opinie | Liever Trump dan Trudeau - Pagina 10
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 10/11 EersteEerste ... 91011 LaatsteLaatste
    Resultaten 91 tot 100 van de 101

    Onderwerp: opinie | Liever Trump dan Trudeau

    1. #91
      Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Locatie
      Bijlmer
      Berichten
      7.439
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556382

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      Ik weet het ook niet zo, maar naar mijn gevoel moet het gaan in de richting van het inperken van 'onbegrensdheid' ; onbegrensdheid van bezit, van rechten (dat geldt ook voor vanzelfsprekend geworden traditionele 'linkse' rechten), het idee van onbegrensde vrijheden.

      Dat laatste om mee te beginnen.

      Ik wordt tegenwoordig heel erg kribbig van het begrip vrijheid, waar zo veel mee geschermd wordt. Eet twee dagen niet als mems en bedenk dan eens wat dat wilzeggen, vrijheid. Iig geen vrijheid van lichamelijke noden.

      (Ik hou het heus wel vol. Mis eigenlijk vooral de disciplineremdd aanwezigheid van de medemens. Man alleen enzo: het begint met het laten slingeren van je vieze onderbroeken, en eindigt met het kribbig reageren op memsem die je daar op wijzen).

    2. #92
      Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      28.554
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360624

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Ik weet het ook niet zo, maar naar mijn gevoel moet het gaan in de richting van het inperken van 'onbegrensdheid' ; onbegrensdheid van bezit, van rechten (dat geldt ook voor vanzelfsprekend geworden traditionele 'linkse' rechten), het idee van onbegrensde vrijheden.

      Dat laatste om mee te beginnen.

      Ik wordt tegenwoordig heel erg kribbig van het begrip vrijheid, waar zo veel mee geschermd wordt. Eet twee dagen niet als mems en bedenk dan eens wat dat wilzeggen, vrijheid. Iig geen vrijheid van lichamelijke noden.

      (Ik hou het heus wel vol. Mis eigenlijk vooral de disciplineremdd aanwezigheid van de medemens. Man alleen enzo: het begint met het laten slingeren van je vieze onderbroeken, en eindigt met het kribbig reageren op memsem die je daar op wijzen).
      Daar ben ik het volmondig mee eens.

      Van wie is de uitdrukking dat de revolutie vijf maaltijden weg is? Het gaat vaak alleen om de vrijheden van de groep die ze opeist. Onwelgevallige uitingen zien ze liever de kop ingedrukt.

      Ik ben zo lang op mijzelf aangewezen geweest. Hygiëne werd er ingeramd net als orde en netheid. Dat heeft zijn sporen wel nagelaten. Stapeltjes kleding in de kast kaarsrecht en haaks. Ik merk, nu jij er over begint, dat ik nu juist extremer wordt op dat vlak.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

    3. #93
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      .


      Op 9:03 en 9:29 zegt A. Merkel iets merkwaardigs - in de woorden van de tolk. De eerste keer dat ik het hoorde, dacht ik dat ik A. Merkel privat hoorde zeggen, maar nu hoor ik het niet meer.

      (Iemand met een scherp gehoor hoort het misschien door de stem van de tolk heen, A. Merkel ligt een paar woorden voor op de tolk, wiedes).

      Private? Gesprekken van politici over politieke onderwerpen zijn niet privé.

      Het past natuurlijk bij het insider/outsider politici-verhaal van Larry Summers (geciteerd door Varoufakis), maar dan nog is "private" een onjuiste, onzinnige en af te keuren voorstelling.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    4. #94
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Berichten
      3.467
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5690

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      Die woorden zijn inderdaad te privé om de leek deelgenoot te maken.


      Kom prive. Ik ben anders bang dat de illuminatie me uit de de groep gooit.


      Met andere woorden: niet te veel Humboldt-gras in je eentje tot je nemen, want je hoort ze vliegen. Op 09:29 is de altijd geweldige mevrouw Ammanpour bezig met haar vraag en de tolk dus effe een sigaretje doen.

      Grapje hoor, ik zit je gewoon te stalken: ik denk dat je gelijk hebt en dat er iets vreemds gebeurt na 9:30, achter de Nein. Maar anders dan in jou, ben ik verder 0,0 geïnteresseerd uit te zoeken wat.

      Of je wilt een nachtje spacen op mn mountain, tja. In dat geval ontvoer ik én Ammanpour én Merkel om jou antwoord te geven op je vraag.

      En nee, ze mogen niet blijven slapen. Ik ken jouw soort feministische wijven: voordat ik het weet lig ik me in de triestigste kamer naast jullie alwéér in slaap te rukken terwijl jullie lol met elkaar hebben.


      Wat was de vraag ook alweer?
      Some people feel the train. Others just get hurt.

    5. #95
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Berichten
      3.467
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5690

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      Ik weet niet zeker of ik je in deze topic al heb gestalkt, dus voor de zekerheid: vergeet niet dat álle dibs, niet alleen op Melania, rechtsgeldig zijn sinds de wetswijziging.

      You can run but you can't hide.

      *me lacht stiekem in zichzelf*
      Some people feel the train. Others just get hurt.

    6. #96
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      .
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten

      Evenals de gedachte dat Merkel om meerdere redenen een standbeeld verdient. Wat staatsvrouw, zeg.
      Wat is een goede politica?

      A. Een goede politica houdt de boel bij elkaar en houdt de zaak draaiende.
      Dit is een van de belangrijkste taken van een politica; tegelijk een minimumeis.

      B. Een goede politica bevordert waarden, met name:
      natuur; rede en waarheid in politiek; vrede; rechtvaardigheid; vrijheid, gelijkheid en solidariteit; welvaart en democratie.

      C. Een goede politica bevordert het goede in de wereld en bestrijdt het kwaad in de wereld.
      De ergste kwaden in de wereld van nu zijn:
      – kapitalisme
      – de noodtoestanden van klimaat en milieu
      – ernstig falende democratieën
      – uitbuiting van arme landen; maar ook van bevolkingen in rijke landen.

      (Deze kwaden onder C zijn tegenovergestelden van waarden onder B, ik toets alleen aan C).

      A. Merkel langs deze meetlatten:

      meetlat A

      A. Merkel houdt de boel bij elkaar en houdt de zaak draaiende, dat moet erkend worden.
      Langs deze meetlat scoort ze hoog; maar dit is een minimumeis.

      meetlat C

      antikapitalistisch

      A. Merkel is kapitalistisch.

      Zo steunt ze supranationale economische quasi-grondwetten.
      Zie de foto van D. Trump en A. Merkel. Weet je waar dat o. a. over ging? D. Trump wilde ttip niet sluiten. IJzersterke actie van Trump, goed dat hij zn poot stijf hield.

      A. Merkel laat Deutsche Bank zn gang gaan, een financiële zwendelorganisatie.

      (Om deze twee punten te verenigen, heb een IIS-zaak van Deutsche Bank bestudeerd; mede daarom mn oordeel).

      rapport: A. Merkel faalt.

      noodtoestand klimaat

      zie de Paris Equity Check | Pledged Warming Map en de Climate Action Tracker

      Duitsland scoort onvoldoende en ligt op een koers van 3° C temperatuurstijging;
      de EU doet het beter dan de VS, de Sovjet Unie, China en Canada, maar als geheel onvoldoende;
      westeuropese landen doen het beter dan oost- en zuideuropese landen;
      Duitsland doet het niet beter dan andere westeuropese landen.

      rapport: A. Merkel faalt.

      democratie

      ‘There are two kinds of politicians: insiders and outsiders. The outsiders prioritize their freedom to speak their version of the truth. The price of their freedom is that they are ignored by the insiders, who make the important decisions. The insiders, for their part, follow a sacrosanct rule: never turn against other insiders and never talk to outsiders about what insiders say or do. Their reward? Access to inside information and a chance, though no guarantee, of influencing powerful people and outcomes.’
      Larry Summers, geciteerd door Yannis Varoufakis in Adults in the room.


      A. Merkel is op-en-top insider politica.

      Is het je wel eens opgevallen hoe weinig A. Merkel eigenlijk zegt?
      Voorbeeld, de supranationale economische quasi-grondwetten ttip en ceta – die pusht ze in de EU; maar en publique zegt ze niet waarom die volgens haar goed zijn. Daar past ze wel voor op, want dan gaat ze met argumenten knock out.

      Niet zeggen wat je denkt is voor een politica achterbaks en een vorm van bedrog. Het is anti-rede, anti-waarheid, anti-democratie.

      A. Merkel zou liever Rodham dan Trump gehad hebben – Rodham is ook op-en-top insider-politica. Trump was een outsider – dat is op zich veel beter, maar in strijd met A. Merkels insider-belangen. Trump verstoorde het insider-wereldje van deze A. Merkel. Heel goed.

      rapport: A. Merkel faalt.

      uitbuiting

      A. Merkel doet niets tegen uitbuiting van afrikaanse landen. Ze doet niets tegen het plunderen van grondstoffen, tegen de belastingzwendel. Ze steunt de epa’s van het handelsdirectoraat.

      Weet niets af van hoe het in Duitsland zelf zit, maar ik heb wel eens vernomen dat werklozen op een absoluut minimum gehouden worden en voor dat minimum gedwongen worden om een soort ‘werklozenwerk’ te doen.

      rapport: A. Merkel faalt.

      SLOTSOM

      A. Merkel is net zo’n middelmatige, onbeduidende, domme, slechte politica als de meeste politici.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    7. #97
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      .
      IN 2016-2020, D. TRUMP WAS THE LESSER OF EVILS

      Here’s my argumentation.

      1. “GOP values” are stupid and evil, so if D. Trump did not represent them, that’s good.
      2. “Democrat values” aren’t better – there’s political convergence, and you can hardly distinguish a democrat president from a republican president.
      (Do politicians have values, or do they just pretend and are they opportunistic?)

      3. The best thing D. Trump did was preventing H. Rodham from becoming US president.
      The worst thing about him is that he makes other politicians look better.

      4. Trump is a symptom – of a malfunctioning democracy. The good thing about a symptom is that it shows there’s a sickness.

      5. Trump lied constantly. So do other politicians, such as Rodham. The difference is that Trumps lies were obvious while other politicians are good at hiding them.

      6. So it is good that D. Trump became US president in 2016. And it is very good that H. Rodham did not.

      7. Media such as CNN are co-responsible for turning Trump into what he was as president, by kicking him into the ground 24/7 52/y.

      8. Trump was a goldmine for CNN – "Feels good, us kicking Trump into the ground, doesn't it? Keep watching!"

      9. However, 4 years of Trump is enough, 8 years would be disastrous – because of the climate emergency. That is the decisive argument.

      10. Still, it remains to be seen if the Biden government will do better on climate. We cannot take politicians word for that. Trudeau of Canada politically correctly endorsed the Paris Agreement, yet goes on with the ecocide of exploiting Canada’s dirty fossil fuels. Trudeau is a hypocrite.

      11. Please check these clips for some of what my points are based on.

      Bernie Sanders is one of the few good US politicians – therefore he didn’t stand a chance, as Trump correctly observed five years ago.

      Bernie Sanders vs H. Rodham




      Tulsi Gabbard vs H. Rodham




      Anderson Cooper at H. Rodham: “Will you say anything to get elected?”




      D. Trump on Putin: US isn't innocent either




      George Monbiot: Why the US was lucky to get Trump




      Smerconish (CNN) on the role of the media (from 5:22 : “This was 30 years in the making”)




      Democracy NOW! - Americans are getting a mild taste of their own medicine




      Second Thouhgt - The Capitol riot explained




      Christopher Hitchens - The trial of Heinz Kissinger




      CONCLUSION

      Don’t just stop D. Trump. Also prosecute the US war criminals, drain the swamp, and force politicians to uphold values.
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 18-01-21 om 21:15.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    8. #98
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      . “Democrat values” aren’t better – there’s political convergence, and you can hardly distinguish a democrat president from a republican president.

      Hmmm. Kan je dat aan de Dreamers uitleggen?

      Overigens ben ik geintrigeerd ... hoe komt het dat een linkse anti-kapitalist zoveel waarde hecht aan door neo-cons verspreide misinformatie en indoctrinatie over Hillary Clinton?

    9. #99
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten

      Hmmm. Kan je dat aan de Dreamers uitleggen?

      Overigens ben ik geintrigeerd ... hoe komt het dat een linkse anti-kapitalist zoveel waarde hecht aan door neo-cons verspreide misinformatie en indoctrinatie over Hillary Clinton?
      Zijn 'Dreamers' een bepaalde categorie mensen zonder officiële verblijfstitel? Als de nieuwe regering hen wil helpen is dat een groot verschil.

      Van groot belang, je tweede punt, maar kun je het nader toelichten? Dat heb ik juist vermeden meende ik. Ik luisterde naar Bernie Sanders, Jeffrey Sachs, de andere personen in de clips, e-mails van Clinton zelf.
      (Als je doelt op de oude topic van MO_NL, van zijn bronnen heb ik juist afstand genomen in die topic).

      H. Rodham zou meer van hetzelfde geweest zijn, en hetzelfde vind ik dom en slecht.
      D. Trump is ook dom en slecht, maar nu breekt het gezwel tenminste open.

      We zullen natuurlijk nooit weten hoe het gegaan zou zijn met H. Rodham als president. Maar -

      Check de clip van Anderson Cooper over trade deals. H. Rodham heeft zich er idd tegen uitgesproken. Maar in diezelfde tijd sprak ze zich op een financieel forum uit voor ttip (heb dat bericht niet, moet het terugvinden).
      Met Rodham als president zou ttip zijn aangenomen, denk ik, in weerwil van wat ze in haar campagne zei.

      Wat zal Biden doen?
      Tijdens zijn campagne heeft Biden herhaaldelijk met nadruk gezegd dat hij aanbestedingen van de overheid zou doen bij VS / lokale bedrijven.

      Maar: ttip verbood dat juist! Een speerpunt van het handelsdirectoraat was, dat de VS overheid aanbestedingen moest openstellen voor europese bedrijven. Volgens economische verhalen lag juist daar winst voor EU bedrijven.

      Met Biden zullen onderhandelingen over ttip weer op gang komen, verwacht ik. Ben benieuwd wat Biden dan met zijn belofte aan zn kiezers zal doen. Als hij zich daaraan houdt, zie ik niet hoe een ttip tot stand kan komen.

      Laten we opletten hoe dit zal gaan. Denk dat ik uitspraken uit Bidens campagne hierover ga verzamelen (wou nu dat ik dat meteen gedaan had toen ik ze hoorde - om nu weer lang naar dat gelispel te gaan luisteren ...).
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    10. #100
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: opinie | Liever Trump dan Trudeau

      .
      Ha die Soldim! Heb al wat gevonden. Eerst vond ik deze clip



      Ze heeft het over een 110 page policy document mede opgesteld door Bernie Sanders - dat klinkt veelbelovend.

      Heb het gauw gevonden:

      BIDEN-SANDERS UNITY TASK FORCE RECOMMENDATIONS

      In het document gezocht op 'procurement':

      Support manufacturing job creation by subjecting material procurement to Buy America, Buy Clean, and Hire Local policies as conditions in federal investments in clean energy deployment, green manufacturing and sustainable infrastructure. (p.44)

      Strengthening federal procurement standards for local hiring, utilization of women-, veteran-, and minority-owned businesses. (p.46)

      Infrastructure: In all federal investments in infrastructure, including those undertaken both as stimulus and in periods of a growing economy, undertake productive infrastructure projects which prioritize community cohesion, local hiring, and equal access to public benefits. At the same time, develop a procurement system which embraces equal access to federal contracts for minority- and women-owned businesses. (p.67)

      Manufacturing: Commit to a federal policy that expands support for American manufacturing, including removing incentives to offshore, providing technical support for small manufacturers that meet labor and workers’ rights standards, building domestic supply chains for critical goods, and supporting federal procurement as a strategy to expand U.S. manufacturing capacity. (p.70)

      Federal hiring and procurement power: Address widespread dislocation in the labor market by expanding public-sector jobs, including those at the federal level and subnational governments supported by federal policy. Ensure that procurement power is used to support and maintain domestic employment by introducing a massive investment in America's economy through an expanded procurement policy that requires federal contractors to offer middle-class wages and strong protections for workers. This will include in particular a large-scale jobs mobilization to build a resilient, sustainable infrastructure and clean energy future.(p.70)

      ● Issue an executive order to prevent companies from receiving federal contracts that outsource jobs overseas, pay workers less than $15 an hour without benefits, refuse to remain neutral in union organizing efforts, hire workers to replace striking workers, or close businesses after workers vote to unionize. (p.71)

      Ben benieuwd wat daarvan zal komen als ze weer met ttip komen.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •