Nayib Bukele onder vuur in de media
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 3 van de 3

    Onderwerp: Nayib Bukele onder vuur in de media

    1. #1
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard




      Nayib Bukele onder vuur in de media


      Bron : maroc.nl/robgosseling - 3 juni 2023



      De media en Amnesty International hebben flink wat kritiek op het gevoerde beleid van Nayib Bukele in El Salvador over de bestrijding van bendes en de georganiseerde misdaad.

      Bukele heeft die geweldadige en criminele bendes de oorlog verklaard. Dat kon ook niet anders, want die zeer geweldadige bendes hadden de samenleving al sinds de jaren '80 de oorlog verklaard. Die bendes hebben totaal maling aan mensenrechten. Nayib Bukele heeft het hart op de juiste plaats door dit tuig uit de samenleving te halen. Een voorbeeld hoe je moet omgaan met tuig wat burgerrechten schend. Mensen die op grote schaal mensenrechten schenden moeten definitief uit de samenleving worden verwijderd. Ik sta vierkant achter Bukele en zijn rechtvaardige beleid. Had Chili maar zo'n geweldige president.



      Oorsprong Mara Salvatrucha

      De geweldadige salvadoraanse bendes zijn ontstaan in Los Angeles in de jaren '80. Immigranten uit El Salvador werden in Los Angeles vijandig ontvangen door afro-amerikanen die reeds geweldadige bendes hadden gevormd en de buurt als hun territorium beschouwden. Die bendes hielden zich bezig met zware criminaliteit zoals ontvoering, moord, berovingen, verkrachtingen. Om lid te kunnen worden van een bende moeten de nieuwe leden zich bewijzen door een moord te plegen.

      ...


      (Wordt nog aangevuld Olive)

      .
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 04-06-23 om 16:02.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

    2. #2
      antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Berichten
      18.610
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745206

      Standaard Re: Nayib Bukele onder vuur in de media

      .
      Dit is een wel heel summiere openingspost voor een topic op nvdd. Nayib Bukele is president van El Salvador, sinds wanneer? welke partij? waar staat hij voor? hoe is het politieke bestel in El Salvador? zou je het een democratie noemen? Wat zijn die bendes? wat is hun herkomst? zijn ze er al lang? zijn het pure criminelen? of hebben ze een politiek doel? zijn ze van een bepaalde etnische groep? Hoe treedt Bukele op tegen de bendes? Wat zeggen de media?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Er is de laatste tijd zoveel in het nieuws wat ik hier zou willen bespreken, maar ik kom er gewoon niet aan toe.
      Je enthousiasme valt te waarderen, en wat je schrijft is herkenbaar. Neem te tijd, zou ik zeggen. Is deze topic ook naar aanleidng van recent nieuws?
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

      Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

    3. #3
      Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Locatie
      Chili, Región Aysén
      Berichten
      5.096
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

      Standaard Re: Nayib Bukele onder vuur in de media

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Dit is een wel heel summiere openingspost voor een topic op nvdd. Nayib Bukele is president van El Salvador, sinds wanneer? welke partij? waar staat hij voor? hoe is het politieke bestel in El Salvador? zou je het een democratie noemen? Wat zijn die bendes? wat is hun herkomst? zijn ze er al lang? zijn het pure criminelen? of hebben ze een politiek doel? zijn ze van een bepaalde etnische groep? Hoe treedt Bukele op tegen de bendes? Wat zeggen de media?



      Je enthousiasme valt te waarderen, en wat je schrijft is herkenbaar. Neem te tijd, zou ik zeggen. Is deze topic ook naar aanleidng van recent nieuws?

      Ja dat klopt helemaal. Erg summier en geen links naar diverse bronnen. Ik was dan ook van plan er meer van te maken, maar ben er gisteren niet toe gekomen.




      .

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •