Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 5 van de 5

    Onderwerp: Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus

      Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus, collega Conner Rousseau: "Werken in quarantaine verder"


      Preformateur Egbert Lachaert (Open VLD) moet 14 dagen in quarantaine nadat gebleken is dat hij besmet is met het coronavirus. "De preformateur zal de federale regeringsonderhandelingen blijven opvolgen met zijn collega-preformateur Conner Rousseau via videoverbinding", klinkt het bij Open VLD. Ook SP.A-voorzitter Rousseau gaat dus in quarantaine.

      Hanne Decré
      di 08 sep 20:38

      De voorzitter van Open VLD en preformateur Egbert Lachaert heeft zich vanmorgen laten testen op het coronavirus en de uitslag is positief. Dat betekent dat Lachaert nu 14 dagen in quarantaine moet.

      "De preformateur zal de federale regeringsonderhandelingen blijven opvolgen", klinkt het bij Open VLD. "Hij doet dat samen met zijn collega-preformateur Conner Rousseau, via videoverbinding." Als voorzitter wordt Lachaert voorlopig vervangen door ondervoorzitter Alexander De Croo.

      Volgens onze informatie zal iedereen die mee onderhandeld heeft - en de medewerkers - met Lachaert een test laten afnemen. Ook koning Filip zal zich laten testen.

      Zijn collega-preformateur Conner Rousseau heeft zich gisterenavond nog laten testen en dat resultaat was negatief. Maar hij zal zich over twee dagen opnieuw laten testen. In tussentijd blijft ook hij in quarantaine.

      In deze videoboodschap bevestigt Conner Rousseau dat ook hij in quarantaine gaat en van daaruit het formatiewerk voortzet:

      Eén negatieve test is niet voldoende. Ook bij Conner Rousseau kan coronavirus de komende dagen uitbreken

      Steven Van Gucht, viroloog

      Ook CD&V-voorzitter Joachim Coens en Groen-voorzitter Meyrem Almaci zullen zich laten testen, laten ze weten. "Samen met de andere Groen-hoofdonderhandelaars laat ik mij vandaag nog testen. We nemen alle voorzorgsmaatregelen in acht", klinkt het bij Almaci.

      Georges-Louis Bouchez, de voorzitter van MR, vindt de afwezigheid van Lachaert "een groot probleem". "We vervangen niet zomaar een preformateur. Hij is geen voetbalspeler, he...." Op de tweet van Conner Rousseau reageerde Bouchez ook nog dat hij vindt dat de onderhandelingen niet kunnen doorgaan met alleen de onderhandelaars die negatief testen. "Alle partijen moeten op gelijke voet behandeld worden."
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus, collega Conner Rousseau: "Werken in quarantaine verder"
      Ondertussen loopt de klok wel door. Tik tak - tik tak.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    3. #3
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Re: Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Ondertussen loopt de klok wel door. Tik tak - tik tak.
      De klokken van tegenwoordig maken zulk geluid niet meer.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    4. #4
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Berichten
      11.872
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776496

      Standaard Re: Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus

      Egbert Lachaert , twitter :"Vermoeidheid na intense dagen leek normaal. De koortsige futloosheid van vandaag is nog een paar andere mouwen. Ik wens het alvast niemand toe."

      Hoezo "werken"in quarantaine ? (Open VLD)
      Doet me denken aan Boris Johnson die tijdens z'n Covid de schone schijn bleef hooghouden.
      Maar wel op het randje heeft gelegen, bleek naderhand.

    5. #5
      Very Important Prikker Ibrah1234's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2013
      Berichten
      6.569
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      737767

      Standaard Re: Preformateur Egbert Lachaert besmet met coronavirus

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Egbert Lachaert , twitter :"Vermoeidheid na intense dagen leek normaal. De koortsige futloosheid van vandaag is nog een paar andere mouwen. Ik wens het alvast niemand toe."

      Hoezo "werken"in quarantaine ? (Open VLD)
      Doet me denken aan Boris Johnson die tijdens z'n Covid de schone schijn bleef hooghouden.
      Maar wel op het randje heeft gelegen, bleek naderhand.
      Om thuis te werken moet je ook als persoon geschikt voor zijn lijkt mij. Ik vind het niks. Hoor het wel van meer lieden om me heen dat het tegenvalt dat thuiswerken.

      Anderen kunnen het juist weer uitstekend en verschijnen het liefst nooit meer op kantoor.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •