Zonder EU zijn we nergens - Pagina 18
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 18/19 EersteEerste ... 8171819 LaatsteLaatste
    Resultaten 171 tot 180 van de 186

    Onderwerp: Zonder EU zijn we nergens

    1. #171
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Je blijft maar uit je nek lullen, hoe houd je het vol. Je zou er haast nog bewondering voor kunnen opbrengen. Maar niet dus..
      Dat was je reactie aan Rob. Het is de toon die de muziek maakt.

      Wie kaatst kan de bal terugverwachten maar dan ga je huilie huilie doen en de overige 2 Musketiers staan met een uit de schede getrokken sabel voor me om hun vriendje te beschermen
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #172
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.610
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      .
      EU | VRIJ VERKEER VAN PERSONEN EN GOEDEREN

      'Chauffeurs leven maanden op parkeerplaats zonder water en stroom'

      NU.nl woensdag 23 september 2020


      Inspecteurs hebben op een parkeerplaats in Geleen acht vrachtwagenchaffeurs gevonden die daar naar eigen zeggen al twee maanden verblijven. Ze leven onder belabberde omstandigheden in hun cabine, hebben de Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) woensdag laten weten.

      De chauffeurs werken voor een onderneming uit Litouwen. Ze zeggen dat ze als ze klaar zijn met werken in hun wagen op de parkeerplaats slapen. Daar zijn geen voorzieningen zoals elektriciteit, douches of wc's.

      De mannen krijgen per dag 65 euro betaald, ongeacht het aantal uren dat ze maken. Uit hun verklaringen blijkt dat ze in Nederland, België en Duitsland bezig zijn met laden en lossen, in opdracht van een meubelbedrijf.

      De inspectie is onderdeel van een internationale actie in de grensstreken van Nederland en België, na meldingen over misstanden. Als die worden aangetoond, kan de werkgever een boete tegemoetzien en gedwongen worden tot nabetaling aan de chauffeurs.

      Het onderzoek kan volgens de Inspectie SZW "enige tijd" duren. De gemeente Sittard-Geleen is op de hoogte gesteld.

    3. #173
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Er zijn twee redenen waarom de EU nog bestaat.

      1. De morele propaganda: Nooit meer oorlog.
      2. De diepe zakken van Duitsland en Nederland om andermans gaten mee te vullen.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    4. #174
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Er zijn twee redenen waarom de EU nog bestaat.

      1. De morele propaganda: Nooit meer oorlog.
      2. De diepe zakken van Duitsland en Nederland om andermans gaten mee te vullen.
      Je toon doet vermoeden dat het naar jouw idee de enige twee redenen zijn.

      Ik denk dat je met je zure been uit bent bent gestapt vandaag.

    5. #175
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.610
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      .
      Ik weet bijna niets van de EU af.

      Vanouds ben ik voor de EU vanwege een eenvoudig idee: samen staan we veel sterker. En het is ook veel praktischer. Stel je voor dat de staten van Amerika niet verenigd waren. 50 afzonderlijke landen.

      Er is echter één onderdeel van de EU waar ik aardig wat van af weet en waar ik denk ik over kan oordelen. Dat is het handelsdirectoraat.

      In de kapitalistische politiek-economische wereldoorlog tegen mensen, landen, de wereld en planeet Aarde is het handelsdirectoraat een oorlogsmisdadiger.

      Het zodanig behandelen van kantoren van het handelsdirectoraat in Brussel dat er geen stenen meer van op andere staan zou ik toejuichen! (Maar als ze er een goudvis in een kom hebben moet díe – de goudvis – wel eerst gered worden).

      Vind ik dat Nederland vanwege het handelsdirectoraat uit de EU moet treden?

      Dat gaat erg ver, moet ik zeggen. Laten we nog eens verder kijken wat het handelsdirectoraat zoal in zn schild voert.

      Het handelsdirectoraat wil buitenlandse investeerderstribunalen invoeren. Eerst in supranationale economische quasi-grondwetten afzonderlijk (zie bijv. art. 8.27 e. v. ceta), later één overkoepelend mondiaal tribunaal.

      Wie komen er in die tribunalen te zitten? De verwachting van auteurs is, dat kandidaten zijn, de personages die nu al zitting hebben in zulke tribunalen in bestaande pseudo-hivs.

      Wie zijn dat?

      CEO en TNI geven een opsomming in Profiting from injustice (zie overzicht p. 38-40).

      Heb algemene bevindingen en specifieke zaken van deze internationale investeringszwendelaars en -parasieten bestudeerd. Zij moeten geëlimineerd worden. Maar het gevaar dreigt dat zij nederlandse en europese rechters vervangen – een ingrijpende wijziging van onze constitutie … in een ‘handelsverdrag’.

      Dit gaat te ver. Als de enige manier om deze politiek-economische oorlogsmisdaad te voorkomen is, uit de EU treden, het zij zo.

      En dat is alleen nog het handelsdirectoraat. Als ik andere directoraten-generaal en wat ze doen zou bestuderen, wat zou ik dan te weten komen? Omdat ik bijna altijd smerige misdagigheid tegenkom als ik iets naga, hou ik er rekening mee dat andere directoraten ook bevolkt worden door Unterkapitalisten.

      Moeten we misschien opnieuw beginnen met de EU?
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    6. #176
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Je toon doet vermoeden dat het naar jouw idee de enige twee redenen zijn.

      Ik denk dat je met je zure been uit bent bent gestapt vandaag.
      Het zijn de twee hoofdredenen.
      Verwar mijn opmerkingen niet met het nut van verregaande Europese samenwerking.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    7. #177
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Ik weet bijna niets van de EU af.

      Vanouds ben ik voor de EU vanwege een eenvoudig idee: samen staan we veel sterker. En het is ook veel praktischer. Stel je voor dat de staten van Amerika niet verenigd waren. 50 afzonderlijke landen.

      Er is echter één onderdeel van de EU waar ik aardig wat van af weet en waar ik denk ik over kan oordelen. Dat is het handelsdirectoraat.

      In de kapitalistische politiek-economische wereldoorlog tegen mensen, landen, de wereld en planeet Aarde is het handelsdirectoraat een oorlogsmisdadiger.

      Het zodanig behandelen van kantoren van het handelsdirectoraat in Brussel dat er geen stenen meer van op andere staan zou ik toejuichen! (Maar als ze er een goudvis in een kom hebben moet díe – de goudvis – wel eerst gered worden).

      Vind ik dat Nederland vanwege het handelsdirectoraat uit de EU moet treden?

      Dat gaat erg ver, moet ik zeggen. Laten we nog eens verder kijken wat het handelsdirectoraat zoal in zn schild voert.

      Het handelsdirectoraat wil buitenlandse investeerderstribunalen invoeren. Eerst in supranationale economische quasi-grondwetten afzonderlijk (zie bijv. art. 8.27 e. v. ceta), later één overkoepelend mondiaal tribunaal.

      Wie komen er in die tribunalen te zitten? De verwachting van auteurs is, dat kandidaten zijn, de personages die nu al zitting hebben in zulke tribunalen in bestaande pseudo-hivs.

      Wie zijn dat?

      CEO en TNI geven een opsomming in Profiting from injustice (zie overzicht p. 38-40).

      Heb algemene bevindingen en specifieke zaken van deze internationale investeringszwendelaars en -parasieten bestudeerd. Zij moeten geëlimineerd worden. Maar het gevaar dreigt dat zij nederlandse en europese rechters vervangen – een ingrijpende wijziging van onze constitutie … in een ‘handelsverdrag’.

      Dit gaat te ver. Als de enige manier om deze politiek-economische oorlogsmisdaad te voorkomen is, uit de EU treden, het zij zo.

      En dat is alleen nog het handelsdirectoraat. Als ik andere directoraten-generaal en wat ze doen zou bestuderen, wat zou ik dan te weten komen? Omdat ik bijna altijd smerige misdagigheid tegenkom als ik iets naga, hou ik er rekening mee dat andere directoraten ook bevolkt worden door Unterkapitalisten.

      Moeten we misschien opnieuw beginnen met de EU?
      Om op je laatste opmerking terug te komen: volmondig ja.

      Ik pik er nog 1 uit. Altijd fijn als iemand zoveel neerzet.
      De vergelijking met de VS gaat volledig mank. Dat is wel 1 unie als de stront de ventilator raakt itt de EU waar alle kikkers uit de kruiwagen springen.
      Daar maken de twee grootste staten niet de dienst uit.
      Daar is de zelfstandigheid van de staten op veel vlakken een stuk groter dan in de EU.

      Ik wil het niet bewieroken daar. Ik maak alleen een vergelijking.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    8. #178
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.384
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Het zijn de twee hoofdredenen.
      Verwar mijn opmerkingen niet met het nut van verregaande Europese samenwerking.

      Je tweede reden is onzin, dat werd al voor je reactie meerdere malen weersproken maar je blijft die mythe herhalen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    9. #179
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Je tweede reden is onzin, dat werd al voor je reactie meerdere malen weersproken maar je blijft die mythe herhalen.
      Nou, we hebben de verstrekte miljarden uit Griekenland nog niets eens terug. Nu dan weer de kapitaalbehoefte uit Italië.

      Ben bang dat de ellende steeds grotere vormen zal gaan aannemen. De Britten zagen de bui natuurlijk al hangen en hebben tijdig de nooduitgang opgezocht.

    10. #180
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibrah1234 Bekijk Berichten
      Nou, we hebben de verstrekte miljarden uit Griekenland nog niets eens terug. Nu dan weer de kapitaalbehoefte uit Italië.

      Ben bang dat de ellende steeds grotere vormen zal gaan aannemen. De Britten zagen de bui natuurlijk al hangen en hebben tijdig de nooduitgang opgezocht.
      Hadden 'we' die al terug moeten hebben, dan? Wat waren de afspraken met de Grieken?

      En wie zijn 'we'?

      Wat is de bui dan wel niet, die de Britten zagen aankomen? De Corona crisis?

      De inmiddels al meer dan 15 jaar voorspelde imposie van de Euro, waar de Britten niet aan meedoen?

      Veel suggesties weer, evenzoveel onduidelijkheden.
      Laatst gewijzigd door The_Grand_Wazoo; 13-10-20 om 13:54.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •