Zuster gaat voor veiligheidstroepen in Myanmar staan: “Dacht dat ik zou sterven”
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 2 van de 2

    Onderwerp: Zuster gaat voor veiligheidstroepen in Myanmar staan: “Dacht dat ik zou sterven”

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Zuster gaat voor veiligheidstroepen in Myanmar staan: “Dacht dat ik zou sterven”

      Zuster gaat voor veiligheidstroepen in Myanmar staan: “Dacht dat ik zou sterven”






      Zuster Ann Roza Nu Tawng gaat de wereld rond. De non uit Myanmar ging in Myitkyina tussen gewapende veiligheidstroepen staan om hen tegen te houden nog op burgers te schieten. Ze smeekte de soldaten: “Dood mij, aub, ik wil geen mensen zien sterven”. Ze dacht ook écht dat ze die dappere daad met haar eigen leven zou bekopen en was daartoe bereid, zo zei ze achteraf in een interview.


      Al een maand zijn er in Myanmar protesten aan de gang tegen de staatsgreep die er heeft plaatsgevonden. De ordediensten sparen de burgers niet en treden hard op. Al zeker 55 mensen kwamen om. Op 28 februari kon zuster Ann Roza Nu Thawng het niet langer aanzien. Ze stapte op de gewapende soldaten af en ging al huilend voor hen op de knieën, met de smeekbede haar te doden zodat ze niet langer burgers moest zien sterven. De beelden van de heldhaftige Tawng gaan nu de hele wereld rond.

      “Er is niemand om de mensen in Myanmar te beschermen”, zei ze in een interview. “Mensen moeten zichzelf verdedigen en elkaar helpen, want we kunnen niemand vertrouwen. Ordetroepen arresteren en slaan iedereen die hen niet aanstaat. Ze maken hen af.”

      De 45-jarige Ann Roza Nu Thawng was bereid te sterven om het leven van haar medeburgers te sparen, zei ze. “Op dat moment was ik niet bang. Ik huilde als een bezetene. Ik was als een moederkloek die haar kuikens wou beschermen.”
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      Important Prikker DeGlijdendeRechter's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2019
      Berichten
      1.116
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      7

      Standaard Re: Zuster gaat voor veiligheidstroepen in Myanmar staan: “Dacht dat ik zou sterven”

      Ach dee kkakankanker met dit soort berichten.een narcistische non die haar 15minutes of fame wilde enof levensmoe was in dat kutland met kutmensen om haar heen. de tientallen duizenden moslimvrouwen die verkracht werden doordie o zo vredelievende halfkoeliehalfchinezen, dat moet het nieuws blijven.
      8-8-2020; world, watch out: little newtonfreudeinsteinshakespearehitlers coming to a theater near you. You fuck with me, you fuckin' with the best.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •