. © ANP XTRA

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Standaard Re: Echte vluchtelingen

De ondergang van Nederland is in volle gang. Jullie kiezen er zelf voor. Ongelooflijk zeg. Het zal wel regelmatig voorkomen dat mensen met een kutsmoes komen om te mogen blijven. Mag meneer K. na zijn straf ook nog blijven godverdomme. Moet je zoiets eens flikken in een islamitisch pauperland. Nou ja, die nemen sowieso geen homo's en christenen op die "op de vlucht zijn". En daar krijgen vluchtelingen ook geen uitkering. Ze weten ook precies met welke kutsmoes ze moeten komen om zielig bevonden te worden: christen of homo. Want ja die hebben geen leuk leven in een islamitisch pauperland. Meneer K. zal vast ook wel een homohater zijn. Daar ga ik gewoon van uit.

Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577372

Vreemd dat dit persbericht niks zegt over de hoedanigheid van deze man. Was hij advocaat of op welke manier kwam hij in contact met vluchtelingen als adviseur?
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556378

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      De ondergang van Nederland is in volle gang. Jullie kiezen er zelf voor. Ongelooflijk zeg. Het zal wel regelmatig voorkomen dat mensen met een kutsmoes komen om te mogen blijven. Mag meneer K. na zijn straf ook nog blijven godverdomme. Moet je zoiets eens flikken in een islamitisch pauperland. Nou ja, die nemen sowieso geen homo's en christenen op die "op de vlucht zijn". En daar krijgen vluchtelingen ook geen uitkering. Ze weten ook precies met welke kutsmoes ze moeten komen om zielig bevonden te worden: christen of homo. Want ja die hebben geen leuk leven in een islamitisch pauperland. Meneer K. zal vast ook wel een homohater zijn. Daar ga ik gewoon van uit.
      Er is een man opgepakt ... maar het zal wel regelmatig voorkomen.

Hoezo 'het zal wel'? Waar baseer je dat op, anders dan je eigen zwartkijkerij?

17 personen over een periode van x jaar en dat is voor jou voldoende grond om de ondergang van Nederland is in volle gang te zien plaats hebben.

Moet je zoiets flikken in een islamitisch pauperland ....

Waarom zeg je dat? Wat heeft dat te maken met iemand die in het oosten van het land een paar jaar lang 17 personen (over wier achtergrond niets is verteld,; de 'werkelijke' redenen voor hun vlucht blijven onbenoemd, er is geen reden om aan te nemen dat ze onoprecht waren noch het tegenovergestelde) NL heeft ingekletst. Wat ze in een 'islamitisch pauperland' doen, daar heeben we hier toch niets mee te maken? Daar gaan we ons gedrag, waarde en normen niet op afstemmen? ? Waarom sleep je dat er bij dan? Laat jij jouw gedragingen afhangen van wat ze iemand op de Fiji eilanden vindt?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110978

Nu snap ik waarom Gosseling naar Chili gevlucht is. Met zo'n apocalyptisch beeld over de toekomst van Nederland voor de ogen, moet je wel, toch?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Het is de wereld op zijn kop. Technisch gezien is het voor een vluchteling makkelijker langdurig te verblijven in Nederland dan iemand uit Chili zonder NL paspoort welke familie komt bezoeken voor langere tijd.

Ik heb het zelf ook wel een aan de hand gehad. Iemand komt over en geeft mijn adres op als verblijfadres. Vreemdelingenpolitie welke je komt uitnodigen voor een gesprek waarbij je als een halve crimineel wordt behandeld. Je zit gvd tegenover zo'n ongelikte beer met een pet op welke je met de een na de andere impertinente vraag bestookt.

Daar zit je dan als belastingbetaler.

Je moet dan ook nog eens financieel 'garant' staan voor de bezoekende partij en een document ondertekenen dat als ze schade veroorzaken jij ervoor dient op te draaien.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Het is de wereld op zijn kop. Technisch gezien is het voor een vluchteling makkelijker langdurig te verblijven in Nederland dan iemand uit Chili zonder NL paspoort welke familie komt bezoeken voor langere tijd.
      Exact Ibrah. Daar kan ik zo pissig over worden. En de gevolgen zijn dat door al die fraudeurs en leugenaars uit de derdewereld die neerstrijken in het verdorven holland, de regels zo worden aangescherpt dat eerlijke mensen daar de dupe van worden. Het schorum heeft er toch echt maling aan. Die zetten hun poten tussen de deur en kunnen toch blijven. Meer politie, meer onveiligheid, meer misbruik van sociale voorzieningen. Zie bijvoorbeeld die kut-Polen die na een paar maanden "werken", opzettelijk werkeloos worden en dan doodleuk voor zes maanden mét uitkering naar Polen op vakantie gaan. En van die geweldige EU mag het allemaal! Door die hufters wordt ons land naar de afgrond geholpen.

Ik heb het zelf ook wel een aan de hand gehad. Iemand komt over en geeft mijn adres op als verblijfadres. Vreemdelingenpolitie welke je komt uitnodigen voor een gesprek waarbij je als een halve crimineel wordt behandeld. Je zit gvd tegenover zo'n ongelikte beer met een pet op welke je met de een na de andere impertinente vraag bestookt.

Daar zit je dan als belastingbetaler.

Je moet dan ook nog eens financieel 'garant' staan voor de bezoekende partij en een document ondertekenen dat als ze schade veroorzaken jij ervoor dient op te draaien.
      Wat is het toch een rotland geworden. Gesloopt door de progressieve elite. We zien het allemaal gebeuren en laten het maar toe, want "er is toch niks tegen te doen".

Netals die vrachtwagenchauffeurs naar de U.K. die worden vervolgd als een paar negers inbreken in zijn container, de hele boel onderschijten en pissen om vervolgens doodleuk asiel aan te vragen in het nieuwe land. De chauffeur mag er meestal voor opdraaien. We worden totaal genaaid door ons regeringen.

Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Netals die vrachtwagenchauffeurs naar de U.K. die worden vervolgd als een paar negers inbreken in zijn container, de hele boel onderschijten en pissen om vervolgens doodleuk asiel aan te vragen in het nieuwe land. De chauffeur mag er meestal voor opdraaien. We worden totaal genaaid door ons regeringen.
      Ik kan het de Afrikanen niet verwijten Rob. Sterker nog, om mijn gezin te onderhouden had ik dezelfde route gevolgd als de Afrikanen in kwestie richting Europa. Ik snap die mensen wel.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Ik kan het de Afrikanen niet verwijten Rob. Sterker nog, om mijn gezin te onderhouden had ik dezelfde route gevolgd als de Afrikanen in kwestie richting Europa. Ik snap die mensen wel.
      Als je daar, waar je vruchtbare grond en water hebt, je gezin niet eens kunt onderhouden, kan dat in een ander land ook niet. Het "gezin onderhouden" moet dan worden begrepen als "door staat worden onderhouden". Waarom komen ze hier anders dan voor gratis geld? Persé met de voeten tussen de deur in zo'n klein propvol land als Nederland. We hebben zelf een tekort aan betaalbare woningen. En toch moeten ze persé hier komen. Ze weten namelijk donders goed dat ze naar het welvarende noorden moeten en niet naar Italië of Griekenland, want daar valt niks te halen. Ze willen leven op kosten van de ander. En dan is de vraag wanneer moeten of mogen we eindelijk eens nee zeggen? Als iedere vierkante meter bezet is door mensen die in eigen land falen? Is er ook voor de progressieve mens een situatie denkbaar waarin we moeten zeggen vol = vol?

Vrachtwagen chauffeurs worden bestraft en verstekeling krijgt asiel. Hoe de overheid onschuldigen naait.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Ingeschreven
      Mar 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737763

Als je daar, waar je vruchtbare grond en water hebt, je gezin niet eens kunt onderhouden, kan dat in een ander land ook niet. Het "gezin onderhouden" moet dan worden begrepen als "door staat worden onderhouden". Waarom komen ze hier anders dan voor gratis geld? Persé met de voeten tussen de deur in zo'n klein propvol land als Nederland. We hebben zelf een tekort aan betaalbare woningen. En toch moeten ze persé hier komen. Ze weten namelijk donders goed dat ze naar het welvarende noorden moeten en niet naar Italië of Griekenland, want daar valt niks te halen.
      Er is nu eenmaal een enorm verschil in welvaart wat een enorme aanzuigende werking creëert. In dezelfde omstandigheid verkerend had ik wellicht ook een poging ondernomen een land als Nederland binnen te glippen.

Ik begrijp die mensen wel.

Een problematiek van geheel andere orde is de aanpak van onze overheid in dezen. Halfslachtig en niet erg overtuigend.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten