Zonder EU zijn we nergens - Pagina 19
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 19/19 EersteEerste ... 91819
    Resultaten 181 tot 186 van de 186

    Onderwerp: Zonder EU zijn we nergens

    1. #181
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Je tweede reden is onzin, dat werd al voor je reactie meerdere malen weersproken maar je blijft die mythe herhalen.
      Dat is geen mythe en het werkt twee kanten op.

      De zuidelijke landen gaan er economisch aan onderdoor en van de noordelijke kan je niet verwachten dat ze de tekorten blijven betalen. Zeker niet als blijkt dat diezelfde landen keer op keer de afspraken niet nakomen.

      Om van de apathie tegen een centrale macht van de ex-oostbloklanden nog te zwijgen.
      Als de EU niet hervormd dan zie ik de druk steeds groteren het op den duur uiteen vallen.

      Ik denk daarbij aan het vormen van economische gelijkwaardige delen met eventueel een eigen munt.zo kan een land promoveren of degraderen naar een ander economisch deel.
      Bij een bewezen verantwoord beleid van zijdelijke staten stapsgewijs afwaarderen van de schuld, kwijtschelding.

      Maar goed, het is slechts een mening, een gedachte.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    2. #182
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.573
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      .
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten

      Moeten we misschien opnieuw beginnen met de EU?
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten

      Om op je laatste opmerking terug te komen: volmondig ja.
      Now we're talking, want meestal wordt er op het forum zwart-wit over gedacht.

      Forumleden die tegen NL-in-de-EU zijn, tonen geen oog voor goede dingen van de EU, en forumleden die dan reageren dat NL beslist in de EU moet betrekken slechte dingen in de EU nooit bij hun standpunt.

      Dit is kenmerkend voor zwart-wit denken: je wil je tegenstander in de discussie niets toegeven, omdat je denkt dat als je ook maar iets toegeeft, je alles moet opgeven. Dit werkt verlammend op discussies.

      Als ik je verdere posts lees, super ick, is de financieel-economische kant van de EU niet goed, volgens jou.

      Als ik daarbij aanhaak smijt ik hier kort ff het volgende neer.

      Financieel-economisch onverantwoordelijk hebben zich gedragen:
      - Italië en Griekenland
      - duitse en franse banken

      In een van de artikelen las ik dat Italië in zoverre slachtoffer van de € is, dat Italië niet een eigen munt kan devalueren. Maar devaluatie is een kunstgreep, die ten koste gaat van andere landen (handelspartners) en bij voorkeur niet nodig zou moeten zijn.

      Grote staatsschulden gelden niet als een probleem bij hoge economische groei, maar daar moeten we van af. Daarbij betekenen ze dat belastingbetalers rente betalen aan buitenlandse kapitalisten; de belastingbetalers worden armer, de kapitalisten rijker.

      Daarom lijkt het me goed als de EU 'financiële discipline' eist.

      Plus beperkingen aan en toezicht op banken en de rest van de financiële sector.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    3. #183
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.214
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .




      Now we're talking, want meestal wordt er op het forum zwart-wit over gedacht.

      Forumleden die tegen NL-in-de-EU zijn, tonen geen oog voor goede dingen van de EU, en forumleden die dan reageren dat NL beslist in de EU moet betrekken slechte dingen in de EU nooit bij hun standpunt.

      Dit is kenmerkend voor zwart-wit denken: je wil je tegenstander in de discussie niets toegeven, omdat je denkt dat als je ook maar iets toegeeft, je alles moet opgeven. Dit werkt verlammend op discussies.

      Als ik je verdere posts lees, super ick, is de financieel-economische kant van de EU niet goed, volgens jou.

      Als ik daarbij aanhaak smijt ik hier kort ff het volgende neer.

      Financieel-economisch onverantwoordelijk hebben zich gedragen:
      - Italië en Griekenland
      - duitse en franse banken

      In een van de artikelen las ik dat Italië in zoverre slachtoffer van de € is, dat Italië niet een eigen munt kan devalueren. Maar devaluatie is een kunstgreep, die ten koste gaat van andere landen (handelspartners) en bij voorkeur niet nodig zou moeten zijn.

      Grote staatsschulden gelden niet als een probleem bij hoge economische groei, maar daar moeten we van af. Daarbij betekenen ze dat belastingbetalers rente betalen aan buitenlandse kapitalisten; de belastingbetalers worden armer, de kapitalisten rijker.

      Daarom lijkt het me goed als de EU 'financiële discipline' eist.

      Plus beperkingen aan en toezicht op banken en de rest van de financiële sector.

      Devaluatie is meestal ook gunstig voor andere landen en handelspartners als ze veel uit Italie importeren. Italiaanse producten worden goedkoper voor handelspartners en andere landen.

      Kan een nadeel zijn voor landen die veel exporteren naar Italie. Hun producten worden duurder waardoor de import van Italie kan zakken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    4. #184
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten

      Grote staatsschulden gelden niet als een probleem bij hoge economische groei, maar daar moeten we van af. Daarbij betekenen ze dat belastingbetalers rente betalen aan buitenlandse kapitalisten; de belastingbetalers worden armer, de kapitalisten rijker.
      Die rente van natuurlijk een tikeltje tegen, deze dagen (of mee, afhankelijk van je perspectief).

    5. #185
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.573
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten

      Die rente van natuurlijk een tikeltje tegen, deze dagen (of mee, afhankelijk van je perspectief).
      Dat is waar.

      Tja, lage rente(s) zijn gunstig voor overheden, bedrijven groot en klein, én voor jou en mij, lijkt me. Het zijn lage prijzen en een teken van kapitaal in overvloed. Als het maar niet kuntsmatig en instabiel is. Lijkt me.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    6. #186
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Zonder EU zijn we nergens

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Dat is waar.

      Tja, lage rente(s) zijn gunstig voor overheden, bedrijven groot en klein, én voor jou en mij, lijkt me.
      Nou, niet voor alle overheden. De couponrente op een Italiaanse staatsobligatie is van geheel andere orde dan die van NL.

      Een NL staatslening heeft zelfs negatieve rente in tegenstelling tot een Italiaanse staatslening.

      Het geld klotst in de VS en de EU tegen de wanden omhoog en wordt gecreëerd waar je bij staat. Lijkt mij behoorlijk kunstmatig zoals je zelf al hebt gesteld.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •