Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/9 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 84

    Onderwerp: Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe

    1. #11
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Hoe zie jij je de invoering van een functionerende geboortebeperking voor je?
      Mss is dat wel makkelijker dan we denken. Mits religies hun zegen geven.

      In Nederland is lang geworsteld met overbevolking en hoe dat te stroomlijnen. Totdat de pil op de markt kwam op een geschikt moment (jaren '60/'70). Toen ging het een tijd 'vanzelf'.
      Je kwam als jonge vrouw bij de huisarts :"heb je een vaste sexpartner"? Uhhhh..sexpartner..Nieuw woord. Wel hip. In die tijd,he ! Bij JA, kreeg je de pil mee om eens uit te proberen, al kwam je voor heel iets anders.
      Laatst gewijzigd door Eke; 07-09-20 om 18:39.

    2. #12
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.851
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Nee dat is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is dat een klein gedeelte van de wereldbevolking enorm veel vervuilt en verspilt.
      Ondanks dat zijn we met teveel. Het van dieren naar mensen overgaan van Zoönosen is het gevolg ervan, niet de kleine groep mensen die het veel beter heeft dan de anderen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #13
      Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Berichten
      26.216
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011808

      Standaard Re: Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ondanks dat zijn we met teveel. Het van dieren naar mensen overgaan van Zoönosen is het gevolg ervan, niet de kleine groep mensen die het veel beter heeft dan de anderen.

      Ik reageer alleen op wat het grootste probleem zou zijn.

      Veel of te veel is een begrip dat iedereen anders invult. Die discussie heb ik hier minstens 2 keer uitvoerig gevoerd. Heb geen zin om dat te herhalen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

    4. #14
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.851
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik reageer alleen op wat het grootste probleem zou zijn.
      Volgens mijn zijn beide problemen enorm - en worden ze alleen maar groter. Het eenzijdig blindstaren op een ervan - om god weet wat voor reden dan ook - is een verkeerde benadering. Dat ontkennen en negeren lijkt mij heel link.

      Maar ga je gang, als je daar zin in hebt.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    5. #15
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard de vervuiler moet dood

      .
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Nee dat is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is dat een klein gedeelte van de wereldbevolking enorm veel vervuilt en verspilt.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik reageer alleen op wat het grootste probleem zou zijn.

      Veel of te veel is een begrip dat iedereen anders invult. Die discussie heb ik hier minstens 2 keer uitvoerig gevoerd. Heb geen zin om dat te herhalen.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ondanks dat zijn we met teveel. Het van dieren naar mensen overgaan van Zoönosen is het gevolg ervan, niet de kleine groep mensen die het veel beter heeft dan de anderen.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Volgens mijn zijn beide problemen enorm - en worden ze alleen maar groter. Het eenzijdig blindstaren op een ervan - om god weet wat voor reden dan ook - een verkeerde benadering. Dat ontkennen en negeren lijkt mij heel link.

      Maar ga je gang, als je daar zin in hebt.
      Wacht nou ff.

      Gevolg: noodtoestanden van milieu en klimaat.

      Wat is daar de oorzaak van?

      genoemde oorzaak 1: teveel mensen.
      Als dat zo is, dan geldt: (veel) minder mensen, dan niet noodtoestanden van milieu en klimaat.
      Maar is dat zo?
      Halveer de wereldbevolking.
      Denk de armste helft van de wereldbevolking weg. Hebben we dan geen noodtoestanden van milieu en klimaat? Jawel, want de armste helft veroorzaakt dat niet. Ook als de armste helft er niet was, zouden de noodtoestanden van milieu en klimaat er nog steeds zijn.
      Denk nu de rijkste helft van de wereldbevolking weg. Dan zouden de noodtoestanden van milieu en klimaat er niet zijn.
      Daaruit volgt dat teveel mensen op zich niet de oorzaak is.

      genoemde oorzaak 2: verspillende en vervuilende mensen
      Dat is in de eerste plaats het rijke deel van de mensen. Het arme deel van de mensen draagt wel bij aan vervuiling, maar veel minder. Op afstand de hoofdoorzaak is verspilling en vervuiling door het rijke deel van de mensen.

      Als mensen zeggen: "Er zijn teveel mensen op de wereld", vraag ik hen: O. k., wie moeten er dood?

      Op geboortebeperking kunnen we nl. niet wachten, dat is veel te laat en gaat veel te langzaam. Bovendien haalt geboortebeperking niets uit als mensen blijven vervuilen en verspillen.

      Als er teveel mensen zijn vind ik dat de meest vervuilende mensen dood moeten. De vervuiler betaalt.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    6. #16
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard wie moeten er dood?

      .
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik hoor niemand over voortplanten. Dat is het grootste probleem. Veel te veel mensen op aarde.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Er zullen als een speer maatregelen moeten worden genomen om de bevolkingsgroei af te remmen (goede pensioenvoorzieningen maken kleine gezinnen mogelijk) enz.enz.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Ben ik allemaal met je eens.
      Geboortebeperking is veel te laat en gaat veel te langzaam. Er zijn NU effectieve klimaatmaatregelen nodig, we moeten NU veel minder broeikasgassen uitstoten. We hebben nog maar enkele ppm's ruimte.

      Dus als jullie vinden dat er teveel mensen zijn, wie moeten er dood?
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    7. #17
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe




      Moet zij dood?
      Wie maken haar dood?

    8. #18
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.020
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten



      Moet zij dood?
      Wie maken haar dood?
      Dat moet wel het westen zijn dan. En voor een deel de Chinezen ook.

    9. #19
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Dodelijke combinatie van vochtigheid en hitte neemt wereldwijd toe

      k hoor niemand over voortplanten. Dat is het grootste probleem. Veel te veel mensen op aarde.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Nee dat is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is dat een klein gedeelte van de wereldbevolking enorm veel vervuilt en verspilt.
      Mijn perceptie is, dat het een combinatie is van beide. Zonder het een zou het andere geen probleem zijn.

    10. #20
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.851
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: wie moeten er dood?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Geboortebeperking is veel te laat en gaat veel te langzaam. Er zijn NU effectieve klimaatmaatregelen nodig, we moeten NU veel minder broeikasgassen uitstoten.
      En van beiden zal er voorlopig maar heel weinig terecht komen. Sterker nog - beide zullen nog een hele tijd toenemen. En wat er ook van komt, het zal weer 'to little and to late' zijn. Pappen en nat houden.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •