Trouw, de racistische krant voor woke-nederland.
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 4 van de 4

    Onderwerp: Trouw, de racistische krant voor woke-nederland.

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.109
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Thumbs down Trouw, de racistische krant voor woke-nederland.

      .
      Trouw is een racistische woke-krant geworden. Nu zijn ze wel door een ondergrens gegaan. Straks zal ik het bagger-artikel plaatsen. Ik wilde sowieso al eerder, dus vóór dit bagger-artikel van Trouw, een column over dit onderwerp schrijven, want ik heb daar als "witte cisman" (haat-hokje) ruim ervaring in door observaties gedurende vele jaren. Maar het is mooi de witte man daar de schuld van te geven.

      En het is zo erg fout, dat op facebook, reacties op dit bericht niet mogelijk zijn. Dan moet je als redactie wel bewust zijn dat dit artikel niet deugt. Wat een laffe manier van Trouw om kritiek onmogelijk te maken.

      Ook op twitter heeft Trouw de reactie mogelijkheid op dit artikel in het openbaar uitgesloten. Alleen door Trouw geselecteerde twitteracoounts mogen reageren. Op alle andere artikelen van Trouw geldt deze ban niet.

      Wat een schaamteloze baggerkrant om zo te wijzen naar witte hetero mannen. Je moet het lef maar hebben!

      En ik zal als reactie op deze schunnige platte racistische woke-bagger ook eens zeggen wat hier aan de hand is. Dat is méér dan duidelijk. Hieronder een paar foto's uit eigen archief die het onderwerp raken.






      En ik kan ook nog mijn vroegere ervaring als actief lid van de Nederlandse Bergsportvereniging en Speleo Nederland daarbij voegen. Daar zie je precies hetzelfde.

      Wat een gore ongefundeerde uitermate racistische beschulding waarvan de oorzaak geheel voor rekening is van het vermeende slachtoffer. Die zie je daar namelijk niet, omdat ze met hun vette reet liever op het balkon zitten of in hun gepimpte pauper-auto rondscheuren ipv op de fiets in het bos. Je kunt aan het gebrek aan liefde voor de natuur wel conclusies trekken die neerslaan op de vermeende slachtoffers. Enfin ik had het wel gedacht, want je ziet ze niet, dus dat heeft een reden die NIET ligt bij de witte cisman.






      .
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 20-05-23 om 14:57.

    2. #2
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.109
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Trouw, de racistische krant voor woke-nederland.

      .
      Interview

      Natuurliefhebber gespot – kleur: wit, geslacht: man. Kan dat ook anders?


      Marrigt van der Valk, hier in een natuurgebied bij Leeuwarden, deed onderzoek naar diversiteit bij natuurorganisaties. Beeld Herman Engbers, De Beeldunie

      Werknemers in de natuursector zijn vaak wit, man en hetero. Niet iedereen lijkt zich thuis te voelen in de Nederlandse natuur. ‘Natuurorganisaties moeten zich niet afvragen hoe ze mensen erbij kunnen betrekken, maar zich bewust worden van hoe ze nu actief mensen buitensluiten.’

      Bron : trouw.nl - 18 mei 2023



      Het fluitenkruid staat met zijn witte schermbloemen hoog in het veld, de mierzoete geur van meidoorn ligt als een lentedeken over het Nederlandse landschap. Aan alles is te merken dat het voorjaar is. Wie deze dagen eropuit trekt, loopt onvermijdelijk nestbouwende meerkoeten of een stel vrolijk tikkende roodborsten tegen het lijf.

      Als de wandelaar per ongeluk geen mooie vogel maar een andere natuurliefhebber spot, is de kans groot dat deze op hem lijkt. In de Nederlandse natuur mag een grote verscheidenheid aan dieren en planten te vinden zijn, maar wie op een gemiddelde zondagse boswandeling om zich heen kijkt, ziet een onmiskenbare gelijkvormigheid in de natuurliefhebbers.

      Niemand bepaalt wie wel of niet een natuurgebied in mag. Toch is de natuurwereld wit, mannelijk en hetero. Veel tijd in de natuur doorbrengen is goed voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid. Nu vallen deze voordelen vooral ten deel aan een eenkleurige groep.

      Een Wageningse wetenschappelijke studie uit 2015 bevestigt dit beeld, dat overigens overeenkomt met de situatie in andere westerse landen. Nederlanders zonder migratieachtergrond zijn vaker in buitengebieden te vinden dan Nederlanders met een migratieachtergrond.

      Evenveel baarden als vrouwen

      In het boek Vogelaars (nooit) uitgevogeld neemt Debby Doodeman niet de vogels, maar de vogelaars onder de loep. Meer dan duizend vogelaars vulden een vragenlijst in over hun voorkomen. Dat alle vogelaars eruitzien als ‘Baardmannetjes’ Nico de Haan en Hans Dorrestijn blijkt een achterhaalde stereotypering. Toch zijn er evenveel mannen met baard als vrouwen in de vogelaarspopulatie, beiden 28 procent.

      “Ons uitgangspunt is dat natuur er voor iedereen is,” laat Staatsbosbeheer desgevraagd weten. Ook Natuurmonumenten wil dat iedereen zich thuis voelt in de natuur. De twee grootste terreinbeheerders van het land vinden het daarom belangrijk dat hun organisatie een afspiegeling van de maatschappij is.

      Binnen Staatsbosbeheer is een derde vrouw, bij Natuurmonumenten is dit de helft. De verdeling is veel schever onder de boswachters, het uithangbord van de natuurorganisaties. Slechts een op de vijf Staatsbosbeheer-boswachters is vrouw. Cijfers betreffende kleur, migratieachtergrond of lhbti+ houden de natuurorganisaties niet bij, omdat dit persoonlijke informatie is.

      Natuurmonumenten geeft leidinggevenden trainingen over vooroordelen, onbewust racisme en inclusie, maar hoe de natuurbeheerders verder zorg dragen voor de inclusiviteit van hun organisaties en natuurgebieden blijft onduidelijk.

      Boswachter, een mannenberoep

      De Drentse boswachter Pauline Arends weet nog goed hoe haar beroepsgroep volledig uit mannen bestond. Als kind was het haar droom om boswachter te worden. “Dat is de baas van het bos, dacht ik. Zo’n bestaan leek me wel wat.” Toen ze aan het einde van haar middelbareschooltijd een beroepskeuze moest maken, werd deze droom weggewuifd. Boswachter is een mannenberoep, besloot haar mentor.

      Meer dan tien jaar later werd ze dankzij het ‘Vrouwelijke Opzichters In Opleiding’-traject een van de eerste vrouwelijke boswachters in Nederland. Arends is naar eigen zeggen met open armen ontvangen, maar weet dat de begintijd voor andere vrouwen lastiger was. “Mannen duldden niet altijd een vrouw boven zich en twijfelde aan de kennis van vrouwen. Soms hoorden mijn klasgenoten: ‘Wat doe je hier? Je hoort achter het aanrecht!’”

      De cultuur is dankzij de vrouwelijke boswachters positief veranderd, zegt Arends. Zelf is ze, sinds haar aanstelling 32 jaar geleden, de enige vrouw in haar team. Hoe kan het dat het aandeel vrouwen nog steeds achterblijft? “Het is toch een beetje een mannending”, denkt Arends. “Het moet ook geaccepteerd worden dat vrouwen fysiek minder zijn en boswachter zwaar beroep is.”

      Naast fysiologische ziet Arends ook maatschappelijke redenen. Waar Arends vroeger eindeloos in de natuur mocht spelen, ziet ze nu dat meisjes uit de ‘vieze natuur’ worden gehouden. “Als de natuur iets engs voor je is, wil je er ook niet in werken. Misschien moeten we in de communicatie meer vrouwen laten zien die de handen vuil maken, aan de motorzaag staan of trekker rijden.”

      ‘Representatie is zo ontzettend belangrijk’

      Arends is blij met nieuwe vrouwelijke rolmodellen, zoals Camilla van Dreef bij de Vogelbescherming, of Milouska Meulens, die het BNNVara-programma Vroege Vogels heeft gepresenteerd. Nederlandse natuurorganisaties plaatsen iets meer foto’s met mannen dan met vrouwen op hun social media, zo vatte een studie in vakblad [i]Society & Natural Resources[i] samen. Een recente content-analyse van duurzaamheid&natuur-pagina’s van deze krant laat een schevere verdeling zien: slecht 17 procent van de geportretteerden was vrouw.

      Dit onderstreept Arends’ vermoeden. Want hoeveel vrouwen zullen een bosbeheeropleiding doen wanneer dit als mannenwereld wordt gepresenteerd? Hetzelfde geldt voor mensen van kleur, die amper op het promotiemateriaal van natuurorganisaties terechtkomen. Op vier van de honderd foto’s met mensen stond volgens de eerdergenoemde studie een persoon van kleur.

      “Representatie is zo ontzettend belangrijk. Je hebt rolmodellen nodig,” zegt Marrigt van der Valk. “Heel lang heb ik gedacht dat de natuursector niet voor mij was. Ik had niemand waarmee ik me kon identificeren.” Toen ze bij Natuurmonumenten werkte, begon ze een rondgang langs verschillende natuurorganisaties. Ze kon toch niet de enige persoon van kleur in de natuursector zijn?

      Persoonlijke missie

      Niet de enige maar wel een van de weinigen, bleek uit haar onderzoek. Van der Valk leerde welgeteld één boswachter van kleur kennen. Ze ontdekte dat natuurorganisaties zich weinig bewust waren van het gebrek aan inclusiviteit. Nu is haar persoonlijke missie om de natuursector een inclusievere plek te maken voor mensen van kleur.



      .

    3. #3
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Trouw, de racistische krant voor woke-nederland.

      .
      Vind het voornamelijk wat gezeur. Ook wat verwarrend: het gaat blijkbaar over 'werknemers in de natuursector' maar in de titel staat 'natuurliefhebbers'.

      Het staat sowieso iedereen vrij om in het bos te wandelen.
      En als iemand bij Staatsbosbeheer wil werken, mag er natuurlijk geen discriminatie zijn.
      Een probleem maken van 'witte heteromannen' onder boswachters vind ik gezeur.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    4. #4
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.612
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Trouw, de racistische krant voor woke-nederland.

      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •