Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 18

    Onderwerp: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

    1. #1
      Very Important Prikker Marsipulami's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Locatie
      ....
      Berichten
      33.060
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      577376

      Standaard Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland


      N-VA-voorzitter Bart De Wever heeft in Trends Talk op Kanaal Z gepleit voor een hereniging van Vlaanderen en Nederland, als volgende stap na de realisatie van het confederalisme. ‘Als ik zou kunnen sterven als zuidelijke Nederlander, zou ik gelukkiger sterven dan als Belg’, klonk het duidelijk.


      Vlaanderen en Nederland vormden al eerder een eenheid, maar daar maakte de val van Antwerpen in 1585 tijdens de Tachtigjarige Oorlog een einde aan. De Wever pleitte er al eerder voor om die scheiding ongedaan te maken. “Het is een persoonlijk standpunt dat ik al lang heb”, zei hij in Trends Talk.

      “In 1993 was ik al medeorganisator van een Groot-Nederlands studentencongres. Ik heb die droom nooit losgelaten: dat alle Nederlandstaligen ooit in één verband weer zouden samenleven, de zuidelijke en de noordelijke Nederlanden.”


      “Ze zouden een van de sterkste economieën ter wereld zijn. De havens van Antwerpen en Rotterdam zouden kunnen fuseren tot dé gateway van de Noordwest-Europese economie. Dat lijkt mij een fantastisch verhaal. Er zal natuurlijk nog wat water door de Rijn en door de Schelde moeten vloeien en de mensen zijn er mentaal nog niet rijp voor. Dat merk ik wel.”

      Hoewel het idee vandaag nog ondenkbaar lijkt, zou dat snel kunnen veranderen volgens De Wever. “Het federalisme was in de jaren zestig ondenkbaar in België, in de jaren zeventig was het realiteit. Confederalisme is vandaag moeilijk denkbaar in Wallonië, ik denk dat het morgen realiteit is. Een confederatie van de lage landen kan overmorgen een realiteit zijn. Als ik zou kunnen sterven als zuidelijke Nederlander, zou ik gelukkiger sterven dan als Belg”, zei hij nog.
      www.radiomaria.be - Een katholiek geluid op de middengolf

    2. #2
      WHEN I WAS OLDER Attitude's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2009
      Berichten
      175
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34208

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Een verrijking voor Nederland, een verarming voor Vlaanderen: nooit aan beginnen!

    3. #3
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marsipulami Bekijk Berichten
      Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland
      Waar heb jij al die tijd uitgehangen?

      Maar als Bartje denkt dat wij hem zullen helpen de Belgische staat op te blazen, dan zit hij daar faliekant naast.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    4. #4
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Attitude Bekijk Berichten
      Een verrijking voor Nederland, een verarming voor Vlaanderen: nooit aan beginnen!
      Zo'n verrijking vind ik Bart De Wever niet.

    5. #5
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Zo'n verrijking vind ik Bart De Wever niet.

      Die is echt errug, maar wat denk je van een figuur als Peter de Rover? Dat is helemaal een gluiperd. Van hem koop ik nog geen tweedehands fiets.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    6. #6
      Niet zo belangrijk Soldim's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Berichten
      6.523
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      371838

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      wat denk je van een figuur als Peter de Rover?
      Die ken ik (denk ik) niet. Volgens jou schijnbaar geen gemis

    7. #7
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten
      Die ken ik (denk ik) niet. Volgens jou schijnbaar geen gemis
      Als je zijn kop ziet dan ga je al spontaan vomeren.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    8. #8
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Beste Mars...waer bestu bleven?
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    9. #9
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.411
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Hij is geemigreerd naar Nederland?

      Nee ff serieus het groot Dictee winnen de Belgen al dus ik ben voor.
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

    10. #10
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Berichten
      32.850
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110984

      Standaard Re: Bart De Wever (N-VA) pleit voor hereniging van Vlaanderen en Nederland

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrz Bekijk Berichten
      Hij is geemigreerd naar Nederland?

      Nee ff serieus het groot Dictee winnen de Belgen al dus ik ben voor.
      Dat zal toch niet waar zijn?

      Lelijke landverrader!
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      So, from the river to the sea - make Palestina free. (knuppeltje)

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •