opinie | Niet solidair met Limburgers
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 12

    Onderwerp: opinie | Niet solidair met Limburgers

    1. #1
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard opinie | Niet solidair met Limburgers

      .
      Niet solidair met Limburgers

      Het kwaad straft zichzelf





      Noodtoestand

      Dit is de noodtoestand van het klimaat. Er is decennia voor gewaarschuwd, steeds dringender.

      Sabotage

      In Nederland saboteren de kapitalistische politici van VVD, CDA en D66 onmiddellijke effectieve klimaatmaatregelen. Voor die drie als kapitalistische partijen is in hun ideologie en in praktijk geld de intrinsieke waarde en gaan belangen van kapitalisten boven natuur, leven, welvaart, vrede en geluk.

      D66 praat alleen groen, maar doet niet groen – reeds door deel te nemen aan de regering. De tegenstelling tussen D66’s woorden en daden maakt D66 ongeloofwaardig.

      PVV en FvD zijn ook klimaatvijanden. Wel weet je tenminste wat je aan ze hebt, zij zijn niet oplichters zoals VVD, huichelaars zoals CDA of daden-logenstraffen-woordenpolitici zoals D66. Zoals ik in zeker opzicht liever Trump dan Trudeau heb, zo heb ik in zeker opzicht liever Wilders en Baudet dan Rutte, Hoekstra en Kaag.

      Zij allen zijn meer dan evenredig medeplichtig aan gaande en dreigende massasterfte.

      Verkiezingsuitslagen Limburg

      Landelijke verkiezingen maart 2021

      ● De provincie Limburg telt 31 gemeentes / kiesdistricten.
      ● In 24 daarvan heeft VVD de meeste stemmen gehaald, en dan ongewogen gemiddeld* met 22,7% van de stemmen per gemeente. * gemiddeld = ongewogen gemiddeld in de text
      ● In de overige 7 heeft PVV de meeste stemmen gehaald, gemiddeld met 21,8% van de stemmen per gemeente, en dan steeds VVD op de tweede plaats, met 18,4% van de stemmen gemiddeld.
      ● De klimaatvijanden VVD, CDA, PVV en FvD halen in 29 van de 31 gemeentes een absolute meerderheid (vaak ver in de 60%). Alleen niet in Maastricht (45,5%) en Mook (45,9%). JA21 komt daar in 17 gemeentes nog met gemiddeld 2% bij.
      ● D66 regeert met VVD en CDA en is er medeverantwoordelijk voor dat er zes jaar lang veel te weinig gedaan is. D66 heeft daarmee een ernstige fout gemaakt, die de partij moet worden aangerekend. D66 haalt gemiddeld 12,35% per gemeente.

      bron

      Niet solidair

      Een meerderheid van Limburgers stemt op partijen die onmiddellijk effectieve klimaatmaatregelen saboteren. In de noodtoestand van het klimaat zijn zij niet solidair. Integendeel, door op die partijen te stemmen zijn ze medeplichtig aan het saboteren van klimaatmaatregelen.

      Nu is Limburg getroffen door gevolgen van de noodtoestand van het klimaat.

      Ik ben niet solidair met 7 van de 10 Limburgers. Zij zijn niet solidair in de noodtoestand van het klimaat, dus ben ik niet solidair met hen nu zij gevolgen dragen van de noodtoestand van het klimaat. Wat je geeft is wat je krijgt.
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 25-12-23 om 00:11. Reden: delta text
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    2. #2
      WHEN I WAS OLDER Attitude's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2009
      Berichten
      175
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34208

      Standaard Re: opinie | Niet solidair met Limburgers

      Met jouw kop stel je dat alle Limburgers straf verdienen.

      Aan het eind van jouw bericht zou ik met heel veel moeite tussen de regels door lezend kunnen begrijpen dat de meerderheid van Limburgers straf verdient en dat jij solidair bent met de minderheid terwijl het woord minderheid niet in je tekst staat.

      Hoe dit zo gekomen is kun je vast zelf bedenken en hoe je het eventueel repareert ook.
      En nu ga ik solidair zijn met iemand wiens vader geconfronteerd is met:
      Eric Clapton’s mid 1970s rant against Pakistani & Indian immigrants sparked Rock Against Racism, the first political movement I got involved in. Of course the SWP tried to take it over. Yet on this ranting racist they are strangely quiet? (Clue - Corbyn)

      https://twitter.com/capbyrne/status/1287331350429736960

    3. #3
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: opinie | Niet solidair met Limburgers

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Attitude Bekijk Berichten

      Aan het eind van jouw bericht zou ik met heel veel moeite tussen de regels door lezend kunnen begrijpen dat de meerderheid van Limburgers straf verdient (...)
      Wat is de laatste zin ook weer? even lezen:

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Zij zijn niet solidair in de noodtoestand van het klimaat, dus ben ik niet solidair met hen nu zij gevolgen dragen van de noodtoestand van het klimaat.
      Die zin zal je toch niet heel veel moeite kosten? De zin lezen, niet er tussen door.
      De topictitel is wel een generalisatie, dat is waar.

      Mag het in een text naar je oordeel wel of niet zo zijn dat de text de titel nader verklaart?
      Laatst gewijzigd door Olive Yao; 25-12-23 om 00:13.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    4. #4
      Normal Weather plz/thnx mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      Leiden
      Berichten
      11.412
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48995

      Standaard Re: opinie | Niet solidair met Limburgers

      Ipv in JSF's te investeren de blusvliegtuigenarsenaal aanvullen.
      Yes, you can eat less meat (And Let Rainforests Exist And Thrive) and FISH (And Keep The Oceans Alive) AND save the world!!! Yes you can!!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

    5. #5
      WHEN I WAS OLDER Attitude's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2009
      Berichten
      175
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34208

      Standaard Clapton is God

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrz Bekijk Berichten
      Ipv in JSF's te investeren het bluesvliegtuigenarsenaal aanvullen.
      Tot mijn gillende vreugde weet ik eindelijk hoe ik een witregel boven een inspringing (indent) kan krijgen:

      Eric Clapton’s mid 1970s rant against Pakistani & Indian immigrants sparked Rock Against Racism, the first political movement I got involved in. Of course the SWP tried to take it over. Yet on this ranting racist they are strangely quiet? (Clue - Corbyn)

      https://twitter.com/capbyrne/status/1287331350429736960

      Iemand's vader zit met de racistische uitlatingen hierboven. Ik heb een stukje daarover geschreven:

      Eric Clapton ziet zichzelf als een uitverkorene die als een van de weinigen op aarde begrijpt dat bluesartiest Robert Johnson messiaanse kwaliteiten heeft?!
      In Nederland ken ik een freak (blanke/witte 60'er) die ook zoiets tussen de oren heeft. Soulmuziek is alleen voorbehouden, zoals hij zegt, aan 'negers' uit de VS. Negers uit bijvoorbeeld Suriname hebben geen soul?!

      Dus voor Eric Clapton en die freak zijn mensen uit Pakistan en India, wegens blues en soul deficiëntie, helemaal niets vergeleken met Afro-Amerikanen. Eric Clapton wacht misschien op de wederopstanding van Robert Johnson uit zijn graf.
      Bizarre ideeën die passen bij bizar gedrag.

      Misschien moest/moet Eric Clapton van zijn omgeving 'blues' spelen om te bewijzen dat zijn omgeving niet racistisch is en heeft hij eigenlijk niks met die muziek. Ik weet het niet en ik weet ook niet wat die freak bezielde.

      Zodra je kunst mooi vind is die kunst van jou. Kunst beleef je spiritueel en dat kan zelfs kunstenaar zelf nooit meer van je afpakken. Ik heb hetzelfde meegemaakt, als jouw vader, met Bob Marley toen ik vernam dat hij zijn vrouw (Rita Marley) had geslagen. Bob Marley's muziek ging in de ban maar uiteindelijk is het gevoel bij het luisteren naar bijvoorbeeld Slave Driver weer teruggekomen.

    6. #6
      WHEN I WAS OLDER Attitude's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2009
      Berichten
      175
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34208

      Standaard Re: Clapton is God

      In de dialoog gaat er iemand meedoen die zegt dat hij gewerkt heeft tijdens een concert van Clapton. De muziek vindt hij helemaal niks.
      Ik heb nog wat geschreven:

      Muziek van vroeger herinnert aan vroeger. Mijlpalen tijdens de reis van het leven herbeleef je wanneer je jouw muziek uit de oude doos hoort.

      In 1999 heeft Pete Billman aangetoond dat de tapes van Robert Johnson (analoog) versneld afgespeeld werden ter vervaardiging van de matrices voor de schellak grammofoonplaten.
      Door de analoge versnelling duurt de muziek korter dan bedoeld en - klinkt de stem hoger: partiële castratie om een te zwaar klinkende 'negerstem' lichter te laten klinken.

      Aan de partiële castraties is nog steeds niets gedaan door Sony. Twee songs uit 1936 en één uit 1937 zijn partiële castratie bespaard gebleven. Eén daarvan:

      32 - 20 Blues by Robert Johnson - YouTube



    7. #7
      WHEN I WAS OLDER Attitude's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2009
      Berichten
      175
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34208

      Standaard Re: opinie | Niet solidair met Limburgers

      @Olive Yao
      Politiek links definieert zich steeds meer met beschrijven wat het niet is (rechtse politiek).
      De hedendaagse logge linkse schrijfstijl staat bol van disfunctionele negaties en disfunctionele antoniemen.

      Op joop.nl een discussie over kopschoppen met dodelijke afloop.
      De auteur van het opiniestuk schrijft:

      “die het niet konden laten om met hun tengels van een ander af te blijven.”

      Wat er staat is in strijd met de waarheid. De kopschoppers zijn niet van hem afgebleven.
      Daarnaast is 'met hun tengels' een misplaatst eufisme.

      Uitleggen dat het fout was aan een 'niet onintelligente' deelnemer was een heksentoer.

      'die zich er niet van konden weerhouden met hun tengels van een ander af te blijven'

      brak de ban.

      Jouw zin:
      Ik ben niet solidair met Limburgers die acute effectieve klimaatmaatregelen saboteren.
      Ik neem acute eruit, na acuut komt er iets negatiefs, verval, pathologie (acute pijn, acuut reuma).
      'effectieve klimaatregelen' is een gezonde opbouw, een anatomie.
      Dus 'acuut' omdraaien: chronisch, blijvend, duurzaam.
      'niet solidair wordt' (ik ben) solidair met de Limburgse minderheid die wil bijdragen aan duurzame effectieve klimaatregelen.
      De zin klinkt zo al positiever en wordt vloeiender; door al dat ge-'niet' en te vinden antoniemen van antoniemen stokt de zin omdat je de lezer als het ware constant van negatieve getallen positieve getallen moet maken.
      Tot slot een hulpmiddel wat ik tijdens het schrijven van bovenstaande tegenkwam:

      What is the opposite of solidarity?

      What is the opposite of sabotage?

    8. #8
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.575
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: opinie | Niet solidair met Limburgers

      .
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Attitude Bekijk Berichten
      @Olive Yao
      Politiek links definieert zich steeds meer met beschrijven wat het niet is (rechtse politiek).
      De hedendaagse logge linkse schrijfstijl staat bol van disfunctionele negaties en disfunctionele antoniemen.

      Op joop.nl een discussie over kopschoppen met dodelijke afloop.
      De auteur van het opiniestuk schrijft:

      “die het niet konden laten om met hun tengels van een ander af te blijven.”

      Wat er staat is in strijd met de waarheid. De kopschoppers zijn niet van hem afgebleven.
      Daarnaast is 'met hun tengels' een misplaatst eufisme.

      Uitleggen dat het fout was aan een 'niet onintelligente' deelnemer was een heksentoer.

      'die zich er niet van konden weerhouden met hun tengels van een ander af te blijven'

      brak de ban.

      Jouw zin:

      Ik neem acute eruit, na acuut komt er iets negatiefs, verval, pathologie (acute pijn, acuut reuma).
      'effectieve klimaatregelen' is een gezonde opbouw, een anatomie.
      Dus 'acuut' omdraaien: chronisch, blijvend, duurzaam.
      'niet solidair wordt' (ik ben) solidair met de Limburgse minderheid die wil bijdragen aan duurzame effectieve klimaatregelen.
      De zin klinkt zo al positiever en wordt vloeiender; door al dat ge-'niet' en te vinden antoniemen van antoniemen stokt de zin omdat je de lezer als het ware constant van negatieve getallen positieve getallen moet maken.
      Tot slot een hulpmiddel wat ik tijdens het schrijven van bovenstaande tegenkwam:

      What is the opposite of solidarity?

      What is the opposite of sabotage?
      Attitude, zulks overweeg ik vaak bij schrijven.

      Met 'acuut´ doel ik op 'onmiddellijk', 'meteen', 'zonder uitstel'. Allicht is dat niet juist, lees ik nu: in mn woordenboek staat 'om een onmiddellijke oplossing vragend' - en dat geldt voor de noodtoestand, niet voor de maatregelen - al is de noodtoestand van het klimaat niet onmiddellijk op te lossen; en 'zonder uitstel' en 'onmiddellijk' zijn ook negaties – 'meteen' niet; en 'nu' is het beknoptst. Dus:

      Nu effectieve klimaatmaatregelen!

      In leuzen zetten activisten het woordje 'nu' vaak achteraan: Effectieve klimaatmaatregelen nu!

      De keuze voor het woord 'saboteren' heb ik niet hier maar al bij eerdere texten gemaakt, eerst schreef ik 'nalaten', maar dát is juist een negatie, een niet-doen, en 'saboteren' is een wel doen.

      Misschien kan ik eerst schrijven met wie ik wél solidair ben: met Llimburgers die bijdragen (niet alleen willen bijdragen) aan onmiddellijk effectieve klimaatmaatregelen. Maar mn punt is hier wel, met wie ik niet solidair ben en met name waarom niet. Het waarom niet is wel de pointe van de post.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Attitude Bekijk Berichten
      disfunctionele negaties
      Zoals Ex-ak4 Keklik Yücel?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Attitude Bekijk Berichten
      Tot mijn gillende vreugde weet ik eindelijk hoe ik een witregel boven een inspringing (indent) kan krijgen:
      Is dat lastig? Zal ik eens testen. Je aandacht voor lay out waardeer ik, en deel ik ook: om een witregel bovenaan een post te krijgen, opdat de text (ik hou van de letter x) niet tegen de bovenrand van het vak aangeplakt zit, pas ik de kunstgreep van een witte punt (.) toe.

      Verder vind ik je posts hierover té zeer off topic; een lezer van buiten maroc, die het hoge postmodernistische gehalte (in literaire zin, niet in filosofische zin!) van onze topics niet kent zal dit moeilijk kunnen volgen. Zal ik er een nieuwe topic over openen op wsdb?
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    9. #9
      WHEN I WAS OLDER Attitude's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2009
      Berichten
      175
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34208

      Standaard Woke & Links 'postdemocratie'

      .
      Eerste gedeelte akkoord.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .

      De keuze voor het woord 'saboteren' heb ik niet hier maar al bij eerdere texten gemaakt, eerst schreef ik 'nalaten', maar dát is juist een negatie, een niet-doen, en 'saboteren' is een wel doen.

      Misschien kan ik eerst schrijven met wie ik wél solidair ben: met Llimburgers die bijdragen (niet alleen willen bijdragen) aan onmiddellijk effectieve klimaatmaatregelen. Maar mn punt is hier wel, met wie ik niet solidair ben en met name waarom niet. Het waarom niet is wel de pointe van de post.



      Zoals Ex-ak4 Keklik Yücel?
      saboteren = te niet doen
      Je kunt overleg saboteren.

      Jij bent niet solidair met degenen die niet solidair zijn met jou (ons).
      Jij bent niet tolerant tegenover degenen die jou (ons) niet tolereren.
      Antivaxxers (miderheid) zijn niet solidair met vaccinatie-willigen (meerderheid)
      Een minderheid includerende samenleving, althans op papier, kennen we. Lief zijn voor de antivaxxers.
      Een meerderheid includerende samenleving klinkt minstens als een paradox en dat kan een bouwsteen zijn om een paradigmaverschuiving (paradigmashift BE) teweeg te brengen.

      Keklik Yücel?
      Je kunt beter op joop.nl vergelijken.

      Is dat lastig? Zal ik eens testen. Je aandacht voor lay out waardeer ik, en deel ik ook: om een witregel bovenaan een post te krijgen, opdat de text (ik hou van de letter x) niet tegen de bovenrand van het vak aangeplakt zit, pas ik de kunstgreep van een witte punt (.) toe.

      Verder vind ik je posts hierover té zeer off topic; een lezer van buiten maroc, die het hoge postmodernistische gehalte (in literaire zin, niet in filosofische zin!) van onze topics niet kent zal dit moeilijk kunnen volgen. Zal ik er een nieuwe topic over openen op wsdb?
      Voor meer grip op lay out de knop (A/A) helemaal linksboven
      Dé knop kun je ook gebruiken voor analyse.
      Ik had op onverklaarbare wijze geen filmpje van YouTube, maar een link naar YouTube.
      Ik heb dit geanalyseerd met dé knop en resultaat Robert Johnson.
      Met 'Antwoord met citaat' en dé knop kun je formule(s) overnemen.

      Jij wil jouw opiniestuk zelfvoorzienend houden.
      Iemand die via een zoekmachine jou vindt wil jij niet laten afknappen op een gesprek tussen de incrowd.
      Door 'Is dat lastig?' en mijn antwoord hebben wij bij voorbaat mensen buitengesloten die alleen komen lezen: laten wij terstond boete doen!

      Postmodernistisch nee. Eerder Woke & Links.Michel Fouceault tot en met Generation Z (geef de oceanen een stem).
      Woke & Links waakt voor 'postdemocratie' die mensen vrijwillig(!) zelf(!) laat kiezen om vrijheid minder belangrijk te vinden.

      Leest een derde lezer nu deze regel (welkom!) dan zal hij of zij spanningsboog genoeg hebben om het vol te houden.
      Bovendien bevindt zich hier minder deargumenterend zwerfafval (whataboutism, ad hominem etc.) in de metafysische ruimte dan elders op het internet.
      Laatst gewijzigd door Attitude; 13-08-21 om 07:27.

    10. #10
      WHEN I WAS OLDER Attitude's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2009
      Berichten
      175
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34208

      Standaard Re: opinie | Niet solidair met Limburgers

      .
      https://www.slachtofferhulp.nl/emoti...snood-limburg/

      The most terrifying words in the English language are: I'm from the government and I'm here to help.

      Ronald Reagan

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •