Jihad
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Jihad

Important Prikker GroteWolf's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      23

Standaard Jihad

Sari Club was vol jongeren toen Toyota explodeerde

.

KUTA - Het was een typische zaterdagavond in Kuta, op Bali de drukst bezochte plaats voor jonge toeristen om te feesten. De bars waren tjokvol, op de dansvloeren was nauwelijks nog plaats en jonge feestvierders, velen in shorts, sandalen en T-shirts, dansten op straat. Twee explosies verscheurden de idylle.

De Australische Kylee Denea was net op Bali aangekomen voor een vakantie van twee weken. Met een vriendin naderde ze de Sari Club toen een enorme explosie de twee taxi's voor de hare verpulverde.

Denea, een stewardess van Qantas, zag een fractie van een seconde later lichamen uit de bar vliegen. Overal was bloed en glas. Denea kon op een gegeven moment haar ogen niet afhouden van een jonge man wiens benen waren weggeslagen.

De explosieven buiten de Sari Club waren verborgen in een nabij geparkeerde Toyota Kijang Jeep. Enkele ogenblikken voor de explosie werd Paddy's Discotheque getroffen door een aanslag. Hier waren bij de ingang explosieven geplaatst. Ben en Joe Norton uit Engeland hadden net Paddy,s Discotheque verlaten toen ze daar een flinke knal hoorden. Ze keken om en zagen een oranje steekvlam. Meteen daarop explodeerde de bomauto bij de Sari Club, die vooral populair was bij surfers. Overal in de straat gingen ruiten aan diggelen van woningen, winkels, restaurants, clubs en auto's. Binnen de kortste keren waren de straten in bezit genomen door gewonden die nog konden lopen. Ambulances werd langdurig de toegang tot de Sari Club geblokkeerd door mensen die in auto's vluchtten. Hier en daar zagen plunderaars hun kans schoon.

''Ik heb mensen in mijn armen zien sterven, '' aldus de uiterst geëmotioneerde H. Kruse uit Amsterdam. ''Ik hoorde tegen kwart over elf een enorme knal. Mijn vriend en ik probeerden meteen hulp te bieden.''

''Ik heb een Spaans sprekend meisje uit de vlammenzee gehaald. Ze miste een arm en ik bracht haar naar een noodziekenhuis. Ze zei tegen me dat ik haar niet alleen mocht laten. Vanochtend in het ziekenhuis hoorde ik dat ze het niet heeft gehaald.''

(AP, ANP
      Gebrainwashed door het bannen

Prikker Ikke4real's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

Standaard Re: Re: Jihad

Geplaatst door mas13

Zal ahmedmaskin een zorg wezen.
      Het is de fout van deze toeristen zelf, meent ie.
      Het heeft niets met Jihad te maken
      I want a revolution to take place here, a revolution that will lead us on the right track, a track where money is no longer the issue, a track where the environment is more important, a track where bad ideas are scrapped in favor of good ones. But to get there, people in power must realise when their time is up, and leave their power to the ones who deserve it. That is, I believe, a major cause for war,hunger and poverty

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Leeftijd
      53
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      20

Standaard

Het is geen vorm van Jihad om mensen laf op te jagen naar de uitgang en ze dan in duizend stukjes op te blazen.

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

Tragisch.......
      ITOUZINEN RULES!!!!

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Jihad