Zuid-Amerika aan de vooravond van maatschappelijke verwoestijning en volledige aconomische meltdown - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/2 EersteEerste 12
    Resultaten 11 tot 14 van de 14

    Onderwerp: Zuid-Amerika aan de vooravond van maatschappelijke verwoestijning en volledige aconomische meltdown

    1. #11
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Zuid-Amerika aan de vooravond van maatschappelijke verwoestijning en volledige aconomische meltd

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Waarom?
      Grappen moet je niet hoeven uit te leggen, maar dan toch:
      Jesus never retired but promised to return is een droog komische mix van een concept van meer dan 2000 jaar oud en een van ca. 150 jaar.
      Laatst gewijzigd door The_Grand_Wazoo; 01-08-20 om 14:17.

    2. #12
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Zuid-Amerika aan de vooravond van maatschappelijke verwoestijning en volledige aconomische meltd

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Grappen moet je nit hoven uit te leggen, mar dan toch:
      Jesus never retired but promised to return is een droog komische mix van een concept van meer dan 2000 jaar oud en een van ca. 150 jaar.
      Het is niet zozeer een grap maar illustratief dat goud nooit als hedge voor inflatie heeft gefunctioneerd.

      RTL-Z charlatan Willem Middelkoop, dat die kerel nog niet met geweld van de buis hebben gehaald is me een raadsel, heeft ook van dat soort voorbeelden.

      Willem Middelkoop: "Als je 1200 jaar geleden 500 kg goud nodig had als Romeinse keizer om Brittannië te veroveren dan is heden ten dage dezelfde 500 kg goud nodig om met een modern leger hetzelfde te doen".

      Goud is een toevluchtsoord in valutaire en economische donkere tijden. Zodra de rust is teruggekeerd daalt de waarde van goud.

      Het inflatiespook zou ook Jezus zijn pensioen hebben gedecimeerd, ondanks het bezit van een hoeveelheid goud.

    3. #13
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Zuid-Amerika aan de vooravond van maatschappelijke verwoestijning en volledige aconomische meltd

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Het is niet alleen hilarisch. Het gevaar van rente wordt zwaar onderschat. En dat kan tot eindtijd-achtige taferelen leiden. De meesten zijn 2008 al weer vergeten. We stonden toen op de rand van de afgrond.
      Aan de andere kans is compound interest interssant voor duurzame beleggers en investeerders.

      Einstein heeft wel eens gezegd dat samengestelde interest het 8e wereldwonder is en een der grootste krachten binnen het universum.

      Einstein: “Compound interest is the 8th wonder of the world. He who understands it, earns it; he who doesn't, pays it".

      Jouw statement volgend heb je denk ik wel gelijk. Als het (rente) tegen je gaat werken dan is het een onredelijk zwaar gevecht.

    4. #14
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Zuid-Amerika aan de vooravond van maatschappelijke verwoestijning en volledige aconomische meltd

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Het is niet alleen hilarisch. Het gevaar van rente wordt zwaar onderschat. En dat kan tot eindtijd-achtige taferelen leiden. De meesten zijn 2008 al weer vergeten. We stonden toen op de rand van de afgrond.

      Dus vandaar deze verwijzing naar Jezus. De website staat verder vol met economische analyse om deze bewering te onderbouwen en om te laten zien dat het op een andere manier (zonder rente) beter kan werken.
      Ik vind het idd conceptueel moeilijker dan ik van te voren had gedacht.Wat er structureel beschouwd mis is met de rente is een vrij eenvoudig verhaal. Maar hoe dat natural money werkt, dat moet dit nog een keer lezen en laten bezinken.

      Overigens bedacht ik mij dat ik ca. 10 jaar geleden om dit board nog het fenomeen rente heb verdedigd ... een mens is nooit te oud om nieuwe inzichten te ontwikkelen.
      Laatst gewijzigd door The_Grand_Wazoo; 01-08-20 om 14:54.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •